Pirteämpiä Päiviä

Joo Vilmasto, otetaan oikein isot kahveet ja pikkurilli pystyssä hörpitään! :laughing: :laughing: :laughing:

Mä menen huomenna mm. maksakokeisiin. Myös muita. Halusin itse, menen ilman lähetettä. Tämä siksikin, että mulla on lääkkeitä jotka voi nostaa mm. maksa- ja munuaisarvoja. Kyllä mua vähän jännittää :open_mouth:

Pecorino,
Kyllä muakin jännitti ihan kamalasti ne kokeet ja tulokset…
Ja itkin kotona lääkärin jälkeen kun tulokset oli edessä. Otti se koville. Mutta meni yli puoli vuotta, kun oikeasti otin itseäni niskasta ja ns. katsoin peiliin. Asian myöntäminen otti ja ottaa edelleen mulla aikansa.

Hienoa, että menet ottamaan arvoja. Hyvä sinä! Kun se totuus on kuitenkin, että ei niitä pakoon lopulta pääse. Vastaan tulevat, jossain vaiheessa. Mitä aiemmin ongelmaan tarttuu, niin sitä parempi.

Ylpeänä vaan. Ajattele, että teet palveluksen itsellesi. Arvostat itseäsi ja hyvinvointiasi.
Tsempit huomiseen! :smiley:

Mä olen syönyt psyykenlääkkeitä siis aivan tolkuttoman kauan…
tämä bentso, jonka yritän pikkuhiljaa pudottaa pois eli päästä siitä eroon on Rivatril. Annostus on 2 tbl päivässä 0,5 Mg vahvuus. Sen takia alunperin meninkin lääkäriin, koska sen käyttö arvelutti mua. Sillä samalla kerralla sitten ”tunnustin” alkoholin liikakäytön. Nyt siis suunnitelmissa pudottaa sitä niin, ettei viekkareita tule. Pudotetaan 1/4 osa tabletilla kerrallaan 1 tbl ekaksi pois ja sitten katsotaan miten jatketaan. Ahdistukseen ja masennukseen käytän nyt Venlafaxin lääkettä. Vaihdoin Optiparista.
Nyt on nämäkin ”paheet” ripitetty tänne! :laughing: :laughing: :laughing:
Ja kilpparin vajaatoimintaan on Nature Thyroid.
Että tämmöinen cocktail meikäläisellä… :smiley: :smiley:
On ollut elämässä muutamia kertoja aika syvissä vesissä. Ilman lääkitystä en olisi pärjännyt.

Mulla on kanssa ahdistukseen ja masennukseen sekä yksi pitkäaikainen lääkitys fyysiseen sairauteen. Ja olen myös noita luontaistuotteita syönyt mikä ei tietty aina ole hyvä juttu… kuitenkin noita erilaisia kemikaaleja joita lääkkeiksi kutsutaan on tullut syötyö. Ja myös alkoholia nautittua, tosin paljon rivakammallakaan juomisella ne eivät ole nousseet kuin mitä nyt on, mutta toisaalta mulla on nyt lääkkeitä enemmän kuin koskaan :open_mouth:

Niin se jäi eilen kysymättä, että mikäs se tuo naisten ryhmä on missä aiot piipahtaa?

Vilmasto ja muutkin.
Se on Malmilla.
Sain päidepuolelta vinkin kun kerroin, että sosiaalinen tuki vois olla tarpeen ja ihan mukavaakin.
Paperissa, jonka sain lukee näin:

Naisten Ilta, joka maanantai klo 16.30-18.30.
Kaipaatko arkiviikkoosi rauhoittumisen hetkeä, keskustelua ja levollista yhdessä tekemistä? Maanantaipäivien illansuussa naisille pientä syötävää, kahvia tai teetä, mukavia harjoitteita, vaihtelevaa, hyvinvointia tukevaa ohjelmaa läpi syksyn. Lämpimästi tervetuloa tutustumaan ja ammentamaan syksyyn voimaa ja luottamustamme eri-ikäiset erityiset naiset! Tule sellaisena kuin olet. Olet arvokas.
Paikka: Malmin yhteisötupa, soidinkuja 4-6c, 00700 Hki. Vapaa pääsy, välipala 1,50 e. Tila päihteetön ja esteetön. Lisätietoa osoitteesta malmi@helsinginkilta.fi

Www.helsinginkilta.fi

Ainahan voi käydä katsomassa! Ei maksa mitään! :slight_smile: Avoimella mielellä ajattelin piipahtaa kun saan vapaan illan maanantaiksi.

Mä muuten keksin itselleni hyvän tavoitteen! Toki olen tuossa muistojen marraskuu ryhmässä. Mutta 100 pv ilman alkoholia olis hieno tavoite minulle. Joskushan oli sellainen tempaisukin ja arvatkaa pohdinko sitä miten toiset pystyy! Tuohon on hyvä tähdätä! :smiley:

Oi, mikä upea tavoite! :slight_smile: Kolminumeroiseen lukuun pääseminen raitistelupäivissä tulee varmasti olemaan suorastaan juhlallista! Kaikki tsemppi sinulle! :slight_smile:

satanen on mahtava tavoite! peukutan :smiley:

Hahaa! Sit pitäis vielä osata laskea milloin tarjoan virtuaaliset kakkukahveet teille! :laughing: :laughing: :slight_smile: :laughing:

Junassa palaamassa sukukoimasta ja kiva reissu takana.
Junan lämmitys on todella kuumalla… huh huh. Hiki virtaa!
Alkotta selvitty, paitsi nyt join unissani valkoviiniä!

Muuta en oikein unestani muista, paitsi tuon juomisen. Unohdin siinä, että mullahan oli tavoitteet asetettuina. Vetäisin jotain 3 lasia viiniä ja sitten kesken kaiken muistin, että Ai niin. Purskautin viinit suusta ja huuhtelin vedellä tosi pikaisesti. Ja pohdin mitäs nyt sitten… ajattelin niitä alaskulautettuja lasillisia… :unamused:
Unessa taisin kuitenkin osittain lopulta tajuta, että oli kyse unesta. Tuntui helpottavalle.

Tiedän, että asiat muhivat alitajunnassa ja unissa niitä kelataan. Tuntui kuitenkin omituiselta herätä.
Jäin pohtimaan mistä tuo uni kertoi? Oisko se vaan niin, että koska päivisin on joutunut olemaan tosi tiukkana niin yöllä testailee lipsumista?

Näin viikonloppuna myös siskoni ja keskustelimme asiasta. Hänkin toivoo pystyvänsä vähentävän. Varmasti nuo asiat myllersivät päässäni. Oikeastaan aika normaali reaktio kun tarkemmin pohtii! Ja ONNEKSI unta vain. :smiley:

Voi tätä pientä päätä. :unamused: :unamused:

Totta, ei maksa mitään vaikka käykin tutustumassa siihen naisten iltaan :slight_smile:
Ja sitä sataa päivää minäkin olen pyöritellyt välillä päässäni vaan vielä se ei ole ihan suunnitelmiini mahtunut. Mutta kyllä pitää pitempää tipatonta ens vuonna lähteä minunkin tavoittelemaan. Sulla onkin Varjolilja jo aika komea luku tuossa mittarissa!

Vilmasto,
Sinne vaan. Yritän itsekin ehtiä! Tänään masispäivä, mutta reissu varmaan väsyttää. Sain onneksi edes jotain hommia tehtyä eli vaihdatin autoon talvirenkaat. Tyttäreni on toivonut itselleen joululahjaksi unisiepparia. Yritin löytää sopivaa netistä, mutta päädyin ostamaan tarvikkeet ja teen sen itse. Ajatus on, että ajattelen positiivisia ajatuksia sitä tehdessä niin siihen siirtyy hyvät fibat :smiley:
Joten nyt keitän kahvit ja laitan hyvää musaa korville ja alan näprää. En ole aiemmin tehnyt, joten nettivideoihin turvaudun ja kantapään kautta opin!

Vähän liian pitkä matka mulla sinne naisteniltaan, mutta ideana mukava. Kerrohan fiiliksiä sitten kun olet käynyt.

Samoin jotenkin hankala tarttua taas arkeen pitkän viikonloppuvapaan jälkeen. Yövuorot aluillaan eli töissä olen. Pitäis aloittaa duunit eikä naputella puhelimella nurkassa. Sen takia nurkassa ettei kukaan vaan yllätä selän takana :sunglasses:

Varjolilja hämärästä yöstä laittaa terveisiä.
On ollut rankka viikko. Olen ollut toooosi väsynyt.
Kävin viikolla juttelemassa päidepuolella ja kerroin, että ärsyttää, ketuttaa ja mikään ei oikein nappaa.
Osa oloista johtuu miehen ja mun välisistä nihkeistä väleistä. Tottakai jos ihmissuhteessa menee huonosti, väsyttää ja energiaa kuluu…

Onpa kuitenkin aivan totta, kun viisaammat kertovat alko-asioiden menevän 3 kuukauden sykleissä. Siis tarkoitan, että kun 3 kk tulee täyteen, on riski repsahtaa. Kaksi kuukautta on mennyt aivan mielettömässä pään sisäisessä pohdiskelussa. Mulla se on ollut jokapäiväistä ja aktiivista ajattelua. Asioiden katselua eri kanteilta. Sitten tuli selvästi tämä uupumus. Väsymys. Siitä kaikesta ajattelusta. Ja tietoisesti tätä alkoholiin liittyvää ajattelua olen vähentänyt.

Ns. Alkuhuuma juomattomuuteen on nyt kadonnut. Tilalle on tullut arki ja rehellisesti sanottuna ajatus: Tätäkö tämä nyt sitten onkin? :smiley: edelleen iloa siitä, että olen näin hyvin pystynyt olemaan juomatta, mutta toisaalta on taas vähän ihmeissään… :open_mouth: (no milloinkas minä tässä projektissa olisin ollut jotain muuta :laughing: Ihan yksi iso äimänkäki. ). Nyt tunnen kuinka arkeen astelee tyyppi nimeltä tylsyys.

Sain vielä tämän olotilan päälle parit ikävät sähköpostit. Rahallisesti mulle yksi iso juttu meni poskelleen. Asian piti olla jo selvä ja rahan tulla tililleni, mutta eipä sitten tullutkaan :frowning: En voi vaikuttaa asiaan mitenkään. Harmitti niin vietävästä, että sain 2 päivän hedarin. Mun tulot kun on hyvin epäsäännölliset, niin tämän piti ratkaista monta asiaa…Sitten vielä pari muuta juttua päälle niin avot! Ajattelin, että nyt jos koskaan tekis ”mieli vetää lärvit”. Mutten vedä.

Kokemusasiantuntija, jonka luona kävin oli kanssani samaa mieltä. Väsymys hyvin todennäköisesti johtuu tästä pohdiskelujaksosta. Pohdinta on kuulemma kuitenkin käytävä läpi. Kukin omalla tavallaan. Ja kertoi myös, että tämänhetkiset fiilikset ovat hyvin ”normaalit”. Se oli lohduttavaa kuultavaa. Ja on hyvä tiedostaa nämä eri vaiheet, niiden olemassaolo ja varautua ärtyisyyteen, vähän epämukavaan vaiheeseen.

Eli 100 päivää edelleen horisontissa. Aurinko pilvessä ja lievää merisairautta. Purjeissa ei paljoa puhuria, mutta eteenpäin mennään. Kapteeni vähän vakavamielinen, mutta hymy jossain kuitenkin lymyää!

Pecorino!
Jokohan sait tulokset?
Toivottavasti arvot Ok tai ainakin sinnepäin! :smiley:

Moi, kiitos kysymästä joo, ALAT ja GT oli 10 ja 11, eli eipä huolta niiden suhteen. Muutkin oli viitearvoissa. Kolesteroli oli noussut aika lähelle ylärajaa… se on tää suklaa ja kerma mitä vedän. Mähän en välttele mitään rasvoja tms, syön niitä hyvin huolettomasti. Saa nähdä kostautuuko…

Hei Peco!
Olipas mahtavia uutisia! Onneksi olkoon noin hyvistä arvoista. Katsotaan saanko minä vielä omiani alaspäin. Sokeri ja koesteroli pitäisi saada, maksa-arvot riittää kun viitearvoissa. Ihan tyytyväinen olen jos noin pysyvät.
Päänsärky jatkuu… mutta töihin pitäisi lähteä…

Otin kalenterin ja laskin. 100 päivää tulee täyteen 4.12. Olen silloin eräällä saarelle Suomessa. Juhlistan hetkeä merenrantakävelyllä! Toki sinne asti on vielä mentävä, päivä kerrallaan.
Muualle en näistä tavoitteista ole hiiskunut. Parempi olla hissukseen. Sopii minun pintaan paremmin.