Kannattaa tarkistaa ettei ole piilokuluja tms mukana. Muistakaa, että teiltä takaajiltakin menee luottotiedot jos maksusuunnitelma ei toimi.
Jos puolisolla on yhtään peliongelmaa vielä jäljellä niin ei kannata taata mitään.
Voipi olla niin, että tulee uusi retkahdus ja taas uudet velat. Niin on käynny monille pelihulluille.
Jos kiskurikoroilla tarkoitat niitä ennen 1.9.2019 otettujen pikavippien yms. superkorkeita korkoja, niin niihin kannattaa vaatia kohtuullistamista! Tuon jälkeen otetuissa lainoissahan on se ns. 20% korkokatto. Korkojen kohtuullistamisvaatimuksella se n. 20% korko voi olla mahdollista saada myös vanhaan lainaan.
Kuluttajaneuvonnan sivuilta löytyy hyvät ohjeet asiaan! Ihan tiedoksi muillekin jos löytyy itseltä vielä näitä koronkiskontalainoja.
Kiitos vinkistä ja varoituksesta. Alunperin tarkoituksena olikin että puoliso vain kilpailuttaisi lainansa, mutta kun ei lainaa saanut, niin ajattelimme että auttaisivatko takaajat asiaa. Sehän tässä onkin, kun ei voi olla varma, ettei retkahdusta tule. Tietämäni mukaan on nyt ollut reilun puoli vuotta pelaamatta. Hallinnoin tällä hetkellä puolisoni tiliä, joten sieltä ei pääse huomaamattani pelaamaan (myös verkkopankkitunnukset minulla). Mutta kaipa riippuvainen keinot keksii, jos on pakko pelata… On kyllä alkanut hoitaa ongelmaansa, ja on pelit poikki -ohjelmassa mukana.
Kiitos vinkistä, korko on yli 20%. Mutta laskin, että vaikka korko laskettaisiin tuonne 20%:iin, niin pelkää korkoa maksettaisiin silti vielä useampi vuosi, koska laina otettu annuiteettina. Tosin tuolla lainasummalla onhan jokainen korkoa alaspäin saatu prosentti euroissa merkittävä (jos maksaisi maksusuunnitelman mukaan lainan loppuun asti).
Oletteko yhdistelylainaa hakeneet käyneet pankissa paikan päällä, vai täyttäneet nettihakemuksia? Mahtaako sillä olla vaikutusta? Ainakin isommilla pankeilla taitavat kaikki hakemukset mennä ensin automaattikäsittelyyn, mutta onko kenelläkään kokemusta, että pankin toimihenkilö olisi voinut poiketa automaattikäsittelyn tuloksesta?
Itsellä nyt sellainen tilanne velkaneuvojan kanssa puhumisen jälkeen, että se on yhdistelylaina tai ulosotto…Mulla olisi takaajat, joilla vielä laittaa reaalivakuus, mutta silti pelottaa, että jokainen pankki sanoo ei. Kaurapuurolla elämisen kestää vielä, mutta ei tätä häpeää ja pelkoa. Toivottavasti löytyisi edes yksi pankki, mikä olisi inhimillinen.
Takuusäätiön takauksella pääsisi tuosta henkilätakauksesta eroon. Noilla on sellanen puolen vuoden jono. 34.000e voivat enintään taata normaalikorkoista pankkilainaa.
Takuusäätiön takauksella tulee joku luottotietomekintä uusia velkoja ei saa ja vanhat luottokortit ja limiittitilit kiinni.
Mulla noin 45000+ velkaa, ja tosiaan reaalivakuudet mahdollisia. Oon valitettavasti aika pienituloinen, huolettaa että pankit tyrmäävät sen takia., vaikka hyviä elementtejäkin mun tilanteessa toistaiseksi on.
Joo tuo on pitkä tie maksaa 45.000e laina takasin ja mitä tahansa voi tapahtua jossain yli 10 vuodessa mikä on varmaan maksuaika (työttömyys, sairastuminen tai jotain). Ulosotossa sentään raksuttaa se 15 vuoden vanhentumisaika, jollei aiemmin mene velkajärjestelyyn. Lisäksi uo vie vaan mitä laki määrää pankki vie kaikki mitä irti lähtee.
Sain yhteishakijan kanssa sellaisen lainan, että sain yhdistettyä kaikki muut paitsi yhden, maksettavaa jää kuukaudessa yhteensä 572 euroa, hieman vähemmän kuin ulosoton kautta. Tiukkaa tulee, mutta kun luottotiedot pysyvät, jää pelivaraa enemmän, mahdollisesti vaihdan jossain vaiheessa halvempaan asuntoon, ja teen ylitöitä. Pelannut en ole sen jälkeen kuin tajusin, että koko elämäni on vaarassa tuhoutua tätäkin pahemmin.
Toivon omasta puolestani. että jokainen peliriippuvainen osaa hakea ajoissa apua, ja katkaista putken viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa pelaamaan velalla. Ja jos velkaa jo on, niin puhukaa läheisille heti, ja ottakaa yhteyttä velkaneuvontaan ennenkuin on liian myöhäistä. Itse pelastuin vain täpärästi läheisten hyvän tahdon ansiosta, ja elämä tulee olemaan tiukkaa todella pitkään., mutta en valita, koska itse mokasin.
Alku meni ehkä aiheen ohi, mutta itse aiheesta: Yhdistelylainan voi saada yhteishakijan kanssa netistä kohtuullisen helposti, ja ihan kaikki firmat eivät onneksi ole riistäjiä, vaan ihan inhimillinen korko ja kuukausilyhennys ovat ainakin oman kokemukseni mukaan mahdollisia. Mutta ennenkuin yhdistelylainaa haette, sulkekaa jokaikinen pelitili, mikä teillä on olemassa, ettei tapahdu ojasta allikkoon-ilmiötä. Itsellä ihme kyllä meni pelihalut melkein täysin, kun tajusin mihin mun elämä on pelaamisen takia luisumassa. Joitain kiusauksia vielä on, mutta niihin pätee omalla kohdallani sama kuin tupakanhimoon, se kestää muutaman minuutin, mutta jos sitä ei lähde toteuttamaan, se menee myös ohi.
Nyt kuullostaa vaaralliselta, melkein selättänyt peliriippuvuuden ja luottotiedot kunnossa.Näitä tarinoita on luettu ja usein käynyt tosi huonosti, alettu ottamaan uusia lainoja ja taas tilanne päällä.Omaehtonen luottokieltokin huono, kun sen saa helposti otettua pois.Luottotietojen säilyttäminen ei aina ole hyvä juttu,päinvastoin lisävelkaantuminen saadaan varmasti loppumaan.peliriippuvuus on niin katala sairaus ettei sitä yhdistelylainslls hoideta.