Se on halpaa. Sitä on tullu litkittyä rahapulassa litratolkulla. Tosin onhan tuota Markiisiakin tullu lipitettyä, samoin näitä ihmelitkuja niinku karpalococtailia.
Nykyään sitä testailee tee-se-myös-itse sekotuksia, vaikia sanoa mikä paras. Salmiakkikossu-Ed-energiajuomaa (menee kalliiksi), kaakaota ja minttuviinaa, kokista ja kossu-vodka-vaniljaa, Jägeria itetehdyn sokeroimattoman marjamehun kanssa…ja jos tahtoo päästä hengestään niin Submarine (en oo nimestä täysin varma) jossa shotti viskiä laitetaan laseineen päivineen olutlasiin. Anisviinat maistuu myös, ouzo, raki ja sambuca. Katkerot ja kuiva valkkari tökkii ja pahasti.
Olutta tullu kokeiltua hunajan kanssa mikä menee jo omituiseksi, yllättävän hyvää.
Mutta paras? Sherry. En muista mitä merkkiä se eräs oli (sininen pullo) mutta pirun hyvää se oli.
Onhan se Kissanminttu-juomakin hyvää mutta makeissa juomissa on aina se sudenkuoppa että seuraavana päivänä krapula on potenssiin kymmenen verrattuna normijuopotteluun. Sen takia sitä välttelee ryypätessä Pina coladaa ja valkovenäläisiä, oli se kui hyvää tahansa, maito kun ei oikein sovi ton alkomaholin kans.
Oluesta tulee sellanen pöhnänen olotila että se menee lähinnä janojuomana tai rentoutuessa, niinku muutki markettialkoholit. Päähän ei mene ja kusella saa ravata toistamiseen.
Välillä tuntuu että levitoimaan. Krapula on joskus iha jännää jossei mikään paikka ole kipeä/rikki eikä tarvitse lähtiä mihinkään ja seura ja mahdollinen seksi on hyvää.
Kaadun jompaan kumpaan suuntaan, Lasol tai sinol. Sinolissa kiehtoo se väri ja maku. Hieman aromikas ja polttava. Lasol taas on liian väkevä enkä pidä sivumausta jonka tuntee vielä tuntien päästä. Pullot on niitä parhaimpien näkösiä voittaa kaikki lasipullot mennen tullen. Sinol maistuu… kevään raikkaudelle. Hieman mynthon -pastillin vivahteinen. Jälkimaku on paljon parempi mitä lasolissa. Pehmeä ja aavistuksen kirpeä mutta ei niin kirpeä ettei sitä voisi juoda. Olotilaa voi kuvata sanalla sivistynyt. Tumma “känni” on lasolille omiaan, onhan se hevenen halvempaakin. Vuosikerta sinolia olen saanut maistella kahdesti. Viimeksi sain käsiini 80-luvun taitteessa, Tukholman slussenilta löydetystä purnukasta joka vei kirjaimmellisesti kielen mennessään. Ehdoton valintani on parhaaksi alkoholijuomaksi Sinol!
Ja nykyään jostain käsittämättömästä syystä tämä vannoutunut kaljan lipittäjä tilaa baarista siiderin, mansikka light-siiderin nimittäin. Oon alkanu pitämään makeista ja sekös nolottaa…
Ennen lemppari oli ihan gin tonic, mutta kyllä semmoinen ihanan äklö pina colada on huippu hyvänä iltana, ah…
Sangriat oon tainnu tältä kesältä juoda, mun kämppä kun haisee vieläkin sille punaviinisekotukselle viime perjantain jälkeen niin on pieni yliannostus tullut sitä moskaa…
Hmm, paras on Kylmä Keppana! heh. Sit on raparperi siideri pitäshän se jo kaikkien tietää. Wiskeistä Jack Daniels. Menee päähän. Nopsaa.
No en tiiä pasi viheraho sanois tähän että Sisu-Viinaa ja omppumehuu…Rainbown tietysti
Edit. niin wiskeistä vielä Four Roses (olikohan tolla nimellä), on ihan hyvää. Ei valittamista, Sit taas näist energiajuoma-viuna sekotuksista en sen takia digaa ku ne käy sit pumpun päälle ku niitä juonu sen illan mittaa vaikka kymmenen.
Jos pitää vetästä kännit nopsaan, niin parhaiten se kohdallani onnistuu teguilalla.
Konjakit ja viskit myös ovat mielestäni oikein mainioita, vaisinkin kunnon sikarin kanssa nautittuna. ( not kidding )
Erikoisemmat öölit myös lähellä sydäntä, alkosta pitää aina kopata mukaan aina yksi vähän eksoottisempi ja hevimpi pullo bisseä.
Nyt ei taas ole maistunut aikoihin alkoholi muutamaa bisseä lukuun ottamatta. Kallistun enemmän yrtin lumoihin, ja hyvä niin.
No bisse ja kuivat siiderit ja lonkero, niitä menee eniten. Viskikin kelpaa esim. Four Roses, Seagram’s VO, Jack Daniels ja Black Velvet.
Jos tulee shotteja juotua niin salmari ja horna on hyviä. Drinkeistä Long Island Ice Tea, jeggubattery ja valkovenäläinen on hyväks havaittuja.
itse tykkään viskistä mutta kaipa paras juoma on jääkylmä olut nautittuna tuopista.maun puolesta varmastikin tämätämä koppargsbergin metsämarjasiideri.joskus tykkäsin Diesel teinarilikööristä(sori jos jonkun lempijuoma ) joka maistuu ihan suuvedeltä.
crowmoore on jees,kunhan ei se extradry kun siinä se hiivan maku jo hiukan tunkee läpi itsekin vallan juon kuivaa omenasiideriä se näin humalahakuista juomista ajatellen nr#1 ! upciderillä oli sellasta extradry myynnissä joskus oiskohan viime kesänä ollut niin se oli kanssa hyvää juomaa,ei maun takia mutta itse ainakin pidin siitä.’
ja itse nyt tosiaan sen 4 0,5 bissee juonu ja melkosen nousuhumalassa olen.joten väkevät on no thx paitsi silloin kun on aivan VITUN jurrissa.