Putka Häiriköille

110tkm kuulostaa vähältä. Mun auton mittari näyttää nyt 653tkm.
Minä poistin takapenkistä 2/3 osaa. Ne osat on kotona odottamassa talvea.
Voisinkin ehkä laittaa muutaman kuvan auton sisuksista. Jos niistä vaikka jotain ideaa joku saisi.

Okei, kuvia autostani, jolla matkailen sinne sun tänne.

Lippu liehuu toisinaan yöpaikoilla. Auton katolla näkyy nuo aurinkopaneelit, 2*90W. Niiden tarkoitus on ladata kahta vapaa-ajan akkua, varsinkin silloin kun olen pidempään ajamatta autolla. Ajon aikana lataus toimii auton laturilla. Aurinkopaneelit on mahdollista nostaa pystympään asentoon ja pyöräyttää myös kohden aurinkoa. Ajon aikana paneelit täytyy tietenkin olla alhaalla.

Auton katolla, siis aurinkopaneelien alla lepäilee pieni kumivene ja vanha kupolimallinen teltta. Tuo teltta on ollut helteiden takia matkassa. Sen etu on nopea pystytys, eikä se tarvitse mitään naruvirityksiä. Muutamana aamuna autossa on nimittäin ollut ihan älyttömän kuuma.
Nuo vihreät salot ovat telttasaunan kehikkoa.

Hattuhylly toimii mukavasti kirjatelineenä. Hyllyn nostan tuohon asentoon aina kömpiessäni nukkumaan. Saan vähän lisätilaa jaloille ja hylly myös pimentää sisätiloja. Sänkyyn menen takapenkin kautta, en siis perästä.

Peräkontin vasemmalla puolella on vesipiste. Astiat 10l+5l. Kahvipullon tila myös.

Vesipisteen vierellä on 12 voltin 18 litrainen jääkaappi. Jääkaappi on jäähdytettävissä -20C asteeseen. Voi siis käyttää myös pakasteiden kuljetukseen. Peremmällä oleva pyöreä vati on sekalaisen sälän säilytyspaikka. Vati toimii myös tiskauksessa.

Vadin alapuolella on vapaa-ajan akut. Aurinkopaneeleilta tuleva “pomppiva” jännite tasataan akkuihin sopivaksi tuolla sinisellä säätimellä.
Pieni poksi, jossa näkyy lämpötiloja, on termostaatti poistoilmapuhaltimelle.

Poistoilmapuhallin.

Peräkontin oikealla puolella on “astiakaappi”.

Sängyn alla ihmiset säilyttää kaikenlaista tavaraa. Niin myös minä.
Kuvassa ruokalaatikko.

ja saunomistarvikkeita, sekä pesuaineet. Tiskiaine ja käsisaippua on aina tuossa ovikotelossa, helposti saatavilla.

Sängyn jalkopäätä nostamalla pääsee kerroksen alemmaksi.
Kaasuliesi telineineen ja yksi pilkkijakkara. Pari kattilaa ja kahvipannu.

sekä vararengas ja saunan kiuas. Kiukaan sisällä matkaa invertteri, 240v 150W, sekä yleismittari. Invertteri on tulostinta ja hiustenleikkuukonetta varten.
Rengas ja kiuas toimii myös sängynjalkana.

Kerrosta alempana, sijaitsee harvemmin tarvittavat tarvikkeet. Käynnistyskaapelit, hinausliina räikkälukolla, öljyä, jarrunestettä, yhdet kappaleet jarrupaloja eteen ja taakse, sekä niiden vaihtoon tarvittavat työkalut.

Sänkynä toimii liimapuulevy, 55cm*200cm. Vuodevaatteet ja patjan taitan päivän ajaksi kaksinkerroin. Jos tarvitsen “toimistotilaa”, työnnän patjan peräkontin puolelle.

mikäli haluan syödä hienosti ulkona, työnnän patjan peräpenkin puolelle.

Apukuskin puolen istuimen alla säilytän uunia, jolla niitä kanankoipia paistelen. Tuon laatikon laitan kaasuliedelle ja hyvä tulee.
Laatikon yläpuolella näkyvät letkut tulee auton moottoritilasta, tuoden tarvittaessa lämpöä lämmönvaihtimelle, joka sitten lämmittää suihkuveden.

Suihku roikkuu tuossa oikealla. Vesisäiliön tilavuus on 90l.
Tuossa mustassa kassissa on telttasaunan pressu.

Auton takaikkunat on tummenettu.

… ulospäin näkee kyllä hyvin.

Tässä vielä tuo telttasauna tositoimissa.

Ehkä minulla on aihetta…

Aurinkokin taas nousi. Kello 1:45

4 tykkäystä