överit/horkat? - apua!

Tarina saattaa olla sekava(kirjoittalla on paha olo), mutta yritin pistää oleelliset yksityiskohdat ylös. Vastatkaa ihmeessä pikaisesti jos on faktaa.

Vedin kohtuu hyvää pinkkiä tahnaa la-su.

Ekat vedot la: 0.2 pärähti todella lujaa.
Tokat n.+2h hieman pienenmmät ->lievät överit: pientä päänsärkyä, huonovointisuutta, yleisvointi huononi.
Ohjeiden mukaan: join paljon vettä, 1mg klonatsepaamia, aspiriinia.
Pahat vibat lähti puolessa tunnissa.

Vikat vedot n. 17.00 su: 0.5 hieman loivennettua. →
+20-40min päätä alkoi jomottaa omituisesti joka puolelta, paineen tuntua päässä ja huonovointisuus alkoi. Lisäksi jalat tulivat kipeiksi, outo puristava tunne. Kävin okentamassa ja vedin saman lääkityksen kuin edellä.
Oireet pahenivat jatkuvasti pää ja jalat tulivat niin kipeiksi että oli pakko mennä makuulle, lisäksi kivut levisivät koko kroppaan. Tässä vaiheessa alkoi myös paleltaa helvetisti, eikä 2 peitosta ollut mitään apua. Tärisin, olin hirvittävässä horkassa, en edes halua tietää paljon oli kuumetta.
+30-60min oireiden alusta päänsärky lakkasi mutta muut pahenivat ja olo niin huono etä oli pakko päästä himaan. Soitin kyydin, matka oli perseestä. Kävely autolle tuntui lähes ylivoimaiselta, tasapaino vituillaan ja jalat niin heikkoina, että eivät meinanneet kantaa. Hengästyin totaalisesti >100m aikana.

n 20.00
Kun pääsin kotiin, menin suoraan sänkyyn 3 peittoa ei auttanut paleluun/tärinään pätkääkään. Tipahdin ja heräsin välillä oksentamaan.

n 23.00
Oksentelu loppui ja muutkin oireet olivat vähän lieventyneet, Nukuin n. 12h

Tällä hetkellä olo on paska, särkee ja paleltaa edelleen. Kuumetta näyttäisi olevan 37.7 (normaalisti ~36), mitään syytä kuumeelle ei ole (flunssa tms.)

Ja asiaan:

Mitä tapahtui?

1. Överit
  2. Ruiskuun pääsi paskaa
  3. 1)&2)
  4. Jotain muuta?

Ajattelin nyt yrittää syödä ja juoda, sekä ottaa vähän vitamiineja. Mitä muuta kannattaa tehdä olon kohtentamiseen?

Onko bupresta, tramadolista tai bentoista läkinnällistä apua tilanteeseen? (Kyllähän ne nyt voisivat oloa vähän parantaa)

Onko akuuttia hätää tyyliin verenmyrkytys?

Muutenkin aiheesta voisi keskustella, kun aiheesta ei tuntunut löytyvän tarkkaa infoa nopealla haulla.

oksentaminen viittais övereihin,muuten kuulostaa pahoilta horkilta!varmaan joku mikä rentouttas kroppaasi olis paikallaan. särkikö sun niveliä sillo ku horkat nousi?

Jos oireet pahenee vähitellen niin kyse voi olla verenmyrkytyksestä.

Olot on kyl helpottanut pikemminkin ku pahentunut, voiko siis huokasta helpotuksesta ton suhteen?

En o varma särkikö just niveliä, ei tullut kiinnitettyy huomioo noissa oloissa. Kuis?

.

Ei tosiaan ollut ku vähän päälle 37 kuumetta pari tuntii sit. Kuinkahan kauan ton lämpöilyn vois odotta pisimmillää jatkuvan?

.

Jepsis, eiköhän tän kuumottelun voi lopettaa. En o vielä mitannut uudestaan, mut ei o todellakaan yli 38 lämpöjä, arvioisin 37,2-37,5. Olo on kyl tosi kehno, mut eiköhän se kuulu asiaan.

Epäilen vahvasti, et tos tuli vedettyä OD+horkka -kompo :blush: . Koko homma alko hyvin od maisesti. Tiedä sitten ku horkkia aikasemmin ollu. :unamused:

Se vielä ihmetyttää et miksi noi alko vasta tosiaan 20-40 min jälkeen? Mitä kaverit on puhunut, ni yleensä horkat pamahtaa päälle melkein heti

.

oiskohan kyseessä sama tahna josta täällä jossain topicissa oli juttua tyyliin “törkeät laskut” tms… eli joku oli saanut suhteettomat laskut tehokkaasta pinkistä tahnasta. Muut spekuloi että kyseessä olisi ollut meta. Ehkä tää oli liikaa metaa kerralla?

-SpeedHawk

Tutulta kuulostaa… överit tuosta kyl kaukana on. Pumpulikuume eli suomennettuna horkka. Elikkäs se tarkottaa et on tapahtunu: allerginen reaktio+verenmyrkytys. Aika se on mikä parantaa & bupre helpottaa ainaki mulla. Ja jottai tavallista särkylääkettä.

.

Itselleni tuli metasta aika täysin samanlaiset oireet aikanaan, tiiä sitten olivatko överit vai horkat… Jälk. päin oli 2 päivää vielä huono olo, sitten helpotti.

Katoin n.vuosi sitte tosi hyvän “opetusfilmin”, siinä tosi pitkään vetäneet tyypit antoi ohjeita ja kertoi kokemuksiaan;mm.siinä kerrottiin parhaimmat pisto-paikat ja kerrottiin myös tästä “pumpulikuumeesta”… (et se on verenmyrkytys&allerginen reaktio)
Siinä sanottiin et kun tulee horkka niin hakeutua lekuriin mut kyl mä oon siitä aina selvinny ilman hoitoa-siinä tilassa jonnekki mihin sulle vaan vittuillaan ku oot narkannu ittes siihen kuntoon-nou tänx.
Onhan nuita opetusfilmejä nähty mut tuo oli kerrankin semmonen mikä kiinnosti,kun se oli “käyttäjiltä-käyttäjille”.

Musta noi kuulostaa ihannormi horkilta,toi oksentelu saattaa tulla sitä itse aineesta,ainakin täällä oli joku aika sitten sellasta tavaraa liikkeessä joka pisti oksentamaan vaikka sitä olis nokittanu…että kaikki paska kannattaa ihan ehdottomasti vetää.

Joku oli näemmä kirjottanu et horkkien pitäis tullaheti vetämisen jälkeen,ite oon yhdet “saanu” ja huippunsa ne tavoitti just vasta 30-40 min päästä?never again…hope so.

Olo on edelleen suht kehno, mutta parempaan päin ollaan selkeesti menossa. Kuumekkin taitaa olla tiessään.

Mutta hyi vittu noita su-ma oloja! Never again…Saa kyllä rätkimiset jäädä ja toi pirin paska piiitkäks aikaa.
Ei pitänyt edes prkl! vetää, mutta parin oluen jälkeen (ylläriylläri): “josko sitä nyt yhet” ja kun oli kerran hyvää niin… :blush:

Joka tapauksessa mitä suurimmat kiitokset vastanneille!

Mites muuten onko porukalla hyviä kotikonsteja OD, horkka, vastaaviin tilanteisiin?

Itseäni eräs kokeneempi neuvoi OD:eissa ottamaan aspiriinia, juomaan reilusti vettä, jotta veri ohenee
(ja ilmeisesti samalla amfetamiinin konsentraatio veressä),
sekä bentsoja lihaksia ja hermostoa jeesaamaan.

Sain myös melkoiset olot pinkistä tahnasta. :open_mouth:
HYI SAATANA!

Oon kuullut samantyylisiä ohjeita noihin övereihin - verta laimeeks.

siinä aineesa oli jtn ylimäärästä
itelle kävi kerran just noin
ekä n. tunnin verran mahtavat fiilarit
ja sitte kylmä, joka paikkaa särkee oksennus lentää ja kauheita valveunii…
oli varma et se ois jääny mun viimiseksi piikiksi
mut eipä jääny…
paskaanki tottuu !