Puuhapete jatkaa pyristelyjä

Okei. Mielenkiintoinen juttu.
Osaatko sanoa, miten käytännössä kokemus on muuttunut?

Luin tästä ensimmäisen kerran ehkä noin vuosi sitten ja aloin opettelemaan meditaatiota. Tai mitä se nyt sitten on, kun yritetään istua edes 5-10 minuuttia ihan vain hengitellen ja universiumia kuunnellen.
Nyt kun lopetin alkon käytön tämän vuoden alussa, niin meditoin melko ahkerasti ensimmäisinä kuukausina ja tämä viimeisin irtiotto on ollut kaikista yrityksistäni helpoin.
Muistan kokeneeni oikein pahat juomahimot vain muutaman kerran, ja ne menivät ohi nopeammin kuin mitä olin aikaisemmilla kerroilla kokenut.
En tietenkään voi varmaksi tietää, että mikä on ollut meditaation osuus asiassa, ja mikä muista syistä johtuvaa (placeboa, aiempaa vakavempia terveyshuolia, parempi tietoisuus kuinka alkoholi meihin vaikuttaa ynm.), mutta varsin nopeasti tuosta itsensä pysäyttämisestä tuli itselleni aika tärkeä hetki päivässä, kun huomasin että ihan vain jo siitä koituva välitön rauhan ja varmuuden tunne riitti minulle pitämään tavasta kiinni.
Vaivaan ja aikaan nähden ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu, koska jo 10 minuuttia päivässä parin viikon ajan pitäisi riittää siihen, että jotain aivoissa alkaa tapahtumaan.
Nyt on meditointi jäänyt itselläni vähän vähemmäksi, kun olen opetellut joogaa, mikä on sitä näköjään vähän syrjäyttänyt.

3 tykkäystä

Huomenta ja hyvää viikonloppua

Kello on kuusi ja heräsin. 5 kk juomatta tuli täyteen. Ja kohta on jo joulu.

Edelleen sama fiilis kuin kuukausi sitten: 1. Olo on kiitollinen, että saan herätä hyvillä mielin 2. Kivaa tekemistä on löytynyt paljon, tylsyys ei isommin vaivaa 3. Miten ihmeessä olen saanut asiat pysymään kasassa töissä 4. Jatkamalla olisin todennäköisesti saanut jonkun vakavan sairaskohtauksen 5. Raha-asiat olisi menneet huonoon jamaan, nytkin vähän tiukkaa kun veromätkyjä ja muuta ylimääräistä.

Olo tuntuu muutenkin kohtuu hyvältä. Sain eilen aamulla käytyä jumpassa taas hetken jälkeen. Mikään lihas ei ole pahasti jumissa, ja punnerruksia menee se 15. Ehkä vähän yli 20 voisi jouluna mennä jos hyvin tsemppaan.

Keskittyminen on parempaa. Johtuuko B12 vitamiinin pupeltamisesta vai juomattoman ajan pituudesta. Luin marraskuussa enkun kielistä kirjaa 200 sivua jo.

Töissä alkaa isommat vaiheet. Olen kuullut, että monella pienellä firmalla on vaikeata. Meillä on ihan ok tilanne ja näyttää lupaavalta muutenkin.

Eilen illalla kävin pitkällä lenkillä lapsen kanssa, saatettiin kaveri kotiin. Alkoi satamaan lunta ja käveltiin kotiin lumihiutaleiden putoillessa. Katseltiin ja lapsi piti kädestä kiinni ja halusi ottaa kiinni lumihiutaleita suuhun. Luulen, että tulee jäämään mieleen.

Hyvää viikonloppua ja joulun odotusta.

T. Puuhapete

9 tykkäystä

mukava kirjoitus. onnittelut 5kk, hieno saavutus. noi pienet kädestä pidot yms on juuri niitä mitkä antaa voimia olla luotettava vanhempi. oma teinitytär on osastohoidossa syömishäiriön takia. viimeksi vierailulta lähteissäni otin tytön haliin ja normaalista teinin kiusaantuneesta luotaantyönnöstä hän vastasikin halaukseen. hississä itekseni sitten silmiä kuivailin, iso mies meinasi herkistyä. huomenna tulee 6vko selvinpäin, aion roikkua perässäsi ja hetken kuluttua voin minäkin päivittää tuon 5kk :grinning::point_up: tsemppiä sinne :+1:t2:

9 tykkäystä

Onnea 5:stä kuukaudesta selvinpäin. :bamboo::christmas_tree::bamboo:

2 tykkäystä

Terve teille

Viikko on hurahtanut. Kyllä on paljon ohjelmaa mahtunutkin taas.

Pohdintoja omasta elämästä, työstä ja halusta tehdä asioita eri tavalla ja keskittyneemmin.

Ei ole ensimmäinen kerta. Mutta sikäli erilainen, että nyt monet asiat on hyvin tai ainakin mallillaan ja edelleen on halua elää elämää ja tehdä asioita toisin.

Olisko tässä joku muutoksen mahdollisuus tai uuden oven avautuminen yleensäkin mielessä.

Alkoholista ei ihmeempää raportoitavaa. Välillä mielessä, mutta juominen ei.

T. Puuhapete

6 tykkäystä