Kiitos paljon kysymästä @Lintuanna <3 Täällä rauhallista eloa yritän elää, paljon retkiä luontoon kun on niin kauniin vihreää. Palapelin rakentamista ja elokuvia, kokkailua. Vähän alkaa tuntua, että olen loman tarpeessa kun työ on alkanut hieman väsyttää ja kyllästyttää, mutta vielä on lähes kaksi kuukautta kesäloman alkuun.
Pikkusiskoni otti äitienpäivänä yhteyttä ja kertoi, että heille syntyy ihmisvauva marraskuussa.
Kuulin ensimmäistä kertaa Taikan kehräävän tässä muutamia päiviä sitten, kun poloinen odotti kuolapisara suusta valuen pakastekuivattuja kananpaloja, etutassut ujosti mattoa samalla leipoen. Hieno Taika, sain varovasti silittääkin!! Ja olen ilahtunut orava- ja lintuystävästäni, jotka vierailevat parvekkeellani hakemassa siemeniä ja pähkinöitä. En ole ihan niin yksinäinen kun saan eläimet seurakseni.
Semmoista tänne, välillä on kevyempiä ja välillä raskaampia päiviä ja öitä, mutta nukkumisen autuudesta olen saanut kiinni, painajaisetkin ovat hellittäneet ja sekin on iso juttu se.
Sain napattua pari hyvää kuvaa, ennen kuin naukuvainen ahdistui ja lähti pois. En viitsi Taikaa häiritä kameralla enempää kun se aiheuttaa stressiä.
Tulin toivottamaan kaikille oikein kaunista ja mukavaa alkukesää. Aion pitää taas internet-tauon, huomaan että läppärin eli netin käyttöni on heikentänyt keskittymiskykyäni esim. elokuvien katseluun ja haluan ennen kesälomaa rauhoittaa aivoni. Palailen varmaan heinäkuussa takaisin tai ehkä jo aiemmin, en nyt tällä kertaa ole sementtiin valanut mitään aikamäärää. Katsotaan.
Reilu viikko sitten sain sen viilentävän ilmalämpöpumpun, joten on kiva tietää ettei tarvitse enää kotona sisällä kärsiä helteistä. Siihenkin rahat kerääntyivät ihan itsestään. Vaikka olen ollut lähinnä kotijuopottelija enkä enää vuosiin juurikaan käynyt baareissa/terasseilla, kyllä sitä rahaa silti säästyy aika paljon, alkoholi on aika kallista.
Kävin heti aamusta pyörällä noin 13km päässä olevalla järvellä, ajattelin saavani olla siellä täysin itsekseni rauhassa kun kaikki ovat päättäjäisjuhlissa ja niin sainkin. Ai että kuinka kaunista siellä oli ja nakuna sai uida, aina hetken olen vapaa, niin vapaa… <3
Huomenna alkaa taas työkierto ja alan nyt ruoanlaittoon, aion kokeilla uutta reseptiä:
Näihin tunnelmiin, muistakaa nauttia kesän mauista! Itse ainakin odotan mansikoita (jotain suomalaisia karkkimansikoita jo näinkin kaupassa) ja perunoita kuola valuen!
Voi mikä pieni rakas sinulla siellä. Taika on tosiaan aivan taikamaisen kaunis ja upea. Ja onnekas, kun on saanut maailman kärsivällisimmän ja luotettavimman ihmisen omakseen.
Otan myös reseptin talteen. Vegaanina olo on osoittautunut yllättävän helpoksi (siis kotioloissa, muualla on tilanne vieläkin toisinaan hieman haastavampi). Luulin kaipaavani aivan hirveästi esim. juustoja, mutta ei. Korvaavat tuotteet ovat niin huimasti kehittyneet, että kaikki onnistuu vähintäänkin riittävän hyvin.
Kaikkea hyvää Taikalle ja Sinulle, ihana Reepulainen.