Plinkkiläiset ja eläimet part...?

Siis tästä ollut puhetta ennenkin, mutta uutta keskustelua haluaisin aiheesta.
Eli siis onko teillä eläimiä, jos on niin mitä ja kuinka monta?
Kuinka saatte “sovitettua yhteen” päihteilyn ja vastuullisen eläintenpidon ja -hoidon?

Ja muutenkin sana on vapaa… Kertokaa tarinoita arjestanne ja muusta aiheeseen liittyvästä…

Toden totta, mutta toivoisin kovasti, että eläimet eivät kärsisi päihteilyistä… Siltä ei tosin pysty täysin välttymään, tai mistä sitä tietää, mitä esim. koirat meinaa, kun vetää vaik piriä… Kyllähän ne huomaa käytöksen muuttumisen ja tietty haistaa, mutta välittääköhän ne kauheesti, jos on tottunut siihen.

Mä olen eläin… :mrgreen:

Kaverin kissa tykkää savuista, aina tulee kurnuttamaan ja kyöhnäämään ku jointin sytyttää. Sitten pitää puhallella sille nokkaan savuja. Tuo ei sitten tosissaan oo mitn. helvetin eläinrääkkäystä, se selvästi pyytää… :mrgreen:

Oli just tuolla frendillä yks toinen tuttu käymässä. Sitten tää kaveri rupes polttaan tupakkaa. Kissa tietenkin lähesty sitä heti, savujen toivossa. Noh, kaveri ei tietenkään tupakansavua sile nenään puhaltanu ni kissa suuttu ku ei saanu savuja ja puras pottuvarpaasta tätä kaveria… :laughing:

Kyllä jotain löytyy…

^Mitä yhteistä on hiilellä ja lotalla?

Molemmat on jylsijöi :laughing: … Mä kysyn aina et hiirel ja marsul :smiley: . On muuten joka päivä myös uros fasaani syömäs pikkulintujen pudottamia jyviä; huvittava näky ku sellanen paisti syö pihalla :mrgreen: … Ärsyttää ku jotkuu luulee mun maroja cincuiks :astonished: Toiset ei ees erota niit, mut ne onkin MUN tyttöjä :smiley:

Mulla on kohta 11-vuotias kissa. (Oli toinenkin, mutta se kuoli joku vuos sit.) Mielestäni se on ihan normaali ja hyvinvoiva kissa. On tietty mahdollista, et se on stressannut silloin kun mulla oli niitä pahempia kausia, mutta ei sille mitään päällepäin näkyviä traumoja ainakaan ole jäänyt. Eikä oo karannut mun luota, vaikka mahdollisuuksia olisi kyllä ollut. :wink:

Joskus jouduin jättää kissat exäni luo erossa (tai siis ne oli meidän yhteisiä), kun mulla ei ollut omaa kämppää. Sit se exäni lensi siitä pihalle, niin tuli aika vaikea tilanne et “mitäs noille kisuille nyt?”. Onneksi sain sitte aika äkkiä kämpän, ja pystyin taas huolehtii niistä. Mut et, se oli siis ainoa tilanne 10 vuoden aikana, kun niille oli käydä huonosti.

Mulla on myös kokemuksia siitä et kissat tykkää pilvestä. Kissavainaani tykkäs syödä hampun lehtiä. (Mut ei se siis niihin kuollut!)

^No voi, otan osaa! :frowning: Se oli varmasti tosi kurjaa.

Luulen, että mun kissavainaa kuoli jonkun eläinvihaaja-naapurin myrkkyruokiin… Ne oli silloin ulkokissoja, ja joku oli laittanu mun postiluukusta sellasen uhkailu-kirjeen et “kissoja ei saa päästää ulos, koska ne kävelee autojen konepellillä, ja siihen jää ihan hirveet tassun jäljet”. No voi sentään!! Mikä niitä tyyppejä oikeen vaivaa?!

:arrow_right:

Joku pieni hauva olis aika ihq.

Joo, se on kyllä ihan totta. Pikkulapset kun pistää vielä suuhunsakin kaikkea mitä sinne vaan saa… En nyt muista oliko juuri tuolla alueella lasten leikkipaikkaa hiekkalaatikkoineen. Oon jossain nähnyt sellanen hiekkalaatikon, jossa on niinku sellaset kannet päällä. Et ne voi sit avata kun lapset on siellä, ja sulkea sit kun ei oo. Se on varmaan ihan kätevää.

Kun mullakin oli aika vaikee yrittää pitää ne kissat sisällä. Muuten ei oo koskaan ollu mitään ongelmaa, mutta kun toi asunto oli ihan maan tasalla, niin nehän kampes ikkunoista ulos, aina kun ne oli vähänkin raollaan. Ja muutenkin tuntui aika julmalta teljetä ne sisälle, kun ne selvästi kaipas ulos.

Onhan meillä tossa tommonen kiva koira avovaimon kanssa. :slight_smile:
Enimmäkseen muija tuosta koirasta pitää huolen oman päihteilyni takia, mutta toki itekin yritän parhaani eläimen hyväksi tehdä, ulkoiluttaa, vaihtaa ruuat jne. kunhan jaksan.

Meillä oli viime kesänä 1,5v doppari mut piti antaa se takas kasvattajalle,oli jonkinnäköstä luonnevikaa. Ei suinkaan johtunu päihteistä… Nyt haluisinki jonku elukan miehen lisäx… Mut se on vasta sit ku oon ite kunnos(ja mies). En täl hetkel yksinkertasesti jaksais huolehtii eläimestä. On itessäkin hoitamista ni saati sit jos tarviis huolehtii lemmikistä. Kesäl aattelin jos ostais/joku antais koiran(rotikan,saksarin tjsp.)

:mrgreen:

eipäs naureskella :slight_smile: noo,on se välil vähän elukka. niinku kaikki miehet :laughing:

…nii, eihän ne naiset… :laughing: :smiley:

Riippuu asiasta :smiley:

Kyl me teidät tunnetaan… :smiley:

Munkin kissa tykkää kukasta. Tulee aina auttamaan väsäämisesssä eikä suostu poistuu huoneesta jossa on poltettu. Ja kerran se oikeesti pölli kaverin paukut, onneks oli tosi vähän. Mä en kannata tota kisun naamalle puhaltamista, jostain luin et lemmikit altistuu pahasti jopa passiiviselle tupakoinnillekin. Se on kyl ihan homepää kaveri, juoksentelee päin seiniä ja ihmisiä ja putoilee sohvalta ja ei jaksa joskus liikkuu muuten kun mönkimällä selällään :smiley: Ja se syö mitä vaan, on oppinu avaa pizza- ja kebablaatikotkin jos sattuu unohtuu lattialle. Kun sitä vie ulos valjaissa se alkaa hurista heti kun remmi otetaan esiin, sit se vaan löllyy selällään maassa ja kehrää eikä suostu kävelee ite ulko-ovelle vaan se pitää kiskoo maata pitkin kuin joku sinimoppi :laughing: Eiks sitä sanota et sellanen lemmikki kuin omistaja…

:laughing: :laughing: :laughing: Ihana!!! Mikäs niillä kissoilla mahtaa oikeen olla, kun tosi monet tuntuu olevan varsinaisia pilvipäitä?! Mut joo, ei missään nimessä nassua päin saa puhallella!