valkovenäläinen on mun suosikki sillon kun on rahaa hyvin vaik tietty on muitakin yhtä hyvii drinkkejä aina sit vaan jotenkin menee tohon valkovenkkuun kun se on melkein ainoo minkä tietää nimeltä, baaris on hyvä sanoa kassatädille et laita joku hyvä drinkki niin se on kiva yllätys et minkälainen tulee, crocs tail(kaupasta) on kans hyvä kun sisältää alkoholin lisäksi kofeiinia ja tauriinia, greippi lonkero maistuu joskus kans mielettömän hyvälle…porukoitten kanssa iltaa istuessa valkoviini sopii parhaiten
Kalja ja sorbus :mrgreen:
Oma suosikki on vahva olut (8%) kännäämiseen. Ei näillä miedoilla koloskaljoilla saa kuin pehmopöhnän ja väsymyksen. Nykysin kylläkin tämä kännääminen jäänyt vähemmälle ihan muun aineen takia (tänä kesänä 5. kännänny). Nykyisin helvetin huono viinapää. Reilu vuosi sitten kun kännäsin säännöllisesti ~5x viikossa. Ei krapula tuntunut miltään.
väkevist tequila, hyppytyhjyyteen ja kossubattery.
Paras olut ehdottomasti Fosters
Olut, tumma Kozel erityisesti, tenuttamiseen siinä on turhan vähän prosentteja mut nautiskelu- tai ruokajuomana ykkönen. Jos humalahakuisesti juodaan, ni sit se kylmä Karhu tai vaikka Sandels.
Jotkut siiderit menee janojuomana, mm. Upciderin puolukka on herkkua, kun ei oo niin tavattoman makeeta.
Baarimestari tilaa itse itselleen joko Kelkkaa, toisinaan Vallatonta ja spessuina tilaisuuksina Orgasmi Österreich’n
kesällä ecusson-siideri, joku kuiva valkkari ja kevyet bisset tyyliin hoegaarden. talvella ja syksyllä maistuu tummemmat bisset, viinat kuten rommi, jallu (no tää maistuu kyl aina ) ja viski ja joskus harvoin punkku. mut jos saan valita niin useimmiten mä tota ecussonia otan, jos parille lähden…
Olvin tuplapukki! Saako sitä alkosta? En koskaan käy alkossa, laivalla olen sitä vaan juonut.
Eli siis olut ja omenasiideri (karpalokin on ihan jees).
Mulla on myös vahva tunneside San Miguel oluseen.
j.P. Chenet, Kossubattery, teguila sunrise, fernet branca, kelkka… Kalja kusettaa, siideri närästää ja lonkerosta särkee pää. MUTTA tän kesän lempijuoma on ollu se raparperi sidu
^No ainakin siitä saa hyvät kännit
Viina on viisasten juoma ja six mä jätänki sen homman niille ketä sen osaa tehä oikein. vittu peace
tequila, lonkero ja valkovenäläinen!
alkoholia ei tueta! mut parasta on varmaanki siiderit, ja shamppanjat… mutta vanhana alkoholistina on tullut maistettua kaikkea…
Ananas-siideri on saatanasta. Ja Upciderin koko tuotanto. Kenties parhrai siideri on Mallaskosken Makia Päärynäsiideri.
Galliano on muuten myös hyvää.
Kaikki missä ei maistu alkoholi, esim. makeet siiderit (mieluiten lightina, täältä ei saa prkl), vodka appelsiinimehulla jne… Joskus kyllä tekee mieli esim. viiniä ihan viinin maun takia. Mulle kans tulee hankalammin darra jos alkoholi ei maistu eli siksikin suosin juomia, jossa alkoholi ei pahemmin maistu.
Lemppareita Suomessa oli mm. Kopparbergin vadelma-light-siideri, Kurko verigreippi-lonkero, Green Apple Light jne… Peruslonkero oli mun suosikki ennen kans, mut tuli litkittyä aikanaan sitä sen verran, että nykyään harvemmin tekee mieli. Mut eipä noita lonkeroita ja nami-siidereitä täältä saa. (Ja tiedetään noi mun mainitsemat ei oo oikeita siidereitä, jos aletaan nipottamaan.)Täältä saa sit niitä oikeita enemmän kuin tarpeeks, mut ne ei ole yhtä hyvii ja niistä saa kanssa päänsäryn useemmin kuin suomalaisista serkuistaan.
Täällä mun yksi suosikki on Think Pink Vodka, jonka lantraan tonic-vedellä. Siinä vodkassa on mausteena vadelmaa mikä tekee siitä paljon helpommin alas uppoovan. Jos haluun nopeet kännit, niin tolla onnistuu varmasti kun latrinkia ei tartte yhtä paljon. Ja darrakaan ei yleensä iske yhtä pahasti kuin muiden viinojen kanssa läträtessä. Petollista toi kyllä on; tulee niin nopsaan känniin, että sekoilutkin on sen mukaisia. Täytyy siis olla varovainen kyseisen litkun kanssa varsinkin jos erehtyy julkisille paikoille.
Jääkylmä Baileys on myös syntisen hyvää, mut ei liiallisissa määrin tai alkaa öklöttään.
viski ylipäätänsä (ei jenkkiviskit)
Glennfiddich ilman jäitä oikeasta lasista, jotain erittäin maukasta ja nautinnollista.
Voiskin pikkuhiljaa lopetella hiljaista protestia alkoa kohtaan, kun poistivat don sanchon valikoimista. tällä hetkellä ei ole suosikkiviiniä, sen etsiminen alkaa, kun kelit viilenee. kesän aikana on tullut foster’sia juotua ja saimaa-olutta.
Vodka.
valkkari ja lonkero.
kun vielä dokasin, tequila.
^ tere, mikä meno?
2€:n päärynäsiideri (onko ne nyt sit Rainbow).
Leijona viina,pullonsuusta otettuna päivittäin.Hauska juttu muuten,ennen klo 22.00 juotuna toi 0.5l,niin aamulla puhalsin klo 7.00 joka aamu nollat viikon ajan(oli sellanen 0 tolen työmaa).