Luottamushan on ihan hemmetin tärkeää. Miten sitä ilman voi olla turvaa… Mä luotan joihinkin asioihin. Mul on ystävä, joka on mun puolel, lojaali, tuetaan toisiamme. Tietty riidelläänki, mut aina on sovittu. Ei ole ollu isoja juttuja. Luottamus on vaik sitä, et jos sopii jotain niin voi olla kutakuinkin varma, että se toteutuu. Ei se maata kaada, jos joskus tulee jotain, etenki ku tiedän ihmisten henk.koht.ongelmista. Minä olen joidenkin mielestä “kanssaihmisiin paranoidisesti suhtautuva” l.en luota ihmisiin, tulkitsen pahantahtoiseksi;joidenkin muiden mielestä taas naivi -yök mikä sana-luottaessani liian helposti ihmisiin, kun en tajua, että pahaahan net aina aikovat
. Pienes asias luottamuksen satunnainen pettäminen ei musta ole -aikuisil- vakavaa (“joo mä lupasin lähtee sinne sun tänne, mut mua väsyttää hemmetisti, en millään jaksais”), mut isot jutut on tosi pahoja. Ne voi järkyttää hyvin paljon, tulee sellanen olo, et matto vedettiin jalkojen alta ja luottamuksen rakentaminen muuhun ihmiskuntaan joko onnistuu tai sit joskus ei. Luottamus vaik tulevaisuuteen, ettei ole jatkuvasti varuillaan ja pelokas, niin, et tämä hetki menee pilalle. Luottamus itseen…(huoh!). On sitä joissain asiois, mut ei epävarmuudesta niin vain pääse tai mitä siihen liittyneekään. Pelkoa naurunalaiseksi joutumisesta, vähemmän tai enemmän pahasta virheestä… Nyt luottamukseni lääkeongelmasta selviytymiseen on suurempi kuin koskaan. En halua seurauksia, aika simppeliä… Luotan tähän siksi, että näin se lopulta kävi alkoholinkin kans. Ei ole siihen halua, miksi olisi lääkepäihtymykseenkään, kun viime aikoina huomasin, että lääkkeitä liikaa syödes masennus syveni roimasti, oli huono olla, huimas, kaatuilin kotona. Mä e n h a l u a semmosta. Käyttäes ja etenkin “ostelles” olin vääräl taval luottavainen. Luotin ihmiseen, joka on kohdellu mua ei-minkään arvosena, koitti kaikin keinoin hyväksikäyttää ja voi vieläkin tuottaa mul vaikeuksia. Kai mä ajattelin, et ton tilanne on niin vaikea et, jotai pälä pälä… (Mut pottuilin kyl ihan kiitettävästi aikoja sit takasinki…) Luotin hyvään onneen, vaik vakavia lääkemyrkytyksiä, tapaturmia oli ollu useita. On tainnu olla suojelusenkula matkas
. Ny luotan siihen, et toimin huomen suunnitelmieni mukaisesti, enkä piiloudu peiton alle, en pakene haastetta, vaan luotan, et mun paras riittää mulle. Siin asias sit muhunkin voi luottaa. Eihän muut sillon voi, jos millon tahansa voin alkaa vetään kaksin käsin. Työtä ja reeniä manjaana, siihen luotan. Ja ystäväl tehty kuva pitää muistaa kehystää. Mä luotan, et huominen tuo j o t a i n hyvää. Ai nii unohin mainita, luotan sekä lekuriini, että terapeuttiini, ovat mun puolella, tai tulee ainakin se illuusio. Kiitokset heillekin.