Piriä suoneen vai nenään?

Tää varmaankin kuulostaa tyhmältä, mutta miten nopeasti fyysinen riippuvuus piriin suurin piirtein voi kehittyä? Lueskelin tossa devillen ja kultahampaan ja muiden paljon käyttäneiden juttuja ja tulin tosi surulliseksi. :frowning: Mietin vaan, kun en ole ikinä iskenyt mitään suoneen, vaan nokkaan. Tuttavat kuitenkin sanoo ettei piriä ole järkeä vetää ellei sitten rännitä, koska se toimii niin paljon paremmin. Kiinnostais kokeilla, mutta onko se just se juttu mitä ei pitäis mennä tekemään?

Älä tee sitä. Piriin ei kehity nopeasti fyysistä riippuvuutta eikä sen kohdalla fyysinen riippuvuus ole samanlaista kuin esim. opiaattien kohdalla. Kuitenkin siihen syntyy suuri riippuvuus. Niin psyykkisesti, sosiaalisesti kuin fyysisestikin. Kaverisi ovat sanoneet, että kannattaa rännätä. No tottahan se on, että vaikutus on paras piikittämällä. Vaikutus alkaa heti ja nousut tulevat kunnolla saman tien. Vaikutus ei vaan kestä yhtä pitkään rännäämällä kuin muilla keinoilla. Mutta jos haluat piriä käyttää niin älä käytä piikkiä! En sano siksi ettenkö haluaisi, että saat samanlaisia nousuja kuin kaverisi. Kyse on siitä, että pelkkään piikittämiseen jää koukkuun vähintään yhtä paljon kuin itse aineeseen. Saat siis hankittua melkein 100% varmasti ainakin riippuvuuden piikkiin. Ja se on todella kusinen.

Ihmiset alkavat heittämään esim. ryynejä, alkoholia tai pelkkää vettä vaan sen takia, koska on pakko saada rännätä. On pakko saada tuntea kuinka piikki puhkaisee ihoon reiän, etsiä suoni ja kun neula on suonessa, työntää mäntä pohjaan. Se kuinka nopeasti riippuvuus niin piriin kuin piikkiinkin syntyy on yksilöllistä. Piikkiin koukku tulee helposti jo ensimmäisellä kerralla ja koska pirin käytöstä tulee niin hyvä olo, sitä haluaa jatkaa. Kuten tuonne toiseen topiciin olen kirjoittanutkin, niin me ihmiset emme tajua, että jäämme koukkuun. Luulemme voivamme hallita ainetta, mutta aina se alkaa hallita meitä, mikäli emme pelaa alusta saakka hyvin selvillä pelisäännöillä ja tarpeeksi harvoin.

Piikittämiseen liittyvät myös taudit, ikävät jäljet käsivarsissa tai muualla kehossa, tukkoon menevät ja tulehtuvat verisuonet yms. Oma käteni olisi amputoitu loppujen lopuksi kun kerran käteni tulehtui pahasti ja pitkitin lääkäriin menoa. :confused:

Rännäämisen jälkeen nopeiten toimii nokittaminen, mutta jos inhoat sitä kun pirilimat valuvat pitkin kurkkua ja nenää kirvelee, niin ota pommi. Vaikutus alkaa hitaimmin, mutta kestää kaikista kauiten ja nousee tasaisesti. Kaikin tavoin piri kuitenkin toimii, vaikka ehkä eri tavoin. Se on hyvä muistaa.

Ja pakko vielä nussia pilkkua. Devilla ei Deville. :wink:

Ei ränniin! Piikkikoukku on varmaan yhtä paha, kuin psyykkinen ja fyysinen riippuvuus. Kyllä nokittamiseenkin jää koukkuun, mutta tee itsellesi palvelus,äläkä koske neuloihin.

Nokittaen vaikutus alkaa vähän hitaammin, eikä kohahtaen, kuten rännäämällä, mutta mikäs vika siinä on, kun et tiedä eroa? Siis jos nyt on pakko vetää… :unamused:
t.KH

Joo sori, Devilla. :slight_smile:

Ja kiitos kommentistasi. Oon niin naiivi, etten oo ajatellut sitä koskaan tuolta kannalta, vaan pelkästään niin että aineeseen jää kiinni. Nyt kun asiaa miettii, niin voin itse asiassa hyvin kuvitella miten asiat etenee siitä kun iskee ekan piikin. Ja on kai se niinkin, että jos kerran on saanut kokea jotain todella siistiä, niin miksi tyytyisi vähempään sen jälkeenkään. Saavutetuista eduista ei luovuta jne. Tai en tiedä sopiiko em. ilmaus nyt ihan tähän yhteyteen, mutta kuitenkin…

Kerroit jossain että oot käyttänyt piriä n. 9 vuotta hyvinkin säännöllisesti. Edelleen? Mikä tilanne on nyt, piikitätkö joka päivä?

Ja kiitos Kultahampaalle myös. Pitää kai vaan saada pidettyä kynnys jollain keinoin niin korkealla, ettei tule kokeiltua. Miten se onnistuu, sitä en nyt vielä tiedä. Koska silloin kun on tehnyt, vaikka alitajuisesti, päätöksen kokeilla jotain, niin siinä vaiheessa ei taida enää auttaa mitkään hyvät neuvot. Se ei ainakaan auta, että tiedostaa mahdolliset seuraukset teoriassa, ei todellakaan. Pitää kai yrittää välttää sitä seuraa jossa houkutus on suurin ja tilaisuus kaikkein lähinnä.

kakky… jos ei nenään muka toimi niin on aika todella outo juttu. Eri se niillä nisteillä on jotka tarvii jopa nukkumaan mennessä 0,5g töötit… En suosittele sulle piikkiä eikä KUKAAN muukaan TÄYSJÄRKINEN… Piikki on paholaisen tuoma esine maan päälle, pistä se pois, heitä se kauas mut älä VITUSSA koske niihin. Jos ei saa kiksei piristä muutenku rännäämällä ni… En tie… Unoha se damn piikki kakky! Tottakai ne nistit sanoo ettei toimi kun oma tole on katossa! Vielä kerran siis ELÄ KOITA!

P.S. Olen nisteiltä kuullu, että kun kerran piikkiin koskee niin siihen rakastuu… Ja mitäs rakastuminen meinaa, noh se meinaa sitä juuri että rakastat sitä piikkiä ja ilman sitä on vaikee olla… Tästä eteenpäin sun elämäs tulee olemaan pelkkää helvettiä…

P.P.S Sori vaan kaikki RÄNNÄÄJÄT jos sattuu mun manaus piikkiä vastaan… Blaaah…! :arrow_right:

P.P.P.S Meen blosseille ny!

Thisnuty: Joo kyllähän se toimii nokkaan, totta kai, mutta miksi nyt ihmiset yleensäkin aina vaan haluaa enemmän kaikkea…?

Myönnän kyllä, että te kaikki ootte ihan oikeassa, ja oikeastaan noi kommentit on olleet enimmäkseen sellaisia kuin ajattelinkin saavani. Hyviä siis. Vaikka mikään suuntaan tai toiseen heitetty kommentti, kielto tai kehotus ei tosielämässä pysty vakuuttamaan ihmistä joka on jotain päättänyt tehdä, niin kiitti silti. Mä yritän pysytellä loitolla ja katson toiseen suuntaan jos piikki tuijottaa. Toivottavasti vaan ei kukaan piikitä selkään… Hitto, olipas sairaan tyhmä juttu. :open_mouth:

Mä vedin vauhtia todella pitkän ajan, melkein vuoden niin etten rännännyt. Ja mun käyttö oli jo ennen rännäämistä jo ongelmakäyttöä. Ja sit ku aloin tykittää, niin siit alko semmonen helvetti et nyt oon vast pääsemäs eroo koko roinast. Ja myös piikittämiseen tulee himo. Joskus joutu heittää hihaan pelkkää vettä, kun muuta ei ollu. Ja nyt käydessäni maksakokeissa labrassa, tuntu et ois saanu pienet sävärit siit verikokeen otosta. Oikeest kädest ei löytyn suonia ja mun piti näyttää et mihi suonee kannattaa tökätä.
Et kyl mun mielest jos pirii alkaa vetää ni ehdottomasti suonee. Siihen se lopulta kuitenkin menee…jos aineesta tykkää ja sitä pitkään käyttää.

AAARRRGHH! Tuota vähän pelkäsinkin, oli mukana sitten ironiaa tai ei. :cry:

Ai onko? Minkälaisia idioottituttavia sinulla oikein on? Sori vaan, mutta kannattaa vaihtaa seurapiiriä ennenkuin alat itse toistelemaan näitä päättömiä viisauksia…

Tästä totuudesta voidaankin sitten olla montaa mieltä. Onko se paras mikä alkaa heti ja nousut on kovimmat ja vaikutus kestää lyhyemmän aikaa? Jos se on mitä hakee niin kai sitten, mutta voisko joku joskus viitsiä etsiä jotain muutakin… :confused:

Kysymys kuuluu: piriä vai ei piriä? Sen jälkeen on melkein sama kuinka taplailee.

tätä olen joskus miettiny: mikä on pommi? siis syödään, mutta siis häh? miten se semmonen on. tai siis… nii. en mie tiiä mistään mittään.

Otetaan vaikka rizzla-paperi ja pistetään siihen päälle hiukan piriä, sitten siitä kääritään vähän niinkuin karkki, eli se piri paketoidaan siihen paperiin… Sitten nielaistaan se ja sitten se purkautuu vatsassa.

ahaa, kiitos. taas yksi häiritsevä asia vähemmän :slight_smile:

abo.fi/~rhedlund/vamma.html

TOIMII SE. :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: