Tälle ois tietysti voinut tehdä omankin topicin mutta mua alkoi kiinnostamaan onko tosiaan esim. amfetamiinin suonensisäinen satunnaiskäyttö todellakin niin harvinaista kuin yleisesti luullaan? Ja satunnaiskäytöllä en nyt tarkoita sitä että viikon piriputkien välillä nukutaan pari kolme päivää ja sitten taas jatketaan.
Otetaan esimerkkinä ihminen joka käy töissä, käyttää esim viikonloppuisin (tai periaatteessa milloin tahansa duunin siitä kuitenkaan kärsimättä) pari, korkeintaan kolme päivää putkeen joitakin kertoja kuukaudessa mutta viettää kuitenkin suurimman osan elämästään selvinpäin. Eli käyttötiheys on ehkä samaa luokkaa kuin keskiverto bile/viihdekäyttäjällä (itse en vain osaa luokitella omaa käyttöäni miksikään biletykseksi kun ylensä häärään kotona erilaisten projektien kimpussa joista suuren osan olisin saanut aikaiseksi ilman piriäkin mutta huomattavasti hitaammin ja usein myös vastentahtoisemmin) mutta käyttötapa tästä poiketen suonensisäinen.
Tiedän, ettei meitä ole paljon, mutta rohkenen epäillä olenko kuitenkaan yksinäinen tilastollinen poikkeus?
Jotkut puhuu tuosta piikkikoukustaan ja sanovat jopa tykittävän vettä laskimoon. Siinä kannattaa olla aika varovainen, sillä ihmisen elimistö ei oikein siedä vettä, muuten kuin vatsalaukun kautta (näin koulussa sanottiin).
Maratoonarit sun muut hikipinkojat jotka joutuvat urheilusuorituksen jälkeen nestetiputukseen kuivumisen ehkäisemiseksi saavat suoneen suolaliosta.
Tiedä sitten sen vaarallisuudesta, mutta minä olen usein käyttänyt aqua sterilisatan sijasta steriiliä isotonista suolaliuosta injektoinnissa. Siis koskaan en ole pelkkää vettä tai suolaliuosta injektoinut - se nyt olisi aivan älytöntä.
Minä tiedän muutaman tapauksen, joka käyttelevät samalla tavalla. Ja sitten on niitä jotka vetävät joka viikonloppu pe-su, mutta ovat arkisin selvinpäin, käyvät töissä ja nukkuvat univelkojaan pois.
Minä ole muutamia vuosia käyttänyt amfetamiinia suonensisäisesti aina silloin tällöin (1-10 kertaa vuodessa). Tänä vuonna kerran ja se riitti. Taidan jättää amfetamiinit kokonaan sikseen. On se niin järkyttävää paskaa.
No tuota vesi tykitetynä, ainakin epästeriili ja isoissa määrin aiheuttaa kuulemma jotain punasolujen hajoamista ja on hengenvaarallista.
Itse olen pistänyt useinkin pelkkää steriiliä vettä ehkä metrin, kun on ollut kama loppu ja tolkuton piikinhimo. Sitä se vaan teettää, vaikkei fiksua olekaan. Ei siitä saa muuta kuin sen olon, että saa piikin
Suoraan sanottuna, jos mä nyt näiden kaikkien vuosien jälkeen, elämään väsyneenä ja burnouttina, rupeisin porsketta käyttään, ni luulenpa et vetäsin suoneen. Ja tyhmästi luulen myös, et se jäis satunnaiskäyttöön; nokittaminen on mun mielest inhan tuntusta eikä piri oo ihan varsinaisesti mun juttu mut jos “pakko” ois, ni rännäys.
Mul oli omanlaiseni piikkikoukku enne ku ensimmäistä kertaa olis ees piikittäny, siis ne muutamat kerrat toisen avittamana, joskus viistoistvuotiaana tuli sellanen käsittämätön idea et se tuntuis kivalta ja hyvältä. Siis enne sitä piikittämistä > ennen < jälkeen = kai mä ilmasin tän selkeesti ?
Ilmeisesti joku syvyysåpsykologfiaan kuuluva juttu.