Hei! Varailin tossa ylihuomiseksi ajan lääkärille (yksityiselle). Ja kysyisin , että saankohan reseptin johonkin bentsoihin.
Kärsin tällä hetkellä voimakasta ahdistusta , univaikeuksia ja sosiaallisten tilanteitten jännittämistä.
Aikaisemmin ollu reseptillä Opamox 30mg , jonka Tk-lääkäri kirjoitti , Tenox 20mg eli oiskohan mahdollista saada reseptiä Vaikka Opamox 50mg tai Rivatril 2mg.
Lääkärinäsi määrään sinulle nyt ataraxeja yhden päiväksi ahdistukseen. Oli se hyvä sattuma, että satuin lukemaan tämän kirjoituksesi, niin voit olla tulematta huomenna vastaanotolleni. Resepti tulee postissa kolmen vuoden sisään.
Pässi.
Kysyisit nyt ees jotain hyviä huijaus vinkkejä lääkäriä varten, etkä olis noin pässi.
Ite sain aika samanlaisiin oireisiin ihan pyytämällä vain Xanor 0,5mg depot 3krt pvä, ihan vaan sen vuoksi että ovat pitkävaikutteisia, saa koko päivän olla rauhassa. Yöksi 2 Tenox 20mg. Hyvin sujuu.
Oma mielipide Opamexeista ja Rivatrilleista=ei wörki.
Omakohtasista kokemuksista,olen saanu pillerin ku pillerin ku olen pyytäny yksityiseltä.
Nyt mulla on A-Klinikan lääkäri joka kirjottaa mulle ainakin ihan mielellään noita 2mg Rivatrilei 3 kpl / vrk,tenox 20mg / vrk,100mg Triptyl / vrk, 450ug Catapresan / vrk…
Myös huomannut,että Rivatrilli ainakin mun osalla jopa “päihittää” alpratsolaamin (= xanor,alprox jne ) mennen tullen siinä missä se kuuluukin. Mulle määrätty noi Rivatrilit ihan vaan “perus bentsoksi” ahdistusta poistamaan ja olen sanonu,et on välil vaikee mennä kauppaan jos ei ole juuri ottanut 2-3mg klonatsepaamia. ( Rivatril ) Ei mua oikeesti nuo kauppareissut ahdista,kuhan sanoin vaan…
…pitää sitä lääkärille jotain pölöttää,et saa mitä haluaa.
( ja en syö bentsoja siks,et niist tulis jotenki cool olo,tai jotain. Syön ihan siks mihin ne on tarkoitettu,eli mulle ahdistuksen poistamiseen ja ylipäätäs rauhoittavana lääkkeenä )
no annappa vinkki jos toinenkin. eipä tässä ainakaan kunnallista kautta saa muutakun vuoden kahden karusellin ja taskut täyteen eriväristä purkkapalloa, joita nyt ihan vaan testaillaan… yksikään ei ole vielä vienyt ongelmia pois (uni, eikä paniikki/ahdistus) ja olempa uskaltautunut bentsoakin pyytämään, niin lääkäritäti katsoi lähinnä murhaavasti ja sanoi, en mä sellasia tarjoa, ne on huono juttu poika… nyt 26 ikävuotta, ei minkäänlaista päihdetaustaa, mutta jo useimpien vuosien menttaaliset ongelmat. yksityisellä maksaa, se eka käynti, ja se ressun uusiminen, maltaita. mitä tässä nyt tehdä, en viitsis sanoa lääkärille että meenkö hel***tti ostamaan heroiinia kadulta, että saan nukuttua? tai pitääkö ruveta viinaa kittaamaan päivisin, että kauppaan uskaltautuu ruokaostoksille? arvostaisin vinkkiä, jos toistakin.
ite ei oo ikinä tarvinu pyytää mitään tiettyä lääkettä, jos on kysytty mitä on ollu aikasemmin nii sanonu et on ollu opamoxia nii aina on ollu respa kourassa lähtiessä (paria kertaa lukuun ottamatta ollu vaa mulkku lekuri)
ei ole järkeä pyytä bentsoja unettomuuten ko kk välein pitää tuplata annos ja vuoden pääst pitää syödä kourallinen tennareita et unen saa… pyydä mielummin vaikka ketipinor/seroguel resepti varmasti nukut paremmin ko bentsoilla mut ahdistukseen ei ehkä yhtä hyvin auta… no eipä tolet kasva samallailla… moni kyl kiroaa ko mainitsin ton ketipinorin mut mulle ainaki ollut helvetin hyvä lääke… ja jos ei oikeesti tarvi bentsoja niin niihin ei kyl kannatta koskea… paskaa ainetta ite lopettanu parisen kuukautta sitten kaikki bentsot ja olo on hyvä…
Joo pyydä vaa ketiapiinia… sitä määrätään varvassärystä puhevaikeuksiin ja kaikkeen siltä väliltä. mulla lihotti parissa kuukaudessa 20kg!.. ei tarvi vuotta syödä tenoxeja kourallista, että saa unenpäästä kiinni, tole itellä ainakin kasvoi jo kuukaudessa… nyt likemmäs 4 vuotta bentsoja syönyt ja tällä hetkellä 4mg rivatril /pvä. Thisnuty: Millanen a-klinikan lääkäri sulla on ei mulle ainakaan ole kirjoittanut kun 4mg /vrk… tosin 400mg tramal yms reseptit kyllä kirjoittaa ja mitä vaan pyytää… täytyy varmaan tässä kuussa käydä nostattamassa tuo riva tohon 6mg, itse syön selkäsärkyyn lihasrentoutukseen ja ahdistukseen. Ja toimii myös mielestäni paljon paremmin kuin 2mg Xanorit. paras bentso mitä olen kokeillut (taitaa olla kaikki vaikuttavat bentsot aineet käyty läpi, ja bentsoja vastaavat aineet läpi). tosin unilääkkeitä on ihan turha enään tässä vaiheessa hakea tai niillä yrittää unta, koitin halcionia, useita kappaleita eikä aikaiseksi saa kuin haukotuksen max, hengityslamakin on likempänä kuin uni bentsoilla henk. koht.
mitenkäs sitten toi reseptien uusiminen? …käyttekö ite kunnallisella vai yksityisellä?
mitä ketiapiiniin tulee, niin sitäkin mulle on määrätty… karmeet tärinät aina siitä, hyvä ku kahvikuppi pysyy kädessä, eli ei oo mun juttu
stella tai stil…joku, oks niistä nukahtamiseen? …jotain perus melatoniinia syöny, mut se kuulema ei auta kun unen syvenemiseen, ei se kyllä auta nukahtamaan sitten ollenkaan.
Stella ja stilnoct on sama-asia… ja ovat jopa osassa bentsotaulukoissa vaikka ei olekaan suoranaisesti bentsojohdannainen. voihan tuo toimia, koita. Voimakkaimmat ovat Halcion ja Insomin muttei niitä kyllä varmaan määrätä ennen kuin käyty useat uni ja nukahduslääkkeet (mm. bentsot ja nuo kaksi ovat vahvimmat niistä). Tosin nekään ei auta jos on täyspäiväinen bentsokäyttäjä tai ison toleranssin omaava eli vähintään monta kertaa viikossa benjoja syövä.
Mulla kans ahdistusta ollut pidemmän aikaa. Ja jotain kummaa sos. tilanteiden pelkoa. Pitäisi soittaa lekuriin mutta en ole uskaltanut tarttua puhelimeen. Pelkään että mulle vaan nauretaan eikä anneta mitään apua. Terapiaan haluaisin ehkä myös. Mutta ahdistusoireisiin jotain lääkettä. Mulla on ennen ollut respalla Diapam (en muista mg) niin pystyyköhän siihen vetoamaan että on mulla ennenkin ollut bentsoja… Ihan oikeaan tarkoitukseen siis tarvisin nyt lääkettä, en mihinkään väärinkäyttöön. Nukahtamiseen myös tarvis jotain. Nukun ihan hyvin silloin kun saan unen päästä kiinni.
Mitä tsolpideemiin (just esim Stella, Stilnoct…) tulee, niin mulla ne ei ole oikein nukahtamiiseen auttaneet. Mulla ei siis ole itsellä ollutkaan reseptiä niihin, olen saanut vain jostakin… Niistä tulee mulle ainakin ihan seko olo, ei väsytä kyllä yhtään, saattaa tulla hallusinaatioita ja olen jopa kevyelle tripille päässyt/joutunut noiden ansiosta.
Kyllä minä vielä uskallankin soittaa, pakko… Ei tästä muuten selviä. Viime syksystä asti olen odottanut jos ahdistus vaikka katoaisi ilman lääkäriä. Eka ajattelin että johtuu syksystä, kaamoksesta, keväästä… Mut aika pysyvä olotila tästä on tullut. Yksityiselle mulla ei ole varaa mennä, joten pakko olis soittaa tavalliselle terveyskeskuksen lääkärille. Mielenterveystoimistoon on kauheet jonot. Tosin olenhan mä tässä kitkutellut jo kauan… Mut tk:sta mä sillon ennenkin sain ne pamit. Ja joskus siellä on annettu niitä ihan paikanpäällä kun oon mennyt paniikkikohtauksessa sinne. Tosin siitä on jo n. viisi vuotta aikaa. Mulla siis ennenkin ollut näitä oireita. Eli lääkäri kai näkee koneelta kaiken.
Mä olen joskus Opamoxia kokeillut mutta mulle se ei ole auttanut mitään. Siitäkään mulla ei siis omaa respaa ole ollut. Eli annos ei välttämättä ole ollut oikea kun sitä ei ollut lääkäri mulle määrännyt, ja en muutenkaan kokeillut kuin akuuttiin hätään. Yksilöllistähän se on mikä kellekin auttaa : ) Mutta jotain diatsepaamia mä toivoisin. Kunpa oiski vaan niin helppoa kun sais ite sanella lääkärissä mitä tarvii
Meilläpäin voimakkaimmat ovat kyllä Dormicum ja Halcion ja siinä järjestyksessä. Helpoiten saa Zopinoxia, Stilkkareita ja Tennareita; kokeilujärjestys se siis… Seuraavaks sit Insomin ja jos ei auta ni vast sit ellei oo selkeest viihteesee menos ni Dormicum. Erittäin huonosti määrätään Halcionia; en tiedä johtuuko siitä että 70-luvulla rokkarit veti Halcionia koksun kanssa ja aine oli nimeltään “zombie-pöly”. Se vedettii pois markkinoilta vuosiksi ja palasi takaisin 4 kertaa miedompana kuin aiemmin… Mut mul mitä enemmän menee lääkkeit, sitä vähemmän nuo auttaa. Mul nykyää ku n. femman pamin syön päiväs rauhottavia; auttaa puolikas Halcion. Mut mun mielestä Halcionista ei ole minkäänlaiseen viihdekäyttöön, koska siinä nukahtaa väkisin jos päivällä syö yhen tai kaks. Sori, offia…
Huoh, auttais edes haukotukseen se 5 halcionia saatika puolikas Kaikki on käyty läpi paitsi tuo dormicum minkä unohdin. Täytyypi pyytää kirjottaa vaikka siihenkin reseptin jos kaappiin mahtuu enään yhtään mitään paketteja.
saanko kysyä et miten helv etissä sinä sitte nukut jos viidel halcionilla ei unta saa…
itse kärsin kroonisesta unettomuudesta niin kyl se uni tulee ko tarpeeks nappeja vetää…
jotenki en jaksa uskoa että et muka pysty nukkumaan viidel halcionilla tai et unta niil saa…
nukahdus lääkkeit ne on mut kyl niil aina sen pari tuntia nukkuu…
Eipä mullakaan auttanut Addie mikään bentso-pohjainen kun käytin santtuja 3mg/pv ja siihen päälle pamit 30mg/pv. Eikä nukahtamislääkkeet autakaan jos niitä ottaa +4. Ne nimenomaan piristää! Mä aikoinani käytin nukahtamiseen sekä 4mg sirkkoja (jota e-pilsit buustaa jopa nelinkertaseks joten ne väsytti tosi paljo) sekä päälle vielä 5mg Levozinin… Tosin nyt ku on rinnakkaisvalmiste ni se ei kyl rentouta lihaksia eikä nukuta lainkaan!
Dormicum on niin leimattu nistien lääkkeeks et varmaan aika harvassa on lekurit ketkä sitä uusille potilaille mielellään määrää. Vanhuksille ehkä, mut alle 30v ni tääl paikkakunnal ainakii turha toivo! Oon jopa kuullu parilt tyypilt et lekuritkii sanonu jos sitä kysyny et ne ei sitä “nistien lääkettä” määrää; niin hyvä maine sillä on! Johan se yritettiin vajaa vuos sit vetää markkinoilta ja mun lääkärikin sano et onneks lopetin ite ne tarpeeks ajois. Pelkkään sairaala-käyttöön olis määrätty! Kaikki mun tutut ketkä kumeja saa, vetää ne hihaa ja ne on nimenomaan näitä tyyppejä ketkä saanu niitä vuosia! Ku ei enää määrätä uusille, ni hinnat nous tietty taivaisiin ja lääkärit todella nihkeästi niitä kirjoittaa! Mut sitä mä ihmettelen tosiaa ite et Halcionia pidetään niin huippuna viihdekäyttöön, joskus aivan älyttömiä hintoja ehdotettu et olisin yhden tai kaks antanu… Mul ainoa lääke jota lekuri ei tuu ikinä enää määräämää on Dormicum. Ennen sitä sain 2*15mg/yö mut lopetin sen omast tahdost ja koska se aiheuttaa pahan riippuvuuden + jos tieto leviää et saat sitä et saa olla hetkeäkää rauhas ni sitä ei määrätä uudestaan. Ite en tahdo sitä myöskään koska se menis sit viihteeseen aivan saletisti; niin helpost sil saa pään sekasin… Se yritetään kitkeä kokonaan pois ja must se on aivan oikein koska en tiedä ketään kuka niit unettomuuteen söis…
Mulla autto unettomuuteen ku jätti turhat bentsot pois. Samoin säännöllinen unirytmi ja elämä. Kyl sitä välillä tulee vieläkin valvottua aamu-kuuteen ilman syytä eikä silloin mitkään lääkkeet siihen auta; tos Halcionissakin jos otat liian vähän ni just ku alkais nukuttaa ni vaikutus laskee… Mikäli ei nukuta ni pari yötä ku valvoo, ni sit nukuttaa! Mul jos on stressaava elämäntilanne ni ei saa kyl nukutuks kunno millään, se on vaa sit tosi paska yrittää pärjää töissä tms. jos ei oo nukkunu mut paras on ku ei stressaa turhia unettomuuden takia vaa hakee sit saitsua jos kertakaikkiaa on liian väsyny töihin… Mikäli bentsoihin on tolea ni mikää bentsopohjanen lääke ei auta unettomuuteen, se on vaa fakta. Nois Halcioneissakii tole nousee älytönt vauhtia vaik ei joka yö edes syö niitä. Mut aivan älytönt kiskoa 5 unilääkettä kerrallaan; mä jos tahdon pään sekasin ni syön 10-20 unilääkettä ja ei nukuta! Ei edes yöllä; onpa ihme … Kummast vaa muisti menee koko päiväks…
Nojoo itellä kans on aika stressaava tilanne, 8kk saikulla ollu ja nyt ku yritin mennä töihin takas (vakituisessa duunissa olin koko saikun) niin työt loppu heti samana päivänä kun ei ollut enään saikkua. Tuo kanssa, että itellä on vuoden ikäinen ja 3 vuoden ikäiset lapset niin toinen herää 7 aikaan toinen 8-9, sillon se uni tuntuis et vois onnistuaki. Särky suurimpana syynä miksei saa nukuttua, ja tosiaan bentso tolea on, tällä hetkellä menee 4mg rivaa, sitä ennen meni xanoreita ja sitä ennen 8mg sirdaludia päivässä, myöskin “trendilääke” ketiapiini (ketipinor) koitettu yms. ja niitä ennen on ollut tenoxit, diapamit, sun muut kakunkoristeet… Ja kun särky hieman helpottaa ja saisi otettua tuon vaikka yksi kaksi unilääkettä niin vaikutus on sitten jo lopahtanut särkylääkkeistä tai unilääkkeistä. Ihan viturallaan tuo unirytmikin kun välillä on sähköhoitoa selkään klo 8 aamulla ja välillä iltapäivällä yms, ei ole oikein mitään säännöllistä päivässä muuta kuin lasten herääminen ja suurinpiirtein niitten nukkumaan meneminen.
En ainakaan unilääkkeillä tai nukahduslääkkeillä. Pakko nukahtamisella vaan kun tarpeeks valvoo. kyllä täällä foorumeilla on kuule useita ja useita ketä ei noilla lääkkeillä saa nukahdettua tai siihen edes viittaavaan. kyllä määkin varmaan nukkuisin halcionilla pitkät unet noin 4-5 vuotta sitten ennen kuin koskaan oli buranaa vahvempaa syönyt…