Psykedeeleistä; kannabis, sienet, lsd and whatnot

Moikka.

En ole kirjoitellut tänne aikoihin, joskus kirjoittelin aktiivisemmin kun erinäiset päihteet olivat enemmän läsnä elämässäni. Ovat ne nytkin, mutta se viehätys niihin on aikaa sitten kadonnut. No kuitenkin, asiaan.

Olen huomannut omalla kohdallani, että ns. vahvoiksi psykedeeleiksi luokitellut päihteet, esim. lsd ja psilosybiiniä sisältävät sienet ovat toimineet ns. miedommin kuin vaikkapa kannabis, jos kriteerinä pitää tripin miellyttävyyttä ja hallittavuutta. Suomeksi sanottuna, on ollut hauskempaa niissä olotiloissa kuin blosseissa. Mitään älyttömiä annostuksia kumpaakaan ei ole kertaheitolla ikinä tullut otettua, kuitenkin ihan riittävästi ja useita kertoja. Tää on musta hämmentävää, koska kannabis luokitellaan monien kansainvälisten standardien mukaan miedoksi päihteeksi ja nuo sienet ja lsd taas ei. Mulle hatsi on aina ollut ehkä se kovin päihde kaikista (laittomista) sen vaikutusten ansiosta, tai siis niiden takia. Tiedän että vaikutukset on yksilöllisiä, mutta mitä olen kavereitteni kanssa jutskaillut asiasta, suurimmalla osalla on täysin vastakkaisia kokemuksia omiini nähden - ganja rauhoittaa, psyket friikkaa/euforisoi/tripauttaa. Mulla kun se on aina toiminut täysin päinvastoin :smiley:

Tän rantin pointtina siis kysynkin teiltä, arvon päihdelinkkiläiset, onko teillä vastaavia kokemuksia tjsp. mitä haluaisitte jakaa? Ja jättäkää ne “vittu mä vedin 200 kärpässientä ja litran resilaria ja örh örh” - kertomukset asiaankuuluvaan threadiin, jooko?

Äh. Miksi? Voitko mennä johonkin muuhun ketjuun trollaamaan?

vittu et repesin örr örr örr

Järkevä ja mielenkiintoinen aloitus, ja tottakai mr DM:n pitää taas länkyttää pirun hauskoja juttuja jälleen kerran.

pata ja kattila, vai miten se meni…

Sohaisin ilmeisesti jonkun henkilökohtaista muurahaispesää :mrgreen: tai sit on muuten vaan hiekkaa haarovälissä. Ois silti mielenkiintoista kuulla ihmisten näkemyksiä alkuperäisestä aiheesta.

Ensimmäiseen kysymykseen: joo. :slight_smile: juopoteltua tulee vieläkin liikaa, mutta oikeaan suuntaan ollaan menossa, luulisin. Tässä ei ollut kyse mistään oikeista ja vääristä vastauksista, sun kontribuutiosi alkup. kysymykseen oli vain varsin vähäinen. Ainakaan mun maailmassani “örr örr” tähän nimenomaiseen kysymykseen ei kerro hirveästi mistään muusta kuin halusta vittuilla, mitä sulla näköjään riittää. Mutta ei se mitään, anna mennä vaan jos helpottaa (toivottavasti edes helpottaa?) :slight_smile:

Kysymykseni on siis pimeä, mitä tarkoitat tällä? Care to elaborate? Jos vihdoin voitais keskustella jostain kiinnostavasta?

olispa sistiä jos meikäkin olisi tuollainen luojan luoma erikoinen lumihiutale :frowning: mahtaa olla synkkää ja samalla toki hienoa käyttäytyä kuin vatipää joka vitun topikissa, johon ei löydy muuta sanottavaa kuin örr. juu örr…
tappaa muuten (järkevän)keskustelun suht hyvin tuo sinun päteminen tälläkin saitilla suht hyvin. ja en tosiaan jaksa vänkäämään/vittuilemaan enempää, ihmetys kyllä ensimmäisenä tulee pintaan, eikö talismanin pitänyt olla herran ja hidalgon vihamies(tai kryptisemmin png-)listalla?
Pahoittelen grip, aihe olisi varmasti ollut mielenkiintoinen, mutta minkäs teet.

vastaan alku peräiseen viestiin…
kannabis on tuottanut minulle todella hallitsemattomia ajatuksia ja välillä luullut oikeasti että olen tullut hulluksi. johtu kait siitä kun kannabiksellä ajatus maailma meni ihan totaalisen överiksi et pysty heittäytymään siihen mukaan saman lailla, kuin psykeissä tai esim dexmi matkoilla… dexmi matkalla ihan sama mitä tulee vastaan se vaikuttaa ihan normaalilta kun ei enää tiedä mitä normaali maailma on… tätä on vaikea sanoiksi pukea. mut todellisuudessa se kannabiksen aiheuttama “trippi” ei ole niin voimakas mut mieleni on edelleen tässä ulottuvuudessa… kun taas oikeilla matkoilla sitä lähtee oikeasti sinne matkalle… tai ei sitä lähde sinne matkalle dexmillä ja psykeilläkään jos ei osaa “päästää irti” ja sillain jos matkalla täytyy kuolla niinkuin dexmi matkalla usein käy et kuolee kun siirty toiselta plateulta toiselle… ja sekin vaikuttaa täysin normnaalilta eikä sitä osaa sillain pelätä… kun taas kannabiksen aiheuttaman överi savujen kans mitä itse aikoinaan harrastin niin se irti päästäminen oli helvetin vaikeaa eikä se oikeen onnistunut joten sitä taistelee vaan vastaan ja alkaa skitsottaan… ei varmaan kukaan saanut mitään selvää mut sentään yritin… :unamused:

Mäkin voisin kans vastata jotain tohon itse aiheeseen. :slight_smile:

Kyl mä pystyn esim. sienipäissä menee lainaan mutsilta rahaa mut en kyl pajauksissa siihen pysty. Et ohan tää melkonen huumes tää kannabis. Siis se pärähtää, ja se pärähdys on kai alunperin sit se kielletty ja riippuvuutta aiheuttava elementti. Eikä siis etteikö sienet pärähtäis.

Mutta ku sitä on niin kiva polttaa. Murheet kutistuu, ja ihmissuhteet ei ainakaan kovin sosiaalisia oo.

Itse myös tähän alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, pidän ainoastaan näistä aineista. Tai itseasiassa mä pidän enemmän terapeuttisista annoksista, joten happoa en enää ottaisi; en ole ottanut useampaan vuoteen sitäkään, tosin mikäli tahtoisin sitä niin saisin kyllä hommattua. Canjaa voin ottaa ilman mitään ongelmia, siihen en jää enää psyykkisesti koukkuun, muusta koukusta puhumattakaan. Se myös nopeasti tympäännyttää, joten… Ekat 3pv toimii vaikka vain illalla ottaisi parit savut; ostankin yleensä vain gemmin kerrallaan. Sieniä kerään sen verran mitä löydän, yhdellä tai kahdella kertaa. Nyt syksyllä muutaman kerran otin, pidin pari kk taukoa ja otin kerran. Antaa tietynlaista nöyryyttä ja samalla näkee että on asioita jotka voisi oikeasti menettää. Mä oon välillä niin pihalla omien tunteiden takia; lisäksi kun aina ei “tunne itseään” niin nuo auttavat kokemaan eri tunteita… Vielä on pariksi kerraksi sieniä kun kerralla keräsin joku +100-200 ja en ota kovin suurilla annoksilla; tosin 4 tai max5 krt tänä vuonna ottanut ja 1-2 kerraksi vielä on. Viime vuonna oli vähemmän, toissa vuonna en ottanut sieniä lainkaan… Eli ei se elämää kaada tms. vaikkei löytäisikään, useammin kyse on laiskuudesta tai että ei tahdo suotta riitaa asiasta kun toinen osapuoli ei tykkää katsella jos on sienissä (yllätys)… Onneksi asian voi saada sovittua ilman riitaakin, mä kun en valehtele minkään asian käytöstä…

Mulla ei ole mitään suurempaa halua saada päätä sekaisin, kyse on enemmänkin siitä; että kun on oikeasti “muissa maailmoissa” ilman omaa tahtoa pidempään, nuo auttavat. Mulla sienet esim. joka kerta opettavat itsestäni ja läheisistä jotain uutta, tajuan asioita joita en muuten tajuaisi. Joskus käy läpi jotain vaikeampaa, mutta koskaan en ole kokenut oloa tukalaksi. En vedä niin suuria annoksia, että tripin aikana ei olisi lainkaan oma itsensä; pikemminkin se on tajunnanvirtaa josta poimin tärkeimmät asiat… Terapia varmasti auttaa kunhan ehtii eteenpäin… Itse en kuitenkaan koe, että jos olen joskus äiti; käyttäisin edes alkoholia suuremmin. Mikäli joskus lapsen ja perheen muutenkin saa, mun puolesta kaikki saa olla niin hyvin, että suurempia lääkkeitä tai laittomia päihteitä ei todellakaan käytetä… En mä niitä kuitenkaan niin paljoa kaipaa…

Nii ja siis aiheesee palatakseni niin mä pystyn kans ehkä enemmän tsemppaa sienis jos vain ei mene jutut liian syvälliseks… Tosin mä harvoin otan mitään sellaiseen aikaan et tarvis tsempata… Mä pohdin asioita muutenkin joten… Mutta mikäli joutuu toisen näkemään, niin kyllä saattaa huomata jos on hiukan poissaoleva; oli ottanut mitä tahansa noista. Pupillit paljastavat psykedeelit…

Just lauantaina plarasin miedolla robotripillä valokuvia lapsuudesta ja perheestä ja voi vittu!!! Taas tajuaa mitä kaikenmoista turhaa paskaa, oikeen kunnon jöötiä vittu sitä selvinpäin päässä pyörii. Kuinka päin persettä ajattelee ja ajatellu pienestä asti.

Siis nähdä perheenjäsenet ja itsensä hienoina normaali ihmisinä, ilman mitään omien ja koulujen ym. asettamien ihanteiden vaikutusta. Kyl mä voisin olla loppuelämän pikku tripillä jos ajatukset pysyis puhtaana kaikesta shitistä. Tää kusee tää pää selvänä, vai onko vika sitten maailmassa vai molemmissa.

Ite oon miettinyt tätä samaa… Mä uskon että on osittain liian herkkä määrätyissä asioissa ja mulla ainakin tunnepuoli aika hakusessa… Noh… Ikä auttaa, terapian merkitystäkään varmaan turha vähätellä. Silti jos tulee huono jakso, niin silloin en koe itse eläväni omaa elämääni… Ehkä joskus ymmärrän omaa ajatuksenkulkuani… ehkä en… Kyllä tämä maailmakin on kieltämättä mennyt vain huonompaan suuntaan kun markkinat määräävät kaiken… (IMHO) Voi kun olisi elänyt ennen tätä hiili-aikakautta ja sotia… Omat ongelmat olivat sielläkin, mutta silloin ihmiset vetivät yhteen hiileen ja työt olivat hiukan mukavampia tietyllä tapaa…

heh ja kun viran omaiset olisi nähneet kun keräilet silokkeja ja syöt niitä… sinut olisi poltettu roviolla… :imp:
minusta on parempi että markkinat määrä kaiken, kuin se että jokin helvetin kirkko päättä jokaisen asian miten täällä tallataan… :unamused: sori vähän off-topickia. :smiley: ei tämä maailma ennenkään mikään paratiisi ole ollut…

^En mä tod. olisi kerännyt silokkeja… :unamused: Mä olisin saanut töitä jota tahdon tehdä… Aloin käyttämään huumeita vain, koska tahdoin kuolla ja kas kummaa yhä olen elossa. Kohtalon ivaa… Mä en pidä tästä tietotekniikka-yhteiskunnasta…

Ihmiset ensin opetetaan kauheaan kiireeseen ja oravanpyörään. Sen jälkeen kun he saavat burn outin tms; heidät ohjataan kuntouttavaan työhön jossa opetellaan tutustumaan uudestaan erilaisiin luoviin töihin. Ennen kylä teki yhdessä mm. talkootöillä kaikki hommat jotta koko kylä sai ruokaa. Rommari odottaa markkinoiden romahtamista… Ensin lähtee Espanja/Irlanti, sen jälkeen Englanti ja sen jälkeen Jenkit… Lopuksi Kiina joka on viennistä riippuvainen. Voi olla myös että ensin USA:n kuplat puhkeavat…

Ei ennen ollut työttömyyttä, ei myöskään opintoja. Kaikki opittiin oppipoika, kisälli ja mestari-tutkinnoissa=työssä opittiin. Nykyään siivoamiseenkin tarvii paperit joka on naurettavaa; etenkin kun koulutus maksaa ja aivan helvetisti maksaakin. Kannattaisi panostaa oppisopimukseen, mutta sieltä ne massit lähti; samoin yli 30 vuotiailta ja siirrettiin nuorisotyöttömyyteen… Mutta romahdusta odottaessa, mulla löytyy taidot useampaan tehtävään kuitenkin… :wink: Ihan offina koko juttu.

Eikä kirkko kaikkea päätä, esim. mun vaari oli pakana… Samoin mutsi. Kun tuolla Venäjällä (ent. Neuvostoliitto), uskonto on pääasiassa ollut ortodoksinen… Kieltämättä vituttaa että uskonpuhdistuksen takia olemme menettäneet helvetin paljon arvokasta, historiallista tietoa; kaikki pakanallinen kun oli hävitettävä… :smiling_imp:

BTW. Aiemmin naisista joi vain 10% ja sekin oli 50-luvulla.

mä uskon et ihminen missä aikakaudessa hän nyt sattuukin olemaan. hänellä on ollut aina suuri
tarve päihtyä jollakin keinoin. ei se johdu huonosta tilanteesta tai halusta tappaa itseä.
mä uskon et olisin itse joku kylä hullu unikko narkkari jos olisin elänyt joskus aikoja ennen sotia…
ja olisin toden näköisesti löytänyt sienet silloin, ja minut olisi keski ajalla toden näköisesti poltettu roviolla.

mä tykkään yllättävän paljon tästä aika kaudesta. työpaikkoja vaan on aika vaikea löytää…
mut jos menisin ajassa taakse päin tulisi todella ikävä tv:tä nettiä pleikkaria ja tietokonetta…
ja ruokakaupatkin on täynnä monenlaisia ruokia… nykyään voi olla helposti vähän erillainen ja se on paljon hyväksytympää kuin ennen… uskonto ei ohjaa samalla tavalla elämää…
mut on tässä paljon tosi paljon huonoakin… mut en haluaisi mennä mitään vaihtamaan… toden näköisesti asiat vaan huonotuisivat…

pitää vaan koittaa löytää miten paljon tässä on hyvää ja nauttia niistä hyvistä asioista. :smiley:
en usko et kenellekkään on mahdottomuus löytää jokin työpaikka, ja kouluun voi mennä vielä vanhempanakin.
mulla on itsellä vaan työ mikä on todella perseestä… vituttaa joka aamu töihin lähteä.
työmatka on jokin 150km, ei yhtään kiva :unamused: mut jotenkin osaa sitten paremmin nauttia viikon lopuista…

tuleepa psykedeelistä keskustelua menee täysin offiksi… :smiley:

Usko pois DM, mä todellakin ajattelen näitä suomalais-ugrilaisia kieliä yms. perinteiskansoja. Johan tuo EU on laittamassa poronkasvatuksen pannaan jos vain kukaan ei jaksa taistella asian puolesta… En ajattele intiaaneja, koska monien maat on jo viety ja täällä on vielä muutamia kansoja, joiden olisi (ehkä teoreettisesti) mahdollista jatkaa vähäistä kasvua, mutta käytännössä lähes mahdotonta… :frowning:

Mä opiskelen aihetta ja koska olen puoliksi “kotinsa menettäneiden saarelaisten” lapsia; mä koen erittäin tärkeänä ylläpitää määrättyjä perinteitä… Esimerkiksi teen yhden tärkeän ja suuren työn juuri saarelaiskulttuurista… Kunpa olisi edes Karjalan kieli säilynyt, mutta Neuvostoliitto lopetti todella nopeasti suomensukuisten kielten opetuksen; sehän olisi voinut johtaa sisällissotaan tai tietovuotoihin Suomen puolelle… :frowning:

Mä en todellakaan ihannoi USA:a… Miksi Pohjoismaat ovat Japanin jälkeen fiksuimpia (ÄO:n tuloksissa)? Voisiko kenties tämä ilmasto vaikuttaa asiaan? On ollut pieni pakko keksiä keinoja joilla pysyä hengissä?

Vaikka uskonpuhdistus on vienyt meiltä paljon, on meillä onneksi useampia tunnettuja tarinoita pakana-uskosta ja menneisyydestä… Toivon että löytyisi lisää, mutta… Pakko sanoa että esim. Kalevala-korut ovat lähestulkoon suoraan kopioitu viikingeiltä tai suomalaisista vanhoista symboleista. Tahtoisin vapauttaa n.2000v ekr käytetyn auringon symbolin eli swastikan (hakaristi), koska se pilattiin alle 30v:ksi vaikka sen historia on ollut tärkeä erittäin pitkään… OFFII

En jaksa visertää mitään sen ihmeempiä, mutta joo; kannabiksen kanssa saa usein taistella ja ei olla varma mitä kaikkea painavaa, ahdistavaa shittiä on tulossa tai ei ole tulossa niskoille, kuin mitä monien psykedeelien (esim. otsikon sienien ja hapon) kanssa ei mitä useimmiten joudu ja sen takia niitä voikin siinä mielessä käyttää turvallisimmin mielin. Vaikka peruspäihteenä silti käyttää paukkua mieluiten ja sen alkutaistelun jälkeen kuitenkin tuntee pääsevänsä kiinni just sellaiseen päihtymykseen mikä on on haussa, eli itselleen miellyttävin ja sopivin.

Näin mulla, muista en tiedä - että voi tietysti mennä ihan päinvastaisestikin ja varmaan meneekin.

Vastataanpa ketjun otsikon pohjalta.

Kannabista monia eri laatuja polttaneena ja syöneenä, en ole löytänyt ainuttakaan negatiivista vaikutusta tästä kasvista (keuhko haittoja lukuunottamatta). Ja kyllä mielestäni vahvalla kukalla on psykedeelisiä vaikutuksia. Mitä ne psykedeeliset vaikutukset sitten tarkoittavatkaan.

Sieniä saattaisin uskaltaa syödä, jos minulla olisi trippivahti johon voisin täysin luottaa ja bentsoja taskussa (mahdollisesti myös ketiapiinia tripin katkaisuun hätätilanteessa). Mutta eipä ole vielä elämäni aika tullut tilaisuutta popsia taikasieniä.

LSD:tä en kokeilisi vaikka tulisikin tilaisuus. En vaan yksinkertaisesti uskalla. Ja jos pelko fiiliksellä lähtisin tripille, niin siittä saattas tulla aivan helvetin kamala.

no en usko et voi kovin hienoa trippiä saada aikaseksi jos tolla set & settingillä lähtee matkustelemaan…
ja olen kuullut että neuroleptit ei ole kovin hyvä vaihto ehto tripin katkaisuun… mielummin niitä bentsoja…
mut itse en ole niitä tarvinnut kuin seuraavana aamuna jos esim dragon flyita ottanut niin se seuraava päivä kun on valvonut todella kauan ja vieläkin aaltoilee päässä sun muuta… niin haluaa jo rauhoittua pikku hiljaa…
itsellä kyllä oli ennen et piti olla varmuuden vuoksi muutama xanori ttaskussa jos meinaa flipata… mut enpä kerinnyt flipata… rohkein mielin vain kohti uusia ulottuvuuksia ja jättää sen pelon pois matkasta… mitä ennemmän kuumottelee sitä enemmän tulee vittumaisia asioita matkalla vastaan… :unamused: imho

Olet varmasti oikeassa, että set&settings on erittäin tärkeä.

Huomaan sen itsekkin jo pelkästä kannabiksesta. Juuri sen hetkinen psyykkinen olotila, se missä on, keiden kanssa on, kuunteleeko musiikkia, niin vaikuttaa ainakin minulla kannabis päihtymyksen kokemukseen merkittävästikkin. Mutta ei minulla ole koskaan ajatukset kääntyneet negatiivisiksi, tai olisin kuumotellut jotakin. Mielestäni kannabis on minulle hyvin lempeä päihde.