Hei!
Olenkin tässä jo jonkun aikaa lukenut toisten kirjoituksia ja kommentoinutkin joitain. Päätin nyt viimein aloittaa oman ketjun.Olen ollut naimisissa jo yli 30vuotta,lapset jo aikuisia ja omillaan.Meillä alkoholin käyttö alkoi pikkuhiljaa aikoinaan saunaolusista ja yhteisistä juhlista ystävien kanssa.Vuosien varrella kulutus koko ajan lisääntynyt ja viimeiset 10-15vuotta ollut lähes joka viikon loppuista ja välillä myös juonut viikollakin kun mahdollisuus työn puolesta ollut.Työnsä hoitaa edelleen ,mutta alkuviikosta rapula painaa päälle…Itsekkään en ole täysin raitis ,joskus otin enemmänkin mutta koin sen sellaiseksi että viikonloput menee piloille ja ei mitään muuta saa aikaan.Nykyään otan jonkun siiderin silloin tällöin.Puolisollani kuitenkin maistuu alko perjantaista sunnuntaihin.Lapset ovat jo pitkään olleet huolissaan kotitilanteesta.
Katteettomat lupaukset,piilopullot,valehtelut,kieltämiset että ei ole mitään ottanut vaikka sen selvästi näkee ,saa minut ahdistumaan ja lähes “hulluuden” partaalle.Mitään ei pysty suunnittelemaan,kun ei tiedä mikä tilanne on viikonloppuna(tai tietää että alko kuvioissa jossain määrin)Olen käynyt jo jonkin aikaa al-anonissa,josta saanut kullan arvoista apua ahdistukseeni.Olen myöskin hommannut oman asunnon,joka ei tietenkään ole puolisoni mieleen.Nyt on ainakin mahdollisuus miettiä kumpikin tahollaan mitä elämältään tahtoo.Saa nyt nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan…