Toi on upea lenkki! .17 kesäisenä kaverin kanssa tuo kierrettiin…homman kruunas kun saatiin muutamana iltana pari “harria” loimutulille…
Suosittelen!

Eiks oo tutun näköistä seutua?
0 13 2 unelmasi on hieno ja täysin toteutettavissa.
Olen kiertänyt pikku karhunkierroksen muutamia kertoja (12km) ja sekin aina sävähdyttää ainutkertaisuudellaan.
![]()
![]()
Hiihtoa reppuselässä? Kenen reppuun aiot hypätä?
![]()
Sori, oli pakko.
Eitautitota Helisen kuvaa… iski armoton Lapin kuume…
Mä lähden 0132 messiin vaeltamaan… nähään Kesäkuussa!
![]()
No mä elän metsästä…ja metsässä…eli kaiken liukenevan ajan käytän metsässä ja Yöpymisiä metsässä tulee useampi kymmentä/vuosi…vaelluksille menen aina kun mahdollista… riista ja sen ruokinta on lähes jokapäiväistä arkeani… kesälomat ajoitan suurimmalta osin syksyn Marja ja sieni aikaan yms… rakastan metsää ja se on elämäntapani ![]()
Oletko tota karhunkierrosta mennyt ennen? Missä yleensä olet vaeltanut? Oletko Kilpisjärvellä ollut?
![]()
Tuo on hyvä ja kiva kierros mentäväksi… jalat… tai mies kyllä kastuu väkisinkin parissa paikassa…
…joen yli mentäessä sellaisella itsensä vedettävällä lautalla…tipuin itseasiassa koko mies jokeen…
siellä on onneks muutama “metsänvartijamökkikin” jotka on retkeilijöiden vapaassa käytössä myös…sain kamppeet kuivaksi tuollaisen kamiinaa apuna käyttäen…niin ja saunaan pääsi jossain paikoissa.
Valtavaaran laella on yksi tällainen mökki ja sieltä on upeat maisemat…näkyy kauas… venäjälle asti!
Ihmisiä tuolla reitillä kulkee aika paljon… ja varsinkin taukolaavut on melkolailla miehitettyjä…eli suosittelen ottamaan oman teltan… jos niinkun omasta rauhasta välittää…itseäni ahdisti tuolla juurikin tuo ihmisten paljous…mutta maisemat kyllä korvaa paljon.
Seuraavan pidemmän retken tein Kilpisjärvelle…tai sieltä lähdin kohti yläNorjaa …aivan käsittämättömiä ja jopa satumaisia maisemia… siis aivan mahtava paikka tuo… oli tosin vuosikymmenien isoin sopulivaellus tuolloin käynnissä…joten niiden seuraa riitti…muuten sai olla aivan rauhassa tuolla…
Itse myös joka kevät teen heti jäiden sulan aikaan jonkin vaelluksen… tämän vuoden paikkaa en ole päättänyt vielä…
Sinulla on upea harrastus ![]()
![]()
Mistäs tiiät, asutko naapurissani?
![]()
^nyt ymmärsin. Laitoin painoa liikaa sanalle “paino”. :mrgreen: :mrgreen:
![]()
![]()
^aivan loistavaa ajankäyttöä ja vaellustreeniä!! ![]()
![]()
Kiitos 0123. Kertomuksesi, monen muun täällä olevan ohella, laittoi taas kerran miettimään, kuinka suosta voi oikeasti myös nousta ylös. Lisäksi se laittoi miettimään eri ratkaisuvaihtoehtojen valinnan merkitystä tietyssä elämän hetkessä. Sinulla oli tölkki kädessä. Jos olisit avannut sen… Kun tuohon tilanteeseen osaa eläytyä, niin se tuo suorastaan kylmiä väreitä. On nämä kovia juttuja nämä meidämkaltaisten elämät ja valinnat.
Kaikkea hyvää sinulle !
Tarinasi kosketti.
Hienoa kun olet nyt tänään täällä.
Onnea sinulle raittiudesta!