Älä saivartele. En puhunut lääkekannabiksesta vaan ihan siitä itsestään, joka tuppaa nykyään olla myös vahvaa lajiketta. Ihan sopii naureskella mutta mua ei naurattanut kun seurasin juuri pari viikkoa n 20 v poikaa kannabispsykoosissa. Ei parane välttämättä koskaan. Se on outo luulo, että mikäs nyt jossain pikku psykoosissa?..lääkettä vaan ja radalle uudelleen. Ei mene ihan niin.
Lizzy ne on sama asia! Kannabis ja lääkekannabis sekä minä satun ihan oikeasti olemaan laillinen lääkekäyttäjä Suomessa (käytän itseasiassa sekä sativapitoisia lajikkeita, että indicapitoisia joiden thc-arvot ovat taivaissa ja ihan monen lääkärin luvalla 2g jokaikinen päivä). Se tavara on nuorille vaarallista koska psyykkeen kehitys on kesken ja tosiaan voi johtaa psykoosiin siksipä juuri se tulisikin saada valvottuun myyntiin ja pois laittomista käsistä sekä oikeaa informaatiota kansalle.
On myös olemassa cbd-pitoisia lääkekannabis-lajikkeita jotka eivät päihdytä juurikaan ja ne toimivatkin aika moneen vaivaan.
Mutta kiva että sua edelleen naurattaa. Olen myös nähnyt monen monta kertaa miten normaali aktiivinen nuori vetäytyy omiin oloihinsa, nukkuu päivät, koulut jää, passivoitui, naama on harmaa ja silmät verestää, elämän pääsisältö=pössyttely. Naurut sille! Sä saat aikuisena käyttää ihan mitä tykkäät ja jos vielä oikeaan vaivaan tule apu niin mikäs siinä. Turha silti hehkuttaa tuon vittumaisen näköisen puskan antamaa autuutta kaikille, etenkään jos mitään vaivaa ei ole. P.s. En kuulu tuohon 10 prosenttiin
päivän naurut siinä.
Tälle ei kyllä voi nauraa varsinkaan kun nuorten/nuorten aikuisten (joille se rehu on potentiaalisesti kaikista haitallisinta) kannabisvieroitushoidot+psykiatrinen tuki ovat meillä aivan amatööriluokkaa ja disinformaatiota satelee niin potilaille kuin omaisille aina lähtien jo siitä kemikaalista johon ollaan psyykkisessä koukussa…
Sepä olisikin hauskaa jos esim. alkoholisteja vierotettaisiin ilman, että tiedettäisiin miten se etanoli käyttäytyy siellä elimistössä ja mitä liikakäytöstä seuraa sekä mikä vaikuttaa mihinkin.
Niin. Tuo nuorten ja nuorten aikuisten tilanne ITKETTÄÄ JA AHDISTAA. Huumeita saa kuka vaan ja mistä vaan. Kun nuori elämä menee pilalle on se mieletön menetys.
Olen muuten itseasiassa jonkin verran keskustellut tästä asiasta psykoterapeuttini kanssa (joka on useamman nuoren sijaisäiti) ja tähän ainoa vastaus tässä maailmantilanteessa on se, että vanhemmat ottavat vastuun ja valistavat tästä kasvista (ja muistakin mömmöistä joista vielä vedätetään) oikein vaikka auktoriteetit puhuis höpöjä (–>koska raha, valta, kontrolli, pelko jne…).
Ainoastaan rehellisellä valistuksella voidaan vähentää/minimoida haittoja, suojella nuoria ja tietysti ottamalla tavara kontrolliin (joka taas ei varmaan tule täällä tapahtumaan ihan hetkeen koska vastustavilla tahoilla on omien itressiensä vuoksi niin paljon menetettävää).
Niillä lapsilla on kuitenkin ollu kohta miltei vauvasta saakka netti/älyluurit/tabletit ja he osaavat kyllä sieltä havainnoida, että jossain on paha ristiriita informaation sisällössä ja se muuten vain pahenee päivä päivältä. Sitäpaisti osa niistä nuorista osaa jo etsiä informaatiota muualtakin kuin vain tästä “pinta-netistä” joka on vain n.4% koko interwebin sisällöstä ja tätäkin osaa kontrolloidaan maittain sekä niillä masiinoilla/softilla mitä ihmiset yleisesti nyt tykkäävät käyttää…
— väärää tietoa ym —
Kummasti silti ainakin minun bedrocan ja bedica purkeissa on todella vahvaa thc-kukkaa… On sinulla lähteet… Juju on katsos siinä, että tämä purkkien kukka gammasäteilytetään ja se päihdyttää normaalia enemmän (jos sellaista nyt ylipäätään lääkekäyttäjillä esiintyy) ja lääkinnälliset vaikutukset ovat pienemmät… Kukaan ei edes tiedä säteilytettyjen kukkien pitkäaikaishaittoja koska tutkimuksia ei ole…
Hyvää jatkoa kaikille teille “vanhoille” ja uusille plinkkiläisille. Olen itse saanut täältä hyvän avun raittiuspyrkimyksilleni, suuri kiitos siitä! Nyt yritän jatkaa elämää ilman alkoholia, mutta myös ilman tätä mainiota nettifoorumia. En ole vielä lainkaan valmis, mutta viidessä vuodessa ymmärrys juomisestani ja sen syistä on kasvanut erittäin paljon. Vieläkään en tiedä oliko ensin muna vai kana, mutta nyt vähennän asian vatvomista (toivon tietysti ettei se tarkoita alkoholin käytön uudelleen aloittamista). Elämä on matka ja eletään se vain päivä kerrallaan
Nykyisellä “haa haa hauskalla” nimimerkilläni tuli jo 2 vuotta täyteen, joka oli asettamani rajapyykki sille, että saan vaihtaa nimimerkkiä. Mutta koska 2000 viestin rajakin on niin lähellä, nakutampa sen nyt vielä täyteen.
2000 viestiä, 2 vuotta. Kaksi aina kaunihimpi.
Muuta positiivista on hirmusen pirtsakka fiilis tälleen toista ihan päihteetöntä viikonloppua vietellessä, sekä pimenevät, vähän jo syksyiset loppukesän illat ja äskeinen makee ukonilma täällä pk-seudulla.
Kaivoin aamulla vanhan, kaapin perukoille vuosiksi unohtuneen mehulingon ja surauttelinsillä raikasta mehua omenoista ja porkkanasta.
Hyvää ja raikasta oli, melkein turhankin raikasta, koska osa omenoista oli vasta puolikypsiä
^ Omena-porkkanamehu kuulostaa hyvältä.
Suomalainen nainen iyö ja mukiloi,
se ekan mitalin Suomelle toi.
Ja huomenna jännätään Miran matsia taas klo 20, olisi kiinalaista illalliseksi.
Oli muuten viime talvikisoissakin nainen asialla, kun Suomen mitalitili avautui. Ihanan Enni Rukajärven tie ihastutti lajissa, jossa ei sentään lyödä ketään turpaan vaan lennetään kovaa ja korkealla.
Mä en nyt valitettavasti millään keksi tästä positiivisuudesta aasinsiltaa foorumin aiheeseen, muuten kuin ehkä sen että urheilua on jännittävintä seurata selvinpäin.
Porkkana puhdistaa maksaa. Kuten myös latva-artisokka ja kurkuma. Ja mitä noita ny on. Valkosipuli. Ja inkiväärin juurimukulaa raastettuna ruokaan tai smoothien sekaan. Parsa puhdistaa munuaisia. Maitotuotteet, sokeri ja gluteeni pois, ni moni vaiva helpottaa. Yyäm.
Ihmettelen, miten vähän täällä Plinkissä kommentoidaan ruokavalion vaikutuksesta olotiloihin ja mielialoihin. Onneksi sentään kuntoilun ja luonnossa liikkumisen hyödyt on huomioitu.
Kohta joku hermostuu taas mun juttuihin
Itse koitan nyt päästä ensin eroon kahvista ja sokerista.
Jotenkin väsynyt olo koko ajan ja nämä aineet voivat olla yksi syy.
Joan Mathews Larson on tehnyt kirjan Raittiiksi seitsemässä viikossa. Siinä on yli 300 sivua tietoa ravinteista ja ruoista, joiden avulla voi nujertaa alkoholismin.
Tällaisen kovin yksinkertaisen elämäntapaohjeen kuulin raitistuneilta alkoholisteilta heti raittiuteni alkuaikoina: Alkoholistin tulisi välttää nälkää, janoa, väsymystä ja yksinäisyyttä.
Tänään raittiina päivä kerrallaan
Mulle tultiin myymään superpriima-kukkaa (sativaista) jota kannattaa ehdottamasti mukamas tulla katsomaan kun kaikki on niin hyvin kohdallaan. Jouduin tällä kertaa passamaan kun oma pussi haisee tältä:
Eikä edes siinä, vaan sama tapahtui ilman tuotekehumista muutaman tunnin myöhemmin hieman pelkistetymmin… Tuote selkeästi liikkuu ja se jos joku on loistava asia lääketieteellisessä mielessä.
Kohta soitetaan paikalliseen mielenterveystoimistoon/vastaanottoon josta pitäs saada se julkinen psykiatrikontakti (korkeammat julkiset tahot eivät enään näin terveenä halua ilmeisesti edes tavata minua vedoten tutkimusten riittämättömyyteen jotka nekin he ovat tietysti itse valikoiden valinneet yksityisten isojen lääkefirmojen ohjaamina/painostuksesta), että loppuisi tämä vaellus terveydenhuollon ulkopuolella vaikka hoidon piirissä ollaan oltu kyllä kohta jo 10vuotta, kontaktia odotettu 3,5kk:tta ja ollaan vieläkin jossain jonossa Annoin viimeksi sairaanhoitajan ihan tahallaan kohdella minua huonosti enkä jaksanut sen enempää reagoida.
Mutta nytpä muuten laitetaankin tuulemaan kun on johtava ylilääkäri (vaatimalla vaatii, että jotain on tapahduttava eikä hommat muuten etene), erikoislääkärit+Fimean myöntämät lailliset tropit hallussa, potilasasiamies (ihan hiilenä mukana), a-klinikan lääkäri ja hänen paras todistuksensa asiasta, psykoterapeutti ja hänen kupongit sekä omat jedikikat kyseessä! Aika pokkaa saa olla järjestelmän rattaalla jos nyt alkaa kitinää kuuluun!
Ps. Ja ne puhelut nauhoitetaan kyllä kummassakin päässä
Edit: Mitään ei ole tehtävissä kuulemma juuri nyt, jonossa ollaan. Apulaisylilääkäri soittaa heti kun ehtii mutta kun satun tietämään, että johtava ylilääkäri nimenomaan vaatii sitä apulaisylilääkäriä järjestämään sen psykiatrin ja pikaisesti Ei voi olla enään todellista… Alemmat delegoi hommia ylemmäksi ja korkeammat tahot delegoi hommia mahdollisimman alas, ikuinen luuppi ja flipperi…
Edit2: Paranee vaan, nyt potilasasiamies itse soittaa sinne mielenterveystoimistoon
Viimeksi kun ihan livenä kävin paikalla niin hyvä ettei vartijoita+poliisia kutsuttu paikalle kun huuuuuuuuuuumeita on purkissa!
Edit3 Ja nyt soitti vielä sairaanhoitaja takaisin joka kuulostikin nyt ihan eri ihmiseltä
Kärsivällisyyttä siis kaipaamme kun ei se edes tiennyt mikä asema kannabiksella ja lääkekannabiksella Suomessa tällä hetkellä on ja lääkintöneuvos vuosi sitten, väitti Niinistön “vitjat kaulassa” ettei tiedä käyttämästäni ja henkeni pelastavasta täysin Suomessa laillisesta lääkeaineesta yhtään mitään…
Nyt tulee proviisorin kanssa jo diippejä keskusteluita lääketuotteiden luonteesta, laadusta, olemuksesta. Potilas on aivan oikeassa (kuten lähes aina näiden mestareiden kanssa) ja kohta kunnon purkkeja tilalle pikatilauksella! Sieltä oli kuultavissa pientä huvittuneisuutta tilanteesta ja tosiaan nyt ollaan leveleillä
Re: Positiivista Tänään
Lukematon viestiKirjoittaja lizzy » 18 Heinä 2016 11:14
Missä on 7-kymppi?..Anna elonmerkki
Elonmerkki.
Suomen jääkiekkomaajoukkue lähtee puolustamaan 2004 vuoden hopeamitalia ja ehkä kirkastamaan sitä yhden pykälän verran, mutta sijainti kahdeksan sakissakin on toki hyvä tulos. Kannustamalla kotikatsomossa voi unohtaa riippuvuutensa, kunhan penkillä urheilu ei tuo niitä lisää tai ole haitallista normaalin arjen viettämiselle. Tässäpä tiedossa olevat vastustajat ja alkusarjan pelit, joiden jälkeen vastus on vaihtelevainen, mutta toki kaikki vastaan luistelevat porukat pitäis pystyä voittamaan, jos mielii isoa kanukkikannua nostella.
Suomen ohjelma alkusarjassa (Nelonen ja Viasat):
Su 18.9. Suomi–Pohjois-Amerikka (klo 03.00 Suomen aikaa)
Ti 20.9. Suomi–Ruotsi (klo 22.00 Suomen aikaa)
To 22.9 Suomi–Venäjä (klo 22.00 Suomen aikaa)