JES!!! Viikko jo ilman! tunteet heittää laidasta laitaan, mut kai tästä selvitään!
Fyysisesti parempi olo kuin aikoihin
Edit: Oon onnistunu hankkimaan yhden ystävän! huomenna meen kyläilemään! Pääsee pois täältä neljän seinän sisältä tää henkilö on jaksanu kuunnella mun valitusta, tietää siis mun lääkeongelmasta. Ihan mahtavaa! :mrgreen:
Tänään on hyvä päivä! Ensimmäinen laatuaan, että kun silmät avas niin ei iskenyt ensiksi ahdistus ja ajatus, että olispa pari nappia! Eikä edes himota yhtään nyt! (kopkop)
Toki voihan tää heittää 180 astetta päivän mittaan
Lukaisin tämän langan läpi ja vaikuttaa että sulla on oikeasti halu päästä eroon tosta oppareitten aiheuttamasta surrealisesta usvasta. Hienoa että olet pyristellyt tällä kertaa tämän ~2 vk ilman, toivottavasti päätös on pitänyt.?
Oma tilanne ei ole nuin mairitteleva että voisin vielä kuvitella pysyväni täysin lääkkeettömänä. Käyttö historiaa reilut 10 vuotta. Subua, oxyja, bentsoja tietenkin ja mitä kaikkea häsläystä tuohon onkaan mahtunut… Aloitin vajaa vuosi sitten uudestaan metadoni korvaushoidon vaikka olin päättäväisenä lopettanut reilut 2 vuotta sitten saman hoidon, tosin vaihdettuna ensin miedompaan suboxoneen. Kirjoittelinkin silloin tänne nimimerkillä Ampiainen, en muista olitko
jopa sinä vai sekoitanko palikkaan kenen kanssa jaettiin mietteitä täällä silloin?
Noh, tuomatta tällä kertaa enempää omia ongelmia esille, se mitä koitan sulle sanoa on että sinunkin on jo aika tehdä se päätös mitä haluat elämälläsi tehdä. Meinaatko että puoliso kattelee loputtomasti kiukuttelevaa ja masentunutta kumppania? Onko sulla aikaisempia lopetuksia takana?
Ne ei vuosien varrella todennäkoisesti tule ainakaan annokset pienenemään eikä aineet muuttumaan miedommiksi…
Pahoittelut jos saat semmoisen käsityksen että koitan sua masentaa taikka sanoa ettet saa niitä lääkkeitä lopetettua. Monet on siinä onnistunut mutta harvalla se päätös pitää, valitettavasti. Ei se lopetus ole vaikeaa vaan se että pysyt retkahtamatta. Suosittelen miettimään etukäteen miten voit ennaltaehkäistä tulevia hankalia aikoja. Tee asioita, älä jää kotia. Jos oikeen vituttaa niin lähde kävelylle tai ota asiaksi hakea maitopurkki kaupasta. Siinä äkkiä unohtuu se mieliteko kun “joudut” olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Hankalia hetkiä on edessä mutta varmasti jo 2-3kk jälkeen alkaa elämä voittamaan ja huomaat kuinka tunteet toimii taas ja järki juoksee Se tunne on joidenkin kuukausien kitumisen arvoista. Tsemppiä ja täällä pidetään peukkuja jotta kaikki menisi suunnitelmiesi mukaan
Kävin lääkärillä perjantaina keskustelemassa lääkeasioista. Noi menkat kun on kamala riesa ja univaikeudet. Määräsi Ponstan Fortea, joku tulehduskipulääke, no eipä auttanut, edes tupla-annoksella
Kaks päivää oon maannut ja itkenyt, tänä iltana sain hommattua Tramalia. Mä en vaan yksinkertasesti kestä sitä tuskaa! Jos menkat on jo noin tuskaset, niin en edes halua tietää/kokea synnytystä! ei sillä, en mä lapsia edes halua, oon siitä ollut varma jo vuosia. Haluaisinkin kohdunpoiston, niin pääsis tuskistaan ilman nappuloita, mutta eihän sellasta suoda ihmiselle. “Olet niin nuori, mieli voi muuttua.” No kun ei muutu! Ja sitäpaitsi oma ongelmanihan se sitten olis, eikä sen lääkärin…
Ottaa vaan niin pannuun tää systeemi! Niin, ja unettomuuteen tuli melatoniinia, on kokeiltu, ei mitään pientäkään vaikutusta. Menin apteekkiin ja kysyin mitä maksaa, niin melkein 40€! No eipä ollut edes varaa. Alkaa tuntumaan, että mitä tässä yrittää. En pääse haluamaani kouluun siks, että menin tyhmyyksissäni käymään lukion. Enkä halua olla jossain paskatyössä, jota vihaan, vain siks että saa rahaa. Oon sitten ennemmin köyhä.
Ei tässä kirjotuksessa oo kai päätä eikä häntää, mutta ajattelin jotain terveisiä tänne kirjoittaa, jos nyt yleensä ketään kiinnostaa.
Kyllä mua ainakin sun kuulumiset kiinnostaa. Harmittavan vähän kuitenkin porukka kirjottelee Harmittava juttu noi menkkakivut :S en voi niistä tietää mutta uskon että on kamalia. Ootko aatellu sitä ehkäsykapselia? Kuulemma poistaa menkat?
Mun näkemys kuitenkin on se, että sun kohdalla vahvemmat kipulääkkeet kuten panacod ja tramal noihin menkkakipuihin on huono vaihtoehto harmittavaa, koska ne varmaan auttais kyllä, mutta väärinkäyttöpotentiaali on niin suuri. En tosiaan halua olla ilkeä, ajattelin vain asian omien kiputilojeni kannalta, kun pahimmissa säryissä ajattelin että miksikä en voisi saada kunnon särkylääkettä niihin, mutta loppujenlopuksi asia olisi mennyt niin että niiden tuoma haitta on suurempi kuin niistä saama hyöty.
Onko sinulla vielä käytön lopettaminen kuitenkin mielessä? Se kannattaa siellä takaraivossa kuitenkin pitää, koska itellä hautu lopettamisen ajatus muutaman vuoden päässä ennen kuin se toteutui. Jollain tavalla siihen täytyy olla valmis. Oot ajatuksissa aina sillontällön, sitä miettii että mitenhän se pöljä pärjäilee
Niin, vielä, vika ei välttämättä ole systeemissä vaikka ittekkin sitä kovasti miettii. Suurin syy on riippuvuus.
Tosta mun viime tekstistä sai varmaan kuvan, ettei mulle kelpaa mikään muu apu kuin tramadoli tms., en sitä kuitenkaan niin tarkoittanut. Kun vain löytäisi sen jonkun ei-huumaavan ihmenappulan, mikä auttais! Ehkä tässä vielä jotain keksitään, haluan ainakin uskoa, että tähänkin joku ratkaisu löytyy
Meihinpä iski nyt joku kamala flunssatauti olihan se odotettavissa, kun sitä näkyy liikkeellä olevan. Eikä olla kipeinä oltukaan sitten viime syksyn kamalan keuhkotaudin. Ei tuo Tramal kyllä oo näihin räkätauteihin kovin hyvä lääke ei oo rahaa hakea edes buranaa tmv., että näillä mennään.
Mäkin ooon ootellu niitä ihmenapuloita mitkä poistais krampit, kolotukset ja muut vaivat Itelläki flunssaa ollu nyt kuukauden verran, eikä tunnu hellittävän vetää olon melko voimattomaks ja sit mieliala herkistyy heittelemiselle… tän viikon saikkua otin vaikka jo viimeviikolla olisin saanu… Lääkäri sano et varmaan on useempaa pöpöö tullu peräkanaa.
Duactia se määräs tukkosuuteen (kumma kyllä) tuon pseudoefedriinin takia. Mutta eipä itellä ollu vara kans hakee ku maksaa nii pirusti eikä oo korvattava, yskänlääkkeistä kehotti välttämään mm. katapektiä ja muita kodeiinipitosia käsikauppayskänlääkkeitä… mut ei noi muut oikein autakkaa mitään kyllä toi opiaatti tuntuu toimivan´jokavaivaan 1930 luvulla oli ihan heroiinipitosia yskänlääkkeitäkin.
Eli menen siis ihan otrivinilla, mistä nyt on ollu vähän apua nenän tukkosuuteen ja sit buranaa ja panadolia vaikka maha kovilla jo ton buranan takia :S ja aika nihkeeesti ne tuntuu auttavan.
Moikka!
En oo tänne puolelle enää paljoa kirjotellut, kun tää on yhtä soutamista ja huopaamista tämän lääkeongelman kanssa Toki unelmana on edelleen, että pärjäisin ilman huumaavia lääkkeitä, mutta en usko, että se tulee onnistumaan vielä pitkään aikaan Ja kaiken huipuksi joudun “kadulta” (kavereilta siis) hommaamaan nämä lääkkeet, kun ei perusterveydenhuollosta mulle enää tipu mitään PKV-lääkkeitä. Kalliiksi tulee.
Juu, epäiltiin mulla tuota endometrioosia. Kävin ultrattavana kaksi kertaa, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Ja ei mulla ole niitä kipuja kuin menkkojen aikana, eli en enää itsekään usko, että olisi endo. Mua on vaan paiskattu helvetillisillä kuukautiskivuilla
Juu, ja oon lukenut myös, että ultrassa hyvin harvoin edes näkyy mitään. Pitäisi tehdä se tähystysleikkaus, laparoskopiako se oli. Mutta en usko että sitä tekevät pelkkien kuukautiskipujen takia… <
niin, itse menin sössimään kipulääkkeeni, kun uusin Panacodia liian usein, koska olen addikti Viime lääkärikäynnillä sanoi, että mulle ei tosiaan määrätä enää mitään buranaa vahvempaa, en saanut edes nukahtamislääkkeitä! melatoniinia määräsi, mutta kun oon sitäkin kokeillut moneen otteeseen, eikä auta
Millähän valituksilla saisin psykiatrilta reseptin benzoihin? Tarvitsisin niitä ahdistukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon ja jotakin unilääkettä, en sitä joka päivä tarvitsisi, mutta kerran kuussa on 4-6 yötä, ettei jostakin syystä uni tule
Ihan terveyskeskuslekurilla oon nyt käynyt. Mieheni kertoi tutkimuksesta, jossa annettiin eri koehenkilöille kipuun ibuprofeenia + parasetamolia, kodeiinia, tramadolia ja oksikodonia, niin, että eivät siis tienneet mitä saivat. Yllättäen tuo ibuprofeeni + parasetamoli auttoi parhaiten täytyy varmaan ostaa buranoita varastoon, Panadolit on jo respalla
Ja noista nukahtamislääkkeistä, mulla ne ei kyllä auta. Auttaa siis nukahtamaan juu, mutta herään parin-kolmen tunnin päästä, enkä saa enää unta. Kai sitä kestää sen muutaman yön valvomisen aina välillä. Rasittavaahan se on tietysti, kun muutenkin tuntuu väsyttävän koko ajan
Onko tämä Kuivaushuone muuten täysin päidhevastainen? Itse en ajatellut raivoraittiiksi ruveta, vaan päästä eroon tästä riippuvuudestani, joka sattuu olemaan opiaatit, vai onko nuo nyt opioideja, en tiedä, enkä jaksa tarkistella