Jospa tosiaan. Taitaa aika moni useampi olla kommentoinut sitä sinun… ja tota sinun…VALEHTELUASI. Tai ainakin käytöstäsi, mutta minä en pidä sinua miehenä, enkä minään, äsken mainitsemani asian vuoksi, josta itse olen usein moittinut.
Alkaako taas iso ratas heittämään? Mistähän useamman mainitsemasta valehtelusta mahdat puhua? Ja ihan mustaa valkoisella, ei mitään naurettavaa höperöintiä, kuten tapanasi on ollut
Parahin Pasuuna ja Näpyttelevä Näätä.
Voisitteko siirtää keskinäisen vittuilunne ,vaikka vittumaista tänään ketjuun tai avatkaa uusi topic,missä voidaan kaikki toisia solvata ,eikä niin väliä ,vaikka ketju lukittaisiin.
Näädällä oli myös ainakin Näädästä ja Aika nostaa tasoa ketjut ,joihin voisitte siirtyä tekstejänne suoltamaan. Myös löytyy Kollektiivinen päiväkirja ,johon en ole itsekään postannut,sitten avaamisen mitään.
Jätkät hei tämä on palautusta toimitukselle- ei vittuiluun vastailua ketju.
Pasuuna niin kauan ,kun provosoidut noista teksteistä,niin kauan Näätä sulle niitä suoltaa,kun et noteeraa ,loppuu Näädänkin provoaminen,mitä hän toisinaan tekee tahallaan (itsekin myöntänyt) . Jatkakaa toki Frankit keskinäistä ilonpitoanne ,en halua olla ilonpilaaja,mutta jossain toisessa ketjussa …mmm’kay .
Älä Mikko huoli, yhteenkään tämän avohoitopotilaan viestiin en tule enään vastaamaan. Jännä että tulkitset tilanteen niin, että minä provoaisin tätä puhallinsoitinta. Minulla ei ole ollut häntä kohtaan minkäänlaista mielenkiintoa sen jälkeen, kun kaverin argumentit loppuivat ja mielenterveysongelmat alkoivat puskemaan tänne netinkin puolelle. Sittemmin Pasuuna on itse yrittänyt provoilla vaihtelevalla menestyksellä
Moro.
En tulkitse muuta kuin,että siihen tangoonkin tarvitaan kaksi. Ja tämä toinen osapuoli varmasti vaatii minulle banneja taas,koska tuota noin koska ,vaikka kun en häntä puolustellut tai jotain sinne suuntaan.
Luin kyllä keskustelunne pääsääntöisesti ja näkeehän ne sieltä edelleen,ettei siinä täydellä pakalla pelata. Sinun tekstisihän oli ainakin alkusivut hyvinkin korrektia,mutta siirretään tämä keskustelu jonnekin muualle vaikka askarruttaviin.
Terveiset toimitukselle ja voimia meidän sekavien juttujen seulomiseen ja moderointiin.
Minulla ei ole ollut häntä kohtaan minkäänlaista mielenkiintoa sen jälkeen
Kas kun minulla ei ollut alunperinkään, kunhan vastasin hyökkäyksiin.
Eikö foorumin sääntöihin kuulu puhua totta tai eikö säännöissä kielletä valehteleminen muista foorumin jäsenistä. Edelleen toivon nimimerkille säkeiv ätään bannia jatkuvan muista valehtelun ja yleensäkin valehtelun vuoksi.
Eteneekö se ylläpidon paltsu siitä kodeiinin erottelu-/parasetamolin vaarallisuusasiasta nyt ollenkaan vai vedänkö parasetamoliöverit ?
^ No niinpä. Ehkä sanoivat vaan meidän mieliksi, että pohtivat asiaa, vaikkeivät edes pohtisikaan.
^ Juu, tuo on niitä vähemmän kiireellisiä asioita :mrgreen: . Odottavat kai, että ehdimme kaikki kuolla parasetamoliövereihin esittämästä kaikkia “turhanpäiväisiä” narkkipyyntöjämme .
Voi hyvinkin olla. Siis mulle tuli vaan yks päivä mieleen sellainenkin aspekti, että vaikka se maksimi onkin olevinaan 4 grammaa, niin ei aivan rapakunnossa olevan maksa kestä edes välttämättä sitä. Ja kun kaikki eivät tosiaan vaivaudu googlaamaan, etenkin kun ollaan tuudittauduttu siihen uskoon, että käsikauppalääke kun parasetamoli on, niin siitä ei ole haittaa. Lueskelin parasetamolista taas yksi päivä, kun pohdiskelin paljonko uskallan flunssaani ottaa, niin on kuolemantapauksia raportoitu jo 5 gramman jälkeen…
^ Eikös se maksimi ole 6 g, joissakin tapauksissa lyhytaikaisesti jopa 8 g? No, ei se nyt ole tässä kovin olennaista, mutta tuo on, että rapakuntomaksa ei välttämättä kestä pientäkään määrää ja ihmiset eivät välttämättä ole niin tietoisia maksansa tilasta, kun eipä se monessakaan tapauksessa anna oireita ennen kuin siinä vaiheessa, kun se on ihan tosissaan paskana, eivätkä ihmiset maksakokeissa useinkaan ihan huvikseen ravaile. Lisäksi vielä tuo, että maksimiannos koskee aikuisia, joita esim. minä ja sinä emme ole, kun se aikuisuus mitataan näissä asioissa min. 50 kg:n elopainon mukaan .
^ Mun mielestä sairaalaolosuhteissa valvotusti tais olla 5-6 grammaa, mut potentiaalisesti letaaliksi oli ilmotettu jo 7.5-10 grammaa. Tosin yksilöllistä on, et miten nopeasti kenenkin maksa hajottaa sen parasetamolin niin, että se määrä ei pääse nousemaan elimistössä liiallisuuksiin ja ei tuolla mainittu, että ovatko siihen 5 grammaan kuolleet olleet lapsia vai aikuisia ja minkä painoisia. Mut siis perusohjeena oli, että jos aikuinen on ottanut ton 7.5 grammaa niin alotetaan aina se antidoottihoito. Josta siitäKÄÄN ihmiset eivät ole perillä, siis senkin aiheuttamista komplikaatioista. Yleensä ne anafylaksian aiheuttamat oireet voidaan hoitaa niin, et antihistamiinien turvin pääsee jatkamaan sitä antidoottihoitoa, mut voihan itse anafylaksiaankin kuolla.
^ Juu, mä sekoilin . Muistin, että niitä perus-Panadoleja saa ottaa max. 6 kpl./vrk(joissakin tapauksissa 8 ) ja unohdin, että niissä onkin vain 500 mg parasetamolia, ei yhtä grammaa. Älkää siis vain ottako 6-8 g parasetamolia! Onneksi en käytännössä kämmäile tuolla tavoin tai olisin ehkä jo kauan sitten vetänyt ne parasetamoliöverit, etenkin, kun maksani ei ole aina ollut tyystin kunnossa. Panacodit tosin erottelen aina, ellei kyse ole yhdestä tai kahdesta napista, jotka otan puhtaasti särkyyn.
Näin on! Tosin se ilmoitettu maksimi 4 grammaa on MYÖS ihan sillä riskirajoilla ja sen voi ottaa kotiolosuhteissa lääkärin määräämänä ja vain ja ainoastaan tilapäisesti. Omin päin ei tosiaan kannata. Itse olen saanut joskus, tosin paremmassa fyysisessä kunnossa ollessani, 8kpl Panacodeja mun jäätäviin menkkakipuihin, eli sen 4 grammaa parasetamolia se sisälsi, mutta se olikin päivystysluontoinen juttu, eikä sitä lääkitystä tosiaan jatkettu, vaan vaihdettiin Tramaliin.
Nostan näitä ketjuja takas etusivulle ,joten ei kummempia.
[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]