Positiivista Tänään

Positiivista tänään on raitispäivä. Voiko sitä paremmin asian suhteen enää mennä. Hieman tässä on joutunut vaikeita valintoja tekemään ja pientä stressaamista on tulevista työkuvioista, vaikka valoa tunnelin päässä onkin alkanut löytymään. Juhannuksen selättäminen ja kieltäytymiset synttärikekkereistä ovat lukeutuneet parhaimpiin viimeaikaisiin suorituksiin, koska on turha mennä koputtamaan kepillä jäätä sillä riskit ovat selvillä omalta osaltani. Myöskin mieliteot alkoholin suhteen ovat vähentyneet, vaikka niitä välillä tuleekin.

:sunglasses: Raskaan metallin meiningeistä kepeämpiin kesätunnelmiin.

Heinäkuu on oikein jees, vaikka vielä enemmän tykkään elokuusta. Pimenevistä illoista ja kuutamoöistä loppukesän lämmössä. Minun kesäni meneekin melko tiiviisti töissä, mutta se ei haittaa laisinkaan. Töissäkin on oma vänkä kesäfiiliksensä, kun minimimäärä työntekijöitä teutaroi eräänlaisen “sesongin” keskellä. :laughing:

Positiivista on myös tällainen krapulaton, etten sanoisi raitis lauantai päivä kun ei ole kiire mihinkään.

Positiivista on hyvä, kiinnostava uusi musiikki. Oli 1970:n kanssa joskus puhetta nuista entisen Tikkaritakin daameista, ja tässähän nyt pirskahtelee ajankohtaan sopivasti uutta matskua Empulta ja Nooralta: Alavala:
Heinäkuu. youtube.com/watch?v=_WEN4sw4XzQ

Positiivinen asia tänään on vesisade. Helpottaa ratkaisuntekoa sen suhteen mitä tänään tekisin.
Mielenkiintoisia (ja tarpeellisiakin) tekemisiä riittäisi.

Sade antaa hyvän (teko)syyn karsia mahdollisuuksien ryppäästä pois ne ulkoilmahommat.
Nurmikonleikkaamisen, mustikanpoiminnan, onkimisen, paljaan taivaan alla tehtävät ansiotyöt jotka voi ihan hyvin siirtää ensi viikolle, retkeilyn, päämäärättömän haahuilun teillä ja kaduilla ja monta muuta asiaa jotka muuten siinä tyrkyllä olisivat.

Olipa ajatuksissa sekin mahdollisuus, että olisin voinut tänään patistaa itseni tuohon valtakunnan vuotuiseen isoon ja kaiken maailman asiat kattavaan keskusteluryhmään, SuomiAreenaan. Mutta en minä sinne sateella, ei minulla niin suurta hinkua ole kenenkään puheita kuunnella.

Huomenna siellä olisi kyllä semmoinen keskustelu jonka otsikkona on houkuttelevasti “Suomi nousuun juomalla”. Mukana niin meitä päihdeasioita henkilökohtaisella tasolla miettineitä kuin myös samoista asioista sijoituksilleen tuottoa etsiviä asiaa henkilökohtaisen talouden kannalta katsovia. Enpä silti tiedä, voi olla että keksin huomiseksikin jotain parempaa tekemistä. Minulle voi hyvinkin riittää tällä hetkellä päihdeasioista keskusteluun ja keskustelun seuraamiseen tämä plinkki. Osallistuminen erilaisten yhteisöjen toimintaankin kun on nyt vähän lepäämässä -katsotaan sitten taas joskus.

Taitaa jäädä menemättä. Mutta, ihan vilpittömästi voin silti muille suositella, että menkää vaan, kun noita asioita esille nostetaan ja kaikilta eri puolilta avataan. On varmasti parempi vaihtoehto kuin valikoida osallistumisensa ja kuuntelemisensa ihan vain yhdeltä kantilta asiaa katselevien porukoiden joukosta.

Positiivinen juttu, siis. Se että ainakin yritetään kerran kesässä avointa keskustelua kaikenlaisista asioista.

anony.ws/image/J9Uj

Tiukka on seula ja nythän ne pelit vasta alkaa varsinkin kun tyhmenpikin hoksaa purkeissa olevan pelkkää gammasäteilytettyä hurukukkaa :mrgreen:

Mystisesti siis joutuu potilas kaikesta huolimatta tänäkin iltana turvautumaan seuraaviin vakavaa sairautta ihka-aidosti kohentaviin tuotteisiin nimeltä El Alquimista (Northern Light x AK47), Ayahuosca Purple (Red river delta x Master Kush), Lemon Og Kush (Lemon Skunk x The OG #18) ja Black Jack (Black Domina x Jack Herer)…Voi voi…

Kymmenen päivän reissusta palanneena täytyy taas kerran todeta, että kaikki hienoimmat matkat olen tehnyt selvinpäin. Aistit terävinä ja kokemuksia rikkaampana. Tämäkin oli melko fyysinen ja kuntoakin vaatinut rundi, lihakset arkoina mieli korkealla. Nyt on hyvä mennä unten maille! Mä otan koiran viekkuun ja en malta odottaa huomista aamua muutakuin innolla :smiley: raittiutta ja rakkautta kaikille!

Missä on 7-kymppi?..Anna elonmerkki :smiley:

Positiivista aamulenkki, kuntosali sekä elokuviin meno. Viime päivinä on mieli ollut ailahteleva ja levoton. Raitis elämä ei pelota eikä ahdista mutta nyt ollaan niillä hoodeilla, jossa edellinen sortuminen tapahtui samanpituisesta juomattomuudesta. Ikään kuin hirvittää ajatus, että käsi yhtäkkiä veisi lasin huulille, nielaisu ja SITÄ olisi sisuksissa. Nyt täytyy olla tarkkana. Luulen että helpottaa kun saan 8 kk rajapyykin alta pois. Se olisi pisin raitis aika 13 ikävuoden jälkeen. Jotenkin hirveää ajatella tätä. Että koko elämän on vähemmän tai enemmän täytynyt Alkon kanssa läträtä…ensin juhlinut, bilettänyt, pitänyt hauskaa, pitänyt ikävää ja lopuksi vain hoitanut ahdistusta ja etsinyt hetken unoshdusta kaikesta. Mun on numeroista pitävänä tiettyjä asioita vain mitattava (paino, lenkeillä kulutetut kalorit sekä matka, raittiuden pituus) mutta tekeekö se ihmisestä typerän en tiiä. Tuskin on keltään pois :smiley: Raittiutta! JA EDELLEEN MISSÄ ON 1970???

Kun vaaran tiedostat niin eiköhän se hyvin mene.

Ei kai se mittaaminen mitenkään paha asia ole, juomattomuudessakaan. Onhan se sentään aina omakohtainen saavutus, kun selvänäolo pitenee… kyllä se voi toimia varmuutta ja voimia lisäävänä tekijänä.

Vaikea ainakin on keksiä mitään vahingollista.

Itse en ole mitään vuosi- tai kuukausipäiviä alkanut kummemmin noteeraamaan, mutta kyllä sen tiedän kauanko viimeisestä ryypystä aikaa on. Tai ainakin hetken laskettuani sen pystyn ilmoittamaan. Olipa asialla sitten merkitystä tai ei.

^kiitti tsempistä :smiley: Juu kyllä olen luottavainen itsekin että tuo levottomuus menee ohi. Laskuri tietysti täällä kertoo ajan mukavasti. Jatkossa luulen että juhlistan vain vuosipäivää (ah mikä ihana ajatus) vaikkapa pitkällä patikalla ja näköalapaikalla kalliolla kukkulalla kakkua syöden ja kahvia juoden! Mä teen kaikenlaisia juomasekoituksia ettei pelkkä vesi käy tylsäksi, äsken oli todella hyvää kun sekoitin Ålandin tuorepuristettua omppumehua (hanapakkaus) ja vissyä. Sama mehu toimi eilen erinomaisesti alkoholittoman rosee kuohuviinin (0%) kanssa. Näitä olis vaikka miten.

Hienoa Lizzy! toivon yhtä raitista jatkoa ja reipasta otetta! Mukava lukea kirjoituksesi onnistumisesta.
Oikeastaan oma kokemus kun eka vuosi tuli täyteen tuli mieleen. Oli se ihmeellinen olo, aivan uskomatonta että olin vain päivä kerrallaan ollut juomatta, eikä edes tiukkaa tehnyt, kun ennen yksin yritellessä olin retkahtanut viikon välein, ei viikkoa yli päässyt. Toivotonta tappelua viinan himoa vastaan, vaikka se vei joka kerta yhä pahempiin olotiloihin.
Ihmeenä sitä pidän, ja kiitollinen olen. Yhä edelleen.

Kiitos huolestunutläheinen :smiley: Piti kiittää jo aiemmin mutta jäi…Olo on luottavainen siitä, että minullekin eka vuosi raittiina tulee täyteen! Oon iloinen, tyytyväinen ja kaikin puolin jees. Raitista alkavaa viikkoa :smiley: kaikille. Ja niille jotka ovat ihan alkutaipaleella, luottakaa itseenne. Te onnistutte jos halu elää raittiina on vahva.

imgur.com/a/tlJWd

jaa… että nuo yhdistykset on jollain lailla huumeita vastaan ja piirroksella yritetään osoittaa että se on hassua?

Huumeiden käyttäjät saavat minun puolestani nauraa aivan vapaasti huumeiden vastustajille.
Kai hekin jotain naurun aiheita elämäänsä tarvitsevat.

(tosin, kun nuorempana jotain möhnää polttelin, sain toisinaan naurukohtauksia ihan ilman aihettakin)

Minusta hieman tuntuu siltä, että nuo propagandayhdistykset taitavat pikemminkin olla erittäin tehokasta ja kokonaisuudessaan kohtuu vähähaittaista luonnonlääkettä vastaan joka vielä luokitellaan tosiaan huumeeksi (jopa niin vaaralliseksi, ettei kuolemansairaat potilaat edes saa sitä henkensäpitimiksi, eivätkä äärimmäisistä kroonisista kivuista kärsivät tuskiinsa vaikka useampi lääkäri kimpassa määräisi kun mikään muu ei auta) täällä Pohjolassa kun muualla maailmassa mennään jo hurjaa vauhtia eteenpäin eikä tieteellisten faktojen voittokulkua voi pysäyttää… Esim. Israelissa on n.8milj ihmistä ja n. 20 000 kannabista käyttävää potilasta (myös pieniä lapsia) ja sielläkin seula on aika lailla tiukka… Amerikasta saa kohta joka osavaltiosta potilaat ja Kanada vapauttaa ensi vuoden alusta koko homman viihdekäyttöä myöten…
Suomessa itseasiassa tilanne on jopa sellainen, että pelkästä lääkekannabiksesta kysymisestä/utelusta hoitavalta lääkäriltä potilas voi menettää osan lääkityksestään ja se voi joissain tapauksissa viedä hengen…

Tässä on muutama sairaus johon se esim. tepsii ja tietysti suotavaa olisi, että hyödyt ohittaisivat selvästi haitat (joita ilmenee yksilöllisesti ja täten pitää olla erikoislääkäreiden seurannassa joilla on hommat hallussa):

Ps. Älä mene mitään möhniä polttelemaan, pahimmassa tapauksessa imet kehoosi jotakin synteettistä kannabinoidia, endocannabinoidi-järjestelmäsi tilttaa totaalisesti ja kuolet siihen paikkaan. Jos välttämättä haluat kutitella kyseistä järjestelmää niin lähde vaikka lenkille (vähintään 45min) ja sen jälkeen saunaan niin kehosi vapauttaa luonnostaan sisäsyntyisiä kemikaaleja jotka aiheuttavat “high-tilaa” kiinnittyessään oikeisiin kohtiin…

Pss. Jokerikysymys Metsänreunaan----> Hoksaatko miksi se pirun rikkaruoho on oikeasti vielä HUUUUUUUME (eli lailla kielletty psykoaktiivi) ja mitä nämä huumeiden vastustajat oikeasti kannattavat sormet korvissa?

Tähän positiivituusasioiden ketjuun voin tänä aamuna merkitä että ilma on taas mitä suosiollisin lähteä paljaan taivaan alle mopolla köröttelemään parinkymmenen kilometrin päähän työpaikalle.
Positiivista on sekin, että töitä riittää vielä viikon verran, aikanaan kaikki valmistuu jos hiukankin tekee.

Positiivista sekin, että kun se työ taas loppuu, niin nykyään saa työttömyyteen avustusta, eli ei tule nälkä silloinkaan.

Positiivista on sekin ettei ole mitään hinkua mihinkään huumaaviin/päihdyttäviin aineisiin, vaikka sitten taas työttömänä aikaa voisi semmoiseenkin löytyä.

Kannabis on huume, joka tyhmentää, passivoi sekä hyvässä lykyssä pääset vielä ikuiseen psykoosiin! Onnea teille kaikille jotka valitsette tuon “luonnontuotteen”. Näin Barcelonassa jonkun huumehemmojen jättisuuren “kannabis vapaaksi” -kulkueen ja voi vittu mitä porukkaa… Harmaan/vihreän kalpeita huppu- tai rastapäitä housut perseen alla roikkuen/vaihtoehtoisena tissit vilkkuen ja ihan muissa maailmoissa. Laiskuus, velttous ja tyhmyys oli käsin kosketeltavaa ja todella paljain (selvin) silmin kaikkien nähtävillä. Idiots :exclamation:

Viinan juonti on ihan samaa sarjaa! Ettei jää epäselväksi.

Positiivista on se, että hämmästyn itsekin kun hetkittäin tunnen sellaisia onnen läikähdyksiä, jotka ovat vuosia loistaneet poissaolollaan. Aivokemiat??? :smiley:

:laughing: Kiitos päivän piristyksestä!

Samaan aikaan esim. Maikkari uutisoi näin:
Tutkimus: Lääkekannabis säästää terveydenhuollon kuluja ja vähentää reseptilääkkeiden käyttöä
m.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikk … oa/6002580

“Tutkijat tarkastelivat ahdistukseen, masennukseen, huonovointisuuteen, glaukoomaan, kipuun, psykooseihin ja unihäiriöihin myönnettyjä reseptilääkkeitä vuosina 2010–2013. Näihin kaikkiin vaivoihin myönnettävät reseptilääkkeet voidaan korvata myös lääkekannabiksella.”

Ps. Et ole koskaan pohtinut keitä ne marssivat hahmot siellä Barcelonassa mahtavat pääasiallisesti olla? :mrgreen: Pitäs muuten ehdottomasti itsekkin vierailla kaupungissa nimittäin sieltä saa klubeilta lailliset lääkekäyttäjät (myös ulkomaalaiset) respaa vastaan priimakukkaa puoleenhintaan…

Niiden ero on suurin piirtein tässä paitsi jos kuulut siihen 10%:iin jolle tavarasta tulee ongelma, eikä se toimi lääkkeenä vaan haittavaikutukset ottavat vallan: