piriöverit?

Tuossa juuri metyylifenidaateissa aikaa viettäessäni mietein, että mitä helvettiä minä muulloin näen opiaateissa… Normaalitilassa taas osaa nekin ajatella mielyttäväksi, mutta jos psykedeelit jätetään pois niin kyllä stimulantit ovat kaikkein parasta noin sekä hyöty, että huvinäkökulmasta :slight_smile:

Jos alkaa tuntua siitä, että on lamaantunut ja paikat alkavat mennä tunnottomiksi yms. niin on ollut jo hetken aikaa syytää soittaa ambulanssi todella vilkkaaseen :astonished:

Henkilökohtasesti mä oon sitä mieltä että millikin olis liikaa, mutta eihän toi nyt niin suurelta määrältä kuullosta, letaalilta varsinkaan… mun kokoselle toi tekis noin 35 mg…

Amfetamiinin yliannostuskuolemia tapahtuu, lähinnä suonensisäisen käytön yhteydessä. Erityisesti yhdessä ruumiillisen rasituksen kanssa amfetamiini voi aiheuttaa lämpohalvauksen, kuumeen, kouristuksia tai sydämen rytmihäiriöitä. Kuolemantapauksia lämpöhalvaukseen ja aivoverenvuotoon on raportoitu. Yliannostustilanteissa nopea lääkärinapu on tarpeen.

Yleisemmin amfetamiinin käyttö altistaa masennukselle, onnettomuuksille ja väkivallalle, sekä pistettäessä virusinfektioille (B-hep, C-hep, HIV).

Plinkin toimitus

Koska jotkut haluavata mennä eteenpäin, vieläpä vauhdilla.

Piriövereista taitaa olla topic jo ennestäänkin pystyssä, josta löytyy tietoa. Piriöverit voivat tulla yllättävänkin helposti jos annostelu ei ole hallinnassa ja piri voi olla toisella kertaa paljon enemmän jatkettua kuin toisella. Se kannattaa muistaa. Lisäksi on tärkeää muistaa juoda, koska piri kuivattaa elimistöä. Juominen saattaa myös helpottaa sydänkipuihin. Kun jollekin tulee överit niin juotavaa, lepoa ja Diapamia kehiin. Ja psykoosinkaan vaaraa ei kannata unohtaa, koska se tila voi johtaa jopa kuolemaan. :confused:

Miten tuo lämpöhalvaus noin niinku käytännössä ilmenee? Tää heppu oli riisunu itteltään takin ja sitten meni taju ja putos lumihankeen. Kuolema ei kuitenkaan ollut paleltuminen vaan myrkytys ja tosiaan normaali viitearvoinen annostus on 0,03-0,06mg, mutta jos toleranssi on kova niin en tiedä mitä se voisi jopa olla.

normaaleja överien tuntomerkkejä on mulla ainaki laatan lento tai kunnon överivetojen jälkeen tipahtaminen

Niin joo terapeuttinen annossahan onkin siten pienempi, mutta harva nisti taitaa sen tason annoksia käyttää. Jenkeissä myytävä adderall lääke( ADD/ADHD) on myynnissä 5mg tabletteina. Ja toleranssin omaava joutuu niitä syömään viihde mielessä jo kourallisen. Mutta piri on paskaa, joku tommonen 5mg toleranssitomalle voikin vähän piristää ja olla ihan hauskaa välillä ja nukkumaanki pystyy ihan kunnolla.Mun yks parhaista tyttökavereista on pirinisti ja tyttö on ihana muta helvetin surullista kattoo miten sen koko persoonallisuus muuttuu ja elämä on enemmän ja enemmän sekasin koko ajan… vihaan sitä paskaa. TEE JOTAIN ASIALLE!
Tossa sun kaverin tapauksessa niin se paleltuminen supistaa periferisiä verisuonia ja voi ehkä sitten senkautta vielä lisätä sitä amfetamiinin taakaa sydämmelle…

Paljon mahdollista tuo tipahtaminen ehkä levoamfetan kanssa, mutta ei sitä tipahtamiseksi voi kutsua jos oikeaa amfetamiinia vetää liikaa - siitä menee vaan taju kankaalle eli tajuttomaks ja usein kans sydänpysähdys liittyy tähän. Että tämä uskottelu, että övereistä tipahtaa ja vähemmän on enemmän ja toisinpäin (pätee kumpaankin suuntaan, mutta harvoin) niin on ihan sitä mielipuolten psyykelääkejatkosotkuja mihin ne on tomusokerin lisäksi muussannu kaikennäköstä muuta neuroleptiakin…

Jaman on ilmeisesti kokeillut amfetamiinia, toisin kuin hänen jälkeensä asetoniinilla höystettyä rotanmyrkkyä maistellut ja haistellut ghost.
Se on juuri sitä…mitä halveksun :smiley: Mutta jos ei ole aata niin ei ole mitään. Voihan sitä kaikkea paskaa vetää mutta minkä takia maksaa siitä niin hitosti kun kaupastakin saa varmaan fruktoosia ja laktoosia ja neuroleptejä tutulta skitsofreenikolta tai joltain lääkäriltä. Asetoniinia löytyy sieltä kosmetiikkaosastolta ja perunajauho, se vasta on jotakin se, se on juuri sitä mistä “tipahtaa” ku vetää överit.
Rotanmyrkkyä saa vissiin rautakaupasta ja netistäkin tilattua. Väsätkää siitä itellenne vuoden ilmaset pirit älkääkä antako rahojanne niille haiseville moraalittomille kusiaisille.

Oon aina nauranu näille “peltsissä on vanhoja lääkkeitä, muita huumeita tms. jatkeena” jutuille. Nytkö tää juttu on siirtyny piriin?
Miks kukaan lepteillä jatkas, varmaan ois suuri asiakaskunta sen tempun jälkeen? :unamused:

Jatkeet ja niiden jatkeet…

Övereitä ei tarvi olla vaikka paikat puutuis ja jähme kävis kroppaan.

Ei se kiva olo ole kun itsekin joskus on käyny ahneus eikä sitte pää tykkää enää olosta. Hallut, panta puristaa, pumppu jyskyttää, kuola kuivuu suupieliin, ruumiinlämpö huomattavasti noussut, toispuolinen totaalinen tunnottomuus, koordinaatiokyky jossakin eilisessä jnejnejne. Tasan yhden kerran noin, sittemmin olen oppinut vetämään sitä niin, ettei tule paska olo hetioitiskättelyssä taas. Paskafiilarit on paskasta piristä laskut, jotka on jotakin karmaisevaa, tai oli.

no mun (pienimuotoiset) “piriöyskät” on ainaki ollu lähinnä se tipahtaminen. sillon joskus aikoinaan viä ku nistas, ni monasti tuli “mörköö” otettua vähän liikaa. joko sitä nukahti vähäks aikaa, tai vähintään vietti seuraavat tunnit sellasessa koomassa että huhhuh. :smiley: miun edesmennyt elämänrakkaus aina naureskeli vieressä, et on se vaan niin hassua, ku mä käyn pinkin kiven jälkeen vitusti hitaammalla, ku mitä se kilokaupalla ryynejä syöneenä. :smiley:
tietenki sit jos otti ne pikku unoset, ni herättyään oliki aikas täpinöissä.

mutta olipa mulla yks sellanenki kaveri, joka nukahti aina pirivetojen jälkeen. lähes poikkeuksetta, laadusta ja määrästä riippumatta. usein tyyppien suut loksahti auki, ku tää äijä kävi ottaas vedot ja heitti saman tien sänkyyn pötkään ja kuorsaus vaan alko :laughing:

Hmm, mielestäni "tipahtamisen" merkitys puhekielessä tarkoittaa joko tippumista (esim. katolta), nauramista, nukahtamista tai juuri tuota “menee taju kankaalle”, eli sammumista, kuten asian ilmaisit.

Pointti siis se, että kyllä, “oikean” amfetamiinin liika vetäminen johtaa nimenomaan tippumiseen.

Mulla oli tossa n. 7-8 vuotta taaksepäin kun kaveri antoi mulle gramman aika tujua piriä pussissa, tarkoituksena ilmeisesti että säilytän sitä itselläni ja otan siitä aina vaan vähän kerrallaan (toleahan mulla ei silloin ollut lainkaan).
Paskat, kun päästiin kaverin kämpille niin menin vessaan ja rupesin kaatamaan sitä valkoista pulveria suuhuni ja aineen loputtua nuolin vielä pussinkin.
No, vähään aikaan ei tapahtunut mitään. Sitten kaveri (tietämättömänä että olin juuri vetänyt gramman piriä nollatolella) ehdotti että käytäis juomassa yhdet oluet ja hän heittäisi mut sitten kotiin (asuin vanhemmilla siihen aikaan). No, mentiin sitten sinne baariin ja sitten kolahti. Ei varsinaisesti piristänyt, mutta tulin sille tuulelle että halusin kertoa kaverilleni kuinka paljon häntä rakastan ja tuijottelin vaan euforisena ympäröivää maailmaa.
Kotiin kun pääsin niin nukahdin välittömästi. Parin tunnin kuluttua heräsin, nousin sängystä ja lähdin kömpimään vessaan kun kusetti. Sillä matkalla meinasin jo kerran pyörtyä mutta sain itseni kuitenkin väännettyä vessanpöntölle istumaan. Vessanpöntöltä sitten pyörryin täysin ja löin pääni lavuaariin. Heräsin kuitenkin heti. Nousin ylös ja lähdin kävelemään huoneeseeni ja pyörryin suorilta jaloilta huoneeni lattialle. Mutsi ryntäsi huoneestaan että “herranjumala, mikä sulla oikein on”. Sain itseni kammettua sängylle ja mongersin mutsille ettei mulla ole muuta kuin jotain verenkierron häiriöitä. Sängyssä nukahdin taas välittömästi. Seuraavana aamuna heräsin (onneksi) ja olo oli karmea. Koko ajan kun yritti nousta pystyyn niin tuli mustia pilkkuja silmiin. Kolme päivää sitten makoilinkin sohvalla tämän takia ja vasta viidentenä päivänä olo oli sen verran ok että uskalsin lähteä jopa ulos. Vasta puolentoista viikon jälkeen uskalsin palata töihin.
Että tämmöinen tarina mulla…

Juuri näin :unamused:

Övereitä on monen moisia, yksi on se että vain tipahtaa, yksi on se että oksentaa ja hikilentää ja sydän hakkaa, sitten on ne lievemmät ilmiöt kun ilmestyy se hattu päähän ja olo on yhtä viisas kuin marsulla. Sitten on se paras ilmiö eli aivan vallaton sekavuustila jolloin mistään ei ymmärrä enää mitään voi puhua ihan mitä vain vaikka nauriista ja villisioista, ehkä pukea jotain omasta mielestään hulvattoman hauskaa yllensä ja lähtea yleisille paikoille keräämään katseita, mikäli sitä vain pääsee ulos asunnosta kun järjetön tavaroiden pyörittelykin on sangen mielenkiintoista tai sten vain laulaa kikkaa aurinkolasit päässä ja vaikka pyöriä lattialla.

No onha noita övereitä tullut otettua, kun yleensä pyrin ottamaan mahdollisimman kovat kuosit. Yleensä tämä tarkoittaa vain tipahtamista.

Viimeksi noin vuosi sitten tuli vedettyä vähän pahemmat överit, kun piti testailla eri luukkujen antimia ja otettua aika paljon vaihtelevanlaatuista kamaa ja olin jo valmiiksi lähellä övereitä. Sitten sainkin käsiini todella paljon puhtaampaa tavaraa ja vaikka vedin sitä mielestäni varovasti, niin olikin yllätys miten hyvin kolisi ja sitten olikin hyvin lähellä, ettei lähdetty sairaalaan.

No kyllä tuon dexamfetamiinin(Dexedrine) kanssa olen ainakin selkeästi huomannut, että tulee jonkin verran normaali annostusta(5~15mg) saamattomampi olo, jos enemmän(+20~40mg) menee kerralla ottamaan… Tuollaiset isommat annokset johtavatkin yleensä siihen, että lojun vain paikoillaan, hörppäilen kahvia ja selailen nettiä… :unamused:

Joo en sitte tiiä mitä tää on mutta niskoja jomottaa semisti ja äske lensi pala. Pulssi suhteellisen normaali ellei vähän alhanen. Oon ottanu subua tuossa illalla ja piritöötit joku reilu tunti sitte. Ei nää överit oo johtuu varmaa tuosta sekakäytöstä… Ennenkin on niskoja särkeny ja en tiiä mistä lie johtuu ku vauhtia ottaa mut eiköhän se tästä. :slight_smile: