Niin, meitä on moneen junaan…jos mulle soitettaisiin että moi, ei olla oikeastaan nähty pariin vuoteen mutta tuutko muuttoavuksi, niin tekisi mieli auttaa toki, mutta toisaalta se tuntuisi myös sille, että on se jännä että juuri muuttoaikaan tekee mieli nähdä. Hädässä ystävä tunnetaan, mutta olishan se mukava jos ystävyyttä vahvistettaisiin joskus muulloinkin.
Olen liian herkkä loukkaantumaan ja pettymään, mutta toisaalta olen ainakin ollut kova uhrautumaan. Minä olen mennyt kiltisti avuksi kun on pyydetty, joten se loukkaa kun nyt ei tulekaan apua niiltä joilta toivoin sitä saavani ja joita olen auttanut. Muutamaa pariskuntaa ei viitsi enää kysyä, koska eivät ole koskaan tulleet mihinkään - on esimerkiksi baarikierros ollut tärkeämpi tai siitä on pitänyt toipua. oon katkera juu…mutta mua surettaa esim se että jos kysyy kavereita kahville tai jonnekin kivaan tapahtumaan, niin pitää varata kuukautta, paria, ennen aika. Heillä ei ole esimerkiksi lapsia joihin vedota, vaan elämä on vaan niin hemmetin kiireistä. Melkeinpä pääsee hammaslääkärillekin aikaisemmin…Mutta on mulla muuttoporukka kasassa ja olen heistä iloinen ja kiitollinen.
Olen niin pa että melkein itkettää kun ajatteleekin. Ilman sukulaisen taloudellista tukea en selviytyisi nyt. Siitäkin tulee hirveä kiitollisuudenvelka ja paine hoitaa velka pian pois, vaikka hän on kyllä sanonut, ettei ole kiirettä. Yritän saada nyt vähän enemmän työvuoroja, mutta tuntuu etten jaksa enää sitä työtä ja haluan vain nukkua. Siellä vähän tehdään asioita eri lailla kuin mitä sanotaan juhlapuheissa. Se on varmaan sama kaikkialla, mutta olisi kiva jos löytyis sellanen mukava työ, missä on myös hyvä henki ja hyvä työporukka. Nyt samat ihmiset jotka hymyilee käytävällä, puhuu paskan nurkan takana.
Muuttoon tuli nyt mutkia. Se kämppä on paskainen, suunnilleen kaikki pinnat on tahmeita liasta ja jostain syystä eteiseenkin on roiskunut jotain (en halua tietää mitä), vessassa oli seinällä jotain mikä näytti homeelle!!! ja aika haju siellä oli. Ei sinne voi siis muuttaa ennen kuin se on siivottu (nopeammin kävis painepesurilla tai bensalla ja tikuilla). Huoltofirman siivoojat ei ehdi sinne, isännöitsijää en saa kiinni ja kadun kovasti suunnilleen kaikkea tekemääni sitten syntymäni jälkeen. Tiedän että mun pitää vaatia alennusta vuokrasta kuluvalta ajalta kunnes pääsen asumaan, mutta se on jotenkin vaikea ajatus: enhän minä mitään nyt voi pyytää, ja kai minä saan sen siivottua yksinkin…en aio edes purkaa kaikkia laatikoita, vaan etsintä jatkukoon kunhan saa tavarat nyt miehen luota pois.
Tässä sitä ollaan: ei-mitään, velkainen ja rahaton, pettynyt, unelmat revenneinä, työ ja opiskelu vääriä aloja ja paikkoja. Kato äiti, lapses on huipulla.
Olen tässä miettinyt mitä haluan elämältä yleisesti ja se on suunnilleen tässä: työtä, rahaa, opinnot loppuun, uusi työ ja velat pois, työtä ja säästöä, työtä ja pikku mummonmökki jostain maalta tai pikkutaajamasta ja etuveto/nelivetoauto. Pieni kotoisa mökki, jossa on hyvä olla, vaikkei niitä ystäviä nyt sielläkään kai vilise kahvia juomassa. Jossain kohdin kissoja tai koira tai molemmat.