PieniKuolema: Oon mä ainakin terkkarista bentsoja saanut: tenoxia, xanoria, rivatrilia ja diapamia. Kandee vaan joku vanha pakkaus tai resepti mistä vaan bentsosta ottaa mukaan, se helpottaa kummasti homman etenemistä. Ainakin mun omalääkäri kyselee aina vanhoja respoja uusittavaksi.
Kiitti MyCupOfTea ja nasaalisti, ehkäpä uskallaan sitten soittaa sinne tk:hon, ja uskoa ettei siellä heti naureta mua pihalle! Pakko kai se on apu saada. Saahan fyysisiin ongelmiinkin (yleensä) niin miksei sitten psyykkisiin. Harmi vaan kun mulla ei ole enää tallessa sitä vanhaa Diapam-respaa. Tuolla terkalla on tietokonehommat uusittu pari vuotta sitten, niin toivoa sopii että entisen määräykset näkyy. Pakko kai niiden on… Äh mä hermoilen ja ahdistelen ihan turhaan etukäteen. Mut tällanen mä oon
Kaikki kumminkin aina menee paremmin mitä oon odotellut ja stressaan yleensä aina turhaan.
Sori ot vai onks tää ees
No eihän tuo mennyt ot:n puolelle mennyt. Kyllä ne jotkut vanhat respat auttaa joissakin tapauksissa, mutta jos nyt edes hymähtää tai saatika nauraisi?? Niin itellä menis kyllä juttu edemmälle ja hyvin nopeasti! Uskon kuitenkin 99%:n varmasti, että kirjoittavat sinulle rauhoittavia paniikkiin ja ahdistukseen, ei ehkä juuri mitä toivot tai jos on jokin mielessä niin voi myös ehdottaa, itselle on oikeastaan aina kirjoitettu ehdottamani seuraava kokeilemani lääke, joskus jopa maininnut päihdelinkin ja sanonut monella auttavan samankaltaisiin oireisiin kuin itselläni on!
Joskus määrättiin ihan bentsojen lisäksi (ahdistukseen, hermostuneisuuteen ja lieviin pelkotiloihin) propralia mikä on beetasalpaaja mikä laskee sykettä, sitäkin jopa 40mg:n tabuina eli toiseksi vahvoina, ihan varmuuden vuoksi jos vaikka kärsisi ramppikuumeesta tai tulisi sellainen tilanne eteen. (itsellä on ollut näitä, kun myyntiedustus hommia tehnyt niin ollut väkijoukon edellä esittelemässä tuotetta ja vastailemaan kysymyksiin), joillakin esim tuollainen aiheuttaa hillittömät tärinät ja paineet. No tuo loppu nyt meni vähän offtopic, mutta pointtina kumminkin, että kyllä sinä sieltä apua saat! Ja jos et niin siirryt sitten vaikka kylmän rauhallisesti samantien huoneesta pois ja vaadit vakavammin ottavan lääkärin itsellesi, näin itse olen kerran tehnyt kun oli mulkku tuuraaja kun omalääkäri oli lomalla.
Noniin, aktiivinen keskustelu, jonne jo aiemmin hyppäsin mukaan, koska vaikutti lupaavalta.
aiemmin mainitsinkin, että kunnallisen kautta on melko turha hakea apua, vaikka taustat on puhtaat, niin syöttävät torillisen mustikoita…
Sain ajan yksityiselle psykille, ja jopa ihan mutsi maksaa (kuten aiemmin mainitsin, onhan se mielettömän hintasta…)
No, kysynkin nyt, kun mulla on nukahtamis/uniongelmiin määrätty aikanaan imovaneja, joista ei ollut mitään apua, ahdistukseen 15mg opamokseja, jotka ei kauheammin auttaneet, ja meni pari kolme vuorokaudessa (aamupäivällä, iltäpäivällä ja illalla nukkumaanmennessä, auttamaan imovanea)… ei ollu toimiva ratkasu… mirtazapin masennukseen, JA samalla unettamaan, ei mitään, ekan viikon olin tokkurassa, mutta ei se uni sen paremmin tullut, nyt jo monta kuukautta takana, ja itse masennus helpottanut. seuraavaksi alprox 0.5 ja tenoxit. alprox autto jo aika hyvin paniikkiin/ahdistukseen, mutta tenoxeilla ei uni tullut, ei edes alproxin kyydittämänä, kuten oli ohjeistettukin, jos ei muu auta. nämä siis yksityisen yleoslääkärin kautta, sanoi tosin tuolla vikalla kerralla, että seuraavan kerran saat luvan mennä erikoislääkärille.
