Reboot

72.päivä

Uuniperunat, verimakkara, kinkku, hapankaali, perunasalaatti, lihahyytelö ja alkoholiton skumppa.
Kaikki on keittiössä valmiina, muutama tunti jäänyt vielä tätä vuotta.

Oli ihan hyvää vuosi se 2025, oli paljon töitä, matkustettiin todella paljon ja kaikki perheessä pysyivät terveinä, kiitos vaimolle että olet olemassa ja olet kestänyt sen kaiken.
Alkoholin kanssa menin pari kertaa väärälle polulle mutta nyt olen taas tiukasti pitämässä raitista linja elämässä.

Joulun aikana kävin katsomassa äitiä, hän on 94.
Puhutin niin kun se olisi meidän viimeinen tapaaminen, molemmat ymmärtävät että aika on jo vähissä. Hänellä oli kaksi viimeistä toivetta mulle, että hänet tuhkahaudattaan ja ma sovin välit omien lasten kanssa. Ensimmäisen lupasin hoitaa, toinen onki vähän monimutkaisempi, vaikea saa se olemaan enkä näe täällä hetkellä miten se olisi ikinä edes mahdollista, oli se viina mulle vuosikymmenet tärkeämpi kun lapset.

Hyvää uuttaa ja raitista vuotta 2026 kaikille, kiitos Plinkki että olet olemassa!

8 tykkäystä

Päivä 90.

Huomasin eileen että olen unohtanut jo kuukauteen ottaa Antabusta ja nyt kun sen tajusin niin en ole ottamassa sitä takaisin käyttöön. Näköään olen jo sen verran iso poika että pärjään ilman apupyöriä ja ehkä merkki siitä että päässä on tapahtunut olennainen muutos.

Olen viimeisen kuuden viikon aikana lisännyt liikunta, tammikuun askelmäärä tulee oleman noin 15000 askelta päivässä. Liityin toisenkin urheilujoukkueen alkuperäisen lisäksi, joukkueurheilu antaa ainakin minulle sen tärkeä fiiliksen että kuulun johonkin tiimin ja meillä kaikilla on tietyt tavoitteet alkavalle kaudelle. Pitää ehkä enemmän kurissa.
Hankin vielä pääsyn yleisurheiluhallin (Liikuntamylly) ja kotona olen investoinut lisää oman kuntosalin. Kävinkin perjantaina jo ottamassa ensikosketuksen Liikuntamyllyn juoksuradalle ja vaikka oli hemmetin vaikea niin jostakin se on aloitettava.

Matcha tee, Chia siemenet, Ceylon kaneli, kreatiinijauhe, heraproteiini - siinä osa uusista tulijoista meikäläisen kauppalistalla. Paljon vihanneksia, kana ja lohta, nyt mennään kohti uusia numeroita vaakalla. Kaikki karkit ja limsat on jäänyt pois, paasto 8/16. Katsotaan mihin rahkeet riittää, ainakin tuntuu että suunta on oikea.

Mukava raitista sunnuntaita kaikille ja tsemppiä jatkoon!

4 tykkäystä

Mulla kans tammikuu mennyt 18/6 -paastolla ja terveellisempää murkinaa. Vielä ei isompia tuloksia ole näkynyt mutta suunta on hyvä. 1 kg tippunut kahdessa viikossa.

1 tykkäys

4 kuukautta tuli täyteen tänään raittina :slightly_smiling_face:

Ihan hyvin on mennyt se aika, arkirutiini pyöri ja alkoholile ei ole nyt siinä tila.
Muutama reissun olen perunut maailmalle, haluan pitää raitista linja ja en halua niillä matkoilla vaarantaa sitä tilannetta mihin olen nyt päässyt.

Toinen tärkeä asia on ollut painon pudotus, olen 180cm ja joulukuun alussa paino oli 112kg. Muutin ruokavaliota, jätin pois kaikki iltaa herkut ja lisäsin liikunta, päivänen minimi askelmäärä on 11 tuhatta askelta. Jos en saavutta sitä määrä töissä niin teen kotona ja kotiin ulkopuolellakin lisää.
Maanantaina kävelen kotona juoksumatolla, tiistaina spinningpyörä, keskiviikkona käyn liikuntahallissa, torstaina treenit salilla, perjantaina crosstrainer, lauantai taas juoksumatto ja sunnuntai treenit ulkona. Joka päivä nostan myös painoja kotona.
Joten olen yrittänyt tehdä erilaisia juttuja joka päivä että ei olisi asiat liian yksipuolisia.
Eilen aamulla näytti vaaka 100,5kg eli noin 10 viikossa on paino tippunut 11,5 kg :stuck_out_tongue:
Tavoite on kesäksi 90kg, kai sen näkee silloin.

PS. Maanantaina olin ajamassa autolla töihin kahden aikana yöllä ja ylläripylläri keskellä nukkuva kaupunkia, poliisin puhallusratsia. Puhalsin nollat ja hyvänäköinen naispoliisi toivotti mulle mukava päivä. Jatkoin matka ja vasta työpaikalla hoksasin miten iso juttu se minulle oli, just se että olin raittina ajamassa .Vuosien varrella olen ollut varmasti satoja kertoja ajokelvoton maanantai aamulla ja mennyt töihin hirveässä krapulassa käyttäen kahta eri bussia. Mutta ei enää, raitis elämä on ottamassa voiton.
Istuin siinä yöllä yksin työpaikan pukkarissa ja olin onnellinen :slightly_smiling_face:

Raitista ja vähäkalorista torstaita kaikille!!!

13 tykkäystä

Onnittelut 4:stä kuukaudesta :rose: :sparkles:

Kuullostaa elämäsi olevan muutenkin hyvällä mallilla :blush:

1 tykkäys