Panacod pärähti yllättäin

riippuu maksasta. olen siitä varma, koska itselläni se on suunnilleen ainut toimiva elin vielä vaik olen päihteillyt saatanallisilla määrillä kaikkea; myös codeja… :smiling_imp:

Niinhän sitä vois luulla. Jos mitään yhtäkkistä tulehdusta tai vastaavaa tule, niin maksa voi olla melkein täysin paskana ilman että on oireita, tai maksa-arvot edes kohollaan. Siinä elimessä on aivan tajuttomasti reserviä, ja vaikka kuinka luulis että omistaa maailman kestävimmän maksan, niin ei sitä vaan voi tietää. Maksan toiminta harvoin heikkenee sitä mukaa kun maksa tuhoutuu, vaan sen toiminta heikkenee joko tulehduksen takia palautuvasti, tai sitten hyvin nopeasti sen jälkeen kun melkein koko maksa on jo mennyt paskaksi. Alle 4-kymppisenä voi maksalleen usein tehdä melkein mitä vaan ilman että mistään näkee että siinä olis jotain vikaa. Yhtäkkiä sitä vaan on maksa-arvot taivaissa ja kuukausi elinaikaa jäljellä…

Pore maistuu hyvälle!

Voi hitto :open_mouth: Nyt kyllä tuntuu, että henki lähtee justiinsa. On kyllä tuskanhiki jo otsalla. Mitäköhän sitä vois tehdä, että minimois tuon maksalle mahdollisiesti aiheuttaman tuhon :question:

tuo on totta mitä Jonza kertoilee, mutta jotta maksa pääsee tosi paskaan kuntoon, on täytynyt parasetamolin käyttö olla säännölistä. Noista määristä mistä aloituspostissasi puhut, en sinuna olisi peloissani.

No hieman helpottaa. Olen kyllä alkoholiakin vuosien saatossa imenyt jokusen ämpärillisen. Mutta nyt koetan olla ainakin sitä paskaa, vaikka meinasinkin jo sortua paniikkipäissäni siihenkin. Ihmettelen kyllä lääkäreitä, jotka määräävät ison läjän panacodeja addikteille. Pitäisi niiden nyt ainakin ymärtää varoittavan, kuinka tappavaa on syödä parasetamolia liikaa ja samalla käyttää muita maksamyrkkyjä
:imp:

Glutationia on myynnissä joissain luontaiskaupoissa ja apteekeissa.

L-glutationi:

Annostus: 250–500 mg päivässä (tyhjään vatsaan)
Kontraindikaatiot: ei ole havaittu
Glutationi 500 mg 30 kaps 27 €

Toisilla pärähtää, toisilla ei.

Kodeiini voi olla yllätävääkin, mutta vaikutuksen kesto on törkeen lyhyt. Otan aina silloin harvoin, kun panacodeja otan 10 erotelemattomana, koska toimii mun mielestä paremmin ku eroteltuna vaikka sama määrä. Varmaankin erottelussa menee aina vähän hukkaan? Mutta tuo 10 max parasetamolin takia.
Muuten pidän kodeiinia ihan turhana just tuon keston takia, vaikka kuinka pärähtäisi niin se on hetkessä ohi.

Panacod on karsee maksalle.Poksahtaa kyllä tommosista määristä,ei ne maksa-arvot koko totuutta kerro.

Minä täällä taas hei :slight_smile:
Minä joka lopetti panacodit ja alkuviikosta lääkärin määräyksestä alotin ne uudestaan. Muuttu samalla koko lääkitys ja nyt panacod ainoa särkylääke mitä saan syödä :frowning: mutta ei se mitään.

Oon kanssa kuullu eriäviä mielipiteitä codeista. Mulla ne tuntuu hieman,siis tosi vähän, nykyään. Ennempää tulee maha kipeäksi kuin että sais mitään oloja. Aivan kuten nytkin. Aamun aikaan oon ottanu 5 pilleriä. Särkyyn ei oo vaikuttanu yhtään mutta maha on niin keleen kipeä että… Mutta tiedän monta ihmistä joilla se vaikuttaa sillä hyvällä tavalla vielä monen vuoden jälkeenkin… en tiiä sitten oonko omasta osastani iloinen vai surullinen. :unamused: lopettaminen ainakin on helpompaa kun ei mitään oloja tule. Mitä sitä turhaan mitään sellasta pilleriä syödä…?

Mutta tosiaan kanattaa vähän katsoa niitä määriä. Itellä oli viime testeissä maksa arvot koholla eikä varmaan kenellekkään oo epäselvää mistä se johtuu…? Jos yli kymmenen panacodia popsii päivään nii…

Onneks nyt oon pysyny lääkärin määräämissä rajoissa. :smiley:

Nii ja lueskelin tuossa paripäivää takaperin että lääkekuolemissa yleisimmät kuolemaan johtaneet annostukset on otettu 1. kodeiinilla 2. tramdolilla ja 3. en muista mikä oli :laughing: mutta kuitenkin…

taas kauheesti tekstiä vaan ei mitään pointtia tai asiaa… :mrgreen: :laughing: :laughing: :mrgreen:

Mun on jotenkin vaikea uskoa tuohon, että kodeiini aiheuttaisi niin paljon kuolemaan johtavia yliannostuksia, ainakaan, jos siinä ei ole sitä parasetamolia mukana myrkyttämässä. Sitten juttu onkin jo toinen, etenkin, jos suuria määriä ja jatkuvasti vetelee. Olihan täällä tosin jotain juttua siitä, että se kylmävesierottelu olisi oikeasti täysin turhaa, mutta eipä siihen sitten sen kummempia perusteluita keneltäkään löytynyt… Toki pelkkä kodeiinikin voi tappaa ainakin tolettoman tarpeeksi suurella annoksella, opiaattihan se on, mutta kun miettii, miten paljon porukka hölmöilee nykyään esim. sen Lyrican kanssa, niin aika laimealta tuo kodeiini, siis ainakin pelkiltään tuntuu.

Joo, ja pärähti kyllä, ja vieläpä ihan 60 mg annoksella, vaikka suurempiinkin määriin olen tottunut ja kovempiinkin oppareihin tutustunut. Ei mitään ihmeellisiä oloja, mutta ihan mukavan lämmin olo taas vähän aikaa.

Mä ihmettelin tota kodeiini kuolemaa kanssa. Se tuli esiin kun lueskelin noita lääkemyrkytyksen oireita… Näin yleisesti siis. Maininta oli pelkästä kodeiinista mutta uskoisin kyllä että tarkoittavat panacodia ja ardinexiä… Onko niitä edes muita?? Näin miedoissa. :open_mouth:

Mutta jokatapauksessa voin kokemuksella sanoa että parempi on kun vaan antaa olla… :unamused:

Mistä oikein lueskelin? Kyse saattaa olla siitä, että ruumiinavauksissa tehdyt oikeuskemialliset analyysit ovat todenneet, että elimistössä on kodeiinia ja/tai sen hajoamistuotteita. Itse kuolemallahan ei välttämättä ole sen kanssa mitään tekemistä ja aika yleinen kipulääkehän se on.

^ Kyllähän moni sitä kodeiinia popsii ihan laillisesti tässä maassa, mutta jos henkilö X on nauttinut 2 Panacodia ja pian sen jälkeen kiivennyt tikapuille, pudonnut ja taittanut niskansa, niin kai ne nyt siinä ruumiinavauksessa(vai tarvitseeko sitä edes sen kummemmin avata?) pystyvät selvittämään, että kuolinsyy oli murtunut niska, eikä kodeiiniyliannostus, vaikka siitä ruumista kodeiinia löytyisikin. Kärjistetty esimerkki siis. En mä mitään ruumiinavauksista tiedä, enkä usko, että se menee niin kuin CSI:ssa, mutta voihan ihmisestä löytyä kaikkea maksalaatikosta syanidiin ilman, että sillä olisi mitään tekemistä kuoleman kanssa.

Tämähän oli juuri se pointtini. Tilastoidaanko kodeiinia käyttäneet yliannostukseen kuolleet kodeiiniyliannostuksiksi, vaikka varsinaisen kuoleman olisikin aiheuttanut jokin muu kemikaali?

Mun täytyy kait ettiä se sivusto uudestaan… :unamused:

Ja korostan että mä itse en välttämättä ole samaa mieltä asiasta. Mutta kyllä noi luetut jutut usein saa mut ajattelemaan asiaa ja olemaan varovaisempi. Olen aina ollut niin herkkauskoinen :unamused: Ehkäpä juur siksi tässä jamassa olen…?

Siinä tekstissä puhuttiin lääkekuolemista ja lääke itsemurhista. Miepä käyn tupakalla ja rupian sitten etsiskelemään tuota artikkelia… :slight_smile:

Niin tää se oli mitä lueskelin… :unamused: Terveyskirjastosta… En pistä koko tekstiä vaan ihan vaan pienen pätkän. Lukekaa loput itte jutusta… :smiley:

-Kuolemaan johtaneissa tapaturmaisissa lääkeainemyrkytyksissä tavallisia löydöksiä ovat opioidit (yleisyysjärjestyksessä kodeiini, buprenorfiini ja tramadoli), masennuslääkkeet (yleisyysjärjestyksessä amitriptyliini ja doksepiini) sekä neuroleptit (erityisesti levomepromatsiini). Lääkeainemyrkytyksissä kuolleiden veren alkoholipitoisuus on ollut merkittävä (yli 0,5 ‰) noin joka toisella.-

Näin. :smiley:

^ En näin aamutuimiin jaksanut juttua itse paremmin lukea, mutta juuri tuo alkoholin kombotus lääkkeiden kanssa taitaa sitten olla se olennainen juttu siinä. Toleranssittomalle voi helposti käydä vahinko, kun lähtee läträämään viinaa runsaasti lääkkeiden päälle ja näin käy usein myös niille, jotka ovat kokeneita ja sitten “tietävät rajansa”. Alkoholimyrkytykseen voi jo itsessään kuolla, ilman, että ne pari Panacodia siihen juuri vaikuttaisivat, vaikka verestä sitten toki löytyy myös sitä kodeiinia. Ja tuota levomepromatsiiniin kuolemista en ihmettele yhtään :laughing: , on se sen verran kammottava lääke :angry: .

Mitä itsemurhiin tulee, niin pelkkää kodeiinia saa kyllä kiskoa aikamoiset määrät, jos sillä itsensä hengiltä aikoo ottaa, mutta tämäkin toki riippuu ihmisestä, toleranssista, “säkästä” jne. Noita parasetamolilla ja esim. ibuprofeenilla tehtyjä itsemurhia on käsittääkseni suhteellisen paljonkin(ei mulla tosin tässä ole mitään tilastoa heittää kehiin), mutta ne ovat kyllä niin pitkällisiä ja tuskallisia kuolemia, että itse en moiseen taitaisi lähteä, vaikka kuinka epätoivoinen olisin :confused: .

Onhan tuo aikamoista yleistämistä kyllä…

Huomenta Winston :smiley:

Se on jännä miten ensin puhutaan lääkkeisiin liittyvistä kuolemista mutta perään mainitaan tuo kuningas alko :angry:

Mä oon kuullu että Ruottissa on nykyään ihan muotia noi panacod itsemurhat. Siellä ei kuulemma enään meinaa saada lekurista koko lääkettä kun luulevat että kaikki ittensä aikoo tappaa… :frowning: Tiedä sitten, huhupuhettahan tuokin vaan on…?

En kyllä ite lähtis kokeilemaan. :confused: Parhaimmillaan virut kuoleman kielissä kaksikin viikkoa ja tiedät sen että enään ei oo mitään tehtävissä. Kuolemaa odotellessa sitte… Ai,kamala. :frowning: :frowning: