plinkin 2014 'parhaat' saunojat

niin, enny tiedä että onko tässä kettinkissä mitään järkeä, mutta silti ajattelin sen luoda.
itseasiassa tämän vuoden ensimmäisen topikin pystytin … siis ihaa itee = )

elikkäs tähän vois vaikka laittaa tyyliin vuoden parhaat saunojat - ketään tietenkään väheksymättä,
mutta jotain tyyliin risuja ja ruusuja… kenelle juuri sinä haluat kertoa, että kuluneen vuoden aikana
joku nimimerkki on ollut avuksi sinulle, jakanut asiainfoa, ja tsempannut.

tsemppaamisella voidaan myös tarkoittaa sitä, että on ollut itse esimerkillinen tapaus, vähentämällä
itse käyttöä, tai pyrkinyt tavalla tai toisella haittojen minimoimiseen huimausaineiden kohdalla,
kertomalla siitä täällä, ja niin edelleen…

itse voisin mainita muutamia nickejä(Ihmisiä) tässä näin alkuun:

Soikannel, NeuroKipu, 1970, sekava/viekasnäätä, Lucrezia, Winston-84, Nnaana, Korkinkadottaja,
Nyyty, Iina, facsimile, hilbert, Petri687, solstagylle, grip, malibu, mietiskeliä, Buli-Mikko K-Mikko,
nasaalisti …

minun mielestäni nämä nimimerkit ovat olleet suht. aktiivisia, jeesannu uusia tulokkaita, jakanut
asiallista tietoa, ja muutenkin tsempannut, ja heitellyt mainioita löylyjä tänä vuonna 2014 !!!
varmasti epähuomiossa on jäänyt joitain nimimerkkeijä luettelematta, mutta kertokaa te muut,
ketkä ovat heittäneet parhaita löylyjä, ja miksi…? eli saa myös perustella toki!

Kiitän kaikkia Saunan viuhahtelijoita tästä kuluneesta vuodesta, kohtapa se on taas uusivuosi,
uusikuosi, vai mitenkä se meni. :slight_smile:

Hyvää tulevaa vuotta, iiihan jokaiselle…!!

Ilman muuta on järkeä, tunnustusta niille jotka sen ovat ansainneet. Tuossa duudsonin listassa on aika kattavasti kaikki vakionaamat, joilla kaikilla on mielestäni täällä aikansa ja paikkansa, hyvine ja huonoine puolineen.

Useammankin nimimerkin kirjoittelusta pidän erityisesti, mutta tyydyn nyt kuitenkin mainitsemaan vaan yhden. Tämä henkilö on Lucrezia. Hänen tukensa ja lämpimät sanansa merkitsivät minulla paljon, silloin kun oli tiukka paikka eikä oikein voinut puhua kellekkään. Tiedän etten ole myöskään ainut. Lämmin kiitos siitä ja kaikkea mahdollista onnea ja menestystä tulevaisuudessa!

Minun lempparini on toki edelleen hallitseva saunamestari Iso W, joka jaksaa olla tasapuolisen ihana kaikkia kohtaan, mitä eukko nyt välillä baarijakkaralla mäiskii. :smiling_imp:

Mun on aina ollu vaikee muodostaa käsitystä kirjoittajan persoonasta. Keskityn siihen asiaan yleensä, enkä kirjoittajaan… Mutta Nyyty on terävä-alyinen, ei koskaan tule mitään dorkaa. Grip vaikuttaa hyvin asialliselta tyypiltä. Winstonista tykkään jostain syystä. IIna on exäni, joten se nyt pitää mainita väkisinkin. Petri on fiksu kaveri myös. Soikanteleelle annan propsit siitä, että se saa usein mut ärsyyntymään ja väittelytuulelle! Sekin voi olla hyvä ominaisuus, tiettyyn rajaan asti.

Mutta kaikki jatkakaa kirjottelua, pidetään foorumi elossa!

Lucrezialle tunnustusta täältäkin empatiasta ja fiksuudesta. Enpä ole koskaan nähnyt Lucrezian olevan kellekään ilkeä ja se kannustaa varmasti muita kirjottamaan, kun ei tarvii pelätä jotain vittuiluvastausta. Monelle tää saattaa olla ainoa paikka, jossa voi purkaa sydäntään. Varmasti hyväsydämisyys kannattelee elämässä ja ainakin uskoisin, että sellainen tullaan vielä joskus palkitsemaan, kun jonkin verran voisin väittää uskovani karmaan. Tuntuu, että moni tässä nykymaailmassa ei enää pysty aitoon empatiaan, on liikaa kiireitä ja sit se jäljelle jäävä aika kulutetaan oman napansa tuijottamiseen.

Winstonista tykkään, koska on särmikäs persoona ja vaikuttaa olevan kiero huumorintaju, joka iskee muhun. :laughing: Mut osaa Winstonkin olla tsemppaava ja empaattinen. Tykkään kans Winstonin värikkäästä tavasta kirjoittaa.

Näätä on selkästi vuoden tapojensa parantaja. :mrgreen:

Voi kun tämä tuli äkkiä :laughing: . Pitää miettiä tarkemmin paremmin heränneellä päällä. Tykkään tavallaan kaikista vakkareista(Myös hyviä “vierailevia tähtiä” mahtuu joukkoon) ja mihinkään järjestykseen en ainakaan voi tyyppejä täällä laittaa, eikä kait ole tarviskaan, kun jokainen taaplaa omalla tyylillään.

Sen verran voin jo tässä vaiheessa mainita, että Arkkis-Narkkis-Mikäliellä on kyllä ollut päräyttävimmät jutut tänä vuonna, ottamatta sen enempää kantaa niiden hyvyyteen tai huonouteen :open_mouth: . Toivottavasti voit hyvin, missä lienetkin :confused: .

Näätä saa pisteet ryhdistäytymisestään :slight_smile: .

Soikkelin tarinan edistyminen, siis ihan alusta asti, on ollut myös huikeaa seurattavaa.

Kiitos Duudsoni kauniista sanoista.

Mä oon aina aattelut et meikää pidetään täällä jonain wannabe tms pellenä…no moni varmasti pitää (:D)
Mut kiva jos meikän tekstit on kelvannu.

Olen siis n. kolmekymppinen kaveri joka taistelee mielenterveys -ja pihdeongelmien kanssa ja teksti on välil vähä mitä .sattuu…

Ite voisin mainita ny eka vaiki Duudsoni, vaikutat hauskalta veikolta, ois kiva tavata joskus vaik IRL =)

Mut muita huomionarvoisia, Winston84 (ainakin mua olet auttanu selviämään osaltasi benzojen kanssa elämisessä sekä tietenkin Soikanteleen mielettömät ganjahehkutukset(4204ever!) =)))))

Unohtamatta yhtä suosikkiani Malibua, sulla on asiapitoisia ja tunteisiin vetoavia tekstejä…koita säki ottaa ny iisisti…mä luen näit juttui vaikken aina kommentoikkaa. Neurokipu kans, kiva sunki juttuja lukea…ja tsemppiä=)

Varmaan moni fiksu tyyppi unohtu tästä mutta noi nyt tuli ekana mieleen…olin kyl aika äimänä et mun nimi mainittii mut eika sit siin mitää! =)

Luc on lämmin, arkijärkinen ihminen ja mukava miisu samoin Winston ja Iina, eikä sitä vähennä fakta, ettei täällä kauhean pahoja ihmisiä olekaan, tosin kaikkia tunne ja facsimile on terävä ja asiallinen. Kyllä mä luen kaikkia, on reilua tulla kuulluuksi, kaikilla on mahdollisuus kertoa tilanteistaan. Tämänkin paikan hengen tekevät täällä olevat, eri tilanteissa ja luonteilla ladatut ihmiset. Syvällistä suhdetta itselleni saunomiseen ei ole vielä tapahtunut, olen pelätystä lopettamosta ja kuulunen pysyvästi tähtivierailijoihin ja olin syksyn plinkistä vieroituksessa, viime talvena hengasin vähän enempi, mutta sekin kuuluu tähän vuoteen. Meitä irrallisia haahuilijoita on tässä maailmassa jokunen kymmenen miljoonaa, ehkä jopa sata. Kiinan ja Pohjois-Korean tarkat tiedot puuttuvat.
Olen mm. nykyinen sana-assosiaatioaddikti ja entinen ½-pultsarijuoppo.

Parempaa uutta vuotta kaikille !!

Tämä tosiaan tuli niin “äkkiä”. Mäkin käytännössä tykkään kaikista vakisaunojista. Annetaan kuitenkin erityismainintoja (ei missään järjestyksessä) Nnaanalle, Näädälle, Neurokivulle, Malibulle, Mickille (jota jaksaa aina askarruttaa :laughing: ), Winstonille ja Duudsonille (yhteys on selkeä, kun tuntee sut muualtakin :wink: ).

Saatoin näin aamukoomassa unohtaa nimiä listalta. Olette anyways koko porukka (kaikki kirjottelijat) antaneet kivat löylyt tänä vuonna! Joten jatketaan. Hyvää Uutta vuotta tasapuolisesti kaikille!

Jo yllämainitsemieni lisäksi, tein tällaisen erittäin karkean jaottelun, josta kukaan ei toivottavasti loukkaannu. HUOM!: Tämä “karsinointi” ei käytännössä päde mitenkään kovinkaan vedenpitävästi, eli eri “ryhmien” edustajat saattavat kyllä hyppiä paljonkin porukasta toiseen, näin sanoakseni.

Sympaattiset ja hauskat vertaistukiturinoitsijat: Lucrezia, Nnaana, malibu, duudsoni ja Mikko.

Älyköt: grip, Nyyty, faksi, Henry(jos sitä nyt joskus taas näkisi linjoilla), Talisman, Paholaisen asianajaja(hänestäkään ei ole kuulunut mitään aikoihin) ja Fernetti. Hienoa keskustelua saatte monesti aikaan, niin hienoa jopa, että tällaisella typeryksellä alkaa päässä pyöriä :laughing: .

Tiedemiehet: Petri ja Hilbert. Arvostan todella paljon oikeaa tietoanne, jota jaatte niin, että maallikkokin siitä jotakin ymmärtää.

Selviytyjät: Iina ja County. Ainakin toivon sydämestäni, että olette päässeet jo paremmalle puolelle taistelussanne päihderiippuvuuden kanssa, vaikkei helppoa taatusti olekaan :slight_smile: . Tähän porukkaan lukisin mielelläni kuuluvaksi myös Pölösen, olihan hänellä benzovieroittautuminen meneillään ja vieläpä todella hurjan käyttöhistorian jälkeen. Hänestä ei vain ole kuulunut mitään aikoihin :confused: . Kiinnostaisi kovasti tietää, miten nykyään menee.

Vieraileva tähtemme: Seiskakymppinen Mick, jolla on kyllä sana hallussaan :smiley: . Myös muut, jotka uskaltavat Lopettamon puolelta poiketa saunomaan ilman mitään arvostelua “meitä narkkeja” kohtaan. Kyllä tänne lauteille selväpäistäkin porukkaa mahtuu :wink: .

Viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä, kunniamaininnan saa Korkkis, jolle ojennan virtuaalisen Baarijakkara-palkinnon. Hups, osuiko se sua päähän? Olin sitä ojentaessani virtuaalisessa kännissä :blush: , josta onneksi selviää nopeasti ja ilman krapulaa :smiley: . En tiedä, mistä kaikki sympatiani vanhoja(Korkkis ei tosin ihan hirveän vanha taida olla) juoppoja kohtaan kumpuaa :confused: . Pysähdyn aina kadullakin juttelemaan niiden kanssa, jos olen vähänkin sosiaalisella tuulella. Eipä siinä kai mitään vikaakaan ole. Kyllä sulla, Korkkis, on joskus ihan asiaakin mm. juoppoudesta niiden “kivaa olla kännissä” - ja “raavin persettäni” -one lineriesi joukossa :wink: .

Toivottavasti en unohtanut ketään tärkeää. Jos unohdin, niin se johtuu viinan ja nappien lahottamasta päästäni, eikä siitä pidä loukkaantua.

:blush: kiitoksia kovasti. Grippin ja faksiin (vaikka edelleen pieni trollinkiilto silmistään näkyy :slight_smile: ) rinnastaminen lämmittää sydäntä, varsinkin kun oma kontribuutio saitille tulee naputeltua useimmiten aivan turhan sekaisin. ja aamulla saa yleensä hävetä. Ehkä tämä rohkaisee postaamaan välillä fiksumpiakin. Jo aiemmin mainittujen Lucrezian , NNaanan ja Winstonin juttuja lukee mielikseen, ja sisältöähän tämä saitti kaipaa.
Silti iki-suosikki on tänäkin vuonna plinkin helmi. Nyyty <3 aivan paras mimmi.

Minulle jäi epäselväksi, kenen silmistä näkyy trollinkiiltoa? Minä voin kyllä tässä joka tapauksessa ilmoittautua entiseksi pilkunviilaajaksi ja suoranaiseksi riidanhaastajaksi. Joskus oli vaan mälsää ja kännissä tuli purettua aggressioita niihin, jotka erehtyivät sanomaan täällä jotain vähemmän briljanttia. Noista ajoista on kuitenkin ainakin 5 vuotta aikaa. Nykyäänhän olen tämmöinen kiltteyden perikuva. Joskus tekisi mieli lähteä vääntämään jostain aiheesta, mutta sitten tulee semmoinen turhautuminen, ja jätän väliin pidemmät jorinat. No, onneksi joskus harvoin tulee oikeasti mehukas topikki.

Nyyty on tosiaan nimestä lähtien plinkin kuningatar. :slight_smile:

Tä, ai Nyyty on naispuolinen! :open_mouth: Mulle on jäänytkin epäselväksi ko. henkilön sukupuoli, välistä olen ajatellut hänet naiseksi, mut en muista miksi jossain vaiheessa mielsin hänet kuitenkin mieheksi. Hämmentävää. :blush:

^ Oon sellanen genderblender ettei musta ota selvää.

Kiitos kehuista hanit, oon aina arvellukin olevani aika ihana. <3 Ootte tekin.

Mitä tässä olen yli vuoden palstaa lukenut (tosin vasta hiljan rekisteröitynyt), niin Lucrezia vaikuttaa todella hyväsydämiseltä henkilöltä, ilo lukea hänen kirjoituksiaan. Toinen, josta pidän, on näätä, hänellä on moraali ja asenne kohdillaan!

Hilbert tietää asioista paljon luonnontieteelliseltä kannalta. Hänen postauksensa tuovat keskusteluun kaivattua faktanäkökulmaa. Harmi vain, että hän kirjoittelee turhan harvakseltaan, mutta niinhän teen minäkin.

^ Luen kyllä joka päivä Plinkkiä, mutta OCD:n takia mietin liiankin tarkkaan milloin kannattaa avata suuni ja osallistua keskusteluun (pelkään pakkomielteisesti sanovani jotain hölmöä ja joutuvani naurunalaiseksi, varmaan lapsuudessa koetun koulukiusaamisen jäljiltä).

Kiva kyllä että minutkin mainitaan tässä ketjussa.

Pidän lähes kaikista nimimerkeistä (jopa näädästä), mutta tänä vuonna pisteet menee Kanteleelta Gripille, Hilbertille, Winstonille ja Petrille. Unohtamatta tietystikkään Narkkitehtiä :mrgreen:

Kiitos winstoni, tänne ei meinaa enää selvinpäinkään päästä ineen, kun sivut kaatuu joka toinen päivä…
toteisin ettei se sana mulla niinkään hallussa ole, vaan irtonaisena liikehtii tuolla sana-assosiaatioissa,
joiden takia pitkälti täällä norkoilen. Myös askartuminen on jatkuvaa ja kyselyikäkin on siihen sopiva.
Olen saava tyydyttävää mielihyvää sanoilla hiplaamisesta ja niiden järjestystä rakentelemalla.
Matematiikkaa sanotaan elämän perusaineeksi ja on välttämätön, mutta kielellinen ilmaisu
on silti tärkeintä kanssakulun kannalta ja eri suuntiinkin lähdettäessä. Kynä on miekkaa vahvempi,
vaikka sillä on vaikea yksinään tyrmätä tankkeja ja ohjuksia.

Pitäisin tätä Saunan koostumusta varsin hyvänä, monen alan mietelmää ja näkemyksiä ja myötämeininkejä.

Kaikkihan tavalla tai toisella tsempanneet! mut eniten omasta mielestäni oon saanut ns"apua" ja rohkeutta Soikanteleelta! Samaistun jotenkin Soikanteleen kirjoituksiin näen itseni jollakin tapaa hänen kirjoituksista!Enkä usko että olisin lopettanut edes juomista jos en olisi plinkille ilmestynyt!

Propsit menee Winston-84 , Soikannel, Totuus vai tequila ja Narkki :mrgreen: !

Ootte antanu mulle voimaa lopettaa koko paskan ja saan aloittaa vuoden ilman alkoholia :wink: