Positiivista Tänään

Helvata kyl saa raitis päivä tänäänkin kelvata
En ota ees nappia
kun vedän juovaan eloon gappia
kahvi maistuu hyvältä
darra olis syvältä
katsoi peilistä siedettävä naama
huh verrokkina turvonnu tatjaana
älä ota huikkaa
kuuntele rannalla kuikkaa
tai mene metsiin
totuutta ja itseäsi etsiin
yep

Ei koskaan enää
ainakaan ennen kesää
Ai niin firman juhlat tulossa
okei siihen asti viinakaappi lukossa
Muut nostaa toista maljaa
itse oon vetänyt jo kuusi kaljaa
Lisää kuohuvaa kitaan vaan
nyt puhe sammaltaa
Juhlat ei ole läheskään ohi
minä oon punainen kuin lohi
Seuraavana päivänä
“Kaikkihan siellä oli kännissä”
joopa joo…ainakin omassa mielessä.

kiertäjäkalvosinoireyhtymä ja juuri sen naisen, jota odotinkin, tapaaminen eilen illasta alkaen.
oon ihan vitun sekaisin valvomisesta ja valmis näin selvinpäin hourulaan, jee !!

mulle tais tulla joulu tänä vuonna helatorstaina.

mut ei kannata varmaan kirjotella tänään, vaan ehkä sairaspäivänä väkisin maaten koisia parituntia,
muuten tosissaan tulee vääränlainen slaagi ja lähtee järki,

eikä mitään bentsoi nyt todellakaan…

vittu mä oon hajalla, hyvällä tavalla.

youtu.be/lwIgXd6avWY - vaikuttaa Neiti Kevät

Pakollisella taajamaretkellä ja akkua lataamassa edes pikkasen. Jeestas, oli mukava katsastaa sääkarttaa. Se näyttää aivan ihanalta! - Puhtaitten kesäkledjujen varasto huutaa tyhjyyttään, ei sellaisia ole. - Ei sen välii mitä pestään kun ilimat rumenoo. Pikainen suihku, kauppaan ja pöpelikköön takaisin.

Eikäkö nyhhä mä vasta hogasi, että eihän kaikilla kuten mullakaan näy “maksetut pelit”,
joten tässäpä tän vuoden lätkän MM-skabojen otteluohjelma mtv-kolomosella.
on siellä jossain selostelijana mika ääs aukkonen ja joku toinen tyyppi ja
sitten on sinivalkoinen mertsimertarannan mertsi - joten vaihtelua on:

Tänään - Perjantai 06.05.2016
20:00 - 21:00
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Suomi - Valko-Venäjä Suomi - Valko-Venäjä. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
21:00 - 21:35
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Suomi - Valko-Venäjä Suomi - Valko-Venäjä. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
21:45 - 22:40
MTV3

Sunnuntai 08.05.2016
16:00 - 16:50
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Suomi - Saksa Suomi - Saksa. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
16:50 - 17:35
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Suomi - Saksa Suomi - Saksa. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
17:35 - 18:40
MTV3

Maanantai 09.05.2016
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Suomi - USA Suomi - USA. Selostus Antero Mertaranta, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Suomi - USA Suomi - USA. Selostus Antero Mertaranta, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
MTV3

Keskiviikko 11.05.2016
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Suomi - Unkari Suomi - Unkari. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Suomi - Unkari Suomi - Unkari. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
MTV3

Lauantai 14.05.2016
12:00 - 12:50
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Ranska - Suomi Ranska - Suomi. Selostus Antero Mertaranta, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
12:50 - 13:35
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Ranska - Suomi Ranska - Suomi. Selostus Antero Mertaranta, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
13:35 - 14:40
MTV3

Sunnuntai 15.05.2016
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Slovakia - Suomi Slovakia - Suomi. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Slovakia - Suomi Slovakia - Suomi. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
MTV3

Tiistai 17.05.2016
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Kanada - Suomi Kanada - Suomi. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Kanada - Suomi Kanada - Suomi. Selostus Mika Saukkonen, ruotsinkielinen selostus Niclas Lönnqvist. Suora lähetys.
MTV3

Torstai 19.05.2016
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Puolivälierä Puolivälierä. Suora lähetys.
MTV3
MTV3

Lauantai 21.05.2016
16:05 - 16:50
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Välierä Välierä. Suora lähetys.
MTV3
17:35 - 19:00
MTV3
MTV3
MTV3
MTV3

Sunnuntai 22.05.2016
16:00 - 16:50
MTV3
Jääkiekon MM-kisat: Pronssiottelu Pronssiottelu. Suora lähetys.
MTV3
17:35 - 18:55
MTV3
20:30 - 21:20
MTV3

Jääkiekon MM-kisat: Finaali Finaali. Suora lähetys.
21:20 - 21:55
MTV3
22:05 - 23:20

Villi veikkaus… Tämän iltainen peli päättyy 4-2, Suomi voittaa :smiley:

vika päivä tän ikäisenä,
huomen mutsien päivä,
pelit näemmä alkoivat

kevät meil kohisten etenee ja
väkijuomat kaupas pysynee

Terveisiä risteilyltä ja mitä parhainta äitienpäivää, raitista sellaista!

Tyylikäs on sveduheppu
suomiäijäl näkyy reppu sekä peppu
Svenil setti Ramlösaa
Penal bissee neljä lavaa
Vieressään on ryhävalas
svenssoni vajoo ei niin alas
Tuula ostaa desigualii
luulee et on viimest muatii
Länsinaapureissa näkyy tyyli
makkarankuores vetää suomilyyli
Taxfreestä koko lasti
kun on tultu ulkomaille (lue ruattinlaiva) asti.

Jag tycker också så mycket om Sverige, och svenssons, :sunglasses: Kansankoti on ihku, ja ruotsin kieli on kaunis ja hauska kieli. Sitä voisi kuunnella loputtomiin.

Ruotsi on aina sellainen isoveli, jolta saaminen turpaan jääkiekossakin tuntuu jotenkin kodikkaalta. Venäjä tuntuu aina sortajalta, Kanada joltain koulukiusaajalta. Ruotsi on sitä vastoin aina se turvallinen isoveikka tai isosysteri; vähän ärsyttävä joskus, mutta kuitenkin pohjimmiltaan reilu.

Sitä stereotypiaa en kylläkään allekirjoita, että ruotsalaiset olisivat lähtokohtaisesti sivistyneempiä ja suomalaiset “juntimpia” kuin naapurinsa. Itse asiassa näkisin, että olemme sivistykseltämme hyvin identtisiä, samoin arvoiltamme ja elämäntavoiltamme. Molemmissa maissa on myös taantumuksellisia voimia, jotka ovat niinikään sukua toisilleen.

Suomi ja Ruotsi eivät ole koskaan olleet sodassa keskenään, eivätkä koskaan tule varmaan olemaankaan. Yhtä sopuisaa suhdettahan meillä ei ole ollut kaikkiin naapureihimme.
Jag älskar dig, store bror.

No jasså ylläolevaan väitteeseen kansallisuuksiemme yhteneväisyydestä eriävä mielipide. Onhan ainakin joku laji missä me finskit laitetaan sveduja turpaan kuus nolla…kuten jo arvasittekin. VIINANJUONTI. Tilastosta kun uupuvat vielä Viron iloliemet niin aika valmista on. Ruotsalaiset tuskin käyvät sitä sieltä kärräämässä.
Alkoholinkulutus EU:n jäsen- ja hakijamaissa sekä Norjassa ja Sveitsissä 2011

100 % alkoholina laskettu kulutus, litraa henkeä kohden

1. Tsekin tasavalta 16,61
  2. Romania 16,30
  3. Slovenia 15,31
  4. Slovakia 14,59
  5. Unkari 14,15
  6. Viro 14,05
  7. Puola 13,60
  8. Portugali 13,43
  9. Espanja 13,07
  10. Liettua ja Montenegro 13,02
  11. Itävalta 13,00
  12. Bulgaria 11,45
  13. Irlanti ja Saksa 12,87
  14. Tanska 12,80
  15. Kroatia ja Luxemburg 12,76
  16. Ranska 12,70
  17. Britannia 12,52
    Euroopan keskiarvo 12,45
  18. Suomi 12,27
  19. Belgia 12,00
  20. Sveitsi 10,76
  21. Kreikka 10,55
  22. Alankomaat 9,73
  23. Italia 9,59
  24. Kypros 9,53
  25. Ruotsi 8,85
  26. Norja 8,30
  27. Malta 8,01
  28. Islanti 7,93
  29. Makedonia 6,84
  30. Turkki 3,64
    (Latvian tiedot puuttuvat)

Hei Lizzy ja hauskaa sunnuntaita sinne aurinko-Suomeen. Teit minulle suuren palveluksen tuolla listauksellasi. Minua nyppii aina kun täkäläiset taustastani kuullessaan alkavat hirnua suomalaisten ryyppäämisestä. Minunkin tietojeni mukaa suomalaiset eivät todellakaan ole määrällisesti tilastojen kärkipäissä. Juomistavat ovatkin sitten aivan eri juttu. Mutta ovat nämäkin muuttuneet parempaan päin - näin ainakin oma mielikuvani niistä parista lyhyestä vierailusta mieleenjääneenä jotka tein viimeisinä vuosina sinnepäin.
Olisi kiva jos vielä mainitsisit tilaston lähteen! :wink:

Hei andante ja mukavaa sunnuntaita myös sinne! Höh lyhytaikainen oli olomme sillä uudempi (2014) WHOn tilasto kertoo karua totuutta kosteasta Suomesta. Suomi 18,1 ltr/körsä/vuosi, Saksassa 14,7 ltr ja :mrgreen: Ruotsissa 13,3 ltr. On siinä aikamoinen ero kuitennii.

OK, kiitos Lizzy. Tsekkaan jossain vaiheessa muitakin tilastoja, vaikka ei niillä mitään kiirettä ole. Suomi on kuitenkin Saksaa edellä per nuppi-kulutuksessa. Minua kiinnostaisivat trendit Suomessa. Eli mihin ollaan menossa? Vähän näitäkin pläräillyt ja saanut sellaisen kuvan, että nuoremmat ovat siirtymässä alkoholista pois ja saavat päänsä joko sekakäytöllä tai “puhtailla” korvikkeilla sekaisin. En tiedä pitääkö paikkaansa. Tsekkaan joskus. Ei taida oikein sopia ketjun otsikkoonkaan…
Positiivista tänään on loistava ilma. Olinkin jo jokapäiväisellä patikkamatkallani ison joen äärellä. Parisen tuntia kirjan lukemista ja sitten takaisin.

Unet palasivat ja sain pääni parempaan asentoon - silti moni asia näyttää melko samalta, joten hyvä niin.
Oon terve, mutta en osaa kohdistaa kiitollisuuttani minnekään suuntaan. Kevät etenee todella vauhdikkaasti.
Se ei anna enempää kuin ehtii luvatakaan. Oon jäävi sanomaan, silti oisin itseni kanssa, jos valinta pitäisi nyt tehdä.

-uni! Nukun nykyään useimmiten heräämättä kertaakaan ja tämä on niin mahtavaa. Varmaan ensimmäinen jakso viiteen vuoteen kun en herää 3-5 kertaa yössä.
-iho! Iho on kirkkaampi kuin aikoihin, ei näppyjä, ei kuivia läiskiä.
-hiukset! Kasvavat paremmin, eivät ole kuivat, hiuksia ei lähde kuin normaali määrä.
-mieliala! Olen hyvällä päällä lähes 24/7.
-sosiaalisuus! Jaksan tavata ystäviä, jutella asioista ja harrastaa.

N. 5 kk raittiuden saldo. Suosittelen :smiley:

Mä olen ylpeä itsestäni tänä iltana. Olen tänään saanut pestyä keittiön ikkunan, se on ollut pesemättä tässä huushollissa nelisen vuotta, kuten muutkin ikkunat. Se on suuri ikkuna ja sen vuoksi joutui siirtelemään koko joukon tavaroita, että sai sen aukaistua. Ikkunan pesu on ollut ylitsepääsemätön homma tähän mennessä, en ole siihen yksinkertaisesti kyennyt. Kun on hermonsa käräyttänyt niin tällaisia kuvioita elämään muodostuu. Joku, joka ei ole vastaavaa hermojen palamista kokenut, ei ymmärrä tuollaisia juttuja ensinkään. - Silloin kun tänne pojan luokse muutin, en pystynyt edes ruokaa laittamaan, sekin oli täysin ylivoimaista. Olis voinut surauttaa tän mun budoaarinkin akkunan, vaan se olisi vaatinut aikamoisia purku ja siirto-operatsiooneja. Pikkuhiljaa hyvää tulee! Aika parantaa monta asiaa kun vain jaksaa kärsivällisesti odotella.

Aurinko valtaa taivaan sinen ja vie huomion pölyyn, jolla on osansa tässä maallis-henkisessä kaikkeudesamme.

Nukuttu ja syöty on ja katson eteenpäin, jossa näen puita ja vihreyttä. liian kauas en elämääni pysty kuvittelemaan.

Siksi varmaan olen IN todellisuudessa - ja huikaton läsnäolo ja tasaisuus ja vapaat keskiviikkoaamuun asti.

Selkä petraantui säkkei heitellessä ja tavaralavoi siirrellessä viikon aikana, mut luottohieroomoon on aika manaksi.

Pystyn heittämään reeninkiä naisten kisakuulalla, kunhan muistaa pitää kiinni lujasti siinä eteensiirtovaiheessa…

Koira on ehjänä ja nivelrikko ei taida meidän kesäuittoja katkaista, se onkin hyvä tapa pitää rustot taipuvaisena.

Pelit sujuneet ainakin tänne asti ja se tärkein geimi on iltapäivällä Moskovan kisoissa, jännää tulee olemaan ja oih ! voisinpa olla siellä mukana, nyt kun melkein osaan venäjää, jota olen kuunnellut niin paljon livenä, ah ah…
näkemäni perusteella kissamaisia nättei kisaneitoja on runsaasti ja osa näyttää ihan mulle sopivilta, jahka erehdyn puhumaan… ei ne kaikki voi olla mitenkään pelaajien vaimoja ja vaikka tyttöystävätkin laskisi jokaisella mukaan…

ja pettymyksiäkin pitää sietää niin siviilissä kuin myös kaukalossa, joka on jossain määrin verrannollinen elämään.
oon kuin pihlströmin tuulispää yksin karussa, vaikka kukkoselta näyttää jotkut vaihdot, kun tarkemmin katsoo…

Torilla ta-va-taan! :sunglasses: Maybe,

^ Kyllä se tosiaan on mahdollista ja nyt tuntuis karvaalta pettymys tai sitten illalla, pelihän venyy puolille öin asti… paperilla ja kentällä on vihdoin sellanen ryhmä, että sen henkinenkin kantti on terve ja peli omistautunutta ja uhrautuvaa. täydellisen turnauksen päättyminen kannun kanniskeluun ois kerrassaan mahtavaa. joutuis ehkä kyynelehtimäänkin. mut sen voi sallia ja rokuliksi ei mene, kun mua tarvitaan vasta keskiviikkoaamuna klo 7:30 logistiikassa, jossa löin vedot viime torstaiaamuna n. sadan tai tuhannen todistajan läsnäollessa, että keitän punaisen ristin kahvit koko loppuvuoden pyyteettömästi joka aamu, jos finskipoppoomme häviää Tanskan amatööreille ja sainkin kuulla siitä sitten koko päivän sinänsä hyvän koiranleukakamuni taholta ja iltasella hiki helmeili otsalla, kun peli ei ihan kympillä koko aikaa sujunut ja roikuttiin kapeassa 2-1 tilanteessa, mutta sitten jokisen poika hoiti ja mikke napautti sen vikan niitin.

keitin mä iltapäiväkaffet silti, kun meidän naisista kävi kato jonnekin muualle ja tunsin tavallaan syvää helpotusta,
etten joutunut sen kuittailun kohteeksi, se ois ollut jo lähellä kiusaamista, eikä sellaista voi sallia misssään yhteisöissä, puhumattakaan globaalisen organisaation hienovaraisessa ja poikkeuksellisen yhteenkuuluvaisessa perheen kaltaisessa lämminhenkisessä ja tervehenkisessä kommuunityöyhteisössä. :smiley:
miellyttävin mesta, jossa oon ollut. en tiiä paremmasta.

kummasti muuten kahvinkeitto on naisille jotenkin luontaisesti ohjattu, tämä on nähdäkseni
kipeä ja vanhakantainen, syrjivä ja epäoikeudenmukainen epäkohta.
ja oon feministisempi kuin monet naislikkeen äärityypin asiaa ajavat suoratukat :laughing:

ja tämä on sitä positiivisuutta tänään:

+9 °C ja tosta ne lukmeat vääjäämättä kyl nousee parikybäseen päivän edetessä, jopa yli !

Havaintoaika: 22.5. 06.20
Katso havaintohistoria > Puolipilvistä ja poutaa
Ilmanpaine: 1013.3 hPa
Kastepiste: +9°
Suht. kosteus: 98%
Näkyvyys: 32 km

Aurinko nousee: 04.16
Aurinko laskee: 22.27
Päivän pituus: 18 h 11 min

Voiko ihanammin päivän enää alkaa
kun illalla juonut en yhtään kaljaa
Onko ihanampaa aamua kuin tää