poliisi kiduttaa huumausainerikoksesta epäiltyjä!

Suomessa sattuu vuosittain keskimäärin parikymmentä putkakuolemaa.

sisis.net/verkkolehti/?pg=ju … 2004-02-10

Ja kyllähän välinpitämättömyyden lisäksi tapahtuu suoranaista väkivaltaakin, itselleni ei onneksi mitään vakavaa. “Pientä kutittelua” ja uhkailua lähinnä. Lähipiirissä sattunut huomattavasti pahempaakin, esim. kaveri joutui pitämään useamman viikon sairasloman kun “kompastui” putkassa.

Pääkaupunkiseudulla saa nyt muutenkin olla virkavallalta rauhassa. Kiltti kun olen. Mutta auta armias jos tulee käytyä kavereita moikkaamassa pohjoisemmassa, jos ei joku punaniska roiku rinnuksista niin ainakin poliisit antaa kyytiä. Vittu, ettekö te ole katsoneet Easy Rideriä? :open_mouth:

Minulla on kaveri, jolta poliisi tai poliisit ovat hakanneet pari kolme etuhammasta kurkkuun, niin että nykyään paikalla on tekohammasta. Sitä tilannetta en tunne joka on johtanut tämän kaltaisiin toimenpiteisiin, mutta tilanne kuin tilanne, niin ihan pöyristyttävää.

Sitten minulla on kaveri, joka kerran pyörtyi tilanteessa, jossa poliisi tuli kuumottamaan valonheittimineen, vielä kun meillä oli piippu tulilla. Kaveri väittää edelleenkin että poliisi tönäisi häntä, vaikka kaikki vieressä olijat näkivät kuinka hän vain yksinkertaisesti paniikkipäissään valahti maahan kuin spagetti. Minullakin tulee moisissa tilanteissa paniikkia (varsinkin kun on jo paukuissa), mutta se purkautuu melko paradoksaalisesti niin, että saan jostain suunnattoman kantavan voiman ja kestävyyden ja kaikki sujuu kuin itsestään.

Toi on aika yleistä että jätetään lääkitys antamatta. Oon itekin ollu 3 päivää
ilman lääkkeitä kopissa, kun varmaan luulivat että kertoisin lastin alkuperän herkemmin. Mutta 3 päivää seisoo vaikka päällään, eri asia jos vangitaan, mut sillon pääsee ainakin ulos kerran päivässä. Ja tuskin minkään hasis palan takia koppiin ees laitetaan tai hakataan tjs.

Tässä esimerkki poliisin toiminnasta. Sain toissa kesänä jonkuntapaisen sairaskohtauksen ja olin “sammunut” puistonpenkille (olin täysin selvinpäin). Heräsin siihen, että minulle laitettiin käsirautoja. Tämän jälkeen minut paiskattiin maijan perälle. Ilmoitin etten ollut juonut mitään ja käyttäydyin täysin rauhallisesti. Kävivät lähes suoraan väittämään että olin aineissa(tämä oli kyllä ymmärrettävää koska olin märkä kylmästä hiestä) Asemalla kysyin että kai minulla sentään on oikeus puhaltaa. Vastaus kuului näin: Vittu sulla mitään oikeuksia ole, ei tää oo mikää vitun amerikkalainen elokuva. Tähän toinen humoristi poliisi: höhöhö koht se varmaa haluaa puhuu sen asianajajalle höhöhöö!! toki olisin voinut valittaa asiasta mutta mitäpä se olisi auttanut. Kaikki silminnäkijät olivat kuitenkin poliiseja ja yhtälailla osallisia tapahtumaan. Lisäksi tällaisella suht pienellä paikkakunnalla saa aika nopeasti kaikkien poliiseiden vihan niskaansa.
Kerran mua on myös läimäytelty maijan takapenkillä, kun halusivat kuulustella eräästä tapauksesta, jota en ollut tehnyt (mutta olin ollut läsnä) Huusivat vain, että koska alan puhua niille totta ja löivät avolätärillä naamaan. Kun kännissä olin ja vittuuntunut: vastasin, että heti kun kirjoittavat äskeisen pahoinpitelyn raporttiinsa. Olivat sen jälkeen vähän kiltimpiä mutta eivät ne vittuilua toki lopettaneet. No nämä olivat vain niitä tapauksia jotka eivät minusta johtuneet; muut ovat omia mokia ja niistä saadun kohtelun katson ainakin jollain tapaa ansainneeni(itseasiassa olen tällöin saanut ihan kohtuullista “palvelua”). Yksi asia mitä en millään pysty käsittämään ovat nuo putkat ja varsinkin juoppo putkat. Minkä takia joku pedofiilimurhaajakin saa parempaa kohtelua kuin mahdollisesti täysin syytön epäilty. Tai pelkästään katuojaan sammunut juhlia.

Mulle on huudettu, kovisteltu ja runnottu kyynärpäällä poliisiautossa siksi että mukanani oli tyhjiä gelatiinikapseleita joissa oli ollut täysin laillisia kemikaaleja. Toistin moneen kertaan että hallussani ei ole mitään laitonta. Sieltä kuului “älä selitä!”, yms. ja fyysisellä väkivallalla uhkailua. Kapselit takavarikoitiin. Yhessä ois ollut vielä vähän 5-MeO-DIPT:iä… :frowning: Aika pientähän toi oli verrattuna juttuihin mitä oon kuullut mutta en minä hyvällä tuulella sieltä asemalta pois kävellyt mihin ne olivat mut kuulusteltavaksi aiheetta vieneet. Oli kesken ryyppyilta kavereiden kanssa.

Yhtä tuttua on poliisi lyönyt siitä hyvästä että oli kännissä nukkumassa autossaan. :unamused:

“vähän vain kutittanut”

Mutta kyllä se nyt perkele kuulkaas vaan on niin, että joka ainoasta potentiaalisesta (ja/tai varsinkaan ILMEISESTÄ) viranomaisrikkeestä täytyy tehdä virallinen valitus. Se on ainoa keino edes yrittää oikeasti vaikuttaa asioihin!

Jälkikäteen netissä itkeminen kun ei nimittäin auta mitään, eikä sitä usko kukaan. Valitettavasti.

Kaverit tuolta venäjältä väittävät että siellä poliiseilla on tapana mm. tunkea tuolin jalkaa kaverin perseenreikään housujen läpi jos ei rupee kertoilee et kuka mitä ja missä… Aika ihkuu verrattuna niitten suomalaisten virkatovereiden “kutitteluun”…

Ei vitt et repesin :smiley:

Minä olen nähnyt, kuullut ja kokenut erilaisia asioita kyttien kohdalta. Ne pirulaiset osaavat kusettaa loistavasti päin naamaa ja olla todella vittumaisia. Yrittävät tehdä kaikkensa jos tosissaan haluavat jotain tietää. Pienet tekijät harvemmin kiinnostavat, ellei heidän avullaan ýritetä suurempien jäljille. Itse olen aina pitänyt suuni kiinni ja tulen pitämäänkin jos sellainen tilanne tulee eteen. Kytät ovat välillä käyttäneet niin väkivaltaisia ja vittumaisia keinoja, että tähän kohtaan voisi laittaa soimaan Stenkan “100% vihaa ja väkivaltaa.” Se kertoo kaiken. Mutta onneksi virkavallan joukostakin löytyy niitä kyttiä jotka tajuavat jostain jotain. Muutakin kuin, että heillä on pamppu ja siniset kledjut. :unamused:

Niinpä, venäjältähän suurin osa paskasta suomeen tulee ja muutenkin pidän koko maata maailman kaatopaikkana.

minua on… tein siitä kantelun Eduskunnan oikeusasiamiehelle… luultavasti en saa oikeutta mutta tuleepahan jotakin kiusaa niille k*sipäille…

Itseäni ei ole kuin yksi lähes kaksmetrinen kyttä vetänyt avolätäril naamaan toisen poitäessä avokkia kurkusta kiinni. :confused: Toisella kerralla toinen osapuoli hakattiin pampulla täysin mustelmille ja lääkärinlausunnot “yllättäen” katosivatkin. Olin lekurissa ja näin sekä kuulin kaiken itse… Eli kyllä ne lääkärinkin paperit, selkeistä pampunjäljistä “katoavat” matkalla jo seuraavana päivänä… Usea pampun jälki selässä, rinnassa ja jopa otsassa… Hmm… :unamused:

se mun tapaus oli sellanen että oli pidätettynä pahoinpitelystä… se oli ensimmäinen kerta kun olin poliisien kanssa tekemisissä ja mulla ei ollut hajuakaan omista oikeuksista… koko sen kolmen päivän ajan ne kuulustelija pelottelivat että se uhri kuolee(todellisuudessa ei ollut joutunut edes sairaalaan) ne kuulustelijat sanoivat että me pidetään sua täällä 18 vuorokautta jos et tunnusta autovarkauksia asuntomurtoja jne… joka kerta kun jouduin yksin toisen kuulustelijan kanssa niin se henkinen rääkki alkoi… olin jo valmis tunnustamaan sellaisia rikoksia mitä en ollut tehnyt että olisin päässyt pois sieltä…
ne kuulustelutilanteetkin olivat ihan naurettavia koska se toinen poliisi minkä olisi pitänyt olla todistajana suoritti sitä kuulustelua enemmän kuin se varsinainen kuulustelija…

olin siis tuolloin 16 vuotias…
mulla oli säännöllinen lääkitys mitä pyysin useaan otteeseen mutta vastaus oli aina että kyllä sä ne lääkkees saat…

kolme päivää saa pitää pidätettynä… sitten vapautetaan tai käydään vangitsemisoikuidenkäynti…

Taas itketään että on se poliisi vaan kamala. Mutta sitten kun joku varastaa skeittilaudan pihasta niin heti ollaan itkemässä että missä se poliisi on.

Poliisi ei selvitä varkauksia sen takia, kun heidän mielestään on paljon viihdyttävämpää tuhlata verorahoja mm. pilvenpolttajien päähän potkimiseen ja turhiin kotietsintöihin.

Ota silmät käteen? Kukaan ei ole valittanut ainakaan mun mielestä poliisien olemassaolosta, pelkästään siitä että ovat itse käyttäneet fyysistä & henkistä väkivaltaa. En itse ole poliisien nähnyt käyttävän väkivaltaa, ja oli kovin hyvä kuva niistä ennen, sen jälkeen kuullut niin paljon juttuja miten kohtelevat huumeidenkäyttäjiä että on vain pakko uskoa… vaikka en yleensä usko ennen kuin itse näen.

Laivakytistä on omakohtaisia kokemuksia, ne ainakin ovat aika hassuja, eka lyövät ja sitten kyselevät.