Panacod - nyt loppuu!

Jos oot pystyn olemaa sen 3pv tuolla annoksella, ni siin ajas alkaa pahimmat viekkarit; loppuu 5-7 päivän pääst suurimmat fyysiset. Et kannattaa pitää tuossa annoksessa ku kerta ei enää mahakaa oo sekasin. Sit vast ku oot valmis (1-2vkoa), ni suosittelisin pudottaaa vaik puolikkaan tai kokonaisen jos kestät viekkareit. Hyvin oot pärjän, tsemppiä!

Eli oot siis sitä mieltä että pahin on vielä edessä?
Musta nyt ainakin tuntuu että on suht siedettävä olo koko ajan, ja jos en ajattele koko asiaa, ei välttämättä huomais mitään. Pikemminkin huono olo siitä kun ei ole kunnolla syönyt…

Monta päivää oot ollu kolmel???

Tuo on kuitenkin lyhytvaikutteinen, ni vaik monet sanoo et alkaa 3. päivän ni mul alko heti. Suosittelen kuitenkii pitää tuos vko tai kaks ja katsoo sit pudotust. Onnistuu paremmin. Kyl mul oikeastaa oli pahimmat 5. päivän ohi. Et viikon jälkee olo oli jo aika normaali, mut kesti sen 5pv; tosin mä oon ollu koukus niin monee opparii, et…

Kyl mä uskon e tjos nyt oot samoil määril ollu ja elimistö alkaa tottuu, ni sit se pitää tuota vaihetta viäl hetken (muutaman pv:n), jonka jälkee sopeutuu täysin.

Tiistain helvetin jälkeen olen ottanut ke ja to kolme, tänään olen jo kaksi ottanut ja sen kolmannen kaiketi sit illalla. Ja olo on luokiteltavissa liki normaaliksi. Että tää on ihka eka viikko ja en oikeestaan maanantaita edes laske mukaan vielä ollenkaan koska maanantaina otin codeja aika monta… tiistaista en muista pärjäsinkö tyyliin kahdeksalla tms mut ke to ja tänään (kyllä, tänään vasta illalla yksi enää) kolmella. Aamut vaikeimpia.

:smiley: Upeaa, kun olet pärjännyt pienemmillä kuin on määrätty. Tuo ajankohta, mikä on pahin kullekin–se on hyvinkin yksilöllistä. Sulla kun on puhtaasti kodeiinista vieroittautuminen, se voi olla jopa lyhytkin aika, mitä tulee fyysisiin oireisiin. Susta huokuu positiivista energiaa, eli koet olevasi kiitollinen ja onnellinen, kun olet selvällä päällä, etkä kode-pöhnässä? Se kuulostaa lupaavalta…voi olla, ettei sitä henkistä kaipuuta tulekaan, ainakaan niin voimakkaana. Hyvää yötä kaikille, huomenna on taas uusi mahdollisuus! :wink:

Lauantaita, no tänäänkin on uusi mahdollisuus. Miten Julia-A on mennyt eilisen jälkeen?
( Malibu, älä lannistu sinäkään!)

Nukuin taas tosi hyvin. Nää aamut on vaikeimpia, tulee jännitys ja ahdistus. Etukäteen kai miettii että kuinka jaksaa/pärjää kun tietää että mies lähtee taas su-ma välisenä aamuyönä töihin ja lapsi tulee mulle maanantaina. Mä elän niitä tunteita jo etukäteen.

Mutta tosiaan eilen illalla otin yhden codin siinä puoli kymmenen kymmenen maissa ja tänään ekanen varmaan tulee otettua tässä puol 11 aikaan. On vähän sellainen hassu olo, hikoiluttaa ja välillä vilututtaa. Teetä tässä juon, vielä ei vatsa halua oikein mitään.

Kaikenkaikkiaan hyvin menee.

Mullakin on ollut tota etukäteen murehtimista paljon (noh, jälkikäteenkö sitä pelkäis… :unamused: ) , mut opettelen luottamaan omaan selviytymiseen. Ei kaiken tarvi olla täydellistä… Mut kyl sitä pelkoa on elämäs, ei se kokonaan voi kadota, mut koitan ajatella, että se on vaan yks tunne siinä missä muutkin. Eikä kaikki riipu minusta itsestäni, saan myös tukea, kun uskallan pyytää…Joskus mä menen kyl ihan paniikkiin, kun pelkään jonkun läheisen puolesta, ja saatan olla jo täysin vakuuttunut, että jotain kaameeta on tapahtunut, vaik joku ny vaan haluis olla rauhas, eikä siks vastaa puhelimeen… Läheisriippuvuutta, kenties? Kiva lukea, että menee hyvin! Vaikuttaa siltä, että pystyt hyvin pysymään vieroituspäätöksessäsi, ettet napsi ekstraa. Mä en bentsojen kans pystynyt hallitseen käyttöä y h t ä ä n…

Hienoa Julia, toivottavast oot pysyn päätöksessäs; se olo tuskin pahenee… Nuo kaikki kuvailemas asiat; ahdistus, kylmä/kuuma, hiki, hermostuneisuus, säryt yms. kuuluu vieroitusoireisiin. Ne menee viikossa ohi (nyt oot siis jo 3pv kärsiny). Yritä pitää annos siinä kolmessa tai jos et kestä ni nosta vaikka ½ tablettia ja ODOTA et se käy toimimaan, ennenku nostat enempää; älä ota enempää ku kehosi vaatii. Nyt kun jaksat tän viikon tuolla annoksella (tai vaikka olisit hiukan annosta nostanutkin, tiputit aika paljon, mut kunhan et nosta takas siihen alkuperäiseen… korkeintaa 4 tai 5 pillerii), ni sit on olot kestetty. Ne siis alkaa siinä 5 päivänä vähenee. Mäkin 4. päivänä soitin klinikalle, et tarvin respan; laattaan kolmatta päivää tai yökin kokoajan ja maha sekasin 4 päivää; sano et tod. näk. huomen loppuu; jos ei lopu tuu hakee respa! Seuraavana päivänä en enää laatan, maha oli viäl vähän sekasin, mut ajattelin et “paljo parempi olo ku kolmee päivää, en hae respaa!”.

Mä kyllä suosittelen et jos nyt pystyt pysymään siinä 3:ssa tabletissa/pv, ni pysy siinä vielä vko sen jälkeen kun olo on normaali; ei kipeä. Muuten sul menee motivaatio, jos oot kipeä kokoajan. Mä pysyin välil jopa 3vkoa pudottamatta; en vain nostanut annosta ylemmäs koskaan. Kirjoittele ihmeessä tänne kuulumisia; mä pystyn auttamaan tuon kode-vähennysten kans ku oon ite sitä 6:sta tabletista ½:seen tehnyt… Vaik oisit retkahtan ottaa enemmän, ni laita viestiä, jooko; tsemppiä! =)

Julia-A
miten sinulla menee?

Oli paha retkahdus, seinäänlopetus, ambulanssikyyti hirveissä viekkareissa, avokatkaisun aloittaminen, päihdehoitajalle meno, pikkuhiljaa lopettelu (KOSKAAN ei saa Panacodia lopettaa seinään! Ainakaan näin isoista annoksista).
Nyt täysin ilman Panacodia jo monta viikkoa. Koville otti. Henkinen tarve tulee joskus päälle.

On niin yksilöllistä, voiko kodeiinin lopettaa seinään. Minulla takana kaksi onnistunutta kodeiinivieroitusta ja toki muutama epäonnistunutkin. En tosin keneltäkään asiantuntijalta apua kysynyt, vaan tukihenkilön kanssa lopetin ja kärsin reflat. Määrät oli molemmilla kerroilla yli 15kpl/vrk.

Missä Julia nyt menet? Miten aiot estää mahdollisen repsahduksen? Kauanko kesti avovieroituksessa lopettaminen ja mistä lähdit liikkeelle?

Joka tapauksessa hieno homma, että olet nolliin päässyt!

Lääketieteellisestä näkökulmasta on erittäin vaarallista lopettaa isoista annoksista seinään. Oireet on yksilöllisiä mutta lopetus on erittäin suuri stressi elimistölle ja itsekin ammatti-ihmisenä ja hyvin paljon katkoilijoita hoitaneena allekirjoitan täysin sen että ei missään nimessä kerrasta poikki.

Lopetin niin että 14 tbl:sta kymmeneen, sit vähensin 1 per pvä. Yllättävän helposti.

Nyt riskitiedoissani on Panacod eli en sitä saa ainakaan mistäterkkarista/sairaalasta tms. Jos henkinen himo iskee (kuten nyt kun stressaa ja on kauhea flunssa) niin se on vaan kestettävä koska en saa tosiaan sitä yhtään mistään. Siksi en voi edes repsahtaa kun ei ole sitä lähdettä mistä sitä saisin.

Eli sun tiedoissa lukee ett oot panacod-nisti tms. ? Entä jos joudut joskus ensiapuun jos vaikka jalka menee poikki, voisko olla niin ettet sais ku buranaa? Tai vaikka kovan hammaskivun, jonka takia yksi kaveri sai tramadolia…

No olin keuhkokuumeessa ja yilopistossairaala antoi minulle 2 Panacod porteea. Omalääkäri ei ole tietoinen aik. riippuvuudestani, sillä saan häneltä 50kpl/kk kipuun. ELi ei riippuvuutta nyt.Yksityinenonpi taas eri… eri tietojärjestelmät jne.

Mutta musta on huono että se riippuvuus sit kummittelee siellä kun tää mun riippuvuus oli vain tällanen nopea homma verrattuna vuosikausiin kärsineisiin.

Kuulumisia:

Edelleen mulla menee pieniä määriä Panacodia, mutta nyt ilman väärinkäyttöä. Olen tosi ylpeä itsestäni. Lääkettä tarvitsen krooniseen kipuun (onnettomuus vuosia sitten) mutta nyt kun olen opikseni ottanut niin en helkkari vieköön koskaan ikinä enää halua päätyä sellaiseen tilanteeseen missä olin :frowning: Mulla on ihana äiti ja veli jotka tietää, ja hävettää ihan sikana… Rakastavat minua silti vaikka kävin aikas pohjalla. Ja onneksi tämä lääkehelvetti ei omalla kohdalla kauaa kestänyt, ja toivonkin voimia kaikille sekä vähän että kauan aikaa taistelleille. Kiitän myös tuesta mitä olen saanut täältä.

Kiitos viestistäsi!
Olet alkanut näkemään ympärillesi ja myös sen, että lähelläsi on sinulle tärkeitä ja rakkaita ihmisiä. Voit ammentaa hyvällä tavalla voimaa läheisistäsi ja siitä, että elämässäsi asiat ovat kuitenkin ok!
Pohjan näkeminen kohdallasi ei varmaan enää houkuttele sinne takaisin?

Tuomo, ei todellakaan houkuta enää se homma. Tietysti se hyvä fiilis oli kivaa mutta tuon lääkkeen kodalla se on tosi lyhytaikaista ja ne kaikki muut liitännäisharmit päälle niin hoh hoijaa. Stressaavaa olis palata. Onneks pääsin pois siitä ja onneksi tosiaan se harha-askel kesti kuitenkin lyhyen aikaa. Silti se lyhytkin aika oli liikaa.

Kävin lukemassa tuon ensimmäisen kirjoituksesi. Olekto itse käynyt sen lukemassa?