Revia kokemuksia?

Eli itse pitäisi aloittaa aivan kohta tuo Revia(naltreksoni), niin haluaisin kuulla muitten ihmisten kokemuksia siitä.

Mun kokemukseni on se, ettei se juomista vähentänyt eikä ehkäissyt. Ehkä alkuun, kun oli jännää huomata lääkkeen vaikutus (ainakin mulla se esti sen valtavan endorfiinirykäisyn joka tulee ekojen drinkkien jälkeen). Tuli oltua tarkempana omien tuntemusten kanssa ja tarkkailtua omaa juomista enemmän. Mutta ei Revia mun juomistani yhtään hillinnyt eikä sekään, etten kokenut samanlaista lennokasta fiilistä kuin aikaisemmin.

Voi olla, että lääke olisi toiminut paremmin jos olisin aloittanut sen käytön aikaisemmin. Reviaa käyttäneenäkin olen sitä mieltä, että omalla kohdallani ainoa mikä ongelmajuomiseen auttoi oli lopettaminen.

Kokeilin minäkin Reviaa muutaman kuukauden. Oikeastaan ainoa vaikutus, jonka huomasin oli että join vain suurempia määriä saadakseni aikaan toivotun nousuhumalan.

Yhtä tyhjän kanssa ja vielä tolkuttoman kallista oli kyseinen lääke.

Entäs tuliko tuosta lääkkeestä sit minkäänlaisia sivuvaikutuksia, kun itse en voi Antabusta syödä, koska aiheuttaa niin pahaa neuropatiaa.

Niin, kokeilinhan minäkin antabusta, mutta ei se minuun tehonnut Vähän kasvot punotti kun kolmen kuukauden juomattomuuden jälkeen kokeilin jouluglögiä ja sitten taas mentiin. Ja jos vaikuttaakin, niin ne on nuo napit niin helppo jättää ottamatta, kun alkoholistin juomahimo iskee.

Kaikkia konsteja kannattaa kokeilla, tottakai. Henkilökohtainen näkemykseni on, että pitkällä tähtäimellä vain oma päätös ja mahdollisesti toisten ihmisten tuki tuki, kuten AA toimii.

Revia auttaa jos on juonut siksi että tykkää nousuhuumasta. Itselleni ei auta kun juominen ei ole missään vaiheessa enää mukavaa, ei alussa eikä varsinkaan lopussa.

Lopettamiseen on parhaiten auttanut pitkä laitosjakso seurantoineen ja tukihoitoineen sen jälkeen. Repsahduksia on tullut mutta jotain on kuitenkin liikahtanut nupissa. Apua knnattaa ottaa vastaan vaikka ittestähän se loppupelissä on kuitenkin kiinni.
Toivottavasto lääke auttaa sinua, tsemppiä!

minulla on nyt Revia kolmatta viikkoa! ensimmäinen viikko meni hienosti, olin monta päivää ilman ja joinain iltoina kaadoin lasillisen viiniä vanhasta tottumuksesta, en niinkään (enää, liekö lääkkeen vaikutusta?!) himosta. ja mitä sitä toista lasia kaatamaan, kun ei tuntunut kuin jaloissa. siis kun jalat rentoutuivat. mutta siis aiemmin olen juonut arkena joka ilta vähintään kolme lasia viiniä.

sitten tuli pieni tauko kun oli juhlat ja seuraavaksi viikoksi jäi tasoittelut päälle joten jätin tahallani lääkkeen ottamatta. yhden päivän olin kokonaan juomatta ilman lääkettä sitten oli pakko saada juotavaa. tällä viikolla olen kiltisti niellyt tabut ja ollutkin hienosti ilman!

ei mulla ainakaan tullut mieleen yrittää vetää kännejä lääkkeen kanssa, kun ei kerran tuntunut missään, eikä sitä himoa, että lisää on pakko saada, tullut ollenkaan. silloin mietin haltioissani, että tältäkö niistä normaaleista ihmisistä tuntuu, kun juovat lasin viiniä…

aion jatkaa lääkettä. maksaa n.60e/kk. jos sen avulla pysyn juomatta niin halvemmaksi se tulee, kun juominen :wink:

Eli siis minulla on myös nyt tuo Revia käytössä.
Hain tuossa pari päivää sitten mäyräkoiran olutta kaupasta ja menin kaverille istumaan. Loppujen lopuksi kun join neljättä kaljaa alkoi väsyttämään niin paljon etten jaksanut enää jatkaa. Olisi ollut tarkoitus lähteä kuppilaan vielä siitä. Jäi jotenkin kokonaan se hirveä energiabuusti tulematta. Tuli tylsä laskuhumala samantien. Mielestäni itse olen juuri tuon nousuhumalan tavoittelijoita ja tämä taitaa toimia minulle kun ei saa saavutettua sitä “riehakasta” olotilaa?

Mä uskon, että Revia toimii yhtä hyvin kuin lumelääke “ota pilleri, niin sun ei enää tee mieli kännätä”. Kokeilin joskus aikanaan, eikä vaikuttanut mitenkään. Varmaan voisi olla apua suurkuluttajalle, mutta alkoholistille ei minkäänlaista. Ja nyt on tulossa joku uusi Revian tapainen lääke, jonka pitäisi hillitä juomahimoja :unamused:

Juuri näin se on. Itse sairautta alkoholismia ei Revialla hoideta!

Suurkuluttajat ovat sitten asia erikseen, he eivät sairasta alkoholismia.

Miten te jotka olette Reviaa käyttäneet/käytätte olette saaneet reseptin. Eli ehdotitteko itse sen kokeilemista vai tarjosiko lääkäri sitä? Voikohan ko. lääkettä käyttää esim. vain sellaisina päivinä kun jo etukäteen tietää että ylilyönnin vaara juomisessa on vaarana vai pitääkö Reviaa kaikissa tapauksissa syödä kuurina? Varmaan jonkun mielestä tyhmiä kysymyksiä mutta asiallisia vastauksia silti odottelen, kiitos!

Ei menny juomishalut, ei, mutta maksa meni kun ennestään heikossa kunnossa c hepatiitin takia, lääkäri ei sanonut mitään, mitä se saattaa aiheuttaa, arvot nousi yli kahteen tuhanteen sairaalaan ois pitäny mennä mut en menny. Kahdessa viikossa laski kuitenkin mut ei normaalitasolle…

Vain alkoholinkäytön täydellinen lopettaminen on toimiva ratkaisu. Minä lähdin liikkeelle Antabuksen turvin, joka oli hyvä ratkaisu sillä viinapiru oli alkuun aika aktiivinen. Pidän nykyäänkin Antabus tabletteja mukanani jos todella pahat himot iskevät, niin vedän pari turpaani vaikka ilman vettä.

AA toimii minun kohdallani, mutta toki kaikki keinot ovat sallittuja ja vain hyvästä pyrkiessä eroon juomisesta. Ns kohtuukäyttöä en tunnusta olevan olemassakaan, ainakaan alkoholistille sillä “kohtuukäytin” 4 vuotta ja mahtuikohan tuohon aikaan muutama “selvä” päivä.

Auttaako antabus oikeasti?

Auttaahan se sillain, että useimpia käyttäjiään se estää juomasta alkoholia.

Jotkut hurjat juovat kyllä Antabuksesta huolimatta, mutta ne on jo tosi extreme-juojia.

Aika hc jos pystyy repimään antabuksesta huolimatta viinaa! Eikö siitä tule ihan sikapaha olo vaikka olisi ottamatta kuurin jälkeen ties miten kauan?

Tulee varmaankin. Olotila voi olla jopa vaarallinen. Antabuksen disulfiraamin poistuminen elimistöstä voi kestää jopa kaksi viikkoa kuurin lopettamisen jälkeen.

On kuulemma tosin pieni osa juoppoja, joilla Antabus ei vaikuta mitenkään, eli se ei jotenkin imeydy tms.

Kyllä siitä tulee sikapaha olo, voin sanoa kokemuksesta.

Reviaa käytin jo 90-luvulla. Tunsin sen vaikutuksen mutta join valtavia määriä siitä huolimatta. Halusin tavallaan kumota sen vaikutuksen. Putken jäädessä päälle lääke jäikin sitten jo helposti ottamatta ettei se olisi haitannut pyhää juopumisprosessia.

Näin sanoo hoitonetti.fi Reviasta —>
“Naltreksoni estää sisäisten ja ulkoisten opioidien (esim. kodeiini, morfiini) vaikutuksia. Alkoholi normaalisti lisää elimistön sisäisten opioidien vaikutusta, mutta naltreksonin estävän vaikutuksen vuoksi hyvän olon tunne ja juomishimo jää pois. Naltreksoni on nieltävä tabletti, jonka annostus on yksilöllinen.”

Tämä lääke on helvetillistä alkokoholistien kusetusta. Ensinnäkään lääke ei vähennä juomishimoa tippaakaan, se vain jarruttaa alkoholista saatavan mielihyvän/euforian määrää. Ja alkoholistithan juuri ovat persoja tuolle nousuhumalalle.
No mitäs pirua tapahtuu kun alkoholistilla on Revia-kuuri ja hän päättää silti juoda?
No niin, hänhän tietysti juo entistä enemmän, että saisi näitä toivottuja vaikutuksia.

Ainoastaan Topimaxin(topiramaatti) ja Akamprosaatin on todettu vähentävän alkoholinhimoa.

Eiköhän se liene niin, että alkoholistilla juomahimot vähenee aikanaan, kun kiertää korkin kiinni ja alkaa tehdä töitä raittiin elämän eteen. Antabus on hyvä jarru, kun sitä oikein käyttämällä useimmat ei kertakaikkiaan voi juoda. Osalla ihmisistä antabus ei aiheuta reaktiota, tosin annosnostosta saattaa olla hyötyä.

Kaikki muut lääkkeet ovat mielestäni lääkefirmojen keksimä rahastuskeino ja jopa pahentavat (alkoholistien)juomista. Topiramaattia käytetään ensisijaisesti epilepsian, kaksisuuntaisen mielialahäiriön ja migreenin hoidossa ja alkoholin kanssa melko vaarallinen, luulisin. Akamprosaatista en tiedä mitään muuta kuin nimen. Ja miksi kohtuukäyttäjä näitä lääkkeitä tarvitsee, heillähän homma on hanskassa?