Purnaustopikki

Juu tähän(kin) saa purnata,marista,valittaa,sääliä itseään ja mitä kaikkia mitätöiviä ilmauksia kauniista suomen kielestä löytyykään, jotta ihmiset ei ilmaisisi tyytymättömyyttä tai turhautumista tai pahaa oloaan,vaan olis aina kiitollisia,kun ihmisen p i t ä ä. Mä voin alottaa,olen täs tosi hyvä! Ensinnä,mun pitää avata keittiön lavuaarin haisevat muoviputket,jonne on muuttanu asumaan n.miljardin banaanikärpäsen yhteisö. Voi että kun sujuis helpommin, kun ottais kourallisen pillereitä! Toiseks mun pitäis olla vähemmän itsekäs ja auttaa enämpi vanhoja,tosin kaukana asuvia,lähisukulaisia. Musta e i ole omaishoitajaks,sen mä kyl tiedän,mut ilman lääkkeitä iskee niin karmea avuttomuus asian edessä,että käyn tosi harvoin… Lisäksi potuttaa ainainen rahapula… Tekisin kyl niitä töitä,mitä tutulta olen saanu,mut sil ei ny ole antaa mitään hommaa mulle. EläkeLLäisenä ollaan sit juu,ja pelottaa,kun tutustuu ihmisiin ja noin kahden minsan päästä kysytään,mitä sä t e e t? Ei sil varmaan meinata,et mites päivät kuluu,vaan ammattia,työtä. Juu ja sit oisin mieluusti hyväs suhtees enkä yksin,mut kun itsetuntoa on vaikka muille jakaa,nii vähänks o vaikeeta uskoa,et kukaan tykkäis musta oikeesti,ja kyl mä olen saanu aivan liikaa osakseni mitätöintiä suhteis,et enpä tiä. Ja välil potuttaa ja ketuttaa,kun ei voi vetää pillereillä oloansa mukavan välinpitämättömäksi ja turraksi. Ja netin käyttö puhelimel ö veemäistä! Kas tällä taval purnataan,ottakaapa rohkeasti mallia…!

:question: Sen verran kommentoiden, että oletko saletti, että ne pikkukärpäset tulee lavuaarista? Kun tähän aikaan vuodesta niitä on pensaissa ja sieltä ne hakeutuu sisälle lämpimään. Niitä on meilläkin: olen suihkutellut Tolulla hyttysverkkoja, jotta eivät tulisi niistä raoista…toivotonta! Kun ne kuolee niin kandee suihkuttaa kukat(jos on) joko vesi/Tolu tai vesi/Mäntysuopa-seoksella, muuten ne ärsyttävät ötökät jää pesimään kukkiin! :unamused:

Aika varma. Keittiös, tai k.komeros. Ja ne putket haisee eikä vedä. Jos kysymysmerkki meinas,et miks tämmöne topikki,nii no siksi kun asia,josta me ihmiset usein valitamme,on t o i s t e n valitus. Kaikenlaisil kielteisil sanoil nimitetään puhetta pahaks,huonoks,vääräks,ihmistä rasittavaks,jos valittaa liikaa. Oikeas puhetilantees mun on itteni joskus vaikea kuunnella,en tiä miks. Vaikeus vastaanottaa,halu kontrolloida,avuttomuus,kyvyttömyys ratkaista toisen asioita,ehkä käytetty olo, jos ei osaa,uskalla sanoa,et mä en halua. Käsitys itsestä kaikest huolimati ei täysi. Esim.et mä en vaik tosiaankaan vaan h a l u a vastaanottaa,eikä niin,että olen terveesti itsekäs (mitä ihmettä seki muka o, egoismi/altruismi on moraalisia termejä, sairaus/terveys ei, vaik ei arvottamisesta vapaita) ja pystyn jotenki oikeuttaan jotai vaik kyse ois yksinkertasesti halun puutteesta. Näistähän puhutaan aina keskusteluryhmis -ainaki niis mis mä olen ollu…- mistä saa puhua ja miten. Mut kun täs voi valita! Lisäks luin malibun kirjotuksen ja korvaus eijo ny menny niinku piti -siihen mä en tietenkään v o i sanoa mitään,kun ei ole juuri mitään kokemusta piikistä-mut pisti silmään,et malibu jotenkin harmitteli sitä,miten ny valittaa tms. E i tarvi! Sun tilanne malibu o n vaikea! Ei ole mikään pakko vetää ilosta roolia jos on kurjaa. Mun purnaukset ny o itseterapeuttisen luonteensa lisäks myös itseironisia. Ja mistä sen tietää,et jos vaik mua tai jotakuta helpottaa sanoa, et v*ttu raittius ei ole läheskään aina kivaa vaan pännii joskus aivan perkeleesti,ehkä sil voi kestää taas. Ja ne tilanteet jotka voi saada sortuun on joskus tosi pieniäki,esim.jonku tosi epämiellyttävän asian tekeminen. Mut mäki o l e n edistyny,myös sairauden ja riippuvuuden kans tosi paljon. Mua ei uskois samaks ihmiseks ku vuosia sit,jollonka olin riippuvuudes ja ahdistukses taantunu noin imeväisasteelle,poltin kolmatta askia tupakkaa/pvä,söin lääkkeitä ja tunsin varmaan samaa avuttomuutta kuin pienenpieni lapsi. Eikä muutenkaan tunnistais,olen v i e l ä k i rumempi ku ennen! Valitusta,purnausta,marinaa,narinaa,ininää,vuodatusta ja höpsismiä.

Hyvä topikki!

:laughing: Ei toki, kysymysmerkkini liittyi kirjoittamaani aiheeseen. Tämä topic on loistava idea!! :smiley:

Antakaa töitä, antakaa töitä, antakaa töitä. Rahat loppuu,harrastukset loppuu, mielenterveys…loppuu :unamused: .

Se on ihan p…-puhetta, että ilman rahaa tai työttömyyskorvauksella (surkeat ropot) eläminen on ihan ok ja jopa kivaa. It´s NOT! Kaiket päivät aikaa, eikä kuitenkaan massia tehdä mitääm. Joo. -Kivaa! Voithan käydä kirjastossa ja ikuisilla kävelyilläsi…uimahallissa, vertaistukiryhmissä. Ei ikinä enää.

Mä kun pääsisin edes tuohon vaiheeseen, huomaatteko kuinka eri vaiheissa ollaan???

Lentsus sängyn pohjal. Ei jaksa mitää,byää. No, ehdin jo kunnon luulosairaana olevani kuoleman kielissä tai sit ihan vaan laiska,kun äkisti kaikki tuntu nii raskaalta. Kerkisin paril t.tunnil käydä orastavan flunssan kaa,mut ois varmaan kannattanu jo alkuviikost uskoa,kun tuntu treenaus tuskaselta. Ja kärpästen juhla jatkuu,mut vinkit on otettu vastaan,hih. Jahka tästä toivun niin käyn taistoon kreegah! Yök mikä olo. Mut kuten koko maailma tietää,sitä o liikkeel… Välil väsyn omaan itseen ja maailmaan… Mut kukapa ei joskus…? Vähän heikko esitys tämänpäivänen purnaus,heh.

Hillittömyyttä aivan kaikessako? :frowning: Olin ajatellu, että kun kunnon ruokaa en millään meinaa saada syötyä, nii ostelen jonkin aikaa sit herkkuja, en toki meinannu pelkästään niihin turvautua. Bulimiaksihan se taas meni. Ja mitä mielihyvää siinä muka on? Inhoan kyvyttömyyttäni hillitä itseäni. Ällöttävää. No, ei tämä mitään säännöllistä enää ole, mut tarkkana pitää olla, koska sitä pakkomiellettä e n halua takaisin. Eikä uni meinaa taaskaa tulla. Ä h! Josko jatkais lukemista sit vaan…

Mä en oo PP nukkun koko yönä (taaskaan) silmäystäkään. Maalasin ku en saanu nukuttua ja aivothan siinä vain stimoloituu… Mut mä oon sotken koko kämpän prkl! Joka puolel vaatteit jne. mitä ei viäl eilen ollut!!! Huomen on lääkäri enkä tahtois marista, mut ku ei vaa oo hyvä! Mä käyn kyl röökil ja sit siivoan omat jälkeni ja sit syön & käyn palkinto-röökil; toivottavast pääsee vartis :wink:

Offtopic, mutta edelliseen viitaten muistui mieleen kuinka hyvää rööki oli. Varsinkin kamapäissään. Oikeastaan väkisin poltin, kun se sattui olemaan niin mukavaa puuhaa jos oli vähänkään laitosmaisemmissa olosuhteissa. Nyt ei mee mitenkään. Ei edes pahimpiin harmi-oloihin.

Purnaanpa yksinäisyydestä,enkä eniltä osin meinaa seuran puutet… Joo voisin toki käydä enemmän “ulkona”,mut mä inhoan ravintoloita. Kyl mul on erittäin hyvä ystäväki (ei kumppani),mut läheisyys (melkein kaikis ihmis)suhteis on osoittanu hyvin vaikeaksi, ehkä must ei vaan ole siihen. On joitain paikkoja,mis käyn,mut toisaalt hölötän sitä levottomuuttani ja lähes aina häpeän myöhemmin. Äh,mun itsearvostus taitaa olla täysin tekemisestä kii. Ny kun en pääse tanssiin, eikä ole suomennettavaa ollu yli 2 kuukauteen, tuntuu,etten oo mittää. Hei jos jollai on ns.huono itsetunto,mää voin vaik lähettää postis,kun mul tätä piisaa. Mut hengis olen selvinny menneisyyden kauhuista… Mun elämä on m u n,ei läheisten,tuttujen,yhteiskunnan. Suurin kriitikko on kai oman pään sisäs,jos ite on tietoinen, hyväl taval, itsestään ja syistään,ei muut onnistu pistään alas. Vähän oon matalapaineis, mut kaipa se taas tästä suunta kääntyy…

PP, osaat kuitenkin jo ikään kuin nauraa itsellesi?

En kai mä tähän ikään ois eläny ilman sitä taitoa…:wink: Mut joskus se on naurua kyyneltenkin läpi,tears of a clown… Kaikel ei jaksa nauraa,mut aika nopeasti ne epäilyksen hetketkin menee, tai ainaski jossain vaihees. Ehkä se kertoo siitäkin, että paljon oon edistyny pahimmista ajoista :slight_smile:

PRKL et ottaa päähän. Ostin eläinliikkeestä marsuille 18 egen eestä ruokaa; kahta eri irto-ruokaa, pussissa olevaa ruokaa ja sit shampoota; mentii mökille miehen kans ja jätin pussin autoon. Nyt tultiin kotiin ja aloin antaa marsuille tuliaisia ja puhuin et “kattokaa mitä mamma teille toi” ja mätin niitä ruokia sinne kippoihin ja yhtäkkiä näin jotain elukoita siäl pussin pohjalla… Kirkasin tietty kovaa äänee ja huusin miehen kattomaa mitä hemmettiä siäl on! No otettii selvää netistä; tietty imurin kans alettii samantien imuroimaa marsuil (voi raukkaparat, ne pöris niin ilosest ku sai herkkuja :frowning: ), herkut pois ja sit mä siivosin, mies etti; ni riisikärsäkkäitä!!! :imp:

Tuli ihan pussista läpi! Muovikassista söi tiesä vapaaks. Ainoa hyvä puoli tos oli et annoin ne ruuat heti marsuille ku tulin kotii; olihan ne ollu yön yksin ja sit alettii samantien siivooamaan. Nyt niit ei oo ku parvekkeella; toivottavast paleltuu siellä! Ja rahat meen vaatimaan takas. YÖK! Just päästiin niist prkleen jauhokoisist koputtaa puuta ja nekii tuli auringonkukansiemenist josta idutan marsuille ituja!

Sinänsä olen eläinten ystävä, mut noi tuholaiset meni kyl kuokkimal sinne Nooan Arkkiin,yack! Mä purnaan taas siitä, että en kestä läheisiä ihmissuhteita. O n k o kaikkien pakko kestää? Kun mul ei -kele ole rajaa toisiin ja kaek menee läpi, ei mitään suojaa. Uuvuttaa tämmönen… “yö loppuu, mut murheet ne palaa…” Mä heräsin ehkä tunti sit, ihan mielelläni nukkuisin toisen mokoman. “Ei kiitos!”

Eläimistä. On yks inhokki yli muiden. Pelkään, vihaan, kavahdan, jotain alkukantaista kauhua, huu nous, se on jyrsijä nimeltä r…a. Paras ystäväni, aina sillon tällön kyläilen, joskus jään soffal uinuun, kun olen kattonu töllöö myöhään. Ja ny sinne tulee simmone järkyttävä suomuhäntä. “Ei pure”, no ei varmaan juu. Y Ä K Y Ä K Y Ä K ! Ajatus siit, et kun se ihan varmaan o joku mutanttijyrsijä, jost tulee koiran kokonen ja se yöl järsii mun varpulit on ihan splatter k18-tasoa. Noh, minkäs teet… Kohtaa pelkosi. Oisin kyl mielellään alottanu jostain helpommasta…argh!

Ymmärrän, että energialamppujen käyttöönotto on ekologisesti järkevää, mutta mun useimpiin valaisimiin käy vain kynttilälamput, ja mitä olen näitä energialamppuja kattellut kaupois, näyttäis olevan erilainen kierrettävä pää… Toivottavasti olen vääräs. Ei mul ole varaa hankkia uusia valaisimia. Työstä saatu palkkio menee tanssitunteihin, sitäpaitsi kaatamatonta karhua tuskin kannattais tässä vielä nylkeä… :unamused: Ja eikö tätä päätöstä/päätöksen toimeenpanoa ny ois voinu tehdä keväällä… :imp: Noh, istuskellaan sitten kynttilänvalos, onhan se tunnelmallista… :unamused:

nezumi: meil tuli taas ilmotus, että talos (kerrostalo) on taas tullut ilmotuksia kuoriaisista, ja asukkaiden pitäs ilmottaa niistä, jotta voidaan taas myrkyttää… Mä en onneks viime myrkytyksen jälkeen ole nähnyt. Leppiksiä kyl on kaksoisikkunan välis, en tiä, mis ne elää, mut ei ne mua häiritse. Yleensä ne on kuolleitaki…