Positiivista tänään?

Seulat, ei muuta positiivista elämässä tänään.

:slight_smile:

Kiitos!!!

Onhan se alku ollut aika sekavaa, mut nyt selkeämpää…

Määrätään potilaalle päitäsyöviä bentsoja, piraijaakin pahempia. Kyllä se siitä tokenee, kun ei ole enää päätä jolla marista ja narista jokajumalan asiasta :sunglasses: . (Nojaa… :unamused: )

Positiivista tänään: ruodus olen pysynyt. Treenasin aamupäiväl, toiminta hyvästä. Näin hienon elokuvan restless… Kuolema on kyl, huh huh…aihe, jota on tosi vaikea käsitellä hienosti leffas, ja asia, jota niin penteleen vaikea hyväksyä… Toi leffa helpotti siinä, eli oli onnistuneesti - minusta - kerrottu, kuvattu… Sit mulla o pussillinen irtsareita kaapis odottamas, sokeria sitten vaan tilalle :laughing: Musa, tietenkin, kuten aina, joka päivä.

ja joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei… :unamused:
tai jotain :slight_smile: :wink:

Saitko edes kunnon värisuoran?

NYT mä lopetan tuon trollin ruokkimisen.

Tänne plinkkiin on tulossa sen niminen palsta kuin Savusauna. Nyt siis kannabis saa juuri sille keskitetyn osionsa. Uskoisin sille olevan jonkin verran kysyntää koska en usko kaikkien ihmisten haluavan keskustella pelkästään täällä saunassa (aihepiirit niin laajat sekä usein aiheena huomattavasti kovemmat päihteet). Lopettamon puolella keskustelua aiheesta nyt ei ainakaan kannata käydä :mrgreen:

^ Se ei siis ollut mun harhojani, kun silloin yhtenä päivänä näin hetken ajan tuolla Savusauna-nimisen osion, joka sitten katosi melkein samantien :laughing: . Ilmeisesti testasivat sitä jotenkin ja mä satuin juuri parahiksi kyttäämään keskustelualueen etusivua silloin :confused: .

Ei uusi keskustelualue mitenkään pahasti mun persettäni kutita, sillä eiköhän netissä vielä tilaa riitä, mutta en mä henk.koht. pidä tuota, juuri kannabikselle suunnattua osiota niin hirveän tärkeänä. Parempi olisi ollut ehkä sellainen yleisesti päihdepolitiikkaan keskittynyt alue, riippumatta siitä, mistä päihteestä milloinkin puhutaan. Mirtillo taisi jotakin sellaista joskus ehdottaa toimitukselle :confused: . Mun mielestäni sitä kannabiskeskustelua olisi voinut jatkaa myös Lopettamon puolella, kun sitä yleistä päihdepolitiikkaosiota ei toistaiseksi ole ja kyllä alkoholin käytön lopettaneiden tai lopettavienkin on kyettävä yhteiskunnallisista kysymyksistä keskustelemaan. No, pakkohan ei tietenkään ole keskustella mistään, mikä ei itseä kiinnosta, mutta silloin voi myös jättää koko ketjun lukematta, jos pelkkä keskustelu kannabiksesta niin pöyristyttää. Kumma juttu, kun Lopettamossa aina sanotaan, ettei mikään tällä palstalla kirjoitettu voi aiheuttaa kenenkään ryyppäämään repsahtamista, mutta sitä mieltä jotkut tuntuivat olevan, että puhe kannabiksesta olisi saattanut aiheuttaa jollekin alkoholista vieroittautuneelle vakavan kannabisaddiktion :laughing: .

No joo, toisaalta ymmärrän, että Lopettamo on tarkoitettu vertaistukeen alkoholin käytön lopettamisessa, mutta siinä tapauksessa sieltä pitäisi kaiketi poistaa monia ns. off-topic -ketjuja :confused: . Eihän Saunassakaan keskustella pelkästään huumeista, vaan monista, monista muistakin asioista ja hyvä niin :smiley: .

lapsuuden frendi yllätti. kyllä kandee yrittää luottaa niihin harvoissa joihin voi Varmasti
vielä luottaa… vaikeata välillä, mutta tämä uni lainaa, —>>>JUST JOO.

Duudsoni: Siis kusettiko se sua vai nou? Toi jäi vaivaamaan viestistäsi.

Ja sitten Winstonin kantaa ottamaan aiheeseen, niin musta tuntuu että lopettamon puolella nämä ex/nykyiset-alkoholistit on osa tosi suvaitsematonta sakkia. Mulle on tullut osasta vähän sellainen kuva.

Tai sitten olen vaan itse suvaitsematon. Siksi enkään lue enää koko osaston jorinoita ollenkaan.

^ Se Lopettamon ketju, jossa tätä kannabiksen laillistamistamista enimmäkseen puitiin, oli nimeltään Käytättekö lääkkeitä, joten sinänsä juttu meni hieman offiksi, vaikka toisaalta taas ei, sillä toimiihan kannabis monella ihmisellä nimenomaan lääkkeenä ja näin ollen sen saatavuutta olisi helpotettava ainakin niiden ihmisten kohdalla, jotka todella hyötyvät siitä lääkinnällisessä mielessä, olipa se vaiva, mihin lääkitystä tarvitaan sitten mikä tahansa.

Muistaakseni joku kertoili ko. ketjussa syövänsä Ketipinoria juomisen lopettamisen jälkeisen unettomuuden hoitoon(Tämä ihan vain esimerkkinä, kyllä sieltä kosolti muitakin lääkkeiden popsijoita taisi löytyä), mutta eipä se mitään meteliä aiheuttanut, vaikka ketiapiini on yleisesti ottaen paljon pahempi myrkky, kuin kannabis. Tuossa juuri huomaa sen kovin rajoittuneen ajatusmaailman joillakin; mikäli jokin on laillista, se on ihan okei, mutta mihinkään vähänkään laittomaan ryhtyminen, vaikka kuinka hyvästä syystä, tekee ihmisestä automaattisesti narkkarikriminaalin, jolla on toiminnassaan ainoana pointtina vain päihdyttää itsensä mahdollisimman quutsille, koska paha riippuvuus hallitsee elämää :unamused: . Mikäli olisin kyseisessä lääkeketjussa kertonut syöväni parhaillaan lätkällistä Diapamia krapulavapinoihini tai ihan vain muuhun ahdistukseeni ja saaneeni nuo Pamit kaveriltani, niin olisikohan se aiheuttanut vastaavan paskamyrskyn, kuin kannabis :confused: . Ihan yhtä lailla laitontahan se on toisten PKV-lääkkeitä syödä, siitä huolimatta, että Diapam on tässä maassa hyvin yleisesti käytetty ja monelle tyystin laillisesti määrätty lääke.

Joka tapauksessa olen edelleen sitä mieltä, että päihdepoliittista keskustelua on voitava sietää, vaikka olisi itse lopettanut täysin kaikkien päihteiden käytön. Toki sellaisen keskustelun seuraaminen saattaa jollakin johtaa retkahdukseen, mutta ei se varsinaisesti keskustelun vika ole, vaan kyllä se ihminen on jo muuten päättänyt retkahtaa ja jostakin keskustelusta voi saada sen hyvän tekosyyn retkahdukselleen. Niinhän se homma toimii. Jollei taas kestä mitään päihteisiin liittyvää ympärillään ilman, että retkahtaa välittömästi, on parempi linnoittautua yksin kotiinsa ja pitää kaikki mahdolliset mediat suljettuina.

Positiivista tänään on ollu se, et sain pari Concertaa ja kun olin vetäny ekat vedot, sain aikaseks vihdoin vaihtaa verhot keittiöön! Oli meinaan jouluverhot vielä… ja tossa vajaa tunti sitte sain vielä vaihdettuu verhot olkkariinki, sielläkin ku oli jouluverhot edelleen. Sekin on postiiivista, et keksin miten saan vanhasta luurista kuvat siirrettyä uuteen luuriin, ku bluutuutilla lähetys ei onnistunutkaan, ja kun olin saanu ne siirrettyä oli melkone voittajafiilis. :laughing: Eipä täs päiväs kai juuri muuta postiivista oo ollutkaan, aika peruspullaa… :unamused:

Tein niin hyvät kaupat että hävettää, pitää viedä leskelle vielä kunnon kukat.

Tulin palstalle 9kk tauon jälkeen parempi kuntoisena kuin koskaan :slight_smile:.

Ennätinkin jo huolestua, että eivät kai kaikki forumin raskaan sarjan juopot ole potkaisseet tyhjää, kun minä taidan olla täällä nykyään kaikkein kovin aktiivinen alkkis. :confused: Haimatulehduksen jo mainitsit toisessa topicissa ansioluettelossasi, joten tästä on hyvä jatkaa. :sunglasses:

Käytiin Megazonessa, ja mä tulin ekassa pelissä toiseksi ja tokassa pelissä voitin selvällä marginaalilla! I rule.

Hyvää kahvia ja hyvä aamu, vaikka onkin kylmä ja selkää särkee hieman. Mulla on oikein virkeä olo, mutta kuitenkin rauhallinen mieliala ja tällä hetkellä vallitsee jonkinlainen toiveikas olotila, että ehkei tämä elämä niin paskaa olekaan :slight_smile: . Ei vaivaa mikään suurempi stressi tai huoli tällä hetkellä.

Eilen illalla fiilikset olivat tyystin toisenlaiset. Mulle iski hirveä toivottomuusahdistuskohtaus. Sellainen, että mä en jaksa enää hetkeäkään tätä saatanan päihderiippuvuuttani, tätä iänikuista koukussa olemista, kun jonkin substanssin vetäminen tuo aina vain hetken helpotuksen ja sen jälkeen maksellaan niitä laskuja ja sitten ollaan taas uudestaan siinä kierteessä vetämässä, kun ei sitä laskettelua kestä selvinpäin :frowning: . En mä kuitenkaan ole (vielä) halukas hakemaan tähän mitään oikeaa apua. Mitä mä sitten teen, jolleivat mun päänsisäiset tuskaiset oloni kuitenkaan koskaan helpota, eikä mulla ole enää mahdollisuutta lääkitä niitä pois edes hetkeksi sillä kaikella paskalla, millä olen niitä lääkinnyt jo vuosia ja vuosia, kun mistään muusta ei ole ollut tarpeeksi hyvää apua, vaikka suht huonoja lääkkeitä ne erinäiset päihteetkin toki ovat :confused: . Eilen mietin, että kai sitä on vain jatkettava tässä paskassa polkemista ja loppu sille tulee vasta haudassa :frowning: . No, ajattelin siinä toki myös sitä, että voinhan mä tämän kaiken itse lopettaa, koska vain tahdon, mutta en mä sitä juuri sillä hetkellä varsinaisesti edes tahtonut, vaan ajattelin, että tässä mä olen, enkä voi näille asioille mitään. Itkin niin hillittömästi, ettei siitä ollut tulla loppua lainkaan, mutta loppui sekin sitten jossakin vaiheessa. Itku ilmeisesti teki ihmeitä, sillä nukuin sen päälle todella hyvin, ainakin mun mittapuullani hyvin :slight_smile: . Väliin heräilin pahoihin uniin, joita en enää tarkemmin muista, mutta sitten käperryin isännän kainaloon ja sain jälleen helposti unenpäästä kiinni.

Niin ne taas heittelevät mun mielialani. Ei tule tylsää vuoristoradan kyydissä :mrgreen: .

Pöllin äsken pyörän ja lähdin hakemaan bobia.!!!
sain siis toisinsanottuna hyvän kesäpyörän, kunhan maalaan sen ja
vähän raaputtelen sarjanumeroita. kyseinen budi toimii mul tällä hetkellä,
täysin samallallailla kun sienet. en melkein osaa edes kirjoittaa…Wtf…!?
----->>>>>>>>>
edit: no oli onneks yks hyvä lapsuudenystävä tos kyläs niin hyvin on aika kulunut.
hiljaista hetkeä tuskin tulee. :laughing:

^ Hyi sua, duudsoni! Mitäs jos se olikin mun polkupyöräni :stuck_out_tongue: ? En ole käynyt vielä tsekkaamassa onko se tallella. Parempi ehkä kuitenkin, jos mun pyöräni pöllit, sillä mun pyöräilyni on aika usein mennyt lähes hengenvaaralliseksi koheltamiseksi, eli ehkä pelastit toiminnallasi ihmishenkiä :confused: :laughing: .

Positiivista mulla tänään: Jo toinen hyvin nukuttu yö takana. Tekee ihmeitä niin psyykkiselle, kuin fyysisellekin ololle :smiley: . Enkä ole siis tarvinnut tuohon uneen Insominia tai mitään muutakaan erityisempää roipetta. Doussihimotukseni ovat myös laantumassa, siis noin henkisellä puolella. Fyysisesti olo on hieman reflainen, mutta mun ei juurikaan tee mieli vedellä mitään ylimääräistä keskushermostoon vaikuttavaa :slight_smile: . Liekö tuo johtuu siitä, että olen nukkunut nyt hyvin :confused: . Kun mieli on selkeämpi ja luonnollisella tavalla virkeämpi, hyvien, levollisten unien vuoksi siis, niin jaksaa kiinnostaa muukin elämä, kuin roinan kiskominen. Benzoannoksetkin ovat pysyneet maltillisina.

^^jos on yksi ihmisryhmä mitä voin sanoa vihaavani, niin se on kyllä fillareiden syyhkijät. Vittu että vituttaa, etenkin kun tuut vielä keulimaan spedeilylläsi nettiin :imp: Toivottavasti ajat nastaan sillä kesäpyörälläsi ja lennät naama edellä asfalttiin.

Positiivista on että pääsin tänä aamuna viikon pituiselta katkolta ja saan luultavasti maksusitoumuksen jatkohoitoon Kankaanpään A-kodissa (kenelläkään kokemusta kyseisestä paikasta?).

Ennen katkolle menoa oli takana 10 päivän pituinen ryyppyputki, jonka aikana törttöilyni yltyi ennennäkemättömiin mittoihin. En peseytynyt, ajanut partaa tai syönyt mitään putken aikana. Poltin röyhkeästi tupakkaa sisällä, vaikka se on kielletty vuokrasopimuksessani. Kun viinanostorahat loppuivat, kävin ritsaamassa käsidesit lähimpien terveysasemien WC-tiloista ja join ne korvikkeena (n. 80% denaturoitua etanolia) :open_mouth:. En ollut aikaisemmin käyttänyt korvikkeita, ja tuntuu vieläkin epätodelliselta, että todella alennuin tekemään noin.

Vointi tuntuu huomattavasti paremmalta, kun on ollut 7 täyttä vuorokautta selvin päin. Täytyy varmaan mennä illalla AA-kokoukseen niin on jotain tekemistä eikä tule ainakaan heti aloitettua juomista uudestaan (yksi tyyppi katkolla kertoi menneensä joka kerta hoidosta päästyään suoraan viinakauppaan).

Kuulostaa valitettavasti siltä, että etenet alkoholistin urallasi kiihtyvällä vauhdilla, onhan se tyypillisesti kuitenkin etenevä sairaus. Kannatan ideaa käydä AA-ryhmissä sillä siellä kuulee tarinoita ja esimerkkejä kokemuksista jotka voivat vielä tulla tavalla tai toisella sinunkin koettavaksesi jos et saa korkkia pysyvästi kiinni. Tälläinen vertaistuki voi myös avata joidenkin tietoisuutta omaa sairauttaan kohtaan mitä mikään muu hoito ei kykene välttämättä tarjoamaan. Kannattaa tämäkin kortti mielestäni ehdottomasti katsoa vaikka ei olisikaan sinun juttusi.

Itse en koskaan päätynyt varastamaan käsidesiä (muutaman kerran kuitenkin kävi mielessä pahimmilla hetkillä myönnettäköön), mutta ehkä paras “realitycheck” oli päätyä putken jälkeen mielisairaalansuljetulle koska käyttäytyminen oli aivan mielisairaan ihmisen toimintaa. Myös kerran hieman kolahti kun lääkäri sanoi, että sul kävi aikamoinen tuuri sillä yleensä jos veren alkoholipitoisuus on 5.9promillea ei ihminen selviä hengissä. Onneksi oli kovat tolet.

Ps. Miten muuten sait sen käsidesin konkreettisesti alas, sekoititko tyyliin johonkin mehuun? Olen yhden juopon nähnyt sellaista juovan ihan ilman mitään lantrinkiakin.