ps. Circadin oli kanssa kertaalleen, mutta eihän sekään auttanut unen saantiin. vaikka kovasti lääkäri väitti että tällä nukut ja varmasti. (oli ennen alprox + tenox reseptiä)
kunnallista kautta tuo mirtazapin tuli alunperin, ja ei siis auta siinä unessa. Ketipinor tarjottiin myös, mutta ei se nukkumaan auttanut, ja hirveän olon sai aikaan, kädet täris ja niin. triptyl testattu kanssa, eikä mitään vaikutusta.
nyt edelleen mirtazapin, koska se on masennustiloja vähentänyt huomattavasti, ja elämä on aurinkoisempi, ajatuksissa. (kunnes paniikki/ahdistus iskee). Sertraliinia oli jossain välissä mirtatsapinin kanssa, mutta ei ne paniikit ja ahdistuskohtaukset minnekkään kadonneet, eivät edes lieventyneet tai vähentyneet.
Eli yhteenvetona, kunnallista kautta en ole saanut lähetettä edes psykiatrille, konsultoi vaan mun omaalääkäriä. psykiatrisen hoitajan kanssa oon käyny juttelemassa. mikähän siinä on, etteivät uskalla antaa varmaa lääkitystä, vaikka olen kertonut että reseptillä olen noita muita syönyt.
Ja mitä nyt sitten sille yksityiselle sanon. kerron toki, mitä lääkkeitä on ollut käytössä, mutta kehtaako siellä sitten sanoa, että esimerkiksi stellasta olen kuullut vain hyvää (frendi söi niitä yhden talven, ja kuulemma sai hienosti nukuttua) laitatko niitä? …entäpä paniikki ja ahdistus, neuroleptejä en enää niele, niin paha olo tulee. niinkin ikävältä kun se vaan kuulostaa, bentsot taitaa vaan olla se toimivin ratkasu päivästä selviämiseen. mutta mitkä, opamox oli hiukan epävarma, ei aina auttanut… alprox kyllä, mutta miten esim rivatril? (kerran sain frendiltä kauppareissulla yhden, kun alko tuntua että kuolema tulee ihmismassan keskellä, auttoi sekin.) tai ihan diapam? en kuitenkaan tahdo zombiena kävellä.
Mulla tosiaan ei ole mitään huumausainetaustaa, alkoholismia, tai rikollista elämää pohjalla. (ei toki, ettäkö muillakaan olisi) mutta ajatteleeko lääkärit automaattisesti päihteilijäksi, jos näitä pyytää?
Miten siis uskallan lähestyä tätä yksityistä psykiatria? …entä hoitosuhde, jos reseptejä tarvitsee uusia, onko se aina sen sama 45kertakäynti, josta pulittaa 100 euroa? en usko että kuukautta kauemmaksi lääkkeitä kirjotetaan, ei ainakaan vielä tähän mennessä mun kohdalla ole kirjotettu.
entä miten toimia oman kunnallisen lääkärin kanssa, jos yksityisen kanssa hoitosuhde ei jatkukkaan, jos tulee liian kalliiksi?
antakaa ihmiset apua ja neuvoa!
Ainiin, lisätäkseni edelliseen, kärsin myös usein migreeneistä, mahdollisesti edellämainittujen oireiden aiheuttamia lisäoireita nämä migreenit. näiden kautta on beettasalpaajalääkityksiä kokeiltu, estolääkityksenä, muttei auttanu siihen mihin määrättiin, ja jälkikäteen kuulin, että paniikkihäiriöihinkin näitä joskus käytetään, muttei ollut niihinkään vaikutuksia.
En enään ole syönyt säännöllisesti sitten tän vuoden puolella yhtään unilääkettä. Tosin 4mg rivatrilia menee /päivä. sitä ennen meni 2mg xanoreita ja sitä ennen muistaakseni 8mg sirdaluria. Bentsoja tässä on syöty säännöllisesti / päivittäin vuoden päivät ja ei joka päivä 3-4vuotta. Joten tiedän kyllä, että sen takia ei vaikuta nukahdus/unilääkkeet jotka ovat bentsoja. Jos vaan tarpeeksi vahvan löytäisi. tosin kuten tuossa hetki sitten joku mainitsikin että kun sen 5-20 kpl ottaa niin piristää eli päinvastoin kuin väsyttäisi.

Noniin, aktiivinen keskustelu, jonne jo aiemmin hyppäsin mukaan, koska vaikutti lupaavalta.
aiemmin mainitsinkin, että kunnallisen kautta on melko turha hakea apua, vaikka taustat on puhtaat, niin syöttävät torillisen mustikoita…
Sain ajan yksityiselle psykille, ja jopa ihan mutsi maksaa (kuten aiemmin mainitsin, onhan se mielettömän hintasta…)
No, kysynkin nyt, kun mulla on nukahtamis/uniongelmiin määrätty aikanaan imovaneja, joista ei ollut mitään apua, ahdistukseen 15mg opamokseja, jotka ei kauheammin auttaneet, ja meni pari kolme vuorokaudessa (aamupäivällä, iltäpäivällä ja illalla nukkumaanmennessä, auttamaan imovanea)… ei ollu toimiva ratkasu… mirtazapin masennukseen, JA samalla unettamaan, ei mitään, ekan viikon olin tokkurassa, mutta ei se uni sen paremmin tullut, nyt jo monta kuukautta takana, ja itse masennus helpottanut. seuraavaksi alprox 0.5 ja tenoxit. alprox autto jo aika hyvin paniikkiin/ahdistukseen, mutta tenoxeilla ei uni tullut, ei edes alproxin kyydittämänä, kuten oli ohjeistettukin, jos ei muu auta. nämä siis yksityisen yleoslääkärin kautta, sanoi tosin tuolla vikalla kerralla, että seuraavan kerran saat luvan mennä erikoislääkärille.
ps. Circadin oli kanssa kertaalleen, mutta eihän sekään auttanut unen saantiin. vaikka kovasti lääkäri väitti että tällä nukut ja varmasti. (oli ennen alprox + tenox reseptiä)kunnallista kautta tuo mirtazapin tuli alunperin, ja ei siis auta siinä unessa. Ketipinor tarjottiin myös, mutta ei se nukkumaan auttanut, ja hirveän olon sai aikaan, kädet täris ja niin. triptyl testattu kanssa, eikä mitään vaikutusta.
nyt edelleen mirtazapin, koska se on masennustiloja vähentänyt huomattavasti, ja elämä on aurinkoisempi, ajatuksissa. (kunnes paniikki/ahdistus iskee). Sertraliinia oli jossain välissä mirtatsapinin kanssa, mutta ei ne paniikit ja ahdistuskohtaukset minnekkään kadonneet, eivät edes lieventyneet tai vähentyneet.Eli yhteenvetona, kunnallista kautta en ole saanut lähetettä edes psykiatrille, konsultoi vaan mun omaalääkäriä. psykiatrisen hoitajan kanssa oon käyny juttelemassa. mikähän siinä on, etteivät uskalla antaa varmaa lääkitystä, vaikka olen kertonut että reseptillä olen noita muita syönyt.
Ja mitä nyt sitten sille yksityiselle sanon. kerron toki, mitä lääkkeitä on ollut käytössä, mutta kehtaako siellä sitten sanoa, että esimerkiksi stellasta olen kuullut vain hyvää (frendi söi niitä yhden talven, ja kuulemma sai hienosti nukuttua) laitatko niitä? …entäpä paniikki ja ahdistus, neuroleptejä en enää niele, niin paha olo tulee. niinkin ikävältä kun se vaan kuulostaa, bentsot taitaa vaan olla se toimivin ratkasu päivästä selviämiseen. mutta mitkä, opamox oli hiukan epävarma, ei aina auttanut… alprox kyllä, mutta miten esim rivatril? (kerran sain frendiltä kauppareissulla yhden, kun alko tuntua että kuolema tulee ihmismassan keskellä, auttoi sekin.) tai ihan diapam? en kuitenkaan tahdo zombiena kävellä.Mulla tosiaan ei ole mitään huumausainetaustaa, alkoholismia, tai rikollista elämää pohjalla. (ei toki, ettäkö muillakaan olisi) mutta ajatteleeko lääkärit automaattisesti päihteilijäksi, jos näitä pyytää?
Miten siis uskallan lähestyä tätä yksityistä psykiatria? …entä hoitosuhde, jos reseptejä tarvitsee uusia, onko se aina sen sama 45kertakäynti, josta pulittaa 100 euroa? en usko että kuukautta kauemmaksi lääkkeitä kirjotetaan, ei ainakaan vielä tähän mennessä mun kohdalla ole kirjotettu.
entä miten toimia oman kunnallisen lääkärin kanssa, jos yksityisen kanssa hoitosuhde ei jatkukkaan, jos tulee liian kalliiksi?
antakaa ihmiset apua ja neuvoa!
Aluksi tuohon, että salpaajia sulle on kans myönnetty, mulla kans, ahdistukseen, ramppikuumeeseen / jos olisi tulossa joku ahdistava tilanne, siis ennalta ehkäisyyn. en nyt sanoisi, että auttaisi mitenkään itteni kohdalla, itellä oli siis (vieläkin) propral 40mg. Noita nyt vaan kirjoitettiin “muutenvaan”, yksityisellä en ole koskaan käynyt, paitsi pari kertaa ortopedillä tässä selkäsairausaikana, mutta nekin vain tutkintoja ja lähetyksiä magneetteihin ja b:todistuksien tueksi.
Julkiselta puolelta mulla on määrätty ja kirjoitettu aina lääkkeet, ihan 3kk:n annoksiin asti, tai jopa pidempiä reseptejä, mutta kela ei korvaa kerralla kuin 3kk:n lääkkeet.
Kuin myös julkiselta puolelta lähetteet tehty, sosiaaliterapeutille (käyntejä ei käynti), terapeutille (käyntejä), pari mielisairaalassa käyntiä eli muutamia öitä siellä vietetty ja keskusteltu, ja myöskin viimeisenä psykiatrille mikä oli kaikista turhin joten en 10minuuttia kauempaa ollut, ylikoulutettu kusipää ketä ei tuntenut mistään yhtään myötätuntoa, esim olin aika romuna kun kaveri oli kuollut viikon sisällä tapaamisesta, tieto sukulaisen syövästä 10min ennen ovesta sisään astumisesta ja omien vanhempien ongelmat mitä en täällä ala setvimään siihen päälle. Kuunteli kyllä, sanoi vain tyynesti elämä on julmaa ja sanoi nostampa sinun mielialalääkettäsi… tuosta siis aikaa noin vuosi, nyt puolivuotta ilman masennuslääkettä (ennen annos oli 225mg efexor /pvä) ja ajatukset toimii taas kuin 4 vuotta sitten ennen masareihin koskemista, vuoden söin estäjää → suicidi yritys → pari vuotta efexoria kun huomattiin, että enemmän pohjallehan se sua ajoi koko vuoden ajan, no efe piti jotenkin tasaisena, tosiaan tasaisena, ilman tunteita mitkä oli (näin miehekkäästi) sanottunu ihana kokemus taas tuntea rakkautta yms kun kaksi lastakin on kun lopetin masennuslääkkeet.
hmm, kyllä itte olen ainakin sanonut, että sukulainen, jopa plinkkiläinen, kaveri, isä, vaimo, kumminkaima tjsp on koittanut tällaista lääkettä ja todennut sen toimivan joten olen saanut noin 97% varmuudella aina kokeeksi uuden lääkkeen vanhan tilalle, myöskin sanonut, että olen saanut koitettavaksi ja ainakin toimi paremmin kuin joku sillä hetkellä ollut lääke.
Reseptien uusimisesta, voit jättää vain reseptit uusittavaksi tarpeeksi ajoissa ennen kuin lääkkeesi loppuu (itsellä mennyt yleensä 1-3 päivää uusimiseen), ei sinun itse tarvi käydä siellä juttelemassa, sehän on vaan muilta aikaa pois ja sulta rahaa pois. Usein olen myös soittanut, että lääkäri soittaa reseptin suoraan johonkin ko. apteekkiin ja, että haen vaikka 4 tunnin päästä lääkkeet, näin on myös onnistunut, kuin myös, että vaikka että haen lääkkeet viikon sisään jos ei ole ollut kriittistä tarvetta. Itse käyn aika usein uusimassa reseptit kyllä myös henk. koht. kun saa heti takaisin ja kestää sen 10min - tunti jonosta riippuen. Oma lääkäri on tällä hetkellä A-klinikan johtava lääkäri, vaikka ei tosin mitään päihdetaustaa ole, se vaan sattuu toimimaan a-klinikalla. Oman kunnan lääkäreitten kanssa tuli niin paljon eripuraa joten vaihdoin kuntaa ja sain hyvän lääkärin ketä kuuntelee ja kirjoittaa lääkkeet mitkä näkee hyväksi ja arvioi onko oma ehdotukseni seuraavalle lääkkeelle hyvä vai onko parempaa vaihtoehtoa, näin ei ole käynyt muutakuin 400mg tramal annostuksen kohdalla temgesicciin siirtymisen kohdalla, ettei kirjoittanut vaikka 3 muuta lääkäriä puolsi asiaa, sanoi, ettei halua lähteä sitä kirjoittamaan kun en matkani päässä vielä ole
Unilääkkeistä - stella, stilnoct, imovane, samaa paskaa ja ne eivät ole bentsodiatsepaameja, vaikkakin vaikutus tavaltaan vastaavia. Rivatril ei ole väsyttävä bentso vaikka onkin ainakin henk. koht. mielestäni vahvin bentso, vaan toimii hyvin esim lihasrelaxanttina, myös masennukseen, ja ahdistukseen / paniikki kohtauksiin mainiosti, paras bentso mitä olen käyttänyt ja kaikki eri bentsoluokat taitaa olla käyty läpi, ja en siis tarkoita nimiä, yhdelle bentsolle saattaa olla tuhat eri valmistajaa. kuin myös xanor ja diapam ei oikein ole uneen eikä nukahtamiseen tarkoitettu. Vahvin unilääke siis on tuo dormicum, mutta ovat kuulemma yrittäneet vetää jopa pois sitä markkinoilta ja sitä ei kirjoiteta kun kuulemma käytetään “narkkarilääkkeenä”… joten sitä et tule saamaan, et myöskään xanoria tai rivatrilia ennen kuin olet miljoonat lääkkeet käyttäny ja lääkärit käyneet läpi. Joten, dormicumin unohtaen, unilääkkeeksi seuraavaksi vahvin olisi tuo Halcion, sitä ehdottaisin, tosin en tiedä mahtaakohan edes miettiä kirjoittamista Insomin vois olla yksi mikä voisi toimia. joillakin toimii bentsot, tosin kenelläkään ei kuukautta kauempaa ilman jatkuvaa määrän tuplaamista jos meinaa edes muutamia per viikko ottaa.
Ja tuohon kunnalliseen sanoisin, että ainakin henk. koht. asiat on mennyt hyvin sen kautta.
Tais mennä ihan hakoteille taas koko juttu, mutta koita nyt saada jotain tolkkua ja kyllä ne asiat järjestyy! jos ei ennemmin niin myöhemmin, elämää tämä on vaan ei sen enempää!
“Täys vatsa ja rauhallinen mieli, sehä on se paras unilääke. Heti diapamin jäläkeen…”
Kyllä diapamia määrätään unilääkkeeksikin. Tosi yleispätevä benderi. Itellä mirtazapin 15mg nukahtamisee, kun ketipinor väsytti liikaa aamulla. Stilnoctia joskus otan, mutta usein se jää siihen etten nukahda ja aineen vaikutus lakkaa.