Raisu Mojito ja raitis elämä

Onnea puolesta vuodesta! Mitäs sanot saunareissusta sen kunniaksi jos sattuisi aikataulut?

Mulla on vasta reilu 4kk takana, mutta kuitenkin. Sopii PK seutu ja kuljen Tampereellakin.

T. Puuhapete

Kyllä @Puuhapete se vain passaa! PK-seutu mulla paras. Laita viestiä niin vaihdetaan oikeammin yhteystietoja ja sovitaan aika!

Käytiin hyvän ystävän kanssa keikalla tänään ja molemmat oli vesilinjalla. Taidettiin kumota 3 alkoholitonta molemmat. Niitä löytyy aika monesta baarista ja moneen lähtöön, eri asia onko siinä lipittämisessä samaa hohtoa.

En ollut paras puoliso ja isi tänään. Kävimme nuorimmaisen lapsen kanssa uimareissun pitkän kaavan kautta ja noudimme muun perheen kaupungilta ajatuksena mennä syömään. Puolison huono hetki ja kiukuttelu tarttui minuun hetkessä enkä saanut sitä koko iltana poikki. Mikä lienee merkitys kovalla työpaineella, remontilla, väsymyksellä ja sillä että viime päivinä on pyörinyt mielessä päästä keventämään taakkaa jollakin. Lienee se sitten alkoholilla aiemmin hoidettu vaikka semmoista varsinaista himoa ei olekaan.

Pohdinkin, olenko masentunut vai mitä, välillä nämä pahan olon fiilikset menee niin syvälle ja tuntuu mahan pohjassa saakka. Pitäisi ottaa enemmän aikaa itselle ja pitää itsestään parempaa huolta ettei tarvitsisi purkaa sitä rakkaimpiin. Tämä ilta teki ihan hyvää, päästä vähän kodin ulkopuolelle ja keskittyä välillä muuhun kuin remonttiin. Mutta pelkään että ei tämä tällä vielä korjaannu.

Huomenna isänpäivä, tupa täynnä puolison sukulaisia. En kiellä etteikö aiheuttaisi tähän päälle vielä lisää kuormaa, kun kaipaisi vähän rauhoittumista. Kyllä tämä taas tästä. Pihviä ja punaviiniä tarjolla. Ostin pitkästä aikaa alkoholittoman version vaikka ne toistaiseksi ovatkin jääneet juomatta.

2 tykkäystä

Kannattaa yrittää miettiä asiaa siltä kantilta, että hyvin erilaiset tunteet kuuluvat elämään. Juova alkoholisti niitä tasaa viinalla ja se mukamas helpottaa. Selvänä ne joutuu kohtaamaan.

Tuo itsestään huolehtiminen on tärkeää, viinahuuruissa riittää pullo, ilman viinaa sitäkin joutuu - ja pääsee - pohtimaan.

Masennus on vakava sairaus ja sitä voi hoitaa. Mitä aiemmin, sen parempi. Pitkä masennuskysely (BDI-21) löytyy netistä ja siitä voi saada viitteitä siitä, kannattaisiko hakea apua. Ainakin siitä voi saada pohdittavaa.

Miekii haluan teidän saunailtaan! :grinning:

@Olga Me voidaan @Puuhapeten kanssa avata onlyfans-tili niin pääsette muutkin virtuaalisesti mukaan! :smiley:

2 tykkäystä

Voihan sinulla olla orastava burnouttikin. Elämäsi kuulostaa aika kiireiselle ja työntäyteiselle. Uupumuskin laskee mielialaa ja tekee kärttyisäksi. Minä olen tietysti vajaakuntoinen jo lähtökohtaisesti, mutta oman liian kuormittumisen huomaan mielialan laskusta, univaikeuksien palaamisesta ja lyhyeksi muuttuvasta pinnasta. ärsyynnyn koiraan, ärsyynnyn heilaan, ärsyynnyn kaikkiin ja kaikesta. :smiley:
Tahdin hidastaminen palauttaa tilani normaaliin.

Hae ihmeessä tarvittaessa apua matalalla kynnyksellä! Niin masennus kuin uupumuskin lisää riskiä retkahtaa ja helposti tulee takapakkia kaikessa. Näin ulkopuolelta vaikuttaisit tarvitsevan ainakin lepoa ja palautumista.

200 päivää!

Ihan hyvin menee tämän raittiuden kanssa, täytyy sanoa että joskus on mielessä mutta harvoin kyllä enää sillä tavalla että haluttaisi korkata. Muuten elämä on kyllä haastavaa ja haipakkaa.

Olen pitkään hakenut jotain tapaa rentoutua alkoholin tilalle ja eilen löysin sen! Kävin ensimmäistä kertaa hieronnassa vuosikausiin ja ai että, olipahan mahtavaa. Tästä voisi ottaa tavan perjantai-illaksi.

Faija on ollut kylässä viikon päivät ja on kyllä ollut mukavaa. Musta tuntuu että alkoholi on tehnyt meistä (varsinkin minusta) vähän äreitä. Olemmehan tykänneet ottaa yhdessä kuppia ja eikö se aina ole ollut niin auvoista. Viime vuosina olemme äityneet jokin kerran jopa riitelemään kun yleensä kinastelu, yleensä politiikasta, on ollut se juttu. Nyt on ollut sopuisa ja mukavaa. Ukko alkoi raittiiksi reilu kuukausi mun jälkeen kun kattoi juhannuksen tätä touhua. Tässä sitä nyt ollaan ja juodaan alkoholitonta GT:tä ja katsellaan uutisia :blush:

12 tykkäystä

Onneksi olkoon! Onnea elämääsi

1 tykkäys

Onneksi olkoon! 150 päivää tuli täyteen minulla tällä viikolla.

Toi hieronta rentoutusjuttuna on kyllä kiva ajatus. Lähinnä naurattaa, että alitajuisesti mietin että viittiikö mennä, kun niin kallista :upside_down_face:

Saunajuttu on vielä meillä järkkäämättä, mutta palataan. Kyllä se saadaan mahtumaan.

Itse tulin nyt illalla kivaan kahvilaan. Kiva istua ihmisten keskellä ja kuunnella puheensorinaa.
Onneksi näitäkin löytyy. Naapuripöydässä on joku pari treffeillä. Toisessa naisporukka puuhaa jotain projektia ja juttelee.

Kyllä minulle ainakin vaihtelu ja virikkeet on tärkeitä. Levottomuus, joka minulle iskee toisinaan on varmaankin sukua adhd:lle etc. Mutta ei tähän mitään kummempaa lääkettä tarvitse. Eikä onneksi juodakaan.

Mikä tahansa fyysinen tekeminen, maisemanvaihto, kaupassa käynti, kahvila, kyläily tai muu toimii.

Hyvää viikon jatkoa.

Puuhapete

6 tykkäystä