pseudoefedriini...

miten se toimii…auttaakse allergiaan!!!joo-o…

Auttaa tukkoisuuteen ja avaa hengitys teitä ihan hyvin, eli kyl sen allergiaankin luulis toimivan…

tropic <3

Jehjeh =)

Pseudoefedriini… Pelkästä pseudoefedriinistä ei omakohtaisia kokemuksia ole.

Mutta on sanonuttu olevan hyvä just tukkoisuuteen+vilustumisoireisiin. Sekä jossakin määrin poistaa väsymystäkin…?

Pseudoefedriinin johdannaiset sen sijaan ovatkin sitten aivan oma lukunsa. :unamused:

Mut eipä niistä tässä sen enempää… :wink:

RAXU :laughing: KÄU HITAANPAAKIN HITAANNAPPAA …

mitä porepää??? :sunglasses:

En mä oo porepää, ainakaan liian usein, vaikka maistuuhan se välillä :wink:
" KÄU HITAANPAAKIN HITAANNAPPAA …" Mitäs se toi meinas, en onnistunu tulkkaa tota vaikka kuinka yritin :slight_smile:

Poistaa tukkoisuutta ja hengenahdistusta. Viihdekäyttöarvo 0.

Saako noita muuten pidempään vai aletaanko epäileen… mietin vaan että vois joskus olla ihan ok et pysyy hereillä pidempään tai ei rupee väsyttää sillon ku pitäis olla pirtee… kui pitkä vaikutus aika muuten on ?

Pseudoefedriinillä ei käsittääkseni ole stimuloivia vaikutuksia, eikä se ole stimulantti, joten ei se varsinaisesti piristä. Tosin kyllä suuremmilla annoksilla ja mahdollisesti pienemmilläkin annoksilla voi kuulemma lievästi tuntea piristystä, mutta sekin saattaa johtua lähinnä siitä, että pseudoefedriini nostaa sydämen lyöntitiheyttä ja saattaa aiheuttaa pientä levottomuutta/hermostuneisuutta ainakin isommilla annoksilla, joten piristyminen taitaa mennä noiden piikkiin.

Tosin tämä oli osittain mutu tietoa, koska en ole asiasta täysin varma. Onhan tuosta sitten ne johdannaiset niinkuin Chronic tuossa mainitsikin… :wink:

(Edit: tai voi sitä kai kutsua stimulantiksi, mutta taitaa olla kahviakin miedompi piristeenä, vaikka jotain villiä huhua olen kuullut, että joku olisi siitä jotain euforiaakin saanut…)

Täh, mitäs tämä sitte on. :confused:

Miten eroaa efedriinistä? Miksi se on pseudo?

Eks efedriini oo aika :open_mouth:

taisin olla aika hyvissä :sunglasses:
mut eka kerta yli 12 vuoteen kun pystyin nukkuun eläinten kans ilman oireita kun otin tota…ooooo :laughing:

mitä vittuu mä oon sekoillu,huh huh :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
:sunglasses:

ei vittu mä repeilen täällä :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Joopajoo. Oon tässä hetken jo kummastellut, että on ollut omituisen pirteä fiilis ja pohtinut että mistä mahtaa johtua. No kunnes aloin lueskella tota flunssalääkkeen selostusta. Hyvä että selvisi sitten tuokin, koska aloin jo epäillä itselläni ties mitä mania-vaiheita yms. :laughing: Eipä ollut tullut mieleen, että se saattaisi jotenkin piristävästi vaikuttaa, eli eipä se ainakaan mitään placebo-fiilistä voi olla. Olen ko. lääkettä ihan tähän jatkuvaan tukkoistuuteen ottanut sen 1x1-3/pvä. (Eli en nyt mitään viihteilyä ole tosiaankaan hakenut enkä niitä siihen ala ottamaankaan.)

Pseudoefedriini aiheuttaa enemmänkin fyysisiä sivuvaikutuksia, kuten sydämentykytystä ja -rytmihäiriötä. Sen piristävä vaikutus on varsin vähäinen [Poistettu valmistusvihjeitä. -Päihdelinkin toimitus]

The prefix pseudo- (from Greek ψευδής “lying, false”) is used to mark something as false, fraudulent, or pretending to be something it is not.

Tuli tässä aamulla otettua ihan mielenkiinnosta semmonen paketillinen duatia, jos se nyt tälläkertaa toimisi piristeenä (aiemmin söin levyllisen). 20min oton jälkeen tuli semmonen pirtee, gotta go fast fiilis, ei mitään verrattuna esim amfetamiiniin, but still. Olo oli lievästi sekava, mutta hyvä. Sitä kesti sen puoltoist tuntii. Se loppu sitten kuin seinään. Alkoi väsyttämään sairaasti, ei mitenkään paha olo ole, ennemminkin hyvä väsymys, vähän sirkkamainen. Nukkua yritän, mutta ei tuu uni palloon. Sitä on nyt kestäny about 2-3h. Nyt on toi väsymysvaihe ohi ja on vaan voimaton, mutta rento olo. Et jos haluaa tunniksi duracell pupuksi ja sitten tipahtaa, nii eiku vaa, mut parempi toi on pitää ihan nuhan hoitoon.

8h ottamisesta, ei väsytä enää, todella pirteä olo uudelleen, ei gotta go fast, mutta pirteä. Rytmihäiriöitä kyllä on tullut olisko 4 kertaa. On vaan pirteä, voimaton olo. Meh…

Ei tuosta kukaan mitään iloa saa, jos on joskus kokeillut oikeita stimulantteja. Mulle tuo tekee vain pahan olon. Hermostuneen, epämiellyttävän olon ja sydän leipoo (tosin kärsin siis ahdistuneisuudesta ja välillä paniikkihäiriöistä). Eikä tosiaan tietoakaan mistään euforisesta olosta, kaikkea muuta. Voxra on roskaa sekin, mutta tähän verrattuna hyvä vaihtoehto. :mrgreen: