siellähän se vanha tuttu punakärpässieni oli huumaavien kasvien listalla mm. itse kannabiksen, päivänsinen, kratomin yms kanssa… Miten se sitten vaikuttaa, onko kenelläkään kokemuksia? Joitakin juttuja olen kuullut toisella korvalla että kuivatetaa ja poltetaan. Mutta olisi kiva tietää enemmän, näin ensi kesää silmällä pitäen
Hakua voi käyttää amanita* tai kärpässien* vaikka… enpä osaa oikein mitään kertoa, aika mietoja ovat olleet vaikutukset, sellaisia hiukan delirianttimaisia. Omituisia, monet sanovat epämiellyttäviksi mutta en oikeastaan itse sellaisiksi kuvialisi - muuten kuin pahoinvoinnin takia…
jotenkin kuvittelinkin että kärpässienestä varmaan tulee jonkin sorttista pahoinvointia, on sen verran myrkyllisen näköinen. vaan kuvailisitko mulle tietämättömälle, mikä tarkalleen on delirianttimainen
Aiheuttaa siis sellaisen sekavuustilan, deliriumin, vähän kuin datura vaikka. Ei mukavaa… aina.
Enimmäksee negatiivisia kokemuksia oon kuullu, joko ei toimi ollenkaa tai sit tulee hyvinki paskat fiilikset ja sitä mahakipua ym valitettu.
Huh Mulle tuli kuvia jostain vuosien takaa ku luin ton sanan delirianttimainen ja heti perään DATURA Whata powerfull Mother Datura
Täytyy kyl vaan todeta ettei ole toista yhtä tappavan, huumaavan, lumoavan psykedeelistä yrttiä saati kemikaalia vielä mun eteeni tuotu kuin mitä Äiti Luonto Yön pimeydestä mulle Datura kimpullisen ojensi
Mut jooh siis back to the basics, eli kärppärit Pienillä annoksilla pidän siitä jonkinlaisesta “esipsykedelian” tilasta jonka Äiti Amanita tuottaa, siis sellanen kutkuttava tunne että jotain ehkä kohta tapahtuu, ehkä. Kutkuttava “Ehkä”. Isompia annoksia en oo ottanu ku kerran pari ja ne oli hmmm aika pahoinvointista menoa kaikenkaikkiaan + pientä päänsärkyä jo tripin aikana. Taustalla kuitenkin ihan hyvä perusfiilis, niinko henkisesti
Syöny ja polttanu useasti pienempii annoksia ja havainnut ne hyviksi kokemuksiksi, ei ainakaan mulla tuu pahoinvointia ku dose pysyy pienenä. Eikä muutenkaan negatiivisia vaikutuksia. Mut eipä se järisyttävästi pelitäkään sitten, sellanen kevyen ööööö Noitamainen olo
jees, kiitti. mitä määriä tarkotat ‘pienellä’ annoksella?
Kerran kokeillu olikohan nyt neljällä (ainakin siis neljällä) hyväksi katsotulla hatulla eka kuivattaen oikein ja sit keittämällä teetä ja vielä syömällä ne limaset hatut (joka muuten ei ollut kauheen miellyttävää =P). Eipä noista kyllä tullut oikein mitään efektiä. Tai jos tulikin niin ennen sitä poltettujen paukkujen vaikutus ylitti itse sienten vaikutuksen… Kyllähän noita ens kesänä vois kokeilla viel sen toisen kerran ja vaikka vähän isommalla annoksella jos sillon vaikka sais jotain efektiä.
mulle ainaski aina niil paril kerral mitä oon syönyt ja juonut punateet on tullut sellane skitso olo ja maha mennyt vitun sekaisin. kantsii kyl lisäks juoda muutama bisse ja poltaa savut
Noo, pieni annos Sen verran mitä jointtiin menee kuivattua ja murskattua. Sen vaikka kaverin kans polttelee ja sit tarpeen mukaan lisää
Kärpässienen polttaminen jointista on kyllä aika epämääräistä touhua. Ei pitäisi toimia, jotkut harvat kyllä väittää että tulisi jotain tuntemuksia.
Tota tuli kavereitten kanssa testattua joskus 12-13 veenä, eikä kyllä toiminut kellään. Niinkun ei itsellä muussakaan muodossa…
Voi jeesus sentään!
Ei sitten muuta keksitä kun pitää saada pönttö sekaisin kuin kärpässienet! Eikö näitä päihteitä oo muutenkin jo ihan riittämiin.
Mulla hymyilyttää jotenkin ihan perverssisti se kuva, jossa henkilö X ihan täpinöissään etsii kaikenlaista päihdyttävää ja tunnustelee itseään jotain “nautittuaan” että “vaikuttaako, vaikuttaako”. Se on jotenki jo skenaariona niin koominen. Jos joku keksii, että Substralista saa sävärit ni jo on jono kukkakaupassa, kjeh.
Eikö senkin ajan vois käyttää elämässään jotenkin hyödyllisemmin, voi duh.
En suosittele.
Just joo.
En mä nyt sanoisi että siinä on pöntön sekaisin saattamisesta kyse. Musta tuntuu että nämä Henkilöt X joiden se pönttö on aivan pakko saada sekaisin juoksee epätoivoisina lähinnä piriluukuissa kuin sienimetsissä.
Kyllä kärpässienillä on mielestäni hyvinkin kiintoisa enteogeeninen potentiaali siinä missä ayahuascalla tai vaikka salvialla. Tai vaikka silokeilla. Kärpässieni sana vain särähtää aina ihmisten korvaan pahasti.
eihän siinä, en minäkään nyt mitään sieniä etes miettisi jos nuo suomen mettät kasvais mäntyjen sijasta heroiini haapoja ja kodeiini kääpiä mietin lähinnä jotain helppoa ja halpaa. (eihän sitä koskaan tiedä!)
Olet väärässä. Amanita muscariassa on aminohappoa nimeltä iboteenihappo joka on sellaisenaan myrkyllistä, mutta se voidaan muuttaa lämmittämällä hallusinogeeniseksi yhdisteeksi nimeltä muskimoli ( en.wikipedia.org/wiki/Muscimol ).
Amanitojen valmistaminen päihdekäyttöön tosin vaatii kärsivällisyyttä.
Mä miettisin, itte tykkään enemmän psykedeelistä. Ette taida edes tietää, mimmoset olot voi silokeista ja kärppäreistäkin jopa saada. Itse asiassa, sienet on mun mielestä mukavempia kuin mitkään muut ns. huumeet…
Jotenkin tuntuu että tulin väärinymmärretyksi… Sinällään minusta on ihan sama onko päihdyttävä aine kärpässieni ayamikäikinä tai vaikka tsägädägä, niillä ei mun silmissä oo kovinkaan suuria statuseroja. Yritin tuoda esiin sitä koomista elementtiä, mikä piilee siinä lapsenomaisessa innostuneisuudessa ja uteliaisuudessa etsiä niitä potentiaalisesti päihdyttäviä aineita tai kasveja, mitä ikinä. Viittaan tällä nyt osaltaan tähän kärpässienihässäkkään (ens syksynä joku Kallion hippiyhdistys vois tehdä sieniretken Nuuksion metsiin ) tai esimerkiksi siihen, miten täällä vällillä lukee näitä “katoin hei sukulaisten lääkekaapit ja etsiskelin sieltä jotain päihdyttävää”. Ja eikö se yks juttu ollu sekin, että eristetään yskänlääkkeestä jotakin “huumaavaa”.
Eihyvääpäivää. Kai se harrastus sekin.