Kaikkien kiusaajien iänikuinen perustelu: no sä et vaan tajua. En mä mitään pahaa tarkoittanut. Kato se oli VAAN VITSI.
(Kas, kurkipari kiersi kunniakierroksen tuossa kun katselin ikkunasta, nuo eliniäkseen pariutuvat kauniit linnut)
Lopulta, kun loukkaantunut naama ei sulakaan yhteiseen, vapauttavaan nauruun (mikä sekin voi tapahtua, onhan noloa jos ei osaa nauraa itselleen) niin sitten tulee “no anteeksi” sillä äänensävyllä että huumorintajuton idiootti, en taatusti pyydä anteeksi.
Perheen sisällä pitäisi saada olla turvassa. Kun olen itse yrittänyt teroittaa lapsille, että tekivät mitä hyvänsä niin kotiin voi aina tulla niin tämän yhden pitää siitäkin vetää matto alta. Kun mä sanon, että kotiin voi tulla, se tarkoittaa sitä. Sen pitäisi tarkoittaa että sulla on aina yksi paikka, jossa voit olla turvassa.
Pystynkö tällä hetkellä takaamaan sen? Että kotona ei vähätellä, vinoilla tai anneta ymmärtää että lapsista on vaan riesaa (eteinen on täynnä kenkiä, lapset välillä innostuu kiljahtelemaan, keittiön pöytä on lastattu askartelutarpeilla ja niitä legopalikoita on ajatunut makuuhuoneeseen.)
Samaa ajatuskulkua jatkaen: eikö kotonaan siis pidä saada olla ihan oma itsensä? Jos vaikka on juoppo, niin miksei saisi olla? Mun puolesta saa. Enkä ole pahemmin nalkuttanut tai huomautellut. Mutta mun kodissa ei tarvitsi katsella tuuliviirin lailla käyttäytyvää miestä. Haistaa vanhaa viinaa. Törmätä joka jumalan kaapissa viinapulloon, hanaviiniin tai muihin muistutuksiin siitä että ihmisten lisäksi katon alla asustaa päihde.