Joo, tämä olisi itse kunkin hyvä muistaa ja monissakin asioissa. Itsekin tuppaan välillä olemaan kova päsmäämään ja närkästyneenä ihmettelemään, että miten tuokin ei saa tuotakaan ongelmaansa ratkaistua, vaikka minulta se kävi suit sait sukkelaan. Silloin tulisi muistaa, että kaikki eivät suinkaan ole ongelmiensa ja ratkaisujensa kanssa samoista lähtökohdista, kuin minä. Vaikka olen sairas ja vaikka minulla on ollut kosolti huonoja vaiheita elämässäni, tietty, hyvinkin vahva perusturvallisuuden tunne on aina ollut, kun sellainen on lapsuudessani päässyt rakentumaan. Lisäksi tietysti ihan se synnynnäinen temperamentti, joka on mitä kenelläkin on ja sille ei oikein mitään ole tehtävissä. Näistä kantimista on helppoa olla se ratkaisukeskeinen tyyppi, joka esim. heittää poikaystävän(Puhun siis nuoruuden aikaisesta sellaisesta, tässä nykyisessä ukossa ei ole mitään vikaa) pihalle heti, kun ensimmäistä kertaa tuli turpiin. Jos jollekulle on ollut ihan normaalia se, että kotona tulee turpiin tavalla tai toisella, eikä ole oppinut koskaan, että itseään voi arvostaa ja suojellakin, niin mistä se oivallus yhtäkkiä päähän pälkähtäisi. Ja monia muita juttuja, mutta tuo nyt oli hyvä esimerkki.
Ihmisillä on elämässään niin monenlaista muuttujaa sieltä opituista malleista ja perusluonteesta aina tämän hetkisiin vaikuttaviin olosuhteisiin, että ei siinä kaikille päde se yksi ja sama tee näin, niin minäkin asian hoidin -temppu. Totta kai saa aina ehdottaa, että olisiko tämmöinen ja tämmöinen laitaa tässä tilanteessa. En lähde siihen, että mitään ei uskalla hienotunteisuuttaan tai mitä lie sanoa, vaikka toinen seisoisi korviaan myöden suossa, mutta pitäisi siinä silti edes yrittää ymmärtää, että ei se kaikille ole niin yksinkertaista. Ja toki minullakin on asioita, jotka tuntuvat olevan kovin monimutkaista tahittavaa, vaikka jollekulle toiselle ne ovat hoidettavissa sormen heilautuksella.
Voimia sinne surun kanssa <3. EIhän se vaarallista ole, mutta ymmärrettävästi käy raskaaksi, jos muutoinkin masentaa. Ja tsemppiä sen hoitajan kanssa. Ikävää, että homma tahii hoitotaholta.