Velkaa kertynyt useista luottoyhtiöistä n. 65ke. Laskin että yhdistämällä kaikki ns. paskalainat säästäisin 700e/kk lainanhoitomenoissa.
Yhdestä pankista lainaa hain, ja suhtautuminen oli aika nihkeää. Grustly group ei saisi näkyä tilioitteissa ja luonnehtivat tilannetta vaikeaksi.
Minulla olisi kuitenkin takaaja lainalle, tai ainakin n.50ke osalle siitä. Ihmettelen miksi pankki suhtautuu asiaan näin nihkeästi, vaikka takaajakin on?
Onko sitä persona noin grata loppu ikänsä koska pelannut ja ottanut lainaa? Mitään maksuhäiriöitä ei kuitenkaan vielä ole ja tällä lainalla sen saisi estettyä.
Ei ole kokemusta pankista tässä laina-asiassa, mutta yksi paikka, mikä myöntää järjestelylainaa (ei siis mikään pikavippipaikka) kertoo sivuillaan, etteivät voi auttaa, jos tilillä on paljon rahapelaamiseen liittyviä tapahtumia. Tämä siksi, että tarkoitus on järjestellä lainat uudelleen ja ehkäistä lisävelkaantuminen. He vaatii näyttöä kuuden kk:n ajalta, että pelaaminen on hallinnassa. Käsitykseni mukaan näin on myös esim. velkajärjestelyyn hakeutuessa?
En usko, että loppuikä menee tämän asian kanssa, mutta tarvivat varmaan pankissa jotain todistetta, että pelaaminen on hallinnassa. Tämä pienentäisi heidän luottoriskiä.
8 paikasta on velkoja. Pankin nainen lupasi vielä soitella, mutta jos sopisi suoraan että katsotaan muutaman kuukauden päästä uudestaan.
Ja kyllähän noita pelejä on joulukuultakin, että varmasti sitä virkailija mietti. Jotenkin ärsyttää silti maksulla 1400€/kk, kun yhdistämällä saisi sen viimeisen mahdollisuuden ja “elämän takaisin”.
Kirjoitinkin tästä enemmön tuonne omaan ketjuun, mutta Solidate on tuo yritys. Mitä itse tutustuin ja olen kuullut palautetta, niin kuulostaa ihan hyvältä. He ei suoraan tarjoa lainaa, vaan tilanteen mukaan voivat ehdottaa myös ulosottoa tai velkajärjestelyyn hakeutumista. Itselleni siis tuli vastaus, että voin yrittää uudestaan myöhemmin, jos/kun pelaaminen on hallinnassa. Ihan maksimisumma taisi olla 50 000 €, mitä myöntävät.
Ymmärrän täysin pankkivirkailijan ratkaisun. Olethan kertonut myös tälle takaajalle, että olet pelannut myös tässä kuussa ja takaus tulisi koskemaan lainaa, jolla kuitataan vanhoja pelivelkoja? Jos et, niin nyt olisi peiliinkatsomisen paikka.
Noin, olen kyllä rehellisesti kertonut kaikille osapuolille tilanteesta. Kaikki sen tiedostavat.
Miksi pitäisi katsoa peiliin? En nyt ihan ymmärrä? Joka tapauksessa kyhennän velkoja 1400e/kk mukisematta.
Kyse olisi yhdistely lainasta, jolla pääsisin uuden elämän alkuun.
Kuten mainitsin, minulla ei ole maksuhäiriöitä enkä ole jättänyt velkojani maksamatta. Tottakai ymmärrän että historia on mikä on, mutta että oikein peiliin pitäisi katsoa? Se nyt kai vittu sanomattakin on selvää tällä palstalla liikuttaessa. Kunnon fariseus.
Sohaisin tarkoituksella ja pahoittelut kun osuin harhaan. Usea pelaaja, minä mukaan lukien kun ollaan vaan aika jääräpäisiä valehtelijoita mitä tulee pelaamiseen. Hienoa, että olet kertonut kaikki summat ja viime kertaisenkin pelaamisen täysin rehellisesti läheisillesi.
Juu ei mitään, ihan hyvä että sohaisit ja pankissakin sohaisivat. Pahoittelut sanavalinnoista.
Tilanne on mikä on, jokainen ansaitsee sen viimeisen tsäännssin ja tämä se on meikäläiselle. Tiedän että monella on mennyt luottotiedot, se mulla olisi myös edessä jos en saisi tätä lainaa. Uskoisin että joku pankki tähän tarttuu. Siksi kysyin onko muilla kokemuksia hyvästä tai pahasta vastaavan asian suhteen.
Pankilla on myös tietty moraalinen vastuu.
Vaikka olisi takaaja niin tuore pelihistoria painaa vaakakupissa aika paljon. Takaajan olisi mielestäni olla täysin tietoinen siitä mihin on ryhtymässä. Itse en tule ikinä takaamaan yksityishenkilön lainoja jos taustalla on tuoretta pelihistoriaa, huumeita tai muita päihteiden runsasta väärinkäyttöä. Onhan tilaanteesi kieltämättä kyllä aika kinkkinen. Toivottavasti saat asiat järjestymään. Hyvää pelitöntä uutta vuotta!
Olo on suoraan sanottuna toivoton, 45000 euroa menossa ulosottoon, enkä tiedä, voinko saada mistään niin isoa yhdistelylainaa. Täysin oma moka, otin yhteyttä oikeusaputoimiston velkaneuvojaan, jos häneltä saisi edes jotain järkeistämistä mahdottomaan tilanteeseen. Olen henkisesti varautunut syömään 10 vuotta kaurapuuroa, ja olemaan ilman ihmissuhdetta, tuskin kukaan haluaa luottaa tällaiseen idioottiiin,
Hei
Kokeile saada lainaa toisesta pankista.
Itse sain takaajan avulla 2016 yhdistelmä lainan eri pankista kuin olin itse silloin asiakkaana. Vanha pankki ei olisi myöntänyt peli siirtojen vuoksi. Siirsin asiakkuuteni sinne lainan maksun jälkeen. Mutta ole varovainen jos peli piru ei ole hallinnassa. Minulle yhdistelmä laina oli taivaan lahja mutta kun en ollut päässyt eroon peleistä niin otin lisää velkaa sen rinnalle. Yhdistelmä laina on mahtava juttu jos pelit on taakse jäänyttä elämää.
Mullakin olisi takaaja, plus saatavat eivät vielä ole ulosotossa. Pelattu on, mutta viime aikoina tyhmänä sinä viimeisenä keinona “voittaa niin iso summa, että saa velat pois”, ei missään nimissä tuhansilla.
Kävin ihan uteliasuuttani tuon Solidaten sivuilla ja hain muka lainaa, jolloin he pyytävät päästä nuuskimaan pankkitililleni.
Tuloksena oli että ehdottivat minulle heidän kauttaan lainanottoa, koska heinän mukaansa vaikuttaa siltä että maksan isoja korkoja ja heidän korot ovat max. 10%.
Minun analyysi heistä on että joku robotti tekee nuuskinnan ja antaa “analyysin”. Tämä meni kyllä aika mönkään koska minun maksamani lainan korot ovat huomattavasti alemmat kuin mitä ko yritys tarjoaa.
Eivät mitenkään maininneet että olen pelannut 24. Pv 430 eur Pluspay Finlandin kautta rahapelejä.
Uskon, että heitä lähinnä kiinnostaa että on säännölliset tulot ja rahaa enemmän kuin 100 eur tilillä.
Tämä Solidate ei ollut mun juttu, mutta voi olla jollekkin avuksi. Minä voin selvitä vaan talouden tarkalla suunnittelulla en lisä lainaa ottamalla tai yhdistelemällä lainoja.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille ja toivottavasti pystymme olee pelaamatta.
Juu, käsittääkseni se analyysi on tekoälypohjainen. Minulle tuli kyllä tosi tarkka analyysi, missä näkyi pelaamiseen tililtä menneet tapahtumat: summa oli kyllä melkoinen herättelijä, vaikka toki olen itsekin laskeskellut summia yhteen.
Ei varmaan kaikille sopiva ratkaisu, mutta minua auttaisi paljon maksaa vain yhtä, n. 10 % korolla olevaa lainaa kuin useampaa, joissa osassa on korko lähes 50 % ja lisäksi korkeat käsittelykulut. Toki yritän nyt itsekin tehdä kaikkeni, ettei velkasumma ainakaan kasva, vaan päinvastoin kääntyy laskuun.
Pankkilaina ei ole itselleni ratkaisu, koska en kehtaa/voi pyytää ketään takaajaksi ja peliongelma on ollut hallinnassa niin vähän aikaa. Retkahtamiseni ei ole myöskään mikään mahdottomuus, vaikka nyt tuntuukin, etten ikinä enää pelaa.
Jos päädyt yhdistelylainaan, niin hoida edes luottotiedot pois jollain pienellä maksulla ja maksa sen jälkeen vasta pois se lasku. Itse yhdistin lainoja aina 99k asti. Takaajatkin oli osalle summasta ja silti sorruin vielä pelaamaan. Ensisijaisesti pitäisi ensin hoitaa ongelma, kun olet ollut esim. vuoden pelaamatta, niin ehkä sitten kannattaa miettiä yhdistelylainaa.
Tiedän kyllä että helpottaisi rahallisesti se nyt, mutta sillä ajaa itsensä helposti ahdinkoon.
Olethan kuitenkin varmasti jo aiemmin “yhdistellyt” lainoja, kunnes olet sortunut ja ottanut taas muualta lisää? Näin ainakin itse toimin usein.
En halua vittuilla, koitan vain kertoa kuinka näissä yleensä käy. Nimerkillä kokemusta on ja monella muulla myös.
Täysin omakohtaista kokemusta ei ole, mutta olen yrittänyt järjestellä puolison n. 80ke pelivelkoja. Laskeskelimme jo etukäteen, että koska pantattavaa omaisuutta ei ole, mikään pankki ei lainaa ilman reaalivakuuksia tuollaista summaa (vaikka olisi henkilötakaajia). Minä ja puolisoni vanhemmat olemme lainanneet yhteensä n. 55ke, vielä on siis jäljellä n. 25ke kiskurikorkoista lainaa, eikä se mihinkään lyhene kun pelkkää korkoa maksaa.
No ajattelimme että keskituloisena tuon 25ke lainan saisi kilpailutettua, kun olisi takaajiakin. Ajatuksen tasolle se on jäänytkin, sillä kaikkialta, mistä puoliso on lainaa hakenut on tullut pelkkää hylkyä. En tiedä sitten, onko punainen vaate ollut tuo, että maksaisi lainalla toisen lainan. Ihmetyttää suuresti, silloin kun pelasi niin lainaa tuntui irtoavan sieltä sun täältä, mutta nyt kun yrittää järjestää asioita, niin ei tule kuin sontaa niskaan.
Pitänee vielä ehdottaa puolisolle tuota Solidatea, tuo max. 10% korko kuulostaa taivaan lahjalta nykyiseen tilanteeseen verrattuna.
Olisi mukava kuulla, jos joku on saanut järkeväkorkoisen järjestelylainan, jotta mistä sellaista kannattaisi hakea.