Viimeiset 6 kk Panacodia rouskutellut enenevin annoksi, nyt sellaiset 14 tbl/vrk. Haluan lopettaa tämän. Eilen aloitin kunnolla vieroittautumaan, otin lääkettä vain kun tuli niin kamala olo että ei voinut olla ottamatta. Sairastan masennustakin, elämä on todella rankkaa juuri nyt muistakin syistä. Aamuyöllä laitoin miehelle txtviestin jossa sanoin ettei soittaisi kun olen riippuvainen ja koitan päästä eroon, en jaksa puhua kun ol paha olo. Mies ei asiasta tiennyt, tai ei ollut puhunut. Hän asuu viikot muualla töiden takia. Lapsi on ex-miehelläni joka toinen viikko.
Nyt on se viikko kun olen rahattomuuteni, työttömyyteni, velkojeni ja itseni kanssa totaalisen YKSIN.
Soitin aamulla äidille ja kerroin. Hävettää.
En kykene syömään. Mikään ei kiinnosta. Tunti sitten kävin suihkussa eka kertaa lauantaisaunan jälkeen. Aamulla vein reseptin uusittavaksi, Panacodin ja Opamoxin. Lääkäri soitti mulle klo 11 ja kerroin että olen koukussa, ja hän kirjotti reseptin että saisin Panacodeja vähenevin annoksin, en kykene menemään cold turkey - tulee hirveet olot. Haluaisin päästä ehdottomasti eroon ja pikkuhiljaa vähentämällä. Cold turkey Panacodin kanssa on myös riskialtista.
Mä hajoon, sunnuntaina alkoi yksi v-mäisentuntuinen masennusalamäki. Olin/olen varma että en näe ensi syksyä, itsariajatukset mielessä (en tee sitä lapsen takia) ja kaikinpuolin kaikki on pskaa paitti kusi. Tuntuu että en jaksa millään. Itku ei tule enkä toisaalta haluais sen tulevankaan.
Mitään en saa aikaiseksi. Jännittää, ahdistaa, olen ihan helkkarin masentunut ja pohjalla. Todellisuuden kohtaaminen ja nyt tämän lääkeongelman myöntäminen sekä itselleen että muille ottaa tosi koville.
Efexor Depot 75 mg (venlafaxin ratiopharm) menee myös ja Sirdalud 2 mg 1-2 tbl iltaisin. Zopinox tarvittaessa. Siihenkin tolet.
Nyt siis pitäisi sen 14 tbl:n sijaan pärjätä 7 tbl/pvä ja käydä maksakokeissa. Onneks en ole niin pitkää aikaa syönyt näitä että vuosissa vois laskea.
Mä olen lukenut vanhempia Panacod-juttuja täältä ja olen vielä siinä heräämisvaiheen jälkeisessä denial-tilassa… ja samalla pelkään viekkaoireita hirveesti koska en esim kykene syömään ja olen todella ahdistunut ja masentunut, fyysiset oireet on pahat jo vähentämisestäkin.
Toivon saavani vertaistukea.