Risolid

Onks kukaa muu huomannu et sil olis ikää ku piristävä vaikutus? Oxaminit ja Rivatrilit enempi vaa väsyttää.

Onko sillä jokin vaikutus? :slight_smile:

Muhun tuntuu olevan.Kummallista ku mikään muu bentso ei sellasta tee.Olen omituinen.

Joo. Ei muakaan Risolid väsytä mut jos on kova vitutus tai krapula tms. niin se hieman lievittyy.
Anksiolyyttinä siis yleensäkin käytetään, en oo kuullu et sedatiivisia vaikutuksia juurikaan olis.
Aika yleisesti a-jne.päihdeklinikoilla jaettava “krapulalääke”.

Linnassa olin tos syyskuussa 3vk ja siel sain sit Risolid 25mg x 3 päivässä. Opamoxeihin oli resepti, ne rep. kylläkin, mut vittuakos sen väliä! Pääs noitaki kokeileen sitte. Yks ei sano mitään (nollatolet siis oli), joten rupesin jemmaan niit; aamulla ja päivällä aina kielen alle ja selliin laittaan jeemmaan :laughing: illalla ei edes katottu et syökö lääkkeensä vai ei, joten niissä pysyi vielä vihreä kuorikin! No mut asiaan! 4 Risolidia eli 100mg tosiaan piristi minuakin ja tuli jopa hieman bentso olo, vertaisin 5mg diapamia, mutta stimulaatio tosiaan oli suurempi.

Toleranssin omaaville varmasti aivan turha lääke, mutta tolettomalla 100mg annoksen vaikutuksen huomaa, 200mg ‘diapamimaisuus’ korostui ja stimulaatio lähti.

Kummallista kyllä minua auttaa 50 mg risolidia. Siis lääkinnällisesti. Rauhoitun h i u k a n. Piristää ehkä siinä mielessä, että poistaa ahdistusta, ei ole niin maassa. En ollut uskoa, että lääkkeet tosiaan voivat auttaa, kun otin ekaa kertaa oikein, enkä sadan kappaleen purkillista päivän mittaan… :unamused: :imp:

Tuossa mielessä ne voivat minuakin piristää.

Taas tuolta lopettajista… :sunglasses:
Sain edellispäivänä risolidia ahdistukseen, ja oikein kaksi purkkia vaikka korostin että olen alkoholisti mutta noi tk “lääkärit” nyt tiedetään. Katsoi vaan tiedoista että olen saanut sitä joskus (vierotusoireihin, mitä tietenkään tiedoissa ei lue, vaan ahdistus, heheh) Tarvitsin siis jotain nopeasti vaikuttavaa rauhoittavaa että kestin 10 vuotiaan tyttäreni kuulemistilaisuuden missä hän kertoi pedofiilin hänelle tekemistä asioista.
Vuorokauden tärinän ja itkun takia oli pakko turvautua lääkkeisiin, sillä tyttö tarvitsee rauhallisen ja järkevän vanhemman vierelleen, ei mitään hysteerikkoa, niin ja isänsä myös tietysti joka olikin suhteellisen rauhallinen , mutta hänellä on edelleenkin alko auttavana elementtinä.
Tämä paska on nyt ainankin 2 viikkoa sellissä enkä itse enää niitä pillereitä tarvitse, alkoholistina muutenkaan niitä nappeja kovin järkevää napsia ihan huvikseen.
Eksyin nyt raiteilta… :open_mouth: Eli kysyisin miten kauan risolid vaikuttaa elimistössä ennen kun on varmasti pois.
Poliisilaitoksellakin olin ihan koomassa ja kerroinkin että olen hakenut hetkellisesti rauhoittavia, ettei kuvittele ties mitä… Ilman niitä olisin oikeasti varmaan hyppinyt seinille :imp:

Mul alko risolidki masentaan. Ku “sallittu” annos oli 100mg/d, ja monesti heti aamusta koko määrä. Ny ilman, ei tee enää pahaakaan. Emmä halua käyttää bentsoja siihen, et pystyn tekeen normiasioita. Kun mä kerta olen huomannu, et pystyn muutenki. Vaatii ponnistelua, ns.henkisen rykäyksen. Sertralinkin o n auttanut! Eri asia, jos ahdistus kova.

Kun pyysin Risolideja (niitä Matti Nykäsen “Omenan kokosia diapameja”.), niin tohtori sanoi, että ei noi ole juurikaan muuta kuin placepoo (sanoi, että kelpaavat kakunkoristeeksi korkeintaan), ja kysyi otanko Diapamei vai haluunko Xanttui ja dormarei kans…

Njoo ehkä jotenki saattaa kamppailla 5-10mg pamin kanssa. itse käytin pitkään 10mg pameja ja siirryin hetkeksi risoihin, kakunkoristeitahan ne. Tällä hetkellä käytössä Xanor 2mg, skulaa aika pitkälti paremmin kuin riso :laughing:

25mg:n Risolidihan vastaa 5mg Diapamia. Niissä on vain se ero, että Risolid ei ns “humahda” päähän kuten Diapam vaan vaikutus on tasaisempi.

Mä pistän uskoni ny ärriin. On varmaan syöty yks apteekillinen bentsoja, xanor-riippuvuus ym.“mukavaa” ollu. Vähän niinku nikotiinipurkan kans. Päätin, et se on ny täs, se riippuvuus. Ärrien tarkotus on vaan h e l p o t t a a mun oloa hiukan, ei päihdyttää. Kun aiemmin napsin 100 kpl purkin 25 millisiä päiväs -en säännöllisesti luoja varjelkoon- , pysyminen lekurin annostuksis on m u l saavutus! Ja kyl mä päivittäisest käytöstäki pääsen. Joo-o! :slight_smile: Hätävara voi olla sit joskus vaik muutama pilsu. Eihän Risolid viihdepilleri ole, mut siinäpä se pointti mul onki. Ku ekat benet otin kultaisel kaheksakytluvul… Ja ärrä on kiva kirjain, voi sanoa vaik, et peRrkeleen äRrät, teist eijo mihkää, minä lähen ainaski kalaan!

En ole Kyllä mielestäni saanu mitää irti tosta lääkkeestä, joskus otan iltasi yhden tai puolikkaan “ompun”, ajattelen ettei tartte ottaa sit taas kun puolikas nukahtamislääke. Mutta auta armias kun nukahtamislääke oli loppu ja pienet vihreät kuulatkin olivat loppu niin valvoin jotakin kolme yötä ennenku sain uuden reseptin niihin molempiin.(Nukuin sentään tunnin pari yössä jotain katko-ja valveunta). Tiedän kokemuksesta että Risolideilla olisin kyllä jotenkin pystyny nukkuu esim. viiden tunnin unen liikunnan jälkeen, vaik se ihan plasebo mulle muutoin onkin. Tai ei ainakaan piristä tippaakaan.

Niin. Ei siitä varmaan “irti” mitään ihmeitä saa, normaaleil annostuksil, lekurin kirjottamil. Mut kun m ä olin jonkin aikaa kokonaan ilman, ja aluks oli jees, mut sit alko olo huononeen t o d e l l a paljon, toki tääl on paljon kurjiakin asioita tapahtunu, ja ne suretti, ahdisti, pelotti… Lopulta makasin tuskasena sikiöasennos peiton alla pelkäämäs kaikkea mahdollista. Ei ollu kivaa. Sit kun lähdin liikkeel, pysyin tiiviisti täs korttelis, ruoka ei maittanu ja laihduin taas, ja totta puhuen ei ollu enää hyvä, et paino putoaa. Ja tähän tämä lääke minulla on auttanut. On hiukan normaalimpi olo, ei kicksejä, ei euforioita, ei fiilareita. Ja ruoka maistuu :slight_smile: M u l siis näin. Mut ei siitä sen enempiä, mielipiteitä ja kokemuksia on monia :wink:

Sanoin kerran lääkärille sanasta sanaan noin niin vältyin risoilta :wink:

Onneksi näitä lääkäreitä, varsinkin omat lääkärit ovat sentään ymmärtäväisiä ja huumorintajuisia. :slight_smile: ensikertaa jollekin lääkärille kuin noi sanot niiin… ei tule hyvää sanomista ja taitaa jäädä sekin kirjoittamati :laughing:

Mun mielestä sullä ei ole mitään vaikutusta. None what so ever.

Määrätäänkö näitä kuinka helposti? Vissiin ensimmäinen ja miedoin bentso mitä on. Pari kertaa syönyt ja sain siitä mukavan, chillin olon. Bentsorespaa minulla ei ole ikinä ollut sekä minulla on alkoholihistoriaa. Viikon sisällä käyn lääkärillä juttelemassa asioista, niin uskaltaisinkohan kysyä, jos lääkäri vaikka määräisi minulle noita miedompia 10mg Risolidia näin alkajaisiksi. En siis hae lääkkeitä hupikäyttöön taiko myydäkseni, vaan pelkästään siksi, että saisin elämässä normaalin hyvän olon, joka mielestäni jokaisella pitäisi olla. Asumme sentään Suomessa, joka on turvallinen ja kotoisa kotimaa. :slight_smile:

^Bentsojen saanti taitaa olla hyvin paikkakunta kohtasta, kuka sattuu olemaan lekurina, miten puhut/esität asiasi tälle jne…

Kannattaisi mielestäni kuitenkin ennemmin miettiä mistä se paha olo johtuu mihin niitä Risolideja olet haluamassa. Voisiko alkoholin käytöllä, ruokavaliolla, pirin kiskomisella tai muilla elintavoilla olla osuutta asiaan?