Psilosybiinisienet apuna vieroittautumisessa

Haluaisin keskustelua psilosybiinisienten käyttämisestä oikeasti haitallisista aineista vierottautumisessa.

Oma tilanteeni on ollut seuraavanlainen:
Olen yrittänyt välttää kaikkia mahdollisia päihteitä vuosia. Retkahdettuani olen sitten jotain käyttänyt, ja helposti ja nopeasti olen saanut lähinnä impattavia aineita. Imppaamisesta on ollut suurta haittaa elämälleni ja sitä onkin jatkunut noin 8 vuotta. Nyt olen hylännyt viimein tavoitteen olla erossa kaikesta mahdollisesta. Näin ollen ei tarvitse retkahtaa ja hakea myrkkyjä kuten butaani tai bensa, vaan voin käyttää tarvittaessa psilosybiinisieniä. Strategia vaikuttaa hyvältä, mutta onnistuminen jää nähtäväksi.

Olen käyttäny psilosybiinisieniä vasta yhden kerran. Ensimmäisellä kerralla en tiennyt mitä odottaa. Vaikutukset olivat pelkästään positiivisia. Ego katosi ja ajattelin asioita muiden näkökulomasta ja koin suurta rauhaa ja minun oli hyvä olla. Olin myös avoin ja sosiaalinen ja halusin kaikille hyvää. Ainut negatiivinen asia oli se että ostin vaikutuksen alaisena sikareita, kun olen välillä tupakkatuotteisiin retkahtanut. Mutta näitä sikariretkahduksia nyt on ollut muutenkin.

En ole kenellekään suosittelemassa psilosybiinisieniä, mutta keskustellaan ihmeessä jos täältä löytyy muita jotka ovat psilosybiinisienistä apua saaneet oikeasti haitallisista aineista vieroittautumiseen tai ovat asiasta kiinnostuneita. Itse olen nyt ollut 2 viikkoa käyttämättä butaania, ja uskon etten enää koskaan käytä jos saan silloin tällöin syödä sieniä :slight_smile: Luonnollinen apu erittäin haitalliseen riippuvuuteen. Jää nähtäväksi miten toimii!

Aika negatiivinen kirjoitus.

Unohtui sanoa sellainen tärkeä asia, etten ota kovin suuria annoksia sieniä. Ensimmäisellä kerralla ainakaan en nähnyt minkäänlaisia hallusinaatioita enkä harhoja, joten hallusinaatioilla vierottautuminen hallusinaatioista ei ole kyseessä. Ja hyvin hallittavissa oli ainakin ensimmäinen käyttökerta. Aika näyttää miten käy. Jos sorrun vetämään butaania vaikka sieniä on saatavilla, se ei todellakaan toimi. Ja jos toisaalta tulee ongelmia sienistä niin ei se silloinkaan toimi. Aika näyttää. Taisteluni on ollut aika onnetonta, mutta viimein uskon löytäneeni keinon joka vaikuttaa oikeasti toimivalta. Jos olen väärässä, niin ainakin yritin ja uskon että tulen näkemään erittäin pitkän tauon nyt butaanista mikä on todella hyvä juttu.

Ja vielä noista kärpässienistä, että raakana en todellakaan ole syönyt. Nopeasti valmistettuna, mutten todellakaan raakana. Siinä on iso ero, koska pahoinvointia ei juuri tullut viimeisimmällä kerralla kun otin suurimman annokseni. Mutta se siitä. Niitten kanssa en enää toivoakseni lähde pelleilemään, ihan toista kuin psilosybiinisienet.

Muilla mielipiteitä psilosybiinisienistä vieroittautumisessa jostain aineesta?

Psilosybiini ja psilociini kuulostavat absurdilta vaihtoehdolta butaanin korvaushoitona. Ehkä lääkärillä olisi jotain parempia ehdotuksia?

Itse olen edelleen sitä mieltä että sun suurin ongelmasi on halu päihtyä! Et kestä elämää selvänä ja haet eri aineita jotta saisit tuon butaanin joka on sulle ongelmia aiheuttanut; pois päiväjärjestyksestä. Sen sijaan et tajua että riippuvuus vaihtuu erittäin helposti ellei ole miettinyt syitä minkä takia on riippuvainen! Eli mitä sä teet kun sienet eivät enää toimi, vedät butaania koska pää on saatava sekaisin koska ahdistus tappaa!. Ahdistus ei tapa ja sieniinkin kehittyy toleranssi.

Tiedän kyllä tasan tarkkaan miltä tuntuu kun “Jumala” (tässä tapauksessa sieni-jumala) näyttäytyy juuri itselle, mutta eipä tuo kerro mitään ellei oikeasti käytä sitä oikeaan tarkoitukseen. Tällä tarkoitan sitä, että itse käytän sieniä lähinnä varmentamaan entisestään tahtoani olla selvänä ja nähdä asiat jotka tuottavat mulle hyvää oloa selvänä sekä tukevat sitä. Sulla kyseessä on yksi huume muiden joukossa. Tuolla asenteella kohta sun aineesi jolla “vierottaudut” butaanista on joku bubre tai amfe… Kyse on siitä että kestää ahdistusta joka lopettamisesta syntyy eikä korvaa sitä toisella aineella. Parin vuoden päästä voit ajatella et “prkl ku olisin tajunnut lopettaa butaanin seinään enkä vaihtaa sitä aineeseen x”.

Mun mielestä sun kannattais mennä myös laitoshoitoon. Uskotko tosiaan että töissä ei ole havaittu mitään? Lääkäri on kuitenkin vaiti-olovelvollinen ja mä voin ennustaa että sä et 2 vuoden kuluttua enää tuota menoa edes omista työpaikkaa… :unamused: Riippuuvuus kuin riippuvuus, jos se hallitsee ihmisen elämää niin se tuhoaa ihmisen! Lue asiasta ja hae hoitoa, tuo sun itsehoito ei auta pätkääkään vaan tulee pahentamaan sun elämääs mutta tietty tuon näkee vasta asian koettuaan… Etsi oma pohjasi jos et usko ihmisiä ketkä ovat itse läpi käyneet noita itsekusetuksia ja menettäneet sen takia vuosia elämästään… HAE APUA! Sä et ajattele järkevästi enää, tarvit ammattilaisen apua!

Ongelma johon paljon parjatut neuroleptit ovat omiaan ainakin alkuun. Levozinia sopiva annos niin ei butaanit ja sienet pyöri mieles kokoajan ja ei aivotkaan niin pahasti mätäne.

Vinkkejä (joita ei välttämättä kannata noudattaa, arvioi itse!)

1. Jos olet työssä ja koet työn liian rankaksi tai jostain työperäisestä syystä vedät mm. butaania. → Lopeta työ tai vaihda työpaikkaa. Jos työ kiva unohda tämä.

2. Hommaudu psykiatrian erikoislääkärille ja kerro kaikki, hänen kanssaa voitte päättää mahdollisesta lääkityksesta ja/tai osastohoidosta.

3. Etsi elämästäsi ne asiat minkä takia kannattaa elää, eikä syövyttää aivojaan puhki ennen aikojaan. Syvenny elämään ja etsi tiesi. Varmasti löydät ainakin kolme syytä elää, moni helkkarin huonossakin tilanteessa elävä löytää miettimällä enemmänkin.

Olet päihderiippuvainen. Jos sulla on jotain ongelmia elämässä niin yritä laittaa asiat kuntoon. Päihteitä vetämällä ongelmat ei ratkea, käytit sitten alkoholia, butaania, sieniä tai buprea. Sienet ovat kuitenkin paljon pienempi paha kuin butaani tai monet muut aineet. Tosin, myös käyttäessäsi sieniä liian paljon tai liian usein altistat itsesi mielenhäiriöille, joka voi pahentaa tilannettasi entisestään.

Sienistä voi olla hyötyäkin. Esimerkiksi LSD-terapialla “hoidetuista” alkoholisteista 50% pääsi riippuvuudestaan eroon, siinä missä AA-kerhon onnistumisprosentti on 10%. Uskon että täydellinen pidättäytyminen kaikista päihteistä on myös luonnotonta ja epäterveellistä! Yritä pitää käyttökerrat mahdollisimman kaukana toisistaan, jotta ongelmia ei synny. Tai vielä parempi: hae apua ja mene lääkäriin.

Hmm…
Antipsykoottien haittavaikutukset ja riskit

Butaani :exclamation: :exclamation: :exclamation:

Olen väärä ihminen arvostelemaan muita, mutta musta on aivan sairasta impata jotain bensaa tai butaania :confused: . Voiko tommoseen paskaan todella jää koukkuun :question: Millaiset olot sinulle tulee, jos olet 2-3 vrk ilman butaania :question: Palelua, hikoilua, kylmiä väreitä ja vatsavaivoja? :mrgreen: Voiko butaaniin todella tulla riippuvaiseksi muutenkin kuin vain henkisesti :question:

Arpa

PS. Kirjoitettu äidinkielesi on ainakin vielä aika hyvä, mutta eiköhän sekin korjaannu, kun jatkat imppaamista :frowning:

Butaani on hyvä aines viihdekäytössä. Se pitää yllä liekkiä, jolla voi sytyttää savukkeen. Muita käyttötapoja, jotka olisivat viihteellisiä, ei tule mieleen. Haiseekin pahalta, joskus sytkäriä täyttäessä suihkunnut huolella hengitettäväksi.

Oikeasti, butaani, haloo.

Joskus kahdenkympin kieppeillä otin lapun kielen alle. 3 tuntia myöhemmin tajusin olevani täyspäivätoiminen lihava alkoholisti. Sen päivän jälkeen en juonut alkoholia 10 vuoteen tippaakaan.

Kuules butaani ja bensiini tuhoavat aivot hetkessä, neuroleptit hitaasti ja vain suurilla annoksilla. Itse käytin ensihädässä unettomuuteen ja siitä seuranneeseen psykoottiseen tilaan 50mg levozinia ilta ja se vaihdettiin sitten puoleksi vuodeksi 10mg zyprexaa illassa ja sittemmin vuodeksi 200mg ketipinor illassa. Nyt olen tiputtanut ketipinorin asteittain ->25mg ja luulen voivani jättää sen kokonaan pian. Olen täysin terve, muisti ja järki pelaa ja lääkkeet pelastivat minut varmalta itsemurhalta, joka olisi voinut tapahtua joko suoraan puukolla ranteet auki tai juomalla niin monta kossupulloa putkeen, notta ois henki lähteny. Mieti seuraavan kerran pieni hetki, kun alat arvostelemaan neuroleptejä todellisissa ongelmissa. Eiväthän ne tietenkään terveille ihmisille ole tarkoitettu ja niillä on haittoja, mutta onko sinun mielestäsi esim. butaani, bensiini ja itsemurha lievempiä haittoja!?

Jos alat vetää silloin tällöin sieniä, on se vain yhden riippuvuuden korvaamista toisella. Enkä tiedä kumpi on pahempi, möyhentää päänsä butaanilla vai sienillä. Ja koska olet riippuvainen, alat ennemmin tai myöhemmin kiskoa niitä yhdessä. Kombottelun ihmeellisessä maailmassa kun pätee kaava 1+1=3.

LSD-terapiassa on käsittääkseni käytetty varsin suuria annoksia, jotta koehenkilöt todella kokisivat jotain voimakasta ja elämää mullistavaa. Pienten annosten syöminen on vain viihdettä, suurilla annoksilla voi viihteilyn lisäksi myös oivaltaa jotain. Tai ainakin luulla oivaltavansa :unamused:

Itse muistan lukeneeni tutkimuksesta, jossa lähes kaikki alkoholistit lopettivat ryyppäämisen terapeutin ohjaaman LSD-session jälkeen.

Ohhoh, onpas negatiivisia kommenteja immeisillä. Tuota psilosybiinin käyttämistä riippuvuuksista vierottautumiseen on kumminkin tutkittukin hiukkasen (joskaan ei käsittääkseni tarpeeksi), joten itse asiassa ajatuksesi ei välttämättä ole ollenkaan pöllömpi. Tainnyt sen pöllömpi kun suurimman osan täällä pyörivistä ajatukset tuppaa olemaan. Onnistuminen tosin voi olla aika vaikia homma että siinä mielessä muitakin vaihtoehtoja kannattanee miettiä.

hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutk … 5237571738

Tuossa tuo juttu, mikä aiheesta oli Hesarissa taannoin.

^ Olennaista tuossa Hesarin jutussa on se, että kyseessä oli yksittäinen sientensyöntikerta ja valvotuissa olosuhteissa. Se on täysin eri asia kuin popsia sieniä itsekseen ja säännöllisesti.

^ Joo, oon sisälukutaitoinen. Silläpä myös meinasin, että tollasessa vierottautumisprosessissa onnistuminen yksikseen ittensä kanssa voipi olla melkosen vaikeeta, käytti sieneksiä tai ei. Mutta että ajatuksena sellanen, jota tämä imppaajakaveri ei ihan tuulesta ollu temmannu.

Viestin aloittelijalle suosittelisin laitoshoitoa joksikin aikaa, jos nyt oikeesti haluut päästä noista koukuistas eroon. Luin tuolt jo kuivaushuoneelt sun tarinaa syksystä lähtien. Tuli fiilis, et voiko toi olla ees totta mitä kirjotat, mutta maailmassa niin monta ihmeellistä asiaa on, että eipä tuo butaanihalluissa sekoilu varmaan mitään kovin ihmeellistä ole maailmankaikkeudessa. Jollai rauhottavilla ja hullunlääkkeillä kannattas varmaan laitoksessa tai jossai avo-osastolla vierottautua noist hallusinaatiohaluista eroon. Jos nimittäin sua ihtees haluttaa.

Tolla menolla vaan et kovin kauaa enää tuu elämään, mutta voihan porkkanaankin tosin tukehtua.

Ja maksakin kestää läpi koko elämän.

Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan. Ilman apua et tuu selvii, ellei sit se kuuluisa yläkerran Herra tuu valaisemaan taskulampullaan sinua päin näköä.

Mut toivon sulle kaikkea hyvää ja ois kiva jos pääsisit tosta jotenkin eroon, koska tuo kuulostaa aika helvetin vakavalta.

Hyvin on nyt mennyt kun huomenna tulee 4 viikkoa täyteen ilman butaania. Noita sieniä olen käyttänyt edelleen vain kerran kun en ole nyt yrityksistä huolimatta saanut niitä. Senkin takia retkahtaminen on ollut monta kertaa lähellä mutten haluaisi nyt mokata tätä. Yritän edelleen hankkia niitä sieniä jos siitä olisi jotain apua kun ei ainakaan viimeksi haittaakaan ollut. Täyspäihteettömyys on myös alkanut tuntua oikeasti hyvältä vaihtoehdolta. Nuo sienet siis mahdollisesti vaikuttivat yhdellä käyttökerralla positiivisesti riippuvuuteni hoitoon ja voi olla ihan hyväkin etten ole onnistunut niitä hankkimaan. Kiitos kaikille pohdinnoista. Jospa tässä nyt hyvin käy. Ja yläkerran Herra on lampullaan päin näköä sohinut :wink:

Ylös.

Edistyykö?

buttea ja bensaa… itse voin sanoa ettei niiden tehoa kannata aliarvioida…
niillä voi saada itsensä kuoleman pelko tilaan…
joskus aiemmin itse haistellut bensaa ja yhen ison pullollisen buttee oon aika tiheässä ajassa impannut,
pussin suihkutin aina täyteen ja siitä sit keuhkoihin… tosi voimakkaita kokemuksia joskus sain
pää meinas räjähtää ja kaiken näköistä ihmeellistä tapahtu kerran vedin sillain eka bensaa ja buttee päälle niin
taju lähti :unamused: … siit tulee itselle kova hedari ja vaikutus on niin lyhyt et en sitten nähnyt siinä mitään järkeä…
jos meillä ei ole aivoja meillä ei ole mitään… :frowning:
eli koitahan pysyä erossa tosta imppaamisesta… jos on pakko saada pää sekaisin niin ota niitä sieniä tai vaik dexmiä… paljon turvallisempaa ja hyöty suhde paljon parempi… elä pilaa aivoistasi sitä mitä niistä on jäljellä… :unamused:

Mä suhtaudun hiukan varauksella tähän topicin aloittajaan, mikäli olet 8v narkannut butaania/bensaa, kirjoitustaitosi ovat todella hyvät. Tiedän ihmisen joka imppasin noin vuoden, ei osaa puhua enää kunnolla ja on täysin aivovaurioitunut. Mutta olettaen ettet ole trolli, sinun täytyy saada apua mahd. nopeasti. Olisin mieluummin vaikka psykdeelejä käyttävä skitsofreenikko kuin butaaninarkki, jos psykedeeliset sienet saavat sinut lopettamaan imppaamisen niin syö vaikka niitä.

Sitä samaa ihmettelin. Kuivaushuoneen threadin kun lukee läpi ni ei voi uskoo että teksti on 8v impannen kirjoittamaa. esim. ei about ainuttakaan kirjoitusvirhettä.