Pohjan Akka pohjakosketuksessa

Omassa kokemuksessani on paljon samankaltaisuutta. Minä koin itseni niin korvaamattomaksi, etten sillä koskaan sanonut kenellekkään ei. Tuon EI-sanan sanomaan opettelu onkin sitten osoittanut sen, että maailma pyörii, vaikken minä ole jokapaikassa sitä pyörittelemässä.
Toisaalta tuo voi kummuta omanarvontunnon puutteesta, mutta kun opettelee oikealla tavalla kieltäytymään, huomaa sen, että ne todelliset ystävät ovat ja pysyvät, vaikka joskus sanookin, ettei joku asia nyt vaan sovi. Niille “vähemmän ystäville” onkin sitten ihan sama, emme me heitä elämässämme tarvi.

Hyvin se menee, hetki kerrallaan. Muista että sulla on oikeus asettaa omat rajasi, joiden yli kenelläkään ei ole oikeus kävellä.

Moi
Tässä tuleekin vastaan juuri se “kokonaisuus”. Me emme ole tohtoreita, me voimme täällä esittää/kirjoittaa ehdotuksia ja mielipiteitä. Itse olen vanhempani menettänyt jo vuosia sitten. Mutta aidosti jaksamisia teille :slight_smile:
T. Tuppi

Poistettu

Mun mielestäni jokaisella on oikeus jollei suorastaan velvollisuus laittaa kaikille, niin juoville kuin juomattomillekin ja myös lapsivieraille omassa kodissaan säännöt. Jos vanhemmat eivät saa viisivuotiasta kuriin tai haluakaan laittaa, mitähän seuraa viiden-kymmenen vuoden kuluttua? Ajatuskin kauhistuttaa.
Hienoa kuitenkin- ja pääasia- että korkki pysyi kohdallasi kiinni. Tsemppiä edelleen!

Työkaverin siskolla oli 2 vintiötä,joita äitinsä ei komentanut eikä valvonut vieraillessa.Huusholli mullinmallin joka vierailun jälkeen.Kunnes eräänä päivänä pikku vintiöt hoksasivat ikkunalaudalla " vanhan pojan";äidille tuli yhtäkkiä kiire,mutta työkaveri toppuutteli,että annahan nyt vaan olla…

Vähän kauhua ennen nukkumaan menoa.Oli vähän tylsä juttu jooh ja ilkeä ihan pikkusen.Öits.

Hei Pohjan akka,
minusta teit oikein kun lähetit lapsen takaisin äitinsä luo. Ei teillä kummallakaan (siis lapsella ja sinulla, äidistä ei ole tietoa) ollut kivaa, kyllä lapsi vaistoaa että hänestä ei pidetä. Ja minusta valkoinen valheesi oli kohteliaisuutta, ei ole sinun asiasi neuvoa lapsen äitiä kasvatusasioissa. Vastaisuudessa kieltäydyt kohteliaasti ottamasta lasta hoitoon (hätätilanteet on eri asia).
Ja erityis-papukaija-merkki tietysti siitä, että et käyttänyt kakaraa tekosyynä sortumiseen :smiley:
terv slangi
kanssaraitistuja, parin lapsen äiti, mummo

Poistettu.

Tuli pari kirjoitusvirhettä äskeiseen

Mies tulee kohta kotiin jatkan toisena päivänä

Erotkaa.

Siis ei ole todellista.

Ota Ero!

Pohjan Akka. Lähde pois, kauas pois ja heti. Kenenkään ei kuulu sietää tuollaista kohtelua ja elää tuollaista elämää. Heti pois, ero vireille ja omaa elämää elämään.

Kiitos kiitos tuesta!