onko totta subusta?

Subutex on opiaattiriippuvaisten vieroitus- ja
korvaushoidossa käyttävä lääke. Subutex-tabletti asetetaan
kielen alle ja sen annetaan imeytyä suun limakalvolta. Näin
käytettynä Subutexin vaikutus on tehokkain ja pitkäaikaisin.
Kaikilla muilla käyttötavoilla (suonensisäisesti tai sniffattuna
sieraimeen) Subutexilla on terveydelle haitallisia vaikutuksia
ja sen vaikutusaika lyhenee huomattavasti. Nieltynä Subutex
menettää yli 80 % tehostaan.
Subutexin vaikuttava aine on buprenorfiini, minkä lisäksi
tabletti sisältää erilaisia apuaineita. Subutex imeytyy hyvin
nopeasti- noin kahdeksassa (8) minuutissa - kielen alla
olevalta limakalvolta, jossa on runsaasti pieniä verisuonia.
Oikein annostettuna ja kielen alta imeytettynä lääkkeen
vaikutus kestää 24 tuntia.

Eli onko siis tehokkain/paras tapa liuottaa subu kielen alla, rännittää kun en halua.

Vaikutusaika 24 tuntia on aika yksilökohtainen, mutta muuten kielen alta tuntuisi toimivan pisimpään, kun ei tule sitä nopeaa vaikutuspiikkiä, joka myös nopeasti laskee ja kohottaa toleranssia. Nenustakin tuntuisi toimivan lyhyemmän aikaa. Suhtkoht oikeaa tietoa.

Pentti K. suositteli liuottamaan subun hyvin pieneen määnrään 40% alkoholia, jolloin suurempi määrä bubrenorfiinia todella päätyy verenkiertoon ja hieman nopeammin, siis kielenalta.

Ei ole. Nasaalisesti hyötysuhde on korkeampi kuin kielen alta.

Nyt sitten pitäisi moderaattorin kiitää paikalle poistamaan haitallisen käyttötavan hehkutus (nasaalinen käyttö).

Tieteellisten faktojen kertominen ei ole hehkutusta.

Yksi vaihtoehto on pysyä siitä petollisesta myrkystä mahdollisimman kaukana, olen yksi niistä varoittavista esimerkeistä kun subun viihdekäyttö muuttuu päivittäiseksi todella salakavalasti. Ja hyvä, että rännin kautta ei ole sinulle vaihtoehto, pidä siitä kiinni!

Yhtenä päivänä vaan tajuat, että totuttu annos ei toimi ja otat enemmän, sitten huomaat että olet ottanut päivittäin jo pitkän aikaa etkä saa enää lopetettua. Ja minä luulin olevani niin vahva ja järkevä, etten jää koukkuun. Uskottelin itselleni niin vielä silloinkin, kun tiesin olevani riippuvainen, hoin aina että voin lopettaa koska vaan haluan. Kumma kun en ole vieläkään, vuosien jälkeen lopettanut vaikka yritys on ollut kova. :unamused:
No, olen kyllä vähentänyt jo niin paljon että olen siitä jo ylpeä, pienin askelin kuiville tässä ollaan menossa kuitenkin :slight_smile:

Arvoisa Petri687, kyseessä oli irvailua moderaattorille, ei sinulle. Poistetaanhan paljon sellaistakin, mikä on faktaa, mutta mistä moderaattori ei henkilökohtaisesti pidä.

silloin tällöin rännättynä toimii mulla parhaiten yleensä menee nokkaan, kuhan muistaa että ku annos nousee yli 0,5mg nii pitää tauon eikä pääse tole nousee eikä reflat iskee.

Tehokkuus voimakkain tietenkin hihaan, koko määrä kerralla, verenkierron avulla, suoraan aivoihin. Hyvä päätös ettet meinaa ottaa IV. Sillä sehän on myös tietenkin koukuttavin tapa ottaa. Äkilliset nousut ja se rituaali = koukuttavimammat jutut, kommentoiden omaa subukoukkua. 2-4mg/day IV

Bupren “sniffailu” ei paljoa damagea tee. Rännitäminen on sitten oma luku. Imeytyminen oraalisesti oli jotain 10% luokka

Läppä?

edit. :blush: pitäisi taas paremmin lukea.

Olen kuullut saman, että im eli suussa imeytymisprosentti on kovin alhainen, siksi esim. kh-hoidoissa hoito aloitetaan joidenkin kohdalla tyyliin 24ml, (subun kattovaikutushan on siinä 4,2ml kohdalla, joten tätä on ihmetelty!) koska ei just imeydy kielen alla kuin sen huhutut 10-15% tai jotain… tiedä häntä. :open_mouth: Mutta en kyllä tajua vieläkään, että korvaushoidoissa aloitusannos on just joku päälle 20ml josta sit tippuu 18ml jne…

Kertokaa joku viisaampi, et miksi noi aloitusannostukset kh:ssa noin hemmetin korkeat? Ihmettelen, koska kattovaikutus just se päälle 4ml. Mulle joku kertoi syyksi just sen, että suussa imeytyy vain niin pieni osa, että siksi ne aloitusannostukset on niin suuria sitten. En tiedä, tietääkö kukaan?

En tiedä onko faktaa, miksi ne tekis tabuja resoreiksi, jos imeytymisprosentti vain 10%? Olen saman jutun kuitenkin kuullut kuin tuolla aikaisemminkin mainittiin.

En tosiaan tiedä :open_mouth: Mutta nokittaminen, on kai se parempi kuin suussa imeytetty… jos sitä hyötyä eli parasta toimivuutta etsii…

Ensinnäkin se on mg, ei ml (jollei sitten satuta puhumaan temgesic-injektionesteestä). Toisekseen kattoannos on 24-32mg välillä. Hyötyosuudet ovat noin 35-40% sublinguaalisesti (40-50% etanoliliuksessa) ja 50-60% nasaalisesti.

Mistä sä vedit ton 24mg-32? Mulla jäi pharmaca Fennica edelliseen kämppään mutta siellä oli 3.8mg

Eli tolla 24-32mg käytännössä tarkottaisi että kun puolikas ei enään toimi niin voin vetää kerralla 4-6kpl 8mg subutexiä ja saan siitä suhteessa samat kiksit?

“Tieteellisten faktojen kertominen ei ole hehkutusta.” Kiinnostaa oikeasti mistä poimit noita tieteellisiä faktoja?

copy/paste jostain Aku-Ankasta.

Montako kertaa olet nähnyt että kukaan vetää 6 kpl 8mgSubua kerralla?

Mä oon nyt liian savuissa. Mutta kerro lisää “Tieteellisiä faktoja” ja mistä oot ne pominu.

Tuota ihan päivitys asiaan että muutama v sit määrättiin jotain 32mg Suboxone (oranssi) annoksia. Sit pudotettiin 28mg:ii ja nykyään max. annos on 24mg jota kh:dossa määrätään. Kielen alla sitä liukenee todellakin aika pieni määrä, riippuu liuotuksen kestosta, annoksesta jne. Mulla oli melkein 2kk:tta annos joka sen jälkeen veri-kokeessa todettiin että ei kanna todellakaan seuraavaan päivään. Ite päätin et 12mg on max. jonka otan ja nyt aion pudottaa alle 2v:n päästä 4mg:iin/pv. Kestää kk:den-pari että tuo aineen määrä on niin vakiintunut elimistössä että liuotus saa sen normi-tilan melkein heti. Mä ku pudotan annost ni lähinnä mua vaivaa määrätyt, fyysiset vieroitusoireet mut ne ei näin kesällä haittaa niin paljon. Mä aion pudottaa puolet kesän aikana mun subu-annoksest (korvaukses), pudotin3vkoa sit 6mg:ii kasist ja nyt pärjään 4mg:l joten pitää katsoa saanko kk:dessa puolet annoskesta pois… :astonished: :smiley: :smiley: Sorbe offista… :sunglasses:

Hienoa :smiley: Mä pääsin subusta eroon Metiksellä. Pelkäsin että koukutin siihen itteni mutta eilen ja toissapäivänä olin ilman eikä mitää ainakaan rankkoja oloja tullu.

No eikai sulle mtn refloja tule, jos paljon vahvemmalla jarrulla(metadoni) lääkitset suburefloja… :smiley:

Annos on ollu kuitenkin aika pieni…