Hei.
Omalla kohdallani harrastin myös tuollaista kuivaryyppäämistä raittiuden alkumatkalla. Olin baarissa juomassa alkoholitonta olutta siinä missä ennenkin, ja sähelsin myös päivälliskutsuilla alkoholittomien viinien ja viinilasien kanssa aivan kuten olin tottunut.
Itselläni oli ideana näyttää itselleni, että mistään minun ei aidosti tarvitse luopua, kun lopetan etanolin kaatamisen elimistööni. Sittemmin viinit ovat jääneet, mutta alkottomat oluet ovat pysyneet varsinkin kesäisin päivittäisessä kulutuksessa. Niitä toki join jo ryyppyvuosinani esim. urheilun jälkeen.
Tosi varovainen kannattaa toki olla, että ei aseta itseään tarpeettoman heikoille jäille, tai että ei ole petaamassa itselleen ryyppäjäisiä. Heti jos huomaa yhtään ajatuvan vanhoihin ajattelumalleihin, niin viheltäisin pelin heti poikki. Tai siis jos sen oluen maun ja musan kuuntelun alla on lopulta vain halu päihtyä. Mutta sitähän se raitis elämä on, että löydetään ne asiat, mistä me aivan oikeasti tykätään ja aletaan niitä sitten uudessa elämässä harrastamaan.