Panacod poretabletit

No mulla on noita 7 kpl, että tekeekö niillä mitään ku ei kuulemma pysty erotella kodeiinia noista.

Miten mä saan sen poreen eroteltua niistä poretapleteista?? :neutral_face:

No kai sulle täytyy jotain kertoa.
Riippuu vähän onko sulla nollatolet, ja yleensäkin käytätkö opiaatteja.
Jos nollatolet niin 2-3 riittää.
Myrkytysraja on 8 kipaletta.

Otahan kuitenki varovaisesti. Tai vessanpönttö voi tulla tutuksi muutamaksi tunniksi.

Mitä se erotteleminen siihen kattoo et tekeeks niil jotain vai ei ???

Sanja :unamused:

en minä maksakirroosiin joutunut vaikka vuosi sitten söinkin 10 panacod poretablettia kerralla. hyviä olivat nami nami :stuck_out_tongue:

No jaa. Ei niillä kannata kuitenkaan leikkiä.
Itsellä annostus oli välillä 10 aamulla kymmenen illalla. Kuivilla nykyään. En edes erotellut tuolloin.

Ei sitä voi tietää jos on esim. joku maksa/munuais sairaus niin muutama kipalekin on kohtalokas.
Tai jos sappivaivoja.
Toisaalta auringonottokin on vaarallista… mutta mutta…
Kaipa se on opittava kantapään kautta.

Joo maalaisjärkee vähän saa käyttääääää :laughing:

Kokeile pinseteillä.

Niin, maksimiannostushan on tosiaankin se 8 kipaletta/päivä. Itselläni enin kertamäärä on ollut tolejen noustua 13 kpl ilman erottelua (ei tervettä!). Jostain olen muistaakseni lukenut, että kodeiiniä max annos ois 450 mg. Sappivaivainen ei pysty syömään montaakaan jos edes yhtä ilman vaivoja jotka ovat aivan hirveät.

Sanoisin että toi muutama tunti on vähän ihmeen kuulonen. Itellä ku öyskäsin 10 kappaleesta niin 5min huono olo ja sit laatta ja 2min niin oli taas ihan perus nuokut päällä.

Ja topikin aloittajalle että tosiaa ilman toleja ota ensin se 2kpl ja jos ei tunnu kunnolla niin sitten se 5kpl. Ja tosiaan turvallinen annos tota parasetamolia lienee siinä 4kpl annoksessa. Et elä maksaas riko ottamalla kaikkia kerralla. Ja mä veikkaan että jos on perso kodeiinille niin voi öyskätä jo pienemmästäkin kuin 7kpl annoksesta. Ite öyskäsin 10kpl vaikka oli tolea sen verran että 2kpl ei tuntunut juuri laisinkaan vasta 5kpl+ rupesin toimimaan “sanottavasti”.

Menit sitte pilaamaan mun pelotteluyrityksen… kiitti joo.

Mulla kans tauon jälkeen 6-7 laittoin kurkkailemaan pönttöön maksimissaan tunti oton jälkeen, mutta putken jatkuessa tämä efekti hävisi pois.

Mulla ei oo tullu mitää yökki oloja panacodista. no max annos on kerralla 6. Mut on levy ja vähä yli menny silloin kun niitä nautin säännölliseen. Ainoo kerta kun yökkäsin lääkkeistä oli 200mg tramal, 60mg kodeiini ja 30mg etyylimorfiini. Ei ollu kovin järkevää mutta tulipa testattua. Onneks en ole enää “niin” lapsellinen.

Kodeiinista monta kertaa tullu kyllä paha olo. Verrattavissa nikotiini yliannostukseen. Eli päätä särkee ja on huono olo. Tekee mieli vain maata sängyssä silmät kiinni.

Itse sain kahdestakin jo mukavan olon. Mielummin otan vastaan kuitenkin ei poretabletteja.

Maistuu ainaki pahalle, mut sen kyllä kestää kun tietää miten hyvää ne minulle tekevät :smiley:

Niin kyllä maistukin, mutta kyllä potki, vaikken vetäny ku 2 ja puol.

Panacod on hyvä esimerkki lääkkeestä, jossa haittavaikutukset on isoilla annoksilla huonon suunnittelun vuoksi kovat. Kodeiinin osalta elimistö pistää aika hyvin varmaankin laattaamaan ja poistaa kenties metaboluitumatonta kodeiinia siten…mutta isoin riski taitaa piillä maksavauriossa joita tuo vatsaystävällinen parasetamoli voi aiheuttaa. Mitä helvetin järkeä on tehdä kipulääke jossa on puoli grammaa parasetamolia 30mg kodeiinia kohden (*3mg morfiinia) Eikö muutama sata mg riittäisi…kun noita määrätään aika koviinkin kipuihin, rasittuu maksa aivan turhan takia parasetamolista(jolla on aika vähän lopulta osuutta kivunlievitykseen)

Onhan näitä kodeiiniaddikteja varmaan muitakin kuin tipi81 joka vetää semmoisenaan kymmeniä päivässä, selviten ehkä ilman varsinaista myrkytystä, mutta kyllä siinä maksa apua huutaa ja voisi kuvitellajälkensä jättävän.
En usko että ko. juttua voi väärinkäytön ehkäisemiseksikään perustella. Kai idea on niin naiivi, että kuka sitä nyt vastoin ohjeita käyttää.

Ja vaikka kodeiinin erotteluun löytää kuka tahansa ohjeet googlella, ei sitä moni vaivaudu tekemään. Osa kodeiinista menee kuitenkin ‘hävikkiin’.

Onneksi on markkinoilla sentään järkevämpi kodeiini valmiste pitkäaikais käyttäjille…ja kokonainen kirjo oppareita ilman mitään ylimääräisiä myrkkyjä. Niitä vaan ei määrätä niin helposti.

Noh, kainalosauvoilla vaan linkuttamaan kallioon jos liikaa sattuu, kyllä sieltä buprenorfiina ainakin saa ostettua jos viitsii kysästä muutamalta vastaantulijalta.

^ Näin on. Mulla esim. on ihan oikeita, jatkuvia ja melko koviakin kipuja joille ei ole mitään radikaalia tehtävissä, lekurit ei osaa muuta kuin määrätä Panacodia/Ardinexia jota joudun ottamaan sen 8 päivässä jos haluan kivun edes vähän lievittymään, respa uusitaan kyselemättä, mutta mitään parempaa lääkettä ei osata/viitsitä/uskalleta määrätä. No, sain nyt järkevästi perustelemalla pyydettyä Tramalia (=vähemmän haittoja, vaikutus kestää pitempään, pienempi annos riittää, ei ärsytä mahaa) mutta sain silti perään vittumaisen katseen. On tämä Suomi hyvä maa elää jos sattuu kärsimään kivuista. :imp: Eri asia on sitten tietysti se että jäin lääkkeisiin koukkuun, mutta kipu on sen verran vittumaista että se riski oli otettava.

Jos erottelun tekee kunnolla niin se osa mkä kodeiinista menee “hävikkiin” on olematon, sillä kodeiini liukenee 100% veteen. Tossa ohje asiassa olen samaa mieltä. On monia ihmisiä jotka eivät edes tiedä että panacodista saa sen pakanallisen aineen pois. he syövän hyvällä omatunnolla koura kaupalla tabletteja ja ihmettelevät kun vatsa on kipeä :smiley: