Kiitos Tinja ja Vieras vastauksista, oli mukava saada palautetta. Kirjoittelin tuossa ehkä kk sitten, mutta, jätin julkaisematta. Vähän kahden vaiheilla nytkin, sen tajunnanvirtauksenlaiseksi meni.
Mietin tuossa flow:ta. Siis sellaista tilaa, että kaikki sujuu hyvin. Esim. bussit lähtee aina sopivasti pysäkiltä kun tulet sinne. Olet läsnä. Miksi joskus on tälläistä? Sitten joskus tuntuu olevan asia aivan päinvastoin, olet epäbalanssissa MK:n kanssa. Bussit lähtee aina nenän edestä. Asiat tökkii.
Ajatus: Flow on mielentilasta kiinni. Ei ulkoisista asioista, kuten tuo bussiesimerkki. Mieli on vaan niin rajoittunut, sitoutunut tietynlaisiin onnistumisenkokemuksiin, että kun elämä hiukan poikkeaa normipolulta, tunnet että olet epätasapainossa. Rupean arvostelemaan itseäni, olen tehnyt jotain väärin, olen epäonnistunut, kun MK ‘vittuilee’. Ja onhan sitä monesti tehnytkin jotain väärin, epäonnistunut. Ongelma on vaan siinä, että ei voi mitenkään välttää tekemästä joskus jotain väärin. Sitten jos tekee jotain väärin, niin siitä saattaa syntyä unflow ketju. MK vittuilee → syytät itseäsi → kavennat entisestään flow:n toimintasektoria. Jolloin tulee edelleen pienemmät mahdollisuudet että flow iskee - jolloin saisi tavallaan ulkoisen anteeksiannon itselleen. En tiedä onko tälläinen käyttäytyminen yleistä. Ehkä ominaista heikon itsetunnon sekä jonkinlaisen henkisen kaipuun omaaville.
Tänään tapahtui jonkinnäköinen voitto omissa taisteluissani. Tein jonkinlaisen sisäisen sopimuksen että nyt olen flow:ssa, ulkoisista seikoista riippumatta. Koin että tänään toimin oman sisäisen ääneni mukaan. En altistunut hajoittaville energioille. Se antoi voimaa. Ja flown toimintasektori laajeni. Mutta jos olisi käynyt toisin, se olisi taas pienentynyt.
Tänään oli hyvä olo, mutta verhon takana kuitenkin koko ajan huoli siitä, että mitä sitten kun en olisi pysynytkään omassa energiassa - antanut periksi hajottaville energioille. Miten toipua siitä. jokin aika sitten vastaavassa tilanteessa kävi toisin päin. Ja oli pitkään vaikeaa.
Se mitä tapahtui menneessä, on kuitenkin merkityksetöntä nykyhetken suhteen. Se että epäonnistuit tunti sitten, tai onnistuit tunti sitten on merkityksetöntä. Kuitenkin sillä on niin suuri merkitys. Tässä mulla on ongelma. Onnistuminen mahdollistaa niin paljon, epäonnistuminen estää niin paljon. Joskus elämä on pelkkää epäonnistumista, ja se on kauheaa. Itselle anteeksianto on äärimmäisen tärkeää. Ilman itselle anteeksiantoa elämä on helvettiä. Olen nyt flowssa, mutta minua pelottaa. Minua pelottaa flowsta tipahtaminen. Sitä tipahtaa helposti niin syvälle. Tuntuu että elämä on kuin nuorallakävelyä. Peni harha-askel, ja suuri kuilu. Kovin raakaa. Miten tuota nuoraa saisi leveämmäksi, tai onko se edes sitä mitä haluan. Tuntuu että mitä kapeampi nuora, sen suurempi nautinto kun sillä pysyy. Olen kovin perfektionisti, ehkä liian perfektionisti. En mä pysy näin kapealla nuoralla. Haluaisin pysyä, mutta kun en pysy. Mutta toisaalta, nyt olen sillä nuoralla. Nyt tunne on rohkea, en halua edes muistaa sitä räpiköimistä, sitä onnetonta tilaa. Puskee päälle, sellainen voittamaton olo. Mikään ei estä. Mutta se taitaa olla valheellinen. Se taitaa olla petollinen. Halu kohti taivasta. Katse taivaassa. Eihän sitä pysy pystyssä, jos katse on taivaalle. Kompastuu ensimmäiseen kiveen. Se on vaan tämä hetki, se onnistuminen. Ei se ole tärkeää. Ehkä sen jalustalle nostaminen vaan vahvistaa epäonnistumisen tuskaa.
Mutta mutta, en vaan halua luopua tästä. En kestä luopua tästä. En kestä enää sitä pimeyttä. En vaan kestä. Voinko olla vaan menemättä sinne. Vai onko se vaan hyväksyttävä olemisen osana. Ja luoda hyväksymistä, anteeksiantoa, rauhaa, flowta siihenkin tilaan. Luottaen että sekin on osa polkua, osa sitä sisäistä taivalta. Jättää pelko, luottaa. Jatkaa, oli se elo sitten valoa tai pimeyttä. Sitähän se on. Se kaikki pimeys, se kaikki hoipertelu. Se on osa MK:ta. Osa jumalallisuutta, yhtä tärkeää kaikki. Osa oppia. Hyväksyminen, se on olennaista.
Mutta mutta, onko se turhaa sitten. Onko kaikki turhaa? Onko turhaa yrittää mitään, jos kaikki on yhtä tärkeää. Haluaisin pysyä nuoralla, mutta jos onkin yhtä tärkeää tipahtaa. Miksi yrittää pysyä? Sisäinen ääni. Ehkä se on ainoa. Pelkästään sen takia, että silloin on onnellinen, tyytyväinen. Sitten jos tipahtaa. Sitten opitaan. Se on rankka oppi. Mä muuten tein olennaisen voiton tänään itseni suhteen. Käänsin energiat jotenkin. Näin ei käy usein. Ehkä mä oon oppinut jotain.
Pelottaa vaan se vaihtoehto mikä tänään oli, se oli niin pienestä kiinni. Pelottaa tulevaisuuden tuomat vaihtoehdot. Se on niin kamalaa olla siellä pimeydessä. Kun oot nähnyt valon, se on ehkä entistä pahempaa. Tekis mieli sanoa että rukoilen, Jumala, anna mun olla valossa. Mutta sekin olisi väärin. Ei ole Jumalaa. On Valo. Valo, anna mun olla valossa. Oon joko valossa tai en ole. Mä voin vaan tehdä parhaani. Mullon tunne, että palaan vielä sinne pimeyteen. Mulla on pelko pimeydestä, se riittää viemään mut sinne. Valossa voin rakastaa itseäni pimeydessä. Miten voin rakastaa itseäni pimeydessä? Siellä vaan hapuilen sokeana. Kunnes valo löytää minut. Valossa haluan rakastaa koko maailmaa. Pimeydessä vihaan itseäni, vihaan maailmaa. Voinko rakastaa pimeyttä? Nyt on tunne että pimeyden takana on valo. Sieltä takaa se loistaa. Mun selkä on sitä vasten, en näe sitä. Voin kääntyä. Sen mä voin tehdä. Jättää vaan se pimeys koska vaan. Koska vaan. Valo on totuus, pimeys on tietämättömyys. Valo on aina. Valo on Jumala.
Ainoastaan tarvitsee olla oma halu kääntyä. Se tarvitsee olla. Miten pimeydessä voi löytää halun kääntyä? Ehkä vain rakastamalla pimeyttä. Pelko vangitsee, jähmettää. Viha, joko itseä tai maailmaa kohden estää. Suru, murhe pitää paikallaan. Hyväksyminen. Hyväksyminen. Se on ainoa mitä tarvitsee halun löytämiseen. Hyväksyminen ei itsessään riitä, mutta se on välttämätön. Tarvitsee myös ponnistus. Mutta hyväksyminen, se on niin tärkeää. Ilman sitä ei voi valita.
Koitan katsoa eteen, ei liian korkealle, ei liian alas. Sen voin tehdä. Kulkea polkua - nyt se ei tunnu enää nuoralta. Sitten jos tipahdan, se on niin tärkeä, niin suuri mahdollisuus. Sitten jos en osaa käyttää tuota mahdollisuutta - kierre. Se on vaan elämää. Mahdollisuus on aina, ja se on suuri. Ja valo on aina, ja se on kirkas.