Uutena käyttäjänä en jaksa marista sivuston ulkoasusta, enemmän mietin näitten juttujen tasoa… Osa on sitä VITTU LEGALIZE-meininkiä joka ei mihinkään muutu. Sitte on niitä juttuja joille saa nauraa vedet silmissä (ruuvari perseessä? sammakoitten rännittäminen?), osa taas kahvipöytäkeskustelua ja oman elämänkatsomuksen yms. jakamista ja sitten nää useimmiten sensuurin kohteeks päätyneet “mitä kannattaa vetää ja mistä sitä saa?”.
Ei tää sivusto/foorumi todellakaan mikään paska paikka ole. Tukinetissä keskustelua ei saa sitten millään aikaseksi ja kaikki vain hokevat että “olet arvokas ja ihana ihminen”. Julkiset foorumit on täynnä tyyppejä jotka saavat elämää suuremmat kiksit siitä että pääsevät kirjoittamaan sanan “uloste” joka vitun viiden minuutin välein. Seksifoorumeilla ainoa keskustelunaihe on se, että missä olis lerttu levällään oleva isotissinen nainen 09-alueella tai että haluaako joku nähdä kun 18-vuotias jätkä heiluttaa “24centtist slerbaansa” webcamissa.
Mikäköhän tämän minunki kommentin pointti sitten oikein oli?
Bump. Onko näin v. 2012? Uudet nimimerkit, vanha sisältö? Mitä te uudet (2011-2012 rekisteröityneet) kirjoittajat saatte täältä? Tuntuu, että suosituimmat topikit “mikä vaikuttaa nyt”, “positiivista/negatiivista tänään” ja “mitä teet nyt/mitä musiikkia kuuntelet nyt”, jotka eivät varsinaisesti mun mielestäni ole topikkeja missä hirveästi keskusteltaisiin puheenvuoroja vaihtaen. Itse kyllä kaipaan ns. vanhaa plinkkiä, filosofisia keskusteluja ja eräiden palstalta poistuneiden kirjoittajien lyyristä nokkeluutta. Toisaalta olin itsekin varsin nuori (± 20v kun tänne rekkauduin) joten ehkä tää on vaan nostalgiaa :mrgreen: En kyllä tajua miksi itsekään täällä hengailen pääsääntöisesti lurkkien vuodesta toiseen, kaipa tää on kuitenkin jollain tasolla se paikka jossa voi olla oma itsensä eri tavalla kuin muilla foorumeilla… Vaikken päihteitä enää alkoholia lukuunottamatta käytäkkään, tai jos käytän niin varsin harvoin. On tässä jokin viehätys, tai sitten se on vaan tapa…
Mutta niin, mitä mieltä olette? Toimiiko tämä nykyinen systeemi, vai pitäisikö jotain muuttaa? Jos, niin mitä? Tai onko se ylipäänsä muutettavissa mielestänne?
Välillä tympii, välillä raivostuttaa…ainakin eräät, itseni mukaanlukien.
uusia tulee välillä, muutama jääkin…ja onhan tämä heille ihan uusi, kuten
oli itselle aluksi…on ihan eri asia vaan lukea kuin myös osallistua…
Välillä ihan paras paikka…mahtavaa tukea voi saada tarvittaessa,toimii…
Sisältö täällä muodostuu kai enimmäkseen kävijöiden ja olijoiden mukaan…
Siis jokaisen meidän toimesta…
Tappelua, riitelyä, oikeassa olemista…neuvomista,kavereita…elämää
virtuaalimuodossa…
aina välillä käy joku vanha toteamassa, että oli ennen sentään parempi meininki…
nojoo,oli varmaan…on tuo tainnut tultua itsekkin joskus laitettua…
ihan pöhköö tuommonen,vaan saahan senkin laittaa, jos siltä tuntuu…
aika hyvä kuvaus täällä eri palstoilla tulee nyky-yhteiskunnan menosta ja varsinkin
sen varjoisista puolista…
jokerille kannustusta…minusta tuollainen joukolla lynkkaus ei ole mukavaa, oli tyyppi
millainen vaan,en ole kirjoitusiasi pahemmin lueksinut…
toivottavasti joker on mies…laitetaan akoille kampoihin…ihan rakkauden hengessä…
heikommille astioille…haaa…nyt kyllä taas karkaa…
Foo. Et tosiaan näytä tietävän mitään siitä, mistä nyt kirjoitat? Tiedoksi sinulle, että täällä ei todellakaan olla mitenkään joukolla päätetty ottaa jokeria silmätikuksi. Etkä siis ole edes lukenut jokerin kirjoituksia? Voiskohan siinä olla syy, miksi et ymmärrä että mistä tuo jokerirassukkaan kohdistunut “joukkolynkkaus” kumpuaa?? Mitään tekemistä sillä nyt ei ainakaan ole sukupuolen kanssa! Jokeri on omalla käytöksellään ärsyttänyt ja provosoinut ihmisiä - niin naisia kuin miehiä! - hän itse on ottanut niitä silmätikkuja, joille vittuilee aina tilaisuuden tullen, ja hänelle myös tuottaa selkeitä vaikeuksia pitää kirjoituksensa saunan sääntöjen puitteissa. Luultavasti näistä kaikista asioista johtuen sai myös bannin edelliselle nikilleen…? Ja näistä asioista johtuu varmasti myös se, että hyvin moni täällä on vittuuntunut jokerin käytökseen. Kun sitten yhdellä mene pinna, ja laukoo tyypille suorat sanat, herättää se helposti muutaman muunkin puhdistamaan ajatuksensa ko. tyyppiin liittyen.
Mikä tärkeintä tuossa jokeriin kohdistuneessa “hyökkäyksessä”, kaikki, joilla oli jokerille jotain sanottavaa, kommentoivat asioita, joita jokeri itse oli tänne ensin kirjoitellut! Kukaan ei siis ole lähtenyt vittuilemaan vain vittuilun vuoksi! Paitsi tietysti jokeri itse, hänhän sitä on aina harrastanut.
Mutta, ala sinä ihmeessä jokerin taistelutoveriksi “laittaa akoille kampoihin”! Ilman, että oot ensin edes perillä nikkien takana olevien ihmisten sukupuolista, puhumattakaan mistään muistakaan asiaan liittyvistä faktoista…
olet iina kyllä oikeassa, että kommentoin tuntematta tapausta…
silti en ketään halua tuomittavan ja tarkemmin ajatellen te hänelle
kommentoineet olette kyllä pysyneet aika asialinjoilla.
vaan jospa jokeri nauttiikin kun saa aikaan paheennusta.
tuolloinhan paras keino vastata olisi olla osoittamatta paheennusta…
täytyy perehtyä kirjoituksiin paremmin jos suinkin jaksaa tässä…
tuo mies-nais-juttu on olevinaan vitsi…lienee jokin trauma mulla ja
noin koetan strindbergiläisessä hengessä jotain ihmekummakikkailua…
tietysti tunnen myös samankaltaisuutta jollakin tavalla jokerin kanssa…
kasvaa pitäisi…
ei sukupuoli todellisuudessa ihmistä lopulta määritä,siis kenen kanssa tulee juttuun…
ihan ne on muut asiat…
piis?
Totta. Välillä kuitenkin on tarve vaan purkaa tunteensa ja näyttää ne sellaisina kuin ovat.
Vai strindbergiläisellä? Heh. Tietysti miehilläkin on oikeus lyöttäytyä yhteen vertaistuen merkeissä. Tapoja löytyy kuitenkin varmasti terveellisempiäkin kuin strindbergiläinen narsistinen henki? On ihan mahdollista puhaltaa yhteen hiileen saman sukupuolen kanssa, ilman että se tapahtuu toisen sukupuolen kustannuksella. Ottaa päähän niin julmetusti se, kun feminismikin usein miesten puolelta koetaan siten, että naisasian ajaminen olisi yhtä kuin miesten polkeminen!
Tarkoitatko sukupuolen takia vai…? Haluaisitko vähän avata tätä?
Jokeri on aina ollut tietyn tason trolli ja nostaa itseään muiden yläpuolelle. Ei häntä saa kommentoida, tulee mieleen aivan eräs kuuluisa maan johtava tyyppi, joka alkaa heti haukkumaan ihmisiä mikäli he eivät hyväksy hänen sanomisiaan!
Jokeri trollaa ilman perusteluja muiden perustellessa kantansa, kunnes “kaikki hyökkäävät häntä vastaan”… Näitä nickejä on ollut kuitenkin joka lähtöön, Jokeri, Viimeinen Hidas, Viimeiset Hitaat, VH, VeeHoo, VeeeHooo, Arpa, 2Cool jne jne. Eikö tämä nickien bannaus jo kerro, minkä roolin Jokeri on halunnut foorumilla ottaa?? Hän itse voi nettikirjoitusten perusteella arvioida ihmisen, mutta kukaan ei voi arvioida häntä samasta asiasta. Kaikki muut ovat täällä niin idiootteja, että kirjoittavat kaiken “faktatietona”. Itsestään… Asiat ovat totta, ajat, iät, sukupuolet yms. tuskin pitävät paikkaansa…
samanlaisuutta jokerin kanssa koen olevan esim. näissä, hän voi olla ihan eri
mieltä…
ei ole oikeastaan rajoja, mitä voi kirjoittaa…väliilä panee överiksi tarkoituksella,
välillä tarkoittamattaan…
tietty vastakkaiasettelu luo myös jotain säpinää…yli menee tuokin usein…
välillä on ihan kiusoittelu meiniki itsellä ja se huvittaakin, kun toinen/toiset ottaa
ihan tosissaan ja vakavissaan…
toisinaan tuntee tosiaan olevansa paljon enemmän ymmärtävä ja se tulee myös
kirjoitettua…
tuo rooli voi jäädä päälle ja se ei ole hyvä mulla ja mulle…
riitely&tappelu&rähinöinti&häiriköinti ainakin itselläni kertoo omasta kasvamattomuudesta
kai lähinnä…hakee alhaiselle itsetunnolle kompensaatiota esittelemällä riitelykykyään ja
sanallista valmiuttaan…täällä on turvallista riidellä…no olen kyllä sitä tehnyt myös ulkopuolella
ja tavallaan pyrin ihan tarkoituksellakin olemaan mahdollisimman oma itseni täälläkin…
ei tuo hyvän käytöksen mukaista aina ole…
omasta puolesta en tiedä, mutta ovat jokerin ja dark magusin tyyliset tyypit toisinaan
myös hyvin paljon antavia, ainakin itselleni…monin tavoin(dm. lienee vaihtanut hiippakuntaa,
koska hänen kaikki jutut poistettiin…uskon ettei tuota muuten tehtäisi…toivottavasti olen väärässä).
no tuossa joitakin selityksiä,tiedä onko niissä mitään tolkkua teidän mielestä…
ja tietysti yhtäläistä jokerin kanssa on se, että omiakin nimimerkkejä on ollut ihan muutama jo
ja niitä on bannattu pyynnöstäni tai ilman…
ja tuo sukupuolierottelu on kyllä ihan vitsiä lähinnä,enimmäkseen olen tainnut paremmin naispuolisten
kanssa tulla toimeen, vaikka on teissä jotain, mitä en aina ymmärrä,tai useimmissa on…
ja ehkäpä kuuluukin olla?
vaan otsikon aiheeseen vielä sen verran, ettei minusta missään nimessä plinkkiä pitäisi kuopata…
mahtavaa vertaistukea monilla palstoilla…vaikka kävijöitä ei olisikaan tuhansia ja miljoonia,
on tämä tosi tarpeellinen hyvin monelle…noin uskallan väittää…
Mä nyt en ihan lukeudu noihin sun määrittelemiin “uusiin”, mut vastaan kuitenki kun en mä siinä “vanhassakaan” plinkissä ehtiny olla mukava. Sillon kun mä rekkauduin, ni just jokin aika sitä ennen oli tainnut tapahtua se massamuutto tipin foorumille, joka johti tän mestan hiljentymiseen?
Niin, mä etsin tän paikan käsiini siks kun mulla ei ollut oikeessa elämässä ketään, jolle olisin voinut puhua mun päihdeminästäni, ja alkoi tuntuu siltä et räjähdän, jos joudun vielä kauankin olee vaan hiljaa salaisuuteni kanssa. Eli vertaistuen takia tänne hakeuduin. NA-ryhmät sillon vielä kammoksutti mua. Ja olenhan mä täältä sitä vertaistukea saanutkin. Oon osallistunu myös miitteihin ja niistä saanut tuttavuuksia, joista osasta on tullut läheisiäkin.
Voishan täällä paljon vilkkaampaa keskustelua olla, mut minkäs teet. Täällä nyt on just tän verran jengiä ku täällä on, tai ei mulle ainakaan tuu mieleen et mistä vois rekrytoida lisää. Enemmän ja vilkkaampaa keskustelua eri aiheista maan ja taivaan väliltä toivoisin kyllä mäkin (vaik ei mulla kovin syvällisiin filosofisiin pohdintoihin varmaan riittäis rahkeet…?) Mut suurin osa tosiaan vaan tyytyy päivittää mikä vaikuttaa nyt?-tietoja, ehkä välillä mainitsee et mitä positiivista tai vittumaista tänään on tapahtunut. Eihän niit keskusteluja väkisinkään voi kenenkään kaa käydä. Valitettavasti. :mrgreen:
Veikkaan syyksi nostalgiaa. Ei tässä tänäpäivänä oikein muuta asiaa tänne ole. Tää oli sillon joskus 20 vuotiaana aika vakkari mestoja. Kyllä tässä jokin viehätys sillon oli. Nykyään ehkä vanhojen nimimerkkien näkeminen saa lukemaan kirjoituksen, jos tänne eksyy.
Kyllä plinkin voi melkeen julistaa kuolleeksi. Ainakin omalle kohdalleni ja veikkaan et aika monelle muullekin.