Jaahas, eilinen meni kivasti sitä selvitellessä, että lääkäri oli unohtanut merkitä mun B-lausuntoon työkyvyttömyyspäivämäärän eli jään kesällä ilman eläkettä. Maksetaanhan se tietty takautuvasti kun virhe on korjattu, mutta nyt pitää hakea toimeentulotukea ja käydä taas Kelan kanssa se keskustelu että ei, en ole muuttamassa pois nykyisestä asunnostani vain siksi, että tarvitsen yhden kuukauden ajaksi toimeentulotukea. Stressaa.
Tänään uimahalliin, ja sitten aloitan ikkunanpesuprojektin parvekelaseista ja partsin ovesta. Paras pysyä puuhakkaana.
Kokeilin vanhoja salitrikoita ja vaikka pötsi on vielä isompi kuin haluaisin, niin eipä ne nyt pahaltakaan näytä ja tuntuvat mukavammilta kuin kuukausi sitten. Tämäkin motivoi. Mun syömiset on yksinkertaisesti vaan niin paljon parempia ja monipuolisempia ilman alkoa sotkemassa kylläisysignaaleja, ja lihaserottuvuus on sitä mukaa parempi myös.
Eilen oli ihan helvetin vaikea päivä henkisesti. Ei liittynyt alkohommiin mitenkään, vaan kaikkeen muuhun mitä elämässä nyt on meneillään, ja kamelin selkä vaan katkes ja itkin kuin vesiputous. Kävin sit kuitenkin uimahallilla ja nukuin suht ookoosti ja tänään on jo parempi fiilis.
Tänään oon henkisesti ihan lopussa. Eläkeasioiden selvittely - miten vitussa siitä on tehty näin vaikeaa? Miten yks lääkäri voi mokata joka ikisen kohdan yhdessä Kelan lippulapussa?
Jes, sain peruutusajan lekuriin huomiselle, mulle kirjoitetaan kokonaan uus lausunto eläkettä varten kun se edellinen oli tehty niin päin vittua ettei sillä tee mitään.
Syön tässä aamiaista ja sit lähden salille. Juomishaluja ei ole ollut vaikka stressi on ollut aika pahana tän lekurisotkun vuoksi. Oon ennenkin arevllut, että mulle yks syistä jotka saa juomaan enemmän kuin olis hyväksi on juomiseen liittyvä rituaalisuus ja toisteisuus. Mun assiaivot tarvitsee sitä, että mun päivässä on ennustettavia asioita. En koe korvanneeni alkoholia liikunnalla, vaan struktuurin toisella, jos saa ajatuksesta kopin.
On se silti plussaa, että huomenna ei tarvi jännittää jos lääkäri määrää verikokeet, kun tiedän ettei siellä ole ainakaan mitään itse aiheutettua vialla
Lääkäri meni ihan ookoo, mutta oon aina superväsynyt lekurireissujen jälkeen. Kävin uimahallissa treenaamassa itseni naatiksi ja ilta on sujunut seuraavien päivien sapuskoita preppaillen ja torkkuen. Ihan jeppis perjantai.
Siivosin eilen ja tein pitkän kävelyretken, nukuin tosi hyvin, tänään salille ja Ikea-huonekalun kasaus illasta kun saan apukädet seuraksi siihen hommaan
Mä oon jotenkin onnellinen nyt. Mun elämässä menee tällä hetkellä ihan hiton moni asia päin vittua, mut ainakin pidän fyysisestä ja sitä kautta myös henkisestä terveydestäni niin hyvää huolta kuin ikinä pystyn.
Jaa-a, nyt povataan jo Plinkin kuolemaakin. No, jos niin käy niin jatkossa lataan vain jonkin laskuriappin kun on aika buutata aivot taas tehdasasetuksille pidemmällä tipattomalla.
Normimeno täällä, ei valittamista, tänään uimahalliin kun se onkin sitten helatorstain takia 2 päivää kiinni. Sain eläkesähellyksen nyt toivottavasti setvittyä, jes!
1kk, 11vrk. Vyötärö on kyllä kaventunut ja treeni kulkee paljon paremmin. Kyllä mua välillä edelleen ahdistaa ja masentaakin, mutta alkoholi ihan selvästi pahentaa kumpaakin. Hyvä motivaattori…
Teetkö salilla aina kaikki jutut samalla tavalla? Varmaan teet. Mäkin tykkään tehdä. Tulee oikein lämmin ja hyvä olo, kun laittaa treenikassiin kamat oikeassa järjestyksessä. Kerran tuli pieni paniikki, kun naapurikopilla oli ihminen ja jouduin siirtämään mun kamat väärälle puolelle. Treenilaitteilla ei yleensä ole ruuhkaa, koska en käy salilla ruuhka-aikaan. Mutta jos on, niin voin muuttaa mun järjestystä. Muussa tapauksessa haluan tehdä aina samassa järjestyksessä. Olen nyt onnistunut vähän vaihtelemaan, kun olen perustellut sen itselleni niin, että on hyvä tehdä välillä ekana tämä lihas eikä aina vikana. Mun myös kannattaa tavoitteellisesti treenata juoksua, koska silloin mulla on pakollisia lepopäiviä. Muuten vain laskisin kilometrejä joka päivä. Miksi en saa samaa järjestystä juomiseen?
No mä tykkään kyllä rutiineista mutta teen salilla yleensä sen mukaan, mitä haluan kehittää eniten, esimerkiksi just nyt yritän parantaa penkkituloksia niin teen ne aina ensin.
Mulla meni viikonloppu kosteesti. Ylirasitin itseäni henkisesti sen saatanan valituspaperin kirjottamisessa ja päädyin salitreenin jälkeen baariin. Vituttaa mutta toisaalta ymmärrän myös miksi näin kävi ja eihän tää maailmanloppu ole, takasin hevosen selkään vaan. Se puoltoista kuukautta, mitä ehdin olla juomatta, on terveyshyötyineen ihan todellinen. Laskuri tarvii huomisesta nollata (tänään join aamulla tasottavan), mutta on kaiken a ja o, ettei epäonnistumisia käytä tekosyynä jatkaa heikkoo linjaa. Asia ei ole mustavalkoinen!
Äh, en nyt tähän hätään keksi, miten saan tuon raittiuslaskurin alkamaan tästä päivästä, mutta ei se nyt kai niin justiinsa ole.
Nukuin viime yön ihan sairaan huonosti, no koko viikonlopun tietenkin. Ruokahalua ei ole ollut ja maha on ihan sekaisin. Tänään siivoilen himassa ja syön kiinteitä.
Mitä retkahduksesta opiksi? Painoin taas liian lujaa ja ylirasittuneena tuli hälläväliä-olo. Tiedän, että tänä iltana on jo helpompaa. Huomenna menen salille. Nyt syön välipalaksi pakastemangoa.
Siivouksesta puolet tehty, syön lounasta. Tästä päivästä tuleekin ehkä helpompi kuin ajattelin. Soitin kriisipuhelimeen ja kävin läpi asioita mitä tässä kevään mittaan on tapahtunut. Alkoholihan ei niitä ongelmia tietty ratkaise, mutta se että tissuttelin yhden viikonlopun, tein pitkiä kävelyretkiä ja haaveilin uudesta lemmikistä ei mun koko elämän mittakaavassa tuhoa itseksensä vielä mitään, paitsi mun vessanpöntön siisteyden just nyt kun maha on aivan karmeella kuralla /s Senkin saa onneks pestyä.
Tavallaan on ihan hyvä, että kun ikää tulee lisää niin myös kroppa ilmoittelee herkemmin että holi ei nyt oikein sovellu. Mutta se reilu kuukaus tipatonta merkkas sekin, mitä useemman tipattoman kuukauden saan mahtumaan mun elämään tästä eteenpäin, sen parempi.
Täällä kaikki hyvin. Heräilin rauhassa, ulkona sataa ihan saakelisti, voi olla etten tänää edes yritä vääntäytyä salille. Vääntämisestä puheen ollen, mulla on huomenna kampaaja ja terapia ja niiden välissä pitää piipahtaa optikolla kiristämässä silmälasit. ovat taas vähän fletkut.
Oon preppaillut ruokaa ja ajastanut laskuja ja hoitanut Kela-juttuja. Ja vaikka mun treenitauko tuntuu ikuisuudelta, niin eihän tässä oo ollut kuin viikko väliä, ja toisaalta kaljoitteluviikonloppunakin tein parin tunnin kävelyitä, eli jos tänään sali ei kutsu niin maailma ei siihen kaadu!
En mennyt salille, mutta kävin kyllä pikku kävelyllä. Hoidin kaikki raha-asiat ym ajan tasalle, ja oon syönyt jääkaappia ja pakkasta tyhjiksi, kun lauantaina tulee taas alkukuun ruokatilaus. Mä en tänään jaksanut sitä valitusta vääntää koska se on tosi raskasta emotionaalisesti ja mun tarvii olla oikeessa mielentilassa että kestän sen. Huomenna terapia, odotan sitä kovasti.