Salitreeni oli ihan mielettömän hyvä. Lepopäivän jälkeen jaksoi vääntää ja tein pidemmän treenin kuin yleensä. Kotiin päästyä olinkin sitten ihan tööt.
Ajastin laskut ja vuokran maksuun nettipankissa, niin ei tarvitse häseltää niiden kanssa kuntsaripäivänä. Huomenna vesijuoksemaan, tiistaina tulee tuet ja kuukauden ruokatilaus (tilaan aina kuun alussa pakkasen ja kuivakaapin täyteen, se kirpasee ensin, mutta tulee syötyä fiksummin ja halvemmin kun kotivaraa löytyy ja tyyliin vain eläinproteiinit ja salaatit tarvii hakea kaupasta menekin ja mielihalujen mukaan). Tiistaina pitää käydä myös apteekissa, lääkkehet loppuu huomenna.
Suihkussa vois käydä, en salin jälkeen käynyt kun kävelin sieltä kotiin ja ehdin jäähtyä matkalla. Uimakamat on kassissa, aamiainen on laitettu valmiiksi jääkaappiin, ei tässä enää muuta tarvi kuin vetäistä iltapala jolla jaksaa nukkua aamuun asti ja rauhoittua hiljalleen yöpuulle. Tällaisesta vapusta mä tykkään.
Vesijuoksutreeni kulki mainiosti. Tänään aion vielä pestä ja järjestellä kuivakaapit ennen huomista ruokatilausta. Jos energiaa riittää, pyyhkäisen lattiat nihkeällä, ulkona on sellainen hiekkamyrsky että sitä lajia kulkeutuu väistämättä kotiinkin. Huomenna salille ja illalla Ikeaan.
Sain eilen tehtyä kaiken mitä halusinkin, tänään heräsin ysiltä hakemaan apteekista ADHD-lääkkeet. Melkoisen loven se jätti kukkaroon mutta nyt on taas toimintakyky turvattu reiluks kuukaudeks (koska noista pitää pitää välipäiviä). Söin ison aamiaisen, ja nyt oottelen että kuukauden pakasteet ja kuivakaappikama tulee ja sit salille. Tänään ei erityisesti huvittais mennä mutta teen sellasen treenin joka hyvältä tuntuu ja pääasia on rutiinin ylläpito. Nyt kahvia ja vähän tummaa suklaata Upea sää. Koiraa on kyllä ikävä.
Perkele, en meekään uimahalliin kun kunta-alan lakko sulki nekin. No, ei ollu turha reissu keskustaan kun kävin aasiakaupassa hakemassa mausteita, nuudeleita ja teetä. Täytyy varmaan lounaan jälkeen mennä veivaamaan kuntoportaita puoleks tunniks (jos kunto kestää), ettei kardiohommat jää ihan hoitamatta.
MUOKS: kestihän se kunto. Tuntui oikeastaan ihan kivalta vaan tassutella niissä portaissa kunnes kännykän ajastin piippas. Voisin ottaa tän osaksi treenirutiinia ja jossain vaiheessa ehkä juoksennellakin niissä portaissa jos polvi kestää.
Oon nukkunut jossain ihme jumiasennossa ja niskaan sattuu, mutta eiköhän se siitä aukene kun pääsee tänään salille. Ja joo, mun elämä on just niin “tylsää” kuin tästä päiväkirjasta voi päätellä, mutta tällaisesta mä tykkään.
Ei hirveästi kommentoitavaa. Mieliala on ollu kivan tasainen, tänään porraskävelemään ku uimahallit on edelleen kiinni. Ei ole ollut mielitekoja alkoholiin, jes. Perjantain kunniaksi voisin käydä ostamassa Kombuchaa!
Elämä on parasta, kun se on “tylsää” ja tasaista, samaa rutiinia Aamulla salille, kauppaan, töihin - iltapäivällä töistä toisen kaupan kautta kotiin. Pientä vaihtelua tuo, kun joskus ei mene aamulla salille vaan töiden jälkeen ulos juoksemaan. Tosin välillä tähän kyllästyy ja sitten tekee mieli vapaata rutiinielämästä eli pitää juoda. Mulla on nyt kolmas 0-viikko menossa eikä vielä kyllästytä yhtään.
Näinhän se on! Mä muuten vastailin tuolla aiemmin siihen sun nepsy+alko-kysymykseen pidemminkin mutta sen jälkeen oon kirjoitellut niin monta viestiä että se on tainnut hukkua sekaan jo. Oon itsekin arjen arvostaja, mutta joskus pitää saada vetää karnevaalivaihde päälle. Nyt tuntuu kuitenkin tosi hyvältä tää tipaton.
Kävi muuten ilmi että sen yhen hoitsun sekoilusta tuleekin nyt vähän pidempi rumba eli menee elokuulle, että näen lääkäriä ja sitä ennen en voi oikein asialle muuta kuin jättää potilasasiamiehelle yhteydenottopyyntöä. Mielestäni kertoo mun hyvästä psyykkisestä voinnista tällä hetkellä, että edes tollanen todella iso stressin aihe ei oo saanut suuta napsumaan. Se on kyllä hanurista, että hoitoalalle ja lääkrikuntaan mahtuu niin monenlaista hiihtäjää ja että yhdellä ihmisellä voi olla niin paljon valtaa potilaiden elämään. Mutta toisaalta nää on sellasia juttuja että parhaiten edistää omaa asiaansa kun voi näkyvästi hyvin. (Joka sekin on aika karsee vaatimus koska aina ei voi, mutta iloitaan nyt siitä että tällä hetkellä mä voin.)
Lepopäivä! Ulkona on ihanan vehreää. Tänään ei tarvitse saada mitään aikaiseksi, lattiat ehkä voisin pyyhkäistä mutta kaikki on mallillaan. Eksä tulee illalla käymään, katsotaan varmaan jotain leffaa ja tilataan safkaa. Huomenna salipäivä.
Eilen iski ekaa kertaa ihan hetkellinen mielihalu juomiseen. Olin käynyt iltapäivällä salilla ja syönyt liian vähän kulutukseen nähden. Alkuillasta menin kuntoportaisiin, siellä oli hirveästi ihmisiä ja aurinko häikäisi, ja aistiärsykkeet laukaisivat sitten pienen paniikkikohtauksen (syke nousi ja oli vaikea hengittää). Siinä hetkessä tuli olo että ei saatana, tää laukeais alkoholilla. Poistuin paikalta, menin kotiin, söin ison aterian ja kävin yöllä tekemässä porrastreenin loppuun. Perus assimeno siis. Mun pitää olla eri tarkkana aistiärsykkeille altistumisesta kuin neurotyypillisen koska mun aivoista puuttuu suodatin; joissain asioissa siitä on hyötyä, mulla on esimerkiksi ihan älyttömän hyvä muisti koska tilanteista tallentuu mun päähän niin paljon yksityiskohtia, mutta just esim ihmisjoukot tai oman kehon tuntemukset on välillä tosi vaikeita.
Uimahallin lakon pitäs loppua huomenna, tänään en mee portaisiin ettei niistä tule pakkopullaa, teen sen sijaan noin 10km:n kävelylenkin ja pakkaan eväät mukaan.
Mä yritin viime kesäkuussa käydä kuntoportaissa, mutta siellä oli aina muita ihmisiä, joten lopetin parin kerran jälkeen. Salillakin on porraskone, mutta en ole koskaan kokeillut. Ei siinä voi samalla tavalla loikkia.
Hei Talvikaktus, tulin vain tsemppaamaan sinua kun luin ketjusi. Toi sun viimeinen viesti kertoi, että olet tosi hyvin tietoinen oman kehosi viesteistä ja osaat analysoida niitä, se auttaa sinua varmasti näissä vähentämisponnisteluissa myös? Se kaikki on tietysti pitkän harjoittelun tulos, olet joutunut tekemään paljon hommia muuallakin elämässäsi asian tiimoilta. Juttujesi lukeminen muistutti itseäkin siitä, että alkoholia tulee käytettyä vireystilojen säätelyyn aika paljonkin. Että kannattaa hetki istuskella niitten vireyksiensä kanssa vaan, eikä hötkyillä ja unohtaa se alkoholi lääkkeenä. Ja vaikka syödä hyvä ateria jos on nälkä, niinkuin sinä teit. Peruasiat, ne on tärkeitä.
Voimia sinulle ja aurinkoista kevättä (ja hiljaisempia kuntoportaita sinulle )
Joo, porraskone kuulostaa ihan kauheelta ja ajatuksena, siinäpä kiipeää eikä ikinä pääse perille
Kiitos tsempeistä Ameeba ja tsemppiä sinnekin! Joo toi vireystilojen hahmottaminen ja parempien säätelykeinojen opettelu on ollut pitkällinen prosessi ja kuten just koiran kuoleman aikaan, mä myös koen että tietyissä kriisitiloissa se aivojen pakottaminen alkoholilla käymään vähän hitaammalla on, jos ei nyt ideaalia niin inhimillistä ainakin. Itse oon huomannut että sen hahmottaminen, että “vain lääkkeeksi” ei ole vain Kummeli-vitsi on auttanut mua pääsemään irti alkoholinkäytön tuottamasta häpeästä: voi todeta että jassoo, tuossa vaiheessa toimin noin ja se oli silloin parasta mihin pystyin, nyt on uusi tilanne ja nyt mun paras näyttääkin joltain muulta. Aurinkoista kevättä sullekin!
Jaa-a, tänään pitäis mennä Maskuun metsästämään tuoleja, saan kolmelta kyydin. Jalat on ihan muussina eilisestä 3,5h kävelystä mutta nyt kun kunta-alan lakko on vihdoin ohi, haluaisin piipahtaa ihan nopeasti uimahalliin… Katsotaan, miten kiire tässä tulee ja mennään sen mukaan. Aina ei tarvi suorittaa sitä treeniohjelmaakaan, joustavuutta pitää opetella ihan joka asiaan, hyviin ja huonoihin.
Olipa kiva päästä uimahalliin. Tuoleja ei tosin löytynyt Maskusta eikä muistakaan mööpelikaupoista
Oon tästä yhdestä hoitsusta avautunut, niin hänen esimieheltään oli nyt tullut sellainen viesti että voin laittaa oikaisupyyntöä sinnepäin sittenkin. No näinhän sen lain mukaan pitäisikin mennä, mutta taidan huomenna ihan ensimmäiseksi ottaa yhteyttä potilasasiamieheen ja tarkistaa, että missä ajassa valitus pitää laatia, ettei pääse käymään niin että hommaa nitkutellaan ja kitkutellaan kunnes valitusaika umpeutuu. Salilla vois käydä huomenna jos ei saa kauheasti, jos sataa niin meen uimahalliin kun se on lähempänä.
Oli eilen niin täys päivä etten ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Lääkärinlausunto ei oo lähtenyt Kelaan ja oon sitä selvitellyt. Sit pitäis jaksaa alkaa vääntää korjauksia siihen yhden hoitsun virkavirhe-lausuntoon. Eilen kävin aamulla salilla ja illalla uimassa kun vanne kiristi päätä niin. Onneksi huomenna terapia!
Tänäänkin oli ahdistus ja stressi niin kovaa, että tein iltapäivällä kuntosalitreenin ja kävin illalla uimassa. Nyt vielä kotona saunaan ja sit iltapala ja pehkuihin. Vaikka olo on ollut tosi kurja ja yksinäinen, niin alkoa ei oo tehnyt mieli, ja se on kiva. Sain ne lääkärinlausuntoasiatkin järjestymään, postittavat mulle ne ja laitan itse ne eteenpäin ettei tuet katkea.
Tänään terapia. Stressaa, kun piti käydä tänään hakemassa yks varattu mööpeli kauempaa mutta kyydittäjä sairastui ja nyt en tiedä miten tämä järjestyy. Kysyin eksältä apua mutta se tuntui kauhean nololta, kun isänsä on just saanut vakavan siarauden diagnoosin ja tyypillä olis varmaan parempaakin tekemistä kuin kuskata eksäänsä huonekalukaupoille. Jotta en kuulosta ihan monsterilta, niin eksä oli siis muutenkin tulossa käymään tänään ja tietenkin ymmärrän jos just tänään ei ajojalka oikein vipata ja se on täysin ok.
Lepopäivä treeneistä tänään, ahdistaa. Pitää myös käydä ruokakaupassa.