^O.T.helpotti lukea, kiitos, iina .
Asia on yks vaikeimpia… Mielipiteissä(ni) ilman muuta on taustalla omia kokemuksia ja omia tunteita, omaa ahdistusta. Toisaalta mielipide on vain mielipide. Jos pyrkii vaikuttamaan asioihin, asenteiden tai käyttäytymisen muuttumiseen, on hyvä kyetä argumentoimaan järkevästi. Tai turvautua hyvin ovelaan vakuuttamisen taitoon, retoriikkaan .
En tiedä, mitä ajatella sellaisesta tilanteesta, jossa joku ihminen tekee vapaan valinnan myydä seksipalveluksia ilman jotain pakottavaa tilannetta, oli se sitten päihderiippuvuus tai jokin muu, ja ilman niitä parittajia. Siis a i k u i n e n ihminen. En tiedä, miten sen hyväksyttävyys vaikuttaa miesten ja naisten suhteisiin yleensä, vai vaikuttaako mitenkään. Mulla itselläni esim.kotikadul olevin thaihierontapaikkojen runsas määrä on lisännyt pelkoa siitä, ovatko kaikki valmiita hyväksikäyttämään seksuaalisesti, olemaan välinpitämättömiä… No, e i ole! Ja jos kysees on itsenäisesti toimivat henkilöt, jotka itse voivat päättää, mihin pistävät rajan, eikä heitä painosteta eikä pakoteta, emminätiijä… . Mutmut. Joskus kauan aikaa sitten näin leffan Tuote:nainen, ja siinä oli jonkinsortin strippari, joka oli tehnyt ammatinvalintansa vapaasti, eikä vaikuttanut erityisesti kärsivän ruumiinsa näyttämisestä. Ohjaaja vei naisen tutustumaan laajemmin koko seksibisnekseen, ja lopus tyyppi oli epäröivä tuleeko jatkamaan työssään. Sanoi miettivänsä vakavasti asiaa…
Se, mitä Malibu kirjotit ihan kakaroista, joita seksuaalisesti hyväksikäytetään, on kammottavaa. Voiko 12-13-vuotiasta pitää vastuullisena siitä, vai sitä ihmistä, joka sitä ihmistä käyttää… Minusta vastuu on sillä, joka käyttää lapsia seksuaalisesti hyväkseen.
Iinan kirjotukses oli toi ajatus, joka minusta usein jää ymmärtämättä / uskomatta tätä aihet koskevis keskusteluis: prostituoidunkin voi raiskata. Aikoinaan (tätä aihetta koskevis väittelys, joita on käyty ) vedottiin johonkin mystiseen Kööpenhaminan tutkimukseen, joka olisi osoittanut, että prostituutio vähentää raiskauksia. No, olikohan k.o.tutkimukses huomioitu väkivalta, jota oli tehty prostituoiduille… Sitä paitsi, entä sitten ? Mun ikäpolven tyypit usein käyttävät jotain tarkemmin määrittelemätöntä ilmausta “juutalaiskristillinen seksuuaalimoraali”, joka on jostain syystä huono, mikä jää kyl yleensä argumentoimatta sekin. Noh, minusta se, että joitakin naisia saa kohdella kuin saastaa, jotta “kunnialliset” naiset saisivat kulkea rauhassa kadulla o n juutalaiskristillistä tai etenkin juutalaista seksuaalimoraalia, sillä vähäl tietämyksel, mikä mul asiasta on. Vanha testamentti ny ei varmaan ole mikään tasa-arvon edelläkävijä, sikäli kuin Uusikaan… . Ei naisen arvo voi riippua siitä, missä seksuaalises suhtees hän on mieheen.
Jaa ja onhan miesprostuoituja myös, ei tule ekana mieleen, kun tästä asiasta tulee keskustelua .
Joo, mut mikään ei ikinä saa mua tuntemaan muuta kuin vastenmielisyyttä seksibisneksiä kohtaan. Ugh